Gå til innhold

Betaler over 150.000 i skatt med vanlig lønn!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Helene said:

Nei, ingen inntekter fra familie eid firma. Er kun medeier. Betaler skatt av dette. 

Da hadde jeg solgt meg ut.

Anonymkode: f9439...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Må le. 150 tusen, hva er nå det.. 😂 Prøv 250 tusen. Det gjør susen🙄

Anonymkode: 892a7...713

Prøv 500 000 

Anonymkode: 0cd94...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loff77 skrev (10 timer siden):

For det første, skatt på trygd er jo bare for å kunne se hva man har av formue, gjeld osv. er 0 i bidrag til noen som helst

Mye skatt på trygd på 300k, hva snakker vi om da egentlig?

Tipper hun mener at etter at alt av boutgifter o.l. er trukket fra så lever hun på 60.000 kroner. Hvis det er snakk om 5000 kroner måneden som er igjen til mat, så er dette greit innenfor SIFO sitt referansebudsjett til mat. Trangere hvis det også skal dekke klær, en uventet utgift o.l.

Stusser også over at hun sier hun har tjent bra mens hun jobbet, da ville hun ikke hatt en uføretrygd på 300.000 kroner (hvis vi snakker brutto her).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (På 1.5.2024 den 0.17):

Hva i all verden er det du raller i? 

Ts har skjønt noe nordmenn ikke skjønner. At den såkalte velferdsstaten IKKE skaper velferd men politikere som bruker penger som fulle sjømenn, mest i utlandet.

Anonymkode: d5b80...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 1.45):

Samme med svenskene i følge mine svenske kolleger.

Jeg tjener knapt 450 000 i året og betaler mine 130 000 i skatt med glede mht hva velferdsstaten Norge gir tilbake.

Anonymkode: bd1a7...b17

Sliter litt når jeg leser slikt, vet folk egentlig hvor utrolig mye penger staten våser bort på tull 😱

Hadde vi hatt et veldrevet offentlig sektor, maks ca 50% av det vi har nå, hadde jeg vært mindre negativ. F eks Finland klarer seg bra med en mye mindre offentlig sektor enn vi her. 

(min utheving) 

Endret av LeneXCII
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 19.48):

Det er jo sosialdemokratiets dilemma. Skru skruen for hardt til, og de mest produktive rømmer landet eller stemmer på et ikke-sosial-demokratisk parti.

Anonymkode: fd615...533

2 av 3 av de rikeste 300 i Norge har fått sin rikdom gjennom arv.  Hvem er mest produktiv, rikingen som rømmer landet for å slippe unna skatt, eller arbeideren som direkte har bidratt til bedriftens overskudd?  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene skrev (På 1.5.2024 den 20.44):

Jeg mottar uføretrygd. Men er medeier i familiefirma. Pga firma må jeg betale formuesskatt. Jeg mottar ingen penger fra firma. 

Hadde jeg ikke vært medeier i firma hadde jeg vært nullskatteyter pga lav inntekt. Nå må jeg betale skatt av hele inntekten pluss formuesskatt av min andel av firma. Alt betales av min uføretrygd. Hva gjør man ikke for familie. Min far prøver å dele arv før han er borte. For min del er det nok ikke en fordel økonomisk. Sånn er det bare. 
 

Så selg ut din bit da. Dette velger du helt selv. At du ikke får noe utbytte fra bedriften, tyder på at du blir utnyttet.

Anonymkode: d0026...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/1/2024 at 8:37 PM, Helene said:

Synes denne var stygg. Ja jeg lever med uføre. Du aner ikke hvordan jeg har jobbet før ufør. Du aner ikke hvor vondt jeg har det i perioder. Sykdommen min er ikke psykisk. Joda, jeg har fått innvilget uføre. Hjelp fra nav. Kampen tok 5 år. Er fortsatt ikke ferdig. Men du skal leve også. Mat på bordet. Tak over hodet. Strøm, forsikring, klær mm. Har alltid klart dette uten hjelp fra noen. 

Jeg tror ikke den var ment som så stygg egentlig, for det er jo vitterlig en selvmotsigelse å si at man har uføretrygd, og samtidig påstå man ikke får hjelp fra NAV. Disse 300,000 kommer fra NAV. Det er mye penger det - og man kan absolutt kalle det "hjelp".

Anonymkode: 70304...1da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler skatten min med glede, medisinene jeg får er mye dyrere enn det skatten min er. Har medisiner for over 16000 i måneden. Dette får jeg av staten for at jeg skal ha et bra liv, det gjør også at jeg får delta i arbeidslivet. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter skatteoppgjøret i 2023:
Inntekt kr 523 053
Skatt: kr 114 824

Det gir det totalt skattetrykket mitt på i 2023 på 21,58%

Det er ikke så ille. Jeg har boliglån og studielån. Enslig forsørger.

Anonymkode: d0026...749

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanstyrt når en vanlig arbeidstaker ikke har råd til å sitte med en vanlig bolig, vanlig bil og betale de vanlige regningene sine som forsikringer, renovasjon og strøm. Dette landet har råd til både velferd og veier uansett

Anonymkode: 88dbb...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg tror ikke den var ment som så stygg egentlig, for det er jo vitterlig en selvmotsigelse å si at man har uføretrygd, og samtidig påstå man ikke får hjelp fra NAV. Disse 300,000 kommer fra NAV. Det er mye penger det - og man kan absolutt kalle det "hjelp".

Anonymkode: 70304...1da

Jeg har allerede lagt meg flat og bedt om unnskylding. Hva mere ønsker du fra meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...