Gå til innhold

Må du jobbe inn inneklemt dag 10.mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hæ, elevene har fri her 10.mai og vi har fri da på min skole (lærer) ettersom vi har brukt opp planleggingsdagene. Jobber på skole i Innlandet. https://innlandetfylke.no/tjenester/skole-og-utdanning/opplaring-i-skole/skoleferier-og-fridager/

Anonymkode: 0db59...3c5

Elevfri skoledag heter det visst her :P 

Anonymkode: eeee5...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 23.25):

Jeg må jobbe to kvelder de neste ukene for å jobbe inn den dagen. Jobber på skole, men ikke lærer. Har heller ikke hørt at lærerne trenger å jobbe den inn. Kun fagarbeiderne, som tjener 200.000 mindre enn lærerne og attpåtil jobber flere timer.

Hva med dere i andre yrker som har fri 10.mai? Det gjelder vel kanskje ikke så mange yrkesgrupper?

Anonymkode: 9f388...3cb

Jobber i barnehage, vi har jobbet inn to kvelder på å få den "fri".

Anonymkode: de038...fef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt feriedag. Jobber i bhg Oslo. De to andre på avd min skal jobbe. Kun 1 av 9 barn skal ha fri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 11.42):

 

 

(Ser noen sier barnehagen deres har planleggingsdag, men det er vel ikke fri for ansatte, de skal vel faktisk ha møter og kurs den dagen? Eller lyver de bare og sier det er planleggingsdag og så har alle ansatte bare fri?)

 

 

 

 

Anonymkode: 39695...bad

Det er en planleggingsdag i mange fylker - man kan enten jobbe på den planleggingsdagen eller man kan jobbe over flere kvelder (som da altså blir planlegging på kvelden) og dermed har vi jobbet inn den planleggingsdagen. VI har jobbet de timene den dagen tilsier, bare på kvelden i stedet for på dagen. 

Dagen vil være stengt for barna uansett, for enten jobber barnehageansatte med planlegging den dagen eller de har jobbet den inn over kvelder og dagen VIL FORTSATT være stengt for timene er jobbet inn. 

Det bør altså ikke spille en rolle i det hele tatt hvordan den dagen brukes av barnehageansatte, dagen er stengt for barna uansett, dagen er jobbet inn.

Anonymkode: de038...fef

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jobber i butikk. Har ikke slike goder 

Anonymkode: 69c61...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner ikke at det er lave søkertall til lærerutdanningen. Så mye fri og så høy lønn er jo gull.

Anonymkode: a0d3b...923

Hvor mange timer ligger årsverket ditt på da? 

Anonymkode: efb3b...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avspasering, er lærer. 

Anonymkode: 3b204...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (2 timer siden):

Skriver du dette for å provosere, eller hva er greia?

Jeg er lærer og har denne dagen som avspasering. Men samtidig har vi langdag senere i måneden (dvs bundet på jobb til sent på kvelden), så det er ikke  akkurat "fri". Dette er ikke bare en "fridag", det er avspasering. Sist uke jobbet jeg 12-timers arbeidsdager syv dager på rad uten overtidsbetaling. Takke seg til "mye fri" og "så høy lønn".

Vet du hva jeg foreslår? At du tar over jobben min. Kom gjerne og gjør den jobben jeg gjør. Ta gjerne over rapportskrivingen, møtene med barnevernet, bup og what not, gjør gjerne all planleggingen jeg gjør på kveldstid fordi jeg aldri har nok administrativ tid, ta gjerne alle møtene, foreldre- og elevsamtalene, i tillegg til undervisning, foreldrekontakt m.m. Vær gjerne den personen jeg er, som tross alt innebærer å være omsorgsperson, vernepleier, sosionom, lektor (som er min egentlige tittel), sykepleier og what not. Du synes jeg jobber lite? Haha. Det er det dummeste jeg har lest på lenge.

Som kontaktlærer på småskoletrinnet klarer jeg ikke å la være å bli provosert over mennesker som åpenbart ikke aner hva jobben går utpå. Ikke nok med  at vi får høre at vi er udugelige, vi tjener visst altfor mye og har altfor mye fri. 

TS: Jeg MÅ ta ut ferie i juli. Den dyreste tida i året. Skulle gjerne hatt ferien andre deler av året, men sånn er det, jeg er bundet til å ta min ferie da. Og jeg har faktisk kun 4 uker + 1 dag fri, i motsetning til mange som faktisk har 5 uker ferie. Resten er avspasering. Det er liksom en del av å være lærer. Og sånn blir det for deg, som må ta ut en feriedag/avspasere denne dagen. Jeg forstår det er kjipt, men ikke ta det ut over lærerne. Det er ikke lærerens feil. Da får du organisere deg og ta opp kampen om dine rettigheter, akkurat som lærerne kjemper for sine.

Ikke bit på agnet… 

Anonymkode: 674e0...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen er en vanlig arbeidsdag. Jeg må ta ferie eller avspasering. Jobber i det private. 

Anonymkode: b2b22...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/28/2024 at 11:25 PM, AnonymBruker said:

Jeg må jobbe to kvelder de neste ukene for å jobbe inn den dagen. Jobber på skole, men ikke lærer. Har heller ikke hørt at lærerne trenger å jobbe den inn. Kun fagarbeiderne, som tjener 200.000 mindre enn lærerne og attpåtil jobber flere timer.

Hva med dere i andre yrker som har fri 10.mai? Det gjelder vel kanskje ikke så mange yrkesgrupper?

Anonymkode: 9f388...3cb

Ja, men den er allerede jobbet inn da jeg har en fleksisaldo på noen ti-talls timer. Så hele uken er fri, jippi!

Anonymkode: dbaf5...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 11.42):

Alle her som sier de jobber den inn og at de jobber i barnehage.. Er barnehagen dere jobber i bare tilfeldig steng fordi det er inneklemt dag?? Hva med alle foreldrene i barnehagen som har barn der og som må på jobb fordi det er vanlig arbeidsdag??

(Ser noen sier barnehagen deres har planleggingsdag, men det er vel ikke fri for ansatte, de skal vel faktisk ha møter og kurs den dagen? Eller lyver de bare og sier det er planleggingsdag og så har alle ansatte bare fri?)

Barnehagen mitt barn går i har åpent den dagen såvidt jeg vet iallfall.De hadde fagdag (som det heter her) i mars og en senere i mai.

 

 

Anonymkode: 39695...bad

Det er planleggingsdag. Vi har hatt førstehjelpskurs og andre møter på kveldstid, like mange timer som planleggingsdagen varer. 

 

 

Anonymkode: adf14...e80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fri, jobber på skole. Barnas skole har også fridag, blir godt med langhelg! 

Anonymkode: 9ecad...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må avspasere eller flytte en fridag. 

Anonymkode: 9824d...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 23.25):

Jeg må jobbe to kvelder de neste ukene for å jobbe inn den dagen. Jobber på skole, men ikke lærer. Har heller ikke hørt at lærerne trenger å jobbe den inn. Kun fagarbeiderne, som tjener 200.000 mindre enn lærerne og attpåtil jobber flere timer.

Hva med dere i andre yrker som har fri 10.mai? Det gjelder vel kanskje ikke så mange yrkesgrupper?

Anonymkode: 9f388...3cb

Sykehus. Avspaserer dagen. 

Anonymkode: 69a1b...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig arbeidsdag her, men pga planleggingsdag og elevenes fridag tar jeg hjemmekontor. 

Anonymkode: 31b50...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 23.16):

Hvor mange timer ligger årsverket ditt på da? 

Anonymkode: efb3b...fb9

Ikke meg du spurte, men en vanlig årsverk er 1950 timer, hva har lærere?

Anonymkode: e9651...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber i barnehage, og har jobbet den inn på kveldstid. 3 kvelder.

Anonymkode: 4ce1d...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i videregående skole, ikke lærer. Må bruke feriedag eller avspasering for å ha fri 10.mai. Elevfri, men planleggingsdag. Det er imidlertid avtalt med fagseksjonene at de må  jobbe inn på to ettermiddager eller stille på jobb fredag. Min samboer er lærer, han har jobbet inn dagen med to fagettermiddager i vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ikke meg du spurte, men en vanlig årsverk er 1950 timer, hva har lærere?

Anonymkode: e9651...3df

1687,5 ikke inkludert ferie.

Det vanlige årsverket på 1950 er inkludert ferie. 

Så det er ganske likt er "vanlig" årsverk. 

Anonymkode: efb3b...fb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig arbeidsdag, så skal på jobb. Noen på jobben skal ha fri og må da bruke feriedag. 

Uforståelig at det går an å spørre om dette, alle som ikke jobber i skoleverket forstår dette. 

Anonymkode: 1de22...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...