Gå til innhold

Må du jobbe inn inneklemt dag 10.mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en helt vanlig arbeidsdag, så med mindre du har fri uansett må du selvsagt jobbe inn eller bruke feriedag. Det er vel helt normalt? 

Anonymkode: 0b4ed...de0

ja det er helt normalt.

Jeg bruker feriedag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har itt kortere lunsj hver dag så alle får fri på inneklemte dager.

Anonymkode: ae7b6...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg må jobbe to kvelder de neste ukene for å jobbe inn den dagen. Jobber på skole, men ikke lærer. Har heller ikke hørt at lærerne trenger å jobbe den inn. Kun fagarbeiderne, som tjener 200.000 mindre enn lærerne og attpåtil jobber flere timer.

Hva med dere i andre yrker som har fri 10.mai? Det gjelder vel kanskje ikke så mange yrkesgrupper?

Anonymkode: 9f388...3cb

Har jobbet den inn på kveldstid, så vi har fri! :D 

Jobber i barnehage!

Anonymkode: adf14...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt vanlig arbeidsdag. Selvfølgelig må jeg jobbe den inn hvis jeg vil ha fri. Evt bruke en feriedag.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som fagarbeider på skole. Vi har fri.

Vi har lengere arbeidsuker hver uke slik at vi opparbeider oss mye avspaseringstid og følger skoleruta og har fri i alle ferier og fridager. (Bortsett fra noen planleggingsdager)

Anonymkode: c81a3...f61

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg må jobbe to kvelder de neste ukene for å jobbe inn den dagen. Jobber på skole, men ikke lærer. Har heller ikke hørt at lærerne trenger å jobbe den inn. Kun fagarbeiderne, som tjener 200.000 mindre enn lærerne og attpåtil jobber flere timer.

Hva med dere i andre yrker som har fri 10.mai? Det gjelder vel kanskje ikke så mange yrkesgrupper?

Anonymkode: 9f388...3cb

Jeg har ikke fri, nei. Jobber på et universitet. 
Det er ikke så rart at du må jobbe inn den fridagen. At du klager, viser meg at du ikke forstår forskjellen på din arbeidstid vs lærernes arbeidstid. Nei, fagarbeidere jobber ikke flere timer, faktisk er det omvendt, og du tjener 200k mindre fordi lærerne har 4-5+ år med universitetsutdannelse, mens det har sannsynligvis ikke du. 

Anonymkode: 674e0...b91

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De inneklemte dagene er jo vanlige arbeidsdager, skal man ha fri må man ta ferie eller avspasere opparbeidet tid, og hvorledes timer opparbeides varierer. Så enkelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste må vel jobbe inn timene dersom de skal ha fri en helt alminnelig atbeidsdag. Eller ta ut ferie

Anonymkode: 45be6...da6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må egentlig jobbe, men siden det alltid er planleggingsdag på slike dager, må jeg bruke avspasering/feriedag.

Anonymkode: a8244...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en feriedag. 

Anonymkode: 9af2c...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig arbeidsdag..

Anonymkode: b4fa7...b4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer her. Har fri den dagen. Vi trenger ikke "jobbe den inn senere". Men i stedet for å jobbe den dagen og ha siste skoledag den 20.juni, så har vi siste skoledag den 21.juni. Så vi får ikke mer fri enn andre år.

Anonymkode: d79e8...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i bank, må selvfølgelig ta feriedag eller avspasering siden det er en vanlig arbeidsdag. Gjelder forsåvidt alle inneklemte dager i løpet av ett år.

Anonymkode: 40f2f...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar du fri hele uka fordi 1 mai er på en onsdag?

Anonymkode: cfd5d...263

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Innlandet fylke er dette vanlig skoledag (og arbeidsdag), så verken lærere, elever eller andre ansatte på skolen har fri denne dagen. Ellers er jo alle inneklemte dager vanlig arbeidsdager, så skal man ha fri må man enten bruke avspasering eller feriedag.

Anonymkode: f28ef...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig arbeidsdag. Jeg måtte skaffe barnepasser til barnet mitt, siden det er planleggingsdag i barnehagen den dagen

Anonymkode: 3af59...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo en helt vanlig arbeidsdag, på papiret. 

Jeg jobber ikke timer, får fastlønn per år. På vårt kontor er det fort mye hjemmekontor/hyttekontor på inneklemte fredager. 

Man må jo ta ut feriedag om man skal ha full ferie, men i praksis blir det nok fort sånn at mange ikke tar ut feriedagen men er sånn halvveis på fra solveggen etc. Jeg kommer nok til å gå på kontoret, men det kommer ikke til å være mange der.

Anonymkode: 33ec1...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er 10.mai vanlig arbeidsdag. Skolen har planleggingsdag så jeg jobber hjemmekontor, store nok barn til at jeg faktisk får jobbet i fred. Hadde jeg ikke fått til det, måtte jeg tatt ut feriedag.

TS jobber på skole som holder stengt, og det blir litt spesielt. For lærere løses vel det ved at årets samlede arbeidstid blir riktig. De jobber litt før/etter skoletid, så inneklemt dag blir en planleggingsdag, men selve planleggingen gjøres en annen dag så man i praksis har fri.

Men forstår det som at TS ikke er lærer og driver dermed ikke planlegging en annen dag, hun pålegges å ha fri 10.mai siden skolen er stengt, men bes ta dette av egen feriekvote eller jobbe det inn. Den må jeg si er diskutabel. Det finnes helt sikkert regler på dette i tariffavtale etc som forsvarer det. Men jeg hadde reagert på å måtte bruke egen frikvote hvis jeg ikke har et reelt valg om å gå på jobb. Alle pålagte fridager er betalt hos oss, hvis det er en dag man ellers skulle jobbet. Men akkurat 10.mai er ikke en fridag.

Hvis det derimot er sånn at TS kunne gjort jobben sin selv om elevene ikke er på skolen, men velger å ta fri som lærerne. Da er det riktig å måtte ta det på egen kappe.

Endret av Diskulis
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tatt feriedag men gjør det ikke. Bruker ikke feriedag på en mnd som er full av gratis hellig-og fridager! 

Anonymkode: eeee5...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle her som sier de jobber den inn og at de jobber i barnehage.. Er barnehagen dere jobber i bare tilfeldig steng fordi det er inneklemt dag?? Hva med alle foreldrene i barnehagen som har barn der og som må på jobb fordi det er vanlig arbeidsdag??

(Ser noen sier barnehagen deres har planleggingsdag, men det er vel ikke fri for ansatte, de skal vel faktisk ha møter og kurs den dagen? Eller lyver de bare og sier det er planleggingsdag og så har alle ansatte bare fri?)

Barnehagen mitt barn går i har åpent den dagen såvidt jeg vet iallfall.De hadde fagdag (som det heter her) i mars og en senere i mai.

 

 

Anonymkode: 39695...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...