Gå til innhold

Betaler over 150.000 i skatt med vanlig lønn!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Betaler nesten 150 til staten i året av det jeg jobber for, fremdeles blir jeg skyldig og jeg har ikke råd til tannlege. Betaler også 25% moms til staten av hva jeg kjøper, itillegg til at ting i norge er bygd på den måten at vi er avhengig av å ha biler ellers må vi gå til jobb som er langt og bruker mye tid av dagen!!!! Drivstoff koster 22-24kr litere , betaler 25% moms på strøm, og strøm er også svindyrt nå, lån på hus og bil er helt sinnsykt!!! 
 

dette er hva jeg fant. 
 


 

 

C4EF8D66-0451-4694-BDAC-5577EA935CC0.jpeg

Anonymkode: d4e57...f87

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verkstedkostnader er også dyrt! Motoren koster over 140 tusen å bytte hvis den går til helvete, ikke har vi råd til understell behandling av sauefett

Anonymkode: d4e57...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler ruster i norge fordi vi kjører på salt året rundt

Anonymkode: d4e57...f87

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er det du raller i? 

  • Liker 43
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Betaler nesten 150 til staten i året av det jeg jobber for, fremdeles blir jeg skyldig og jeg har ikke råd til tannlege. Betaler også 25% moms til staten av hva jeg kjøper, itillegg til at ting i norge er bygd på den måten at vi er avhengig av å ha biler ellers må vi gå til jobb som er langt og bruker mye tid av dagen!!!! Drivstoff koster 22-24kr litere , betaler 25% moms på strøm, og strøm er også svindyrt nå, lån på hus og bil er helt sinnsykt!!! 
 

dette er hva jeg fant. 
 


 

 

C4EF8D66-0451-4694-BDAC-5577EA935CC0.jpeg

Anonymkode: d4e57...f87

1) straffelovens paragraf 111 og 122 har ingenting med det du snakker om å gjøre. At du må betale skatt truer åpenbart ikkd Norges selvstendighet. 

2) du slipper å bli skyldig på skatten hvis du fører inn korrekt i skattekortet og gjerne holder et øye med det i løpet av året. 

3) Ola Normann betaler ikke hårreisende mye skatt i Norge kontra andre land, du kan jo velge å flytte til et annet land. Alt i alt har du sannsynligvis fått mange ganger igjen for den usle skatten en gjennomsnittlig nordmann betaler i løpet av livet. 

4) hva tror du prislappen på fødselen din var? Fastlege i løpet av et gjennomsnittlig liv? Skolegang? Kanskje vært sykemeldt en gang eller to i løpet av live? Kanskje vært på trygd eller arbeidsledig? Er kronisk syk? Bruker medisiner fast? Får behandling på sykehus/spesialist? Tatt en røntgen? Fått barn? Osv... 

Vi alle kan nok sannsynligvis tikke av et par bokser som i sum utgjør langt mere enn vi noen gang kommer til å betale i skatt. 

5) hverken staten eller samfunnet tvinger deg til å ha bil, eller belåne deg. Det er selvbestemmelse. 

6) at du prioriterer pengene dine slik at du ikke har råd til x og y. Er heller ikke staten eller samfunnets ansvar, det er selvbestemmelse.

 

Anonymkode: 31945...e2f

  • Liker 29
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Betaler nesten 150 til staten i året av det jeg jobber for, fremdeles blir jeg skyldig og jeg har ikke råd til tannlege. Betaler også 25% moms til staten av hva jeg kjøper, itillegg til at ting i norge er bygd på den måten at vi er avhengig av å ha biler ellers må vi gå til jobb som er langt og bruker mye tid av dagen!!!! Drivstoff koster 22-24kr litere , betaler 25% moms på strøm, og strøm er også svindyrt nå, lån på hus og bil er helt sinnsykt!!! 
 

dette er hva jeg fant. 
 


 

 

C4EF8D66-0451-4694-BDAC-5577EA935CC0.jpeg

Anonymkode: d4e57...f87

Sorry, konspirasjonsteoretikere fra livets harde skole jobber nok ikke. Og må hvertfall ikke ut med 150k i skatt. 

Anonymkode: 436a0...c8f

  • Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

1) straffelovens paragraf 111 og 122 har ingenting med det du snakker om å gjøre. At du må betale skatt truer åpenbart ikkd Norges selvstendighet. 

2) du slipper å bli skyldig på skatten hvis du fører inn korrekt i skattekortet og gjerne holder et øye med det i løpet av året. 

3) Ola Normann betaler ikke hårreisende mye skatt i Norge kontra andre land, du kan jo velge å flytte til et annet land. Alt i alt har du sannsynligvis fått mange ganger igjen for den usle skatten en gjennomsnittlig nordmann betaler i løpet av livet. 

4) hva tror du prislappen på fødselen din var? Fastlege i løpet av et gjennomsnittlig liv? Skolegang? Kanskje vært sykemeldt en gang eller to i løpet av live? Kanskje vært på trygd eller arbeidsledig? Er kronisk syk? Bruker medisiner fast? Får behandling på sykehus/spesialist? Tatt en røntgen? Fått barn? Osv... 

Vi alle kan nok sannsynligvis tikke av et par bokser som i sum utgjør langt mere enn vi noen gang kommer til å betale i skatt. 

5) hverken staten eller samfunnet tvinger deg til å ha bil, eller belåne deg. Det er selvbestemmelse. 

6) at du prioriterer pengene dine slik at du ikke har råd til x og y. Er heller ikke staten eller samfunnets ansvar, det er selvbestemmelse.

 

Anonymkode: 31945...e2f

Hvorfor skal jeg betale over 10.000 kr i skatt i mnd? Har du sett forskjellen på sverige? Helt sinnsykt! Nordmenn burde åpne øynene….

 

 

naive og dumme mennesker i landet her! Man har ikke en gang råd til å ha barn!! Hvis du sammenligner med andre land, så tror jeg ikke du sitter å nevner skole eller fødsel! 
 

vet du hva sverige eller danmark betaler i skole utgifter? 😅

Anonymkode: d4e57...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Sorry, konspirasjonsteoretikere fra livets harde skole jobber nok ikke. Og må hvertfall ikke ut med 150k i skatt. 

Anonymkode: 436a0...c8f

I året jo. Før betalte jeg 8k i skatt, men nå betaler jeg mye mer.

Anonymkode: d4e57...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler også ca 150 000 i skatt på en "vanlig" årslønn. Jeg klager ikke. Får medisiner som jeg har råd til om jeg har behov for det, fastlegeordning mm har jeg tilgang på ut fra behovet, hjelp av nav ved arbeidsledighet/sykdom, barna får skolegang, kollektiv transport fungerer som det gjør pga anbudsrunder og skattepengene. Skattepengene blir også brukt på veinettet og forsvaret vårt sånn jeg har forstått. Staten hadde ansvar for mye av strømtilgangen vår(litt usikker på hvor mye staten eier av denne pr nå faktisk). 

Samfunnet vårt koster mye å holde igang men det har jo fungert ganske greit i mange år. Viktigste er at alle innbyggere har tilgang på de samme godene for å unngå for store forskjeller og dermed også unngår man sterk/stor grad av fattigdom, kriminalitet, analfabetisme, smittsomme sykdommer/store lidelser og man får lavere grad av dødfødte/ krybbedød, høyere grad av velvære, livskvalitet og høy gjennomsnittsalder + midt oppi dette at man klarer å få transportert varer på tvers av land og landegrenser da vi ikke er selvforskyldt ang diverse matvarer mm. 

Er det virkelig vits å endre på dette? Bør helsetjenester bli privatisert? Bør flere av våre innbyggere oppleve dødfødsler og krybbedødsfall? Bør vi få flere husløse/som ikke har et sted å bo? Bør flere lide pga ubehandlet sykdom? Bør ferjer slutte å gå? Hvordan bør veinettet vedlikeholdes og finansieres? Bør kollektiv transport være totalt privatisert?  Bør utdanning bli totalt privatisert?

Endret av Fighter83
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Betaler nesten 150 til staten i året av det jeg jobber for, fremdeles blir jeg skyldig og jeg har ikke råd til tannlege. Betaler også 25% moms til staten av hva jeg kjøper, itillegg til at ting i norge er bygd på den måten at vi er avhengig av å ha biler ellers må vi gå til jobb som er langt og bruker mye tid av dagen!!!! Drivstoff koster 22-24kr litere , betaler 25% moms på strøm, og strøm er også svindyrt nå, lån på hus og bil er helt sinnsykt!!! 
 

dette er hva jeg fant. 
 


 

 

C4EF8D66-0451-4694-BDAC-5577EA935CC0.jpeg

Anonymkode: d4e57...f87

Må le. 150 tusen, hva er nå det.. 😂 Prøv 250 tusen. Det gjør susen🙄

Anonymkode: 892a7...713

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, danskene betaler 40% skatt på vanlig lønn. De som er "rike" betaler nærmere 50%. Husk også på at hver mann i Norge koster staten i gjennomsnitt 5 millioner mer i løpet av sitt liv enn hva han betaler inn i skatt. En kvinne koster ca 15 mill mer, hovedsakelig pga graviditeter. Så tenk heller på det neste gang du skal klage!

Anonymkode: 67784...053

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

ikke har vi råd til understell behandling av sauefett

Får finne en avsidesliggende vei og kjøre over en sau da…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt akkurat med skattemeldinga her og. Prøv 350.000, da begynner det å bli litt surt. Og når vi kommer oppi der, så øker jo også skatten en del per hundre tusen kr inntekt.

Men jeg er nå glad for at vi har det systemet vi har her i landet. For alternativet, det ser vi når vi kikker til andre land som ikke har så gode systemer som oss. Jeg vil mye heller ha det sånn som vi har det her, og heller betale litt mer i skatt.

Anonymkode: a2dc8...70f

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Altså, danskene betaler 40% skatt på vanlig lønn. De som er "rike" betaler nærmere 50%. Husk også på at hver mann i Norge koster staten i gjennomsnitt 5 millioner mer i løpet av sitt liv enn hva han betaler inn i skatt. En kvinne koster ca 15 mill mer, hovedsakelig pga graviditeter. Så tenk heller på det neste gang du skal klage!

Anonymkode: 67784...053

Samme med svenskene i følge mine svenske kolleger.

Jeg tjener knapt 450 000 i året og betaler mine 130 000 i skatt med glede mht hva velferdsstaten Norge gir tilbake.

Anonymkode: bd1a7...b17

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel egentlig statens sløsing og oppblåste offentlige sektor. 

Norske statsbudsjettet er på rundt 1800 mrd kroner 
Det svenske er på 1300 mrd med nesten dobbelt så stor befolkning.  


Det utgir 500 mrd i diff som vi i realiteten kunne klart å kutte og likevel burde vi hatt bedre offentlige tjenester enn Sverige. Er selvfølgelig forskjeller mellom Norge og Sverige, men det er ingen grunn til at vi skal bruke over dobbelt så mye per pers. 

Nå synes jeg jo det er fornuftig å betale skatt, men i teorien, hvis vi klarte å kutte de 500 mrd fra statsbudsjettet så kunne vi nesten fjernet hele innteksskatten for hele befolkningen. I 2022 var de skatteinntektene til staten på 650 mrd 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, danskene betaler 40% skatt på vanlig lønn. De som er "rike" betaler nærmere 50%. Husk også på at hver mann i Norge koster staten i gjennomsnitt 5 millioner mer i løpet av sitt liv enn hva han betaler inn i skatt. En kvinne koster ca 15 mill mer, hovedsakelig pga graviditeter. Så tenk heller på det neste gang du skal klage!

Anonymkode: 67784...053

Akkurat det med gjennomsnittelig er viktig, for jeg tror ikke staten taper penger på hver nordmann som jobber. Så det må være noen grupper som gjør at gjennomsnittet havner på minussiden.

Selv tjener jeg 1,3 mill i året, har vært sjukmeldt 30 dager tilsammen i mitt 40 årige yrkesliv, og de dagene jeg ble sjukmeldt insisterte jeg på og fortsatt gå i jobb, men fikk ikke lov grunnet regelverk.

Jeg betalte 470K i skatt i fjor, det var staten sin direkte andel av min inntekt, men resten av inntekten går også tilbake til staten igjen, i en eller annen inndirekte form. 20-25 prosent moms på alt jeg kjøper, og de resterende 75% går til butikken for å dekke innkjøpskosten, og det som blir igjen deretter skal dekke lønn og andre ting som det igjen er skatt på, og sånn fortsetter det. Ellers så betaler jeg trafikkforsikringsavgift (tidligere veiavgift), bompenger, eiendomsskatt, vann og avløpsavgift, nettleie på strøm, flypassasjeravgift, sukkeravgift, feiergebyr, drivstoffavgift, avgift på snus, alkoholavgift, omregistreringsavgift. 

Og i mitt og mange andre tilfeller hvor folk er i jobb så tror jeg de fleste er netto bidragsytere gjennom et langt liv.

Anonymkode: b9e4a...e38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skal jeg betale over 10.000 kr i skatt i mnd? Har du sett forskjellen på sverige? Helt sinnsykt! Nordmenn burde åpne øynene….

 

 

naive og dumme mennesker i landet her! Man har ikke en gang råd til å ha barn!! Hvis du sammenligner med andre land, så tror jeg ikke du sitter å nevner skole eller fødsel! 
 

vet du hva sverige eller danmark betaler i skole utgifter? 😅

Anonymkode: d4e57...f87

Bare å flytte, det…👋

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (41 minutter siden):

Bare å flytte, det…👋

Alltid det samme forslaget.

Anonymkode: 896b1...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drohatha skrev (5 timer siden):

Problemet er vel egentlig statens sløsing og oppblåste offentlige sektor. 

Norske statsbudsjettet er på rundt 1800 mrd kroner 
Det svenske er på 1300 mrd med nesten dobbelt så stor befolkning.  


Det utgir 500 mrd i diff som vi i realiteten kunne klart å kutte og likevel burde vi hatt bedre offentlige tjenester enn Sverige. Er selvfølgelig forskjeller mellom Norge og Sverige, men det er ingen grunn til at vi skal bruke over dobbelt så mye per pers. 

Nå synes jeg jo det er fornuftig å betale skatt, men i teorien, hvis vi klarte å kutte de 500 mrd fra statsbudsjettet så kunne vi nesten fjernet hele innteksskatten for hele befolkningen. I 2022 var de skatteinntektene til staten på 650 mrd 

Har ikke Sverige også en politikk som har ført til større grad av fraflytting og sentralisering ?  

Norge er også et veldig annerledes land topografisk sett. 

 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var da voldsomt som du skulle radbrekke straffeloven. Som jurist blir jeg en merkelig blanding av lattermild og nedfor når dere konspigjøker går dere bort i Lovdata.

Skal ikke påstå at jeg betaler min skatt med glede, men skattetrekket mitt plager meg heller aldri. Får leve i et helt jævla rått samfunn i verdensmålestokk og føler oppriktig at myndighetene har ryggen min ved behov. Dette er et fint sted å bo.

Anonymkode: 21e2f...498

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...