Gå til innhold

Hater å være alenemor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må bare få lufte følelsene. Da jeg føler meg stygg som skriver dette, men jeg er blitt alenemor til fire gutter. Og jeg hater å være alenemor, det var ikke det jeg så for meg. Har venniner som er alenemødre og de sier så fint at dette går over og snart vil jeg nyte tiden med ungene. Tiden går og jeg føler bare alt er slitsomt. Har ikke avlastning og faren har bare forsvunnet, jeg er glad i mine barn. Gjør alt for de og sørger for de har det de trenger og mye kjærlighet men innvendig er jeg så helvetes sliten... Jeg føler jeg ikke får puste iblant og kan ikke huske sist jeg satte meg ned for å bare se litt på tv alene. For om kveldene sovner jeg med engang.  Våkner opp ca 5 ganger om natten med minste, så våkner den andre opp klokken 5 om morgen og klar for dagen. 

Jeg hater å være alenemor, og vet ikke hvordan andre alenemødre synes det er så fantastisk?!? 

Anonymkode: 54322...bfe

  • Hjerte 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva vil du med denne tråden? 

Skaff deg hjelp - i form av støtte, avlastning, noen å snakke med.. 

Anonymkode: 37240...878

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hva vil du med denne tråden? 

Skaff deg hjelp - i form av støtte, avlastning, noen å snakke med.. 

Anonymkode: 37240...878

Det skriver hun jo i starten av innlegget....

TS, det høres tøft ut! Jeg har mine 2 alene 2 uker om gangen og jeg synes det er slitsomt. Varme tanker til deg!

Anonymkode: 8696a...eb4

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det skriver hun jo i starten av innlegget....

TS, det høres tøft ut! Jeg har mine 2 alene 2 uker om gangen og jeg synes det er slitsomt. Varme tanker til deg!

Anonymkode: 8696a...eb4

Takk ❤️

Anonymkode: 54322...bfe

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett barn, og ble totalt utslitt da mannen min var borte i 2 uker. Jeg forstår ikke hvordan du klarer å holde hodet over vann med FIRE gutter alene 😱

Har du virkelig ingen som kan hjelpe med avlastning? 

Anonymkode: c9886...afc

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, ikke noe god situasjon ❤️

Hvor lenge har du vært alene med ungene? 

Jeg var alene med en unge på 9 mnd i 10 dager, og min allerede store respekt for aleneforeldre ble ekstremt mye større. Det er ett jævla slit, selv om man elsker barna sine. 

Hvor gamle er barna? Spesielt yngste? 

Det er mulig å få hjelp. I første omgang sykemeldt av fastlegen en mnd, så du kanskje får hodet over vann mens ungene er i bhg/skole. 

Ta kontakt med barnevernet, de kan bistå med avlastning og annen hjelp. Du mister IKKE omsorgen, og det hele er frivillig. Kan avsluttes når som helst. 

Vet du grunnen til at ungen våkner 5 ganger om natten? Spebarn er det vanlig og går over, er ungen 8+ mnd er det mulighet for at det "bare" er en vane som heldigvis kan endres. 

Anonymkode: b8781...3d2

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full støtte herfra. Har en mann som pendler og to små gutter. Føler jeg slites på alle kanter. Men jeg får hjelp når mannen er hjemme og jeg har bare to barn. Du er supertøff! Jeg har også tro på at alt blir lettere med tiden! La oss håpe det stemmer! 

Anonymkode: 376b4...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres slitsomt ut! Skaff deg all den hjelpen du kan få. Du får vel endel bidrag fra barnefaren? Bruk dem til å lønne barnepassere. 

Anonymkode: c7e5f...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette høres slitsomt ut! Skaff deg all den hjelpen du kan få. Du får vel endel bidrag fra barnefaren? Bruk dem til å lønne barnepassere. 

Anonymkode: c7e5f...36a

Forskuddsbidrag på 3000 i måneden. Faren er ikke i Norge mer 

Anonymkode: 54322...bfe

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som koser seg som alenemor, det er bare noe vi sier for å bevare et positivt syn på livet. 

Jeg har det riktignok bedre enn da jeg var med faren deres fordi det forholdet var veldig kjipt, men det fyller meg med panikk hver gang jeg tenker på at jeg skal ha det så slitsomt i mange år fremover. 

Anonymkode: de068...007

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med bare én (med ADHD, det har vi begge) og er så utslitt at jeg knapt orker å dusje om dagene. Har null avlastning. All ære til deg ❤️ 

Anonymkode: b51e0...c93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres veldig slitsomt ut. Har du noe familie/venner/naboer som kan avlaste litt? Jobber du fulltid? Har du mulighet til å redusere stillingen til f.eks.80%? Da hadde du i det minste hatt en dag i uken til å få litt alenetid, så sant alle 4 er i barnehage og/eller skole. 

Anonymkode: 1ba57...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4. Fire. FIRE!!! barn 😵‍💫

 

 

Anonymkode: b72e6...03d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg!!

Var 100% alene ingen far til de 2 eldste. De er nå tenåringer,men det er jævlig tøft og de som faktisk har en far som har barna 50% eller annenhver helg vet ikke hvordan det føles å ALDRI få puste! Jeg har ingen familie heller. Glad de er blitt større og ser helt ærlig frem til de blir myndige snart 1 og 2 år til. Og til de flytter og faktisk bare kommer på besøk til mor😀 Trøsten er de blir større,nå kan jeg besøke kjæreste,gå på kino osv da de er så store.

4 små alene er jo utrolig slitsomt. 

Du kan søke om avlastning hver 3 helg tror jeg BV tilbyr,men det fikk ikke jeg da jeg sa opp plassen i køen etter 2år!! Tragisk.

Anonymkode: c4678...8fb

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Uff, ikke noe god situasjon ❤️

Hvor lenge har du vært alene med ungene? 

Jeg var alene med en unge på 9 mnd i 10 dager, og min allerede store respekt for aleneforeldre ble ekstremt mye større. Det er ett jævla slit, selv om man elsker barna sine. 

Hvor gamle er barna? Spesielt yngste? 

Det er mulig å få hjelp. I første omgang sykemeldt av fastlegen en mnd, så du kanskje får hodet over vann mens ungene er i bhg/skole. 

Ta kontakt med barnevernet, de kan bistå med avlastning og annen hjelp. Du mister IKKE omsorgen, og det hele er frivillig. Kan avsluttes når som helst. 

Vet du grunnen til at ungen våkner 5 ganger om natten? Spebarn er det vanlig og går over, er ungen 8+ mnd er det mulighet for at det "bare" er en vane som heldigvis kan endres. 

Anonymkode: b8781...3d2

BV har årevis kø på avlastningshjem i store byer...bor hun på et lite sted lettere muligens. 🙏🙏

Anonymkode: c4678...8fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

BV har årevis kø på avlastningshjem i store byer...bor hun på et lite sted lettere muligens. 🙏🙏

Anonymkode: c4678...8fb

Jeg har faktisk kontaktet bv. De hadde ikke noe tilgjengelig akkurat nå... Foreslo jeg brukte familien min som bor 1 time unna

Anonymkode: 54322...bfe

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

4. Fire. FIRE!!! barn 😵‍💫

 

 

Anonymkode: b72e6...03d

I know... Vet ikke hvorfor jeg gjorde det 🙈🤣

Anonymkode: 54322...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette høres veldig slitsomt ut. Har du noe familie/venner/naboer som kan avlaste litt? Jobber du fulltid? Har du mulighet til å redusere stillingen til f.eks.80%? Da hadde du i det minste hatt en dag i uken til å få litt alenetid, så sant alle 4 er i barnehage og/eller skole. 

Anonymkode: 1ba57...3a2

Jeg er for øyeblikket sykemeldt... Etter far stakk av for to måneder siden 

Anonymkode: 54322...bfe

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er alene med bare én (med ADHD, det har vi begge) og er så utslitt at jeg knapt orker å dusje om dagene. Har null avlastning. All ære til deg ❤️ 

Anonymkode: b51e0...c93

En av guttene har adhd også 😢

Anonymkode: 54322...bfe

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...