Gå til innhold

Betaler over 150.000 i skatt med vanlig lønn!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja litt. Men formuen er ikke penger, kun arbeidsplasser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er ikke mye med 29 000 kr igjen etter skatt og 1 inntekt. Med slike priser som er nå går det knapt rundt. Når man har 9000 kr igjen til mat, klær, bensin, medisiner, gaver, fritidsaktiviteter så er det ikke mye i full jobb. Sosialklienter har 7200 kr, jeg 9000 og jobber fullt. Er det greit? 

Lever ikke over evne,  huslån, sparer strøm så mye jeg kan, handler mat på tilbud, reiser aldri, kjøper sjelden klær, billig bensinbil, ikke råd til å pusse opp huset. Men men, jeg har mat og klarer huslånet enda. Noe luksus er det ikke.

Anonymkode: 85ed2...e2b

Med 9000 igjen hadde jeg vært rik. Sosialklienter har ikke 7200 å leve for. Uføre har enda mindre. Du gjør noe galt, eller du eier ikke økonomisk sans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ca 500.000 i skatt.

Anonymkode: fd615...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (34 minutter siden):

Som ufør tjener jeg 300 000 brutto. Jeg har et mindre lån på bolig, men når alt er trukket fra, lever jeg på 60 000 netto. Betaler skatt så det holder. Før uføre betalte jeg opp til 55% skatt i perioder da jeg jobbet så mye. Joda jeg nyter godt av goder. Søker om hjelp fra helsevesenet 5 ganger pr år og får avslag på alt. Dette på tross av at fastlegen støtter meg i alt. Har aldri fått hjelp fra nav. Så hvorfor jeg skal betale så mye skatt er et spørsmålstegn. 

Setningen " Som ufør tjener jeg 300 000 brutto. " og "Har aldri fått hjelp fra nav. " 

vitner om at man er rimelig blottet for all type innsikt gitt.

Anonymkode: 31945...e2f

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Helene said:

Ja litt. Men formuen er ikke penger, kun arbeidsplasser. 

Men har du formue har du vel kapitalinntekter også.

Anonymkode: f9439...680

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen inntekter fra familie eid firma. Er kun medeier. Betaler skatt av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene skrev (5 minutter siden):

Nei, ingen inntekter fra familie eid firma. Er kun medeier. Betaler skatt av dette. 

Hva er det du mener? Er du ufør uten at du mottar uføretrygd fra staten? 

Anonymkode: 31945...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Setningen " Som ufør tjener jeg 300 000 brutto. " og "Har aldri fått hjelp fra nav. " 

vitner om at man er rimelig blottet for all type innsikt gitt.

Anonymkode: 31945...e2f

Synes denne var stygg. Ja jeg lever med uføre. Du aner ikke hvordan jeg har jobbet før ufør. Du aner ikke hvor vondt jeg har det i perioder. Sykdommen min er ikke psykisk. Joda, jeg har fått innvilget uføre. Hjelp fra nav. Kampen tok 5 år. Er fortsatt ikke ferdig. Men du skal leve også. Mat på bordet. Tak over hodet. Strøm, forsikring, klær mm. Har alltid klart dette uten hjelp fra noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er det du mener? Er du ufør uten at du mottar uføretrygd fra staten? 

Anonymkode: 31945...e2f

Jeg mottar uføretrygd. Men er medeier i familiefirma. Pga firma må jeg betale formuesskatt. Jeg mottar ingen penger fra firma. 

Hadde jeg ikke vært medeier i firma hadde jeg vært nullskatteyter pga lav inntekt. Nå må jeg betale skatt av hele inntekten pluss formuesskatt av min andel av firma. Alt betales av min uføretrygd. Hva gjør man ikke for familie. Min far prøver å dele arv før han er borte. For min del er det nok ikke en fordel økonomisk. Sånn er det bare. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men dette kan jo bli utgangspunktet for en interessant diskusjon. Hvor mye er vi villig til å betale for å sikre alle innbyggere et sikkerhetsnett? Uføre Gerd, storrøyker og antimosjonist. Fem barn, hvorav tre har diagnoser og trenger tilrettelegging. Kontra Jan, høy utdanning og lønn. Trener jevnlig, spiser sunt. Flinke barn som gjør det bra på skolen. Hvor begynner de offentlige forpliktelsene for innbyggerne ( les: bruk av skattepenger) og hvor slutter det personlige ansvaret? Hva med 40-årige Kari som er sykemeldt jevnt og trutt grunnet utmattelse, kontra like gamle Ina som står på og går på jobb, til tross for utmattelse og trøtthet. Ja, dere skjønner tegninga? Er det rett at Ina og Jan skal sponse de andre to sitt livsopphold? 

Anonymkode: 30c90...605

Ja.

Anonymkode: 40ffb...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja.

Anonymkode: 40ffb...2c4

Kan du utdype?

Anonymkode: 30c90...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor skal jeg betale over 10.000 kr i skatt i mnd? Har du sett forskjellen på sverige? Helt sinnsykt! Nordmenn burde åpne øynene….

 

 

naive og dumme mennesker i landet her! Man har ikke en gang råd til å ha barn!! Hvis du sammenligner med andre land, så tror jeg ikke du sitter å nevner skole eller fødsel! 
 

vet du hva sverige eller danmark betaler i skole utgifter? 😅

Anonymkode: d4e57...f87

Vi har bedre politi enn Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor skal jeg betale over 10.000 kr i skatt i mnd? Har du sett forskjellen på sverige? Helt sinnsykt! Nordmenn burde åpne øynene….

 

 

naive og dumme mennesker i landet her! Man har ikke en gang råd til å ha barn!! Hvis du sammenligner med andre land, så tror jeg ikke du sitter å nevner skole eller fødsel! 
 

vet du hva sverige eller danmark betaler i skole utgifter? 😅

Anonymkode: d4e57...f87

Hva snakker du om? Alle jeg kjenner har fint råd til å ha barn.

Det som er så synd, og litt ironisk: Norge er nok det beste landet i verden å være dum i, men dere ser dessverre ikke det selv 😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Må le. 150 tusen, hva er nå det.. 😂 Prøv 250 tusen. Det gjør susen🙄

Anonymkode: 892a7...713

250 000? Høh..!

Jeg fikk restskatt på nesten 300 000 i fjor.... og det kom i tillegg til de over 200 000 jeg allerede hadde betalt....

Anonymkode: b0516...256

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (1 time siden):

Som ufør tjener jeg 300 000 brutto. Jeg har et mindre lån på bolig, men når alt er trukket fra, lever jeg på 60 000 netto. Betaler skatt så det holder. Før uføre betalte jeg opp til 55% skatt i perioder da jeg jobbet så mye. Joda jeg nyter godt av goder. Søker om hjelp fra helsevesenet 5 ganger pr år og får avslag på alt. Dette på tross av at fastlegen støtter meg i alt. Har aldri fått hjelp fra nav. Så hvorfor jeg skal betale så mye skatt er et spørsmålstegn. 

Hvis du er 100% ufør, kan du vel ikke jobbe og da tjener du vel heller ikke noe? De 300 000 du da får, kommer vel fra NAV?

Eller er du delvis ufør og jobber i redusert stilling, kanskje?

Uansett, misunner deg ikke å ha så lite penger å rutte med. Må være vanskelig.

Anonymkode: b0516...256

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Samme med svenskene i følge mine svenske kolleger.

Jeg tjener knapt 450 000 i året og betaler mine 130 000 i skatt med glede mht hva velferdsstaten Norge gir tilbake.

Anonymkode: bd1a7...b17

Da har du høy skatt.. Lite fradrag på deg?

Jeg tjener mer enn deg og betaler mindre i skatt.

Anonymkode: 0a27d...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helene skrev (35 minutter siden):

Synes denne var stygg. Ja jeg lever med uføre. Du aner ikke hvordan jeg har jobbet før ufør. Du aner ikke hvor vondt jeg har det i perioder. Sykdommen min er ikke psykisk. Joda, jeg har fått innvilget uføre. Hjelp fra nav. Kampen tok 5 år. Er fortsatt ikke ferdig. Men du skal leve også. Mat på bordet. Tak over hodet. Strøm, forsikring, klær mm. Har alltid klart dette uten hjelp fra noen. 

Nå har jeg ikke påstått noe annet enn at du er helt blottet for innsikt når du oppriktig sier i en setning at du motar uføretrygd for så og si at du aldri har fått hjelp fra nav i neste setning. Som om at det og få flere hundre tusen inntekt fra nav i året, sannsynligvis i mange tiår. Ikke er hjelp. Altså hallaisen...

Anonymkode: 31945...e2f

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg må spise ordene mine. Jeg er ydmyk nok til å innrømme feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

250 000? Høh..!

Jeg fikk restskatt på nesten 300 000 i fjor.... og det kom i tillegg til de over 200 000 jeg allerede hadde betalt....

Anonymkode: b0516...256

Da har du vært sløv😂🙄

Anonymkode: 892a7...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (1 time siden):

Som ufør tjener jeg 300 000 brutto. Jeg har et mindre lån på bolig, men når alt er trukket fra, lever jeg på 60 000 netto. Betaler skatt så det holder. Før uføre betalte jeg opp til 55% skatt i perioder da jeg jobbet så mye. Joda jeg nyter godt av goder. Søker om hjelp fra helsevesenet 5 ganger pr år og får avslag på alt. Dette på tross av at fastlegen støtter meg i alt. Har aldri fått hjelp fra nav. Så hvorfor jeg skal betale så mye skatt er et spørsmålstegn. 

For det første, skatt på trygd er jo bare for å kunne se hva man har av formue, gjeld osv. er 0 i bidrag til noen som helst

Mye skatt på trygd på 300k, hva snakker vi om da egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...