Gå til innhold

Folk som bruker toalett på tog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg innrømme at det er lenge siden jeg tok toget sist, men da var toalettet i et eget lite rom. Hvis det fortsatt er det, hvordan kan det irritere deg i en slik grad at det «koker innvendig»? Gjelder det også fly?

Er det andre trivialiteter og bagateller som får det til å koke innvendig hos deg, eller har du utelukkende en toalettfiksering?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker dassen på både tog, buss og fly jeg. Når jeg først er ute å reiser så reiser jeg langt, blæra hadde sprukke hvis jeg måtte holdt meg til jeg kom hjem :roll:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker ikke doen engang, så hvorfor irriterende at andre bruker den? OCD? 

Anonymkode: 64551...ce2

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri jeg har tatt tog uten å bruke toalettet faktisk 🤣 tar en del tog i fbm jobbreise. Etter 3 timers togtur har jeg enda 1,5 times reise før jeg kommer meg hjem med annen offentlig transport (må bytte mellom tre ulike) så jeg  går ALLTID på do før jeg går av toget. Så sprøtt at det faktisk kan irritere folk, det hadde jeg aldri sett for meg. 

Anonymkode: 9c040...f3a

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Er dette egentlig nødvendig? Klarer ikke folk holde igjen til de kommer hjem? Har aldri brukt do på tog, og jeg må innrømme at det koker godt inne i meg når jeg ser folk som på død og liv må bruke doen på toget. Lite hyggelig for andre rundt. Det kunne faktisk ikke falt meg inn.

Anonymkode: 89bf6...c97

Dårlig forsøk på trolling 😄

Men skal nå svare uansett.... Forestill deg at du har/får diare. Klarer du da å holde deg i timevis, hvis du f.eks tar regiontog? 😄 Det tviler jeg nemlig på 😄

For min egen del, så kan jeg ikke holde meg hvis jeg må tisse. Det kan resultere i UVI og magesmerter 😝 Det er noe jeg prøver å unngå for enhver pris 😊 

Hva tror du toalettet på toget er til? Pynt? 😄

Men igjen, dårlig forsøk på trolling dette 😄😄

Endret av Mardina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en sånn tråd? Togdo-hateren slår til igjen?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holde seg på en togtur mellom Oslo og Trondheim for at ikke du skal koke innvendig? 😂 Hva med om man skal videre til Bodø og ikke rekker å tisse på doen på togstasjonen før man bytter tog? Togtoalettene er til for å brukes, de er ikke til pynt. Jeg bruker ikke togdoen på en tur mellom Oslo og Lillestrøm, men får noen akutt renneræv må de jo få bruke doen uten at du skal klikke. Eller er det bedre for deg om de gjør i buksa? Håper du får akutt diaré på toget en gang. Bare hold deg unna vogna jeg sitter i. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg spiser og drikker før eller under togturen, og må derfor på do hvis turen varer i flere timer.

Helt naturlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke som før at det datt ned langs skinnene så jeg skjønner ikke problemet.

Anonymkode: dc995...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar aldri tog, - men er ikke toalettet i et eget rom, eller er det sånn åpen løsning som alle kan se/høre?

Anonymkode: c5b33...461

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tar aldri tog, - men er ikke toalettet i et eget rom, eller er det sånn åpen løsning som alle kan se/høre?

Anonymkode: c5b33...461

Eget rom med tette vegger og tett dør. Ligger i enden av vognen.

Anonymkode: 2855b...966

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er dette egentlig nødvendig? Klarer ikke folk holde igjen til de kommer hjem? Har aldri brukt do på tog, og jeg må innrømme at det koker godt inne i meg når jeg ser folk som på død og liv må bruke doen på toget. Lite hyggelig for andre rundt. Det kunne faktisk ikke falt meg inn.

Anonymkode: 89bf6...c97

At ikke folk klarer å holde igjen avføring, mener du? Jaja, dette føltes trollete, så kos deg med det 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer jo fint å tømme blæra på toget. De gangene jeg tar tog er det et flytog. Da har jeg allerede vært lenge på flyplasser i begge ender og vært på fly, og har gjerne flere timer igjen før jeg kommer meg hjem eller på hotell. 

Anonymkode: 2a3fa...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre at vi med ibs og lignende heller drite oss ut? Kan selvfølgelig bruke bleie, men tviler på at det hadde vært bedre for dem rundt. 😆

Anonymkode: d345c...2ab

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du at toalettene på togene kun var til pynt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er dette egentlig nødvendig? Klarer ikke folk holde igjen til de kommer hjem? Har aldri brukt do på tog, og jeg må innrømme at det koker godt inne i meg når jeg ser folk som på død og liv må bruke doen på toget. Lite hyggelig for andre rundt. Det kunne faktisk ikke falt meg inn.

Anonymkode: 89bf6...c97

Er det egentlig nødvendig å klage på sånt? Utrolig overraska over hvor enkle noen er i sin tankegang. Folk har ulike tarmsykdommer som krever tilgang på do, folk er gravide, har overaktiv blære, kanskje drukket 1 liter kaffe osv. Gudene veit, men folk må faktisk få gå på do! Du får bare sitte der å koke innvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var på et tog uten toalett en gang. De måtte stoppe toget i ingenmannsland slik at jeg kunne gå ut å tisse. Jeg kunne ha tisset på gulvet, men det var det ingen som ønsket. Togturen var på 2 timer.

Har født 3 barn, så blæra mi er ikke det den en gang var. Jeg stemmer for toalett på tog 👍

Anonymkode: d5761...081

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker å bruke doen på tog selv, men må man, så må man. Er man på en togtur på flere timer, så er det ganske vanlig at man må tisse i løpet av den tida.

Å gå på do på tog er lite hyggelig for den som bruker doen - det er trangt, ofte møkkete, vanskelig å få vaska hendene skikkelig osv. Men hvordan er det "Lite hyggelig for andre rundt"? :klo: Man merker da ingenting til om en medpassasjer går på do?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tar aldri tog, - men er ikke toalettet i et eget rom, eller er det sånn åpen løsning som alle kan se/høre?

Anonymkode: c5b33...461

Jo, det er jo ikke sånn at de sitter og pisser i midtgangen, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg går på do på toget.

Hvorfor? Fordi jeg må gå på do!

Og av og til venter jeg å gå på do før jeg går på toget! 

Hvorfor? Fordi at på Togstasjonen i Stavanger koster det 10 kroner å gå på do! Så jeg venter å gå på do på toget hvor det er gratis. Og ja, jeg går på do på toget før det kommer til Kristiansand. Hvorfor skulle jeg så betale 10 kroner på togstasjonen der?

 

Anonymkode: 63a82...f76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...