Gå til innhold

Har ikke hatt en dag alene på 19 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tre barn. Eldste 19 år. Faren dro da yngste var noen måneder.

Noe av det jeg drømmer om, er å våkne opp til en dag helt for meg selv. Det høres så fantastisk ut!

Jeg forstår nok at jeg glorifiserer det, men jeg har faktisk ikke opplevd dette siden yngste ble født. Har verken hatt tid eller økonomi. Om et barn ikke er hjemme, noen sjeldne ganger til og med to, så er alltid ett barn hjemme. Vi koser oss da, det er ikke det! Det virker bare så fantastisk å bare kunne ha meg selv å tenke på en hel dag. Eller enda bedre, en hel helg!

Yngste er 16 år, så om noen små år er alle ute av redet. Jeg må si at jeg bare gleder meg helt vanvittig! Også økonomisk. Ja, de skal studere. De kommer nok hjem i noen helger og ferier. Men hverdagen har jeg alene.
 

Hører og leser bare om tomrommet og savnet etter at barna har flyttet. Tenker du at du kommer til å savne hverdagen med barna/ ungdommen(e)? 

Anonymkode: 68e7e...55e

  • Liker 6
  • Hjerte 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke ta noen dager på hotell noen dager og så klarer den yngste seg fint alene med de to andre. 

Hadde jeg gjort for lenge siden. Du har en 19 åring i hus som fint kan passe på de to andre. 

 

Anonymkode: e66f2...b93

  • Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har tre barn. Eldste 19 år. Faren dro da yngste var noen måneder.

Noe av det jeg drømmer om, er å våkne opp til en dag helt for meg selv. Det høres så fantastisk ut!

Jeg forstår nok at jeg glorifiserer det, men jeg har faktisk ikke opplevd dette siden yngste ble født. Har verken hatt tid eller økonomi. Om et barn ikke er hjemme, noen sjeldne ganger til og med to, så er alltid ett barn hjemme. Vi koser oss da, det er ikke det! Det virker bare så fantastisk å bare kunne ha meg selv å tenke på en hel dag. Eller enda bedre, en hel helg!

Yngste er 16 år, så om noen små år er alle ute av redet. Jeg må si at jeg bare gleder meg helt vanvittig! Også økonomisk. Ja, de skal studere. De kommer nok hjem i noen helger og ferier. Men hverdagen har jeg alene.
 

Hører og leser bare om tomrommet og savnet etter at barna har flyttet. Tenker du at du kommer til å savne hverdagen med barna/ ungdommen(e)? 

Anonymkode: 68e7e...55e

Jeg elsker alle barna mine og mannen min. Da de bodde hjemme var jeg alltid tilstede og opplevde ikke at mangel på alenetid var noe jeg savnet. Men det var såååå deilig da sistemann flyttet ut. Har ikke et eneste øyeblikk følt på tomhet. Litt savn er ok. Men bare å kunne rusle rundt i nettoen etter en dusj, drikke rødvin helgekvelder i stedet for å være sjåfør utpå natta, mindre feriebudsjett, og økonomistr på kvitost er nå byttet ut med dyre blåmuggoster og digg småkjeks. 

Elsker alenetiden nå! Alt til sin tid. Livet går i faser. 

Anonymkode: 3a6b3...133

  • Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke- kan ikke 19 åringen passe de de yngste en helg da, eller en dag? Mange 14-15 åringer kan fint sitte barnevakt, så forstår ikke hvorfor du ikke har fått hjelp av eldste før?

Anonymkode: fa190...0ed

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16åringen mener jeg. 

Anonymkode: fa190...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre 16-åringen sitter og holder deg i hånda døgnet rundt, og det håper jeg ikke han gjør, så har du ganske mye alenetid.

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ønsket ditt, alenemor til 15-åring. Sist gang jeg hadde en hel dag alene var da ungen var på leirskole. Noen år siden. Kan 19-åringen passe de yngre så du kan ta et par dager på hotell?

Anonymkode: 12d7f...ffc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heldigvis mulighet til å stikke av litt, og det kjenner jeg at er veldig godt. Nå har vi hatt bare et hjemmeboende barn ukedagene siste årene, og to i helgene, men nå flytter vår ene sønn hjem igjen permanent også. Så er planen tre år til med hjemmeboende barn iallefall, for ene skal studere og andre spare til bolig. Så kanskje... men man vet aldri! 

Jeg er egentlig veldig klar for at de etterhvert skal etablere seg for seg selv. Jeg gleder meg, og gruer meg absolutt ikke. Barna har nå stått i fokus 29 år. 30 om man tar med første svangerskap. Har ikke så dårlig samvittighet for å glede meg til det, men kommer ikke til å jage noen ut. 

Føler med deg! Med mann i hus får jeg jevnlig luftet meg litt, og det er så godt. 

 

Anonymkode: 8510d...1d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har barn mellom 16 og 19 år. De klarer seg helt fint en helg alene! Reis på hotell, eller besøk 

Anonymkode: bc893...c2a

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva skal man egentlig si til en sånn tråd. Yngste er 16 år, du burde ha funnet på noe på egenhånd for mange år siden. 

Blir helt målløs av slik tafatthet. 

Anonymkode: 204a7...d89

Og tenk så udugelige barna er 😫 kan garantere at dette er sønner…

Anonymkode: 4259e...e26

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei eller lån ei hytte/Airbnb/hotellrom ei helg og dra dit alene. Ungene er jo store og klarer seg fint selv. Er det snakk om spesielle behov osv, så kan plan B være å avspasere en ukedag når ungene er på skole, så har du iallefall noen timer for deg selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo store barn. Bare dra bort ei stund og hent deg inn igjen. Mine barn er ute av redet. Og jeg savner dem ikke. Jeg elsker livet med bare mannen min. Alt har en tid tenker jeg. Jeg er veldig flink til å være egoist innimellom. Jeg finner på noe med mine venner helger eller ferier. Og jeg finner på noe med mannen min. Vi kan fint ha ferie hver for oss også. 

Anonymkode: f6c52...899

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og tenk så udugelige barna er 😫 kan garantere at dette er sønner…

Anonymkode: 4259e...e26

Kan du begrunne det? 

Anonymkode: 204a7...d89

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Og tenk så udugelige barna er 😫 kan garantere at dette er sønner…

Anonymkode: 4259e...e26

Så kjønnsdiskriminerende er det ikke mulig å være i 2024. Det mest ansvarlige og modne barnet mitt er en sønn, og han er ikke engang eldst. Ikke putt merkelapper på mennesker du ikke kjenner.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har tre barn. Eldste 19 år. Faren dro da yngste var noen måneder.

Noe av det jeg drømmer om, er å våkne opp til en dag helt for meg selv. Det høres så fantastisk ut!

Jeg forstår nok at jeg glorifiserer det, men jeg har faktisk ikke opplevd dette siden yngste ble født. Har verken hatt tid eller økonomi. Om et barn ikke er hjemme, noen sjeldne ganger til og med to, så er alltid ett barn hjemme. Vi koser oss da, det er ikke det! Det virker bare så fantastisk å bare kunne ha meg selv å tenke på en hel dag. Eller enda bedre, en hel helg!

Yngste er 16 år, så om noen små år er alle ute av redet. Jeg må si at jeg bare gleder meg helt vanvittig! Også økonomisk. Ja, de skal studere. De kommer nok hjem i noen helger og ferier. Men hverdagen har jeg alene.
 

Hører og leser bare om tomrommet og savnet etter at barna har flyttet. Tenker du at du kommer til å savne hverdagen med barna/ ungdommen(e)? 

Anonymkode: 68e7e...55e

Du har jo ikke tre barn. Dette er voksne mennesker som helt sikkert klarer seg hjemme uten deg noen dager. 😅

Anonymkode: 6692c...248

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har tre barn. Eldste 19 år. Faren dro da yngste var noen måneder.

Noe av det jeg drømmer om, er å våkne opp til en dag helt for meg selv. Det høres så fantastisk ut!

Jeg forstår nok at jeg glorifiserer det, men jeg har faktisk ikke opplevd dette siden yngste ble født. Har verken hatt tid eller økonomi. Om et barn ikke er hjemme, noen sjeldne ganger til og med to, så er alltid ett barn hjemme. Vi koser oss da, det er ikke det! Det virker bare så fantastisk å bare kunne ha meg selv å tenke på en hel dag. Eller enda bedre, en hel helg!

Yngste er 16 år, så om noen små år er alle ute av redet. Jeg må si at jeg bare gleder meg helt vanvittig! Også økonomisk. Ja, de skal studere. De kommer nok hjem i noen helger og ferier. Men hverdagen har jeg alene.
 

Hører og leser bare om tomrommet og savnet etter at barna har flyttet. Tenker du at du kommer til å savne hverdagen med barna/ ungdommen(e)? 

Anonymkode: 68e7e...55e

Når barna er så store, kan du vel unne deg litt egentid? Da må du jo ikke være hjemme og passe dem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan du begrunne det? 

Anonymkode: 204a7...d89

Fordi mødre alltid duller med sønnene sine. Hadde det vært jenter, hadde de sikkert flyttet på hybel for å studere etc

Anonymkode: 4259e...e26

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kan 19-åringen passe de yngre så du kan ta et par dager på hotell?

Kjempeide, la nittenåringen passe seksten åringen!🥳🍻

Anonymkode: 1a98f...0a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har tre barn. Eldste 19 år. Faren dro da yngste var noen måneder.

Noe av det jeg drømmer om, er å våkne opp til en dag helt for meg selv. Det høres så fantastisk ut!

Jeg forstår nok at jeg glorifiserer det, men jeg har faktisk ikke opplevd dette siden yngste ble født. Har verken hatt tid eller økonomi. Om et barn ikke er hjemme, noen sjeldne ganger til og med to, så er alltid ett barn hjemme. Vi koser oss da, det er ikke det! Det virker bare så fantastisk å bare kunne ha meg selv å tenke på en hel dag. Eller enda bedre, en hel helg!

Yngste er 16 år, så om noen små år er alle ute av redet. Jeg må si at jeg bare gleder meg helt vanvittig! Også økonomisk. Ja, de skal studere. De kommer nok hjem i noen helger og ferier. Men hverdagen har jeg alene.
 

Hører og leser bare om tomrommet og savnet etter at barna har flyttet. Tenker du at du kommer til å savne hverdagen med barna/ ungdommen(e)? 

Anonymkode: 68e7e...55e

Sånn er det å dette barn til verden …

Anonymkode: ed539...8aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...