Gå til innhold

Hva er grunnen til alle menn som vil ha en mamma av dama si der ute?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Andro skrev (2 timer siden):

Veldig uattraktivt.

Ja, jeg flyttet da jeg begynte å føle meg som en "mamma" han kunne pule på.

Anonymkode: 84371...bf7

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplevd at damer som sier de ikke liker det ofte ubevisst går inn i den rollen helt av seg selv. Så det er nok mange damer som føler de har den rollen som egentlig sliter veldig med selvinnsiken. For det store flertallet av menn ønsker ikke være sammen med en "mamma"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild37 skrev (1 minutt siden):

Opplevd at damer som sier de ikke liker det ofte ubevisst går inn i den rollen helt av seg selv. Så det er nok mange damer som føler de har den rollen som egentlig sliter veldig med selvinnsiken. For det store flertallet av menn ønsker ikke være sammen med en "mamma"

Men hvordan går det an? Da er det jo fordi menn ikke synes ting må bli gjort, også ender det opp med at «mamma» må ta det.

 

Er selv sammen med en mann som tar sin del uoppfordret (heldigvis, men han var vanskelig å finne!)

Anonymkode: 0ce6e...732

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvordan går det an? Da er det jo fordi menn ikke synes ting må bli gjort, også ender det opp med at «mamma» må ta det.

 

Er selv sammen med en mann som tar sin del uoppfordret (heldigvis, men han var vanskelig å finne!)

Anonymkode: 0ce6e...732

Hvordan er vanskelig å forstå. Eksen kunne feks finne på å klage på at hun måtte minne meg på å skru på vekkerklokke, følte seg som en mamma da, og det selv om jeg aldri forsover meg, så av en eller annen grunn så tok hun på seg den rollen frivillig og helt uten grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild37 skrev (6 minutter siden):

Hvordan er vanskelig å forstå. Eksen kunne feks finne på å klage på at hun måtte minne meg på å skru på vekkerklokke, følte seg som en mamma da, og det selv om jeg aldri forsover meg, så av en eller annen grunn så tok hun på seg den rollen frivillig og helt uten grunn. 

Om du aldri forsov deg, hvorfor måtte hun minne deg på det da? 

Anonymkode: 0ce6e...732

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du aldri forsov deg, hvorfor måtte hun minne deg på det da? 

Anonymkode: 0ce6e...732

Det vet da ikke jeg 😅 men virket som hun likte den rollen, samtidig som at hun klagde på det. Men jeg fikk noe godt ut av det ihvertfall, lært meg å kjenne igjen den type kvinnfolk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egutt skrev (18 timer siden):

😂 det stemmer.

Heldigvis trenger du ikke å bruke så mye tid på en «mannebaby». Finnes nok av modne menn der ute

Javel?

Hvor er dem da?...

Det lurer jeg på 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (3 timer siden):

Javel?

Hvor er dem da?...

Det lurer jeg på 😂

I Førde

Anonymkode: 84371...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I Førde

Anonymkode: 84371...bf7

Har ikke jeg sett noe te 😂

Har visst gått glipp av noe jeg da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (3 timer siden):

Javel?

Hvor er dem da?...

Det lurer jeg på 😂

Jeg har stukket av med en av dem, så blir en mindre i utvalget for dere andre damer :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (1 minutt siden):

Jeg har stukket av med en av dem, så blir en mindre i utvalget for dere andre damer :klem3:

Søren ta altså....

Det var det jeg visste....

Ikke rart jeg ikke finner noen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (Akkurat nå):

Søren ta altså....

Det var det jeg visste....

Ikke rart jeg ikke finner noen 😂

Sånn er det, de beste blir tatt først :strix:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Omtrent ingen menn er sånn. Problemet er at kvinner ofte tror at menn har samme krav og forventninger til ryddighet som de selv, og når mannen ikke rydder og vasker, tror de at det er fordi han forventer at hun skal gjøre det. Som regel er det så enkelt som at han driter litt i om bordet flyter over av ting og skittentøyet ligger slengt utover badegulvet.

Anonymkode: 0d34a...0eb

Og så har du de mennene som sier noe a lá dette og bruker det som unnskyldning og kanskje til og med tror på det. Min eks så ikke skitt og han skjønte heller ikke at bakterier er usynlige. Mange måneder uten sengeskift eller vask av f.eks bad var helt innafor for han, fordi han så ikke at sengetøyet var skittent og alle har litt flekker på vasken osv.

Anonymkode: 90dfc...42e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 19.06):

manne babyene 

Anonymkode: 4475f...81c

Hva er grunnen til at jeg får mindre lyst på kvinner hver gang jeg åpner en tråd her inne?

Anonymkode: 89691...0f2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er aldri damene sin feil som klager når mannen gjør en innsats og overtar selv?

Hørt om foreldrefellen? Jeg er ganske sikker på at det finnes en partnerfelle også.

PS! Jeg sier ikke at dette er grunnen i alle tilfeller 😆

Anonymkode: d089d...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva er grunnen til at jeg får mindre lyst på kvinner hver gang jeg åpner en tråd her inne?

Anonymkode: 89691...0f2

Oppfordrer deg til fortsette å lese! 😃

Win-win!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 hours ago, AnonymBruker said:

Og så har du de mennene som sier noe a lá dette og bruker det som unnskyldning og kanskje til og med tror på det. Min eks så ikke skitt og han skjønte heller ikke at bakterier er usynlige. Mange måneder uten sengeskift eller vask av f.eks bad var helt innafor for han, fordi han så ikke at sengetøyet var skittent og alle har litt flekker på vasken osv.

Anonymkode: 90dfc...42e

Ja, nettopp. Det er ikke sånn at han forlanger om det blir gjort eller ikke, han bare driter i om det gjøres i det hele tatt. To helt forskjellige problemstillinger.

Anonymkode: 0d34a...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skulle gjerne bidratt mer, men jeg gjør jo bare feil… den skal ikke ligge der, slik skal det brettes, sånn skal det vaskes. Jeg har bodd alene i noen år og klart meg helt fint, men her gjør jeg alt feil enda så hardt jeg prøver å gjøre det riktig.

Anonymkode: 5497d...94c

Veldig vanlig feil mange kvinner gjør, dette her. Vi forventet likestilling (skulle bare mangle), men mange skjønner ikke at de må gi slipp på å ha hevd på hvordan ting skal gjøres.

Min mann tar sin skjerv uten å mukke. Ja, av og til trenger han kanskje en liten påminner om at noe må gjøres (han ser ikke skitt). Andre ting ser han bedre enn meg og må gi meg en liten påminner om (jeg ser ikke rot).

En ting jeg aldri, ALDRI gjør, er å korrigere ham. Han har bodd alene i flere år. Han kan vaske. Han kan brette klær osv. Han gjør ting på sin måte og jeg på min, men jeg kan fortsatt ikke se at min måte skulle være noe bedre enn hans. Og skulle det nå skje at det lå igjen litt støv i et hjørne etter støvsuging, så får det bare være uten kommentarer. Alt må ikke være spotless.

Hadde jeg kritisert han for arbeidet han gjør, ville han blitt demotivert og sluttet for lenge siden. Nå motiverer jeg han heller ved å anerkjenne innsatsen, vise at jeg ser det og setter pris på det. Jeg vet etter et tiår med samliv med han at det er dette som skal til for å opprettholde likestilling i vårt hjem.

Anonymkode: de38c...710

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig vanlig feil mange kvinner gjør, dette her. Vi forventet likestilling (skulle bare mangle), men mange skjønner ikke at de må gi slipp på å ha hevd på hvordan ting skal gjøres.

Min mann tar sin skjerv uten å mukke. Ja, av og til trenger han kanskje en liten påminner om at noe må gjøres (han ser ikke skitt). Andre ting ser han bedre enn meg og må gi meg en liten påminner om (jeg ser ikke rot).

En ting jeg aldri, ALDRI gjør, er å korrigere ham. Han har bodd alene i flere år. Han kan vaske. Han kan brette klær osv. Han gjør ting på sin måte og jeg på min, men jeg kan fortsatt ikke se at min måte skulle være noe bedre enn hans. Og skulle det nå skje at det lå igjen litt støv i et hjørne etter støvsuging, så får det bare være uten kommentarer. Alt må ikke være spotless.

Hadde jeg kritisert han for arbeidet han gjør, ville han blitt demotivert og sluttet for lenge siden. Nå motiverer jeg han heller ved å anerkjenne innsatsen, vise at jeg ser det og setter pris på det. Jeg vet etter et tiår med samliv med han at det er dette som skal til for å opprettholde likestilling i vårt hjem.

Anonymkode: de38c...710

Signerer denne. Jeg klager heller aldri på de tingene han gjør, og dermed så gjør han dem av seg selv uten at jeg trenger å si noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Veldig vanlig feil mange kvinner gjør, dette her. Vi forventet likestilling (skulle bare mangle), men mange skjønner ikke at de må gi slipp på å ha hevd på hvordan ting skal gjøres.

Min mann tar sin skjerv uten å mukke. Ja, av og til trenger han kanskje en liten påminner om at noe må gjøres (han ser ikke skitt). Andre ting ser han bedre enn meg og må gi meg en liten påminner om (jeg ser ikke rot).

En ting jeg aldri, ALDRI gjør, er å korrigere ham. Han har bodd alene i flere år. Han kan vaske. Han kan brette klær osv. Han gjør ting på sin måte og jeg på min, men jeg kan fortsatt ikke se at min måte skulle være noe bedre enn hans. Og skulle det nå skje at det lå igjen litt støv i et hjørne etter støvsuging, så får det bare være uten kommentarer. Alt må ikke være spotless.

Hadde jeg kritisert han for arbeidet han gjør, ville han blitt demotivert og sluttet for lenge siden. Nå motiverer jeg han heller ved å anerkjenne innsatsen, vise at jeg ser det og setter pris på det. Jeg vet etter et tiår med samliv med han at det er dette som skal til for å opprettholde likestilling i vårt hjem.

Anonymkode: de38c...710

Høres ut som du ikke har opplevd menn som IKKE gjør det på "sin måte" men som rett og slett ikke tar ansvar overhodet.  

Anonymkode: c1c23...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...