Gå til innhold

Har ikke hatt en dag alene på 19 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis barnet ditt ikke har spesielle behov, ikke har flyttet hjemmefra i en alder av 30 og heller aldri er ute av huset så har du virkelig feilet som forelder. Beklager å si det. 

Anonymkode: aecb6...b5d

Enig. Flesteparten av de som er 30 har jo flyttet ut for lengst. Noe som skurrer her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma er du alltid. Navlestreng er kuttet for flere år siden. Datter har bodd i utlandet gjennom år. Også under utdannelse. Mamma er du alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (2 minutter siden):

Mamma er du alltid. Navlestreng er kuttet for flere år siden. Datter har bodd i utlandet gjennom år. Også under utdannelse. Mamma er du alltid. 

Hvorfor skrev du at du ikke har hatt en dag alene på 30 år da? 

Anonymkode: 4259e...e26

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma alltid. Om du ikke har barn så skjønner du ikke dette. Alltid omsorg for barnet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (1 minutt siden):

Mamma alltid. Om du ikke har barn så skjønner du ikke dette. Alltid omsorg for barnet ditt. 

Det betyr da virkelig ikke at man ikke kan ha en dag uten å se dem.

Anonymkode: a7d39...572

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke mitt barn hver dag. Hun har sitt eget liv med samboer. Mamma er jeg likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene skrev (Akkurat nå):

Jeg ser ikke mitt barn hver dag. Hun har sitt eget liv med samboer. Mamma er jeg likevel. 

Tråden handler om en som ikke har hatt alene dag på 19 år ikke om at hun ikke ønsker å være mamma.

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er sjokkert over antallet svar her som mener det er heeelt greit at mindreårige tenåringer tilbringer dagevis alene. Jeg skjønner hvorfor politiet er så fortvilet over tenåringsforeldre, for å si det sånn. 

Anonymkode: 0d719...359

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt! 19 år!!😅 barna mine er bare 1 og 3 og vi får ofte hjelp av besteforeldre på begge sider men til og med jeg drømmer om en alenedag! Men hvis yngste er 16 år kan hen vel være hjemme alene en natt, mange ungdommer flytter jo hjemmefra i den alderen😅 unn deg selv en natt på hotell❤️ det har du fortjent!

Anonymkode: 2797b...59d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Må si jeg er sjokkert over antallet svar her som mener det er heeelt greit at mindreårige tenåringer tilbringer dagevis alene. Jeg skjønner hvorfor politiet er så fortvilet over tenåringsforeldre, for å si det sånn. 

Anonymkode: 0d719...359

Jeg er enig i at det å reise bort en helg kanskje ikke er helt uproblematisk, men det kommer jo an på ungdommen og hvor ansvarlige de er. Men selv om man ikke reiser bort, så er det mulig å få en del egentid. Jeg har to tenåringer. Den ene er stort sett hos venner eller på aktiviteter hver ettermiddag etter skolen. Den andre er stort sett på rommet sitt. Ingen av dem ønsker å være sammen med oss gamlinger døgnet rundt. I helgene sover de bort halve formiddagen, så når jeg står opp 6 timer før dem, så har jeg jo en god del tid uten dem i helgene også. Jeg skulle gjerne ha sett dem litt mer.

 

Det kan selvsagt være ting rundt det å være aleneforelder som jeg ikke klarer å sette meg inn i, og det kan være andre utfordringer. Uansett har ts klart dette i 19 år, så det bør være mulig å holde ut et par år til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært helt alene med mine siden de var små, har 2 stykker. Men har da opplevd ganske mye alene tid. De har sovet over hos venner, vært hos familie på overnatting/mini ferie. De er hos venner på kveldene, da har man noen timer alene. Tid må en da kunne sette av. Har hus, hund og leder stilling, men har da alltid hatt tid til å sette av kun for meg selv. Vi har god  økonomi da, så jeg har tatt weekend turer med venninner etc. Eneste jeg ikke har vært hittil er alene på ferie over mange dager.

Nå er ene flyttet ut pga studier, og den andre bor hjemme men er student, og flytter kanskje til høsten. Blir fryktelig stille hjemme,og savner at de er her. Når de når en viss alder kan de faktisk vært hjemme alene  både dag, kveld og natt. Så handler kun om motivasjon og vilje fra din side

Anonymkode: 7fd2b...009

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (13 timer siden):

Jeg har ikke hatt en dag alene på 30 år. Sånn er det å være mamma. Bare så dette er sagt, elsker å være mamma alltid. 

Har du hatt småbarn gjennom 30 år?  Nei det er ikke sånn å være mamma, det er ikke en 24/7 jobb, 365 dager i året i 30 år++. Alle kan få seg litt alenetid om en ønsker det, men en må jo gjøre en innsats for å klare gjennomføre og ikke bare si ingen fortalte meg hvor tung jobb det er å være mamma. Hva trodde folk, en setter et liv til verden som er helt avhengig av deg

Anonymkode: 7fd2b...009

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må si jeg er sjokkert over antallet svar her som mener det er heeelt greit at mindreårige tenåringer tilbringer dagevis alene. Jeg skjønner hvorfor politiet er så fortvilet over tenåringsforeldre, for å si det sånn. 

Anonymkode: 0d719...359

Spørs jo hvordan tenåringene er. Mine var veldig selvstendige og rolige. Nå er de snart 20, og det er fremdeles ikke fest og fyll, bare gøy med venner uten. De "liker ikke smaken på alkohol". De hadde barnevakt til de var 14, men da var de skikkelig fornærmet over at vi hadde bedt besteforeldre passe dem. 

Min generasjon var barnevakt for småbarn da vi ble 12-13, når foreldrene skulle på fest. Fra vi var 16 og begynte å jobbe var vi aldri med foreldrene på ferie, for da jobbet vi. 

Anonymkode: 8510d...1d9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg sammen da. Tenk på en mann. Se barna dine annenhver helg. 

Anonymkode: 1ae95...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres deilig ut ja. Her har det gått 9 år, kanskje jeg holder på like lenge 😅

Anonymkode: 72e7b...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tolker det slik at dette skyldes mer økonomi enn tid. For tid har man når barna er såpass gamle, men det å reise bort en natt eller to, sjekke inn på hotell, gjøre noe alene koster jo penger. Penger som ts ikke har.

Tror heller da på at ts må bli flinkere til å prioritere ting som ikke koster så mye, og som ikke tar mye tid. Feks gå på kafe, være sammen med venner, ta en gåtur Alene, gå på kino med noen ++. 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Må si jeg er sjokkert over antallet svar her som mener det er heeelt greit at mindreårige tenåringer tilbringer dagevis alene. Jeg skjønner hvorfor politiet er så fortvilet over tenåringsforeldre, for å si det sånn. 

Anonymkode: 0d719...359

Du vet at mange 16 åringer bor alene på hybel? 

Anonymkode: da7df...5ac

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet at mange 16 åringer bor alene på hybel? 

Anonymkode: da7df...5ac

Ja, det vet jeg. Jeg vet også hvordan det går for en del av dem. 

Anonymkode: 0d719...359

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som foreslår å reise bort en helg; joda, man kan fint reise bort et par netter med voksne/nesten voksne barn, men det er enormt stor forskjell på å være alene hjemme og å være alene borte

Anonymkode: 52e1c...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...