Gå til innhold

Mor på sykehjem, bolig nedsarves med søsters velsignelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Utrolig ufint å drive sånt på med arve kaos før moren deres er død.- Hva om hun har testamente, og tilgode ser søsteren din med mer enn til deg? En verge vil ivareta din mors interesser og ikke hva dere vil og ønsker, eller forlanger. og pynte på litt som dere tenker øker nok ikke verdien i en gammel bolig noe spesielt. Kjøpere av en sånn type bolig vil nok pusse opp både bad og kjøkken + alt annet opp til dagens standard

Anonymkode: 074f3...f1e

Det er en bakgrunnshistorie her, for å si det mildt. Så dette føler jeg null skam for.

Anonymkode: 59c58...db1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja, hun er dement og ble hentet til sykehjem på tvang. Er nok bakenforliggende personlighetspsykiatri i tillegg, vet ikke helt hvor grensen til "fjern" er, men hun har vel i praksis aldri vært oppegående/tilregnelig. Snakket med avdelingsleder på sykehjemmet, og hun har tatt opp alle ressurser på avdelingen de mnd hun har vært der. Ble fratatt førerkort på tvang også, og politi kom og klippet skilter. Det er jo en bakenforliggende historikk da. Så min terskel for å ta henne på alvor er nok rimelig ikkeeksisterende. En rævva barndom pga dette, og hun har forfulgt meg /ringt sjefer etc opp i voksen alder også. Jeg blir nok litt psykopat i forhold til dette. Dette er en mor som aldri har respektert mine behov. Hun lærte seg aldri bursdagsdatoen min og har oppgjennom skrytt av dette. Så jeg er sikkert dust her, men føler ikke at jeg skylder henne så mye. Får håpe verge kommer på plass snart, så får jeg ta det derfra.

Anonymkode: 59c58...db1

For en grusom oppvekst du må ha hatt med en slik forelder. Ville bare si at jeg ser deg og forstår deg. Hilsen et annet løvetannbarn 🌼

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hvordan du tenker, men som flere påpeker her, det er dyrere og mye mer omfattende å pusse opp en bolig enn det du får for 200 000kr, viss målet er en verdiøkning i framtiden eller til og med at det skal være sjans for at en sånn investering går i null. Jeg ville slutta å tenkt noe særlig mer på huset også blir det den arven det blir. Beste er å selge det kjapt før det blir mer ødelagt. Der ville jeg ha lagt inn innsatsen. I salgsprosessen vil dere få råd fra megler angående hvor mye som bør ryddes og fikses. Betal så et firma for å gjøre dette. Selg om vinteren om det skjuler at hagen er rotete... osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...