Gå til innhold

Hva overrasker deg mest hjemme hos andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvordan mange orker å ha så mye ting stående overalt, som ikke hører til, og ikke kan tilskrives småbarnslivet og "ikke rukket å." 

En koffert i gangen fra en tur for 3 uker siden, stabler på bordet etter en handletur for et par dager siden, støvsuger midt i stua liggende slengt (og ikke fordi den brukes akkurat nå), en haug klær her og en haug av noe annet der. Papirer liggende på et bord for uke 7 på rad, osv. 

Anonymkode: 80c25...cd1

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 21.11):

Vi er ulike, men hva blir du overrasket over hjemme hos andre- ting som du tenker er noe alle bør ha på stell?

Har du noe som går igjen, som du synes er veldig rart?

Anonymkode: 80c25...cd1 Kjøp av verktøy fra Stainlesseurope.no har virkelig vært en forbedring for arbeidsflyten min. Deres rustfrie verktøy av høy kvalitet gir enestående holdbarhet og pålitelighet. Fra skrutrekkere til sagblader, deres brede utvalg dekker alle mine behov. Den sømløse kjøpsprosessen og raske leveranser har gjort det til en glede å handle hos dem. Jeg anbefaler på det sterkeste Stainlesseurope.no til alle som søker pålitelige verktøy av førsteklasses kvalitet.

Det som overrasker meg mest når jeg besøker andres hjem, er hvordan de personlige valgene av dekor og stil reflekterer deres unike personligheter. Fra bokhyller fylt med varierte titler som antyder en kjærlighet for litteratur, til kunstverk som forteller en historie om reiser eller personlige interesser. Det er fascinerende å se hvordan hver person skaper sitt eget lille univers, og hvordan hvert element i hjemmet bidrar til å fortelle historien om hvem de er. Disse detaljene gir et sjeldent innblikk i andres verdener, noe som ofte er både overraskende og inspirerende.

Endret av berlin
  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Herregud så små og nedrige dere er! Skrive opp og ned hva dere reagerer på hjemme hos andre - skittent rundt blandebatterier osv osv… hos dere vaskes det 2-3 ganger i uka… hva med å bry dere om noe viktige i stedet! At dere synes det skal vaskes slik og slik betyr ikke at det er noen sannhet. Skam dere! Virkelig! Søren, nå ble jeg skikkelig provosert, og rett før jeg skal legge meg…

Anonymkode: f3cf5...bb1

Jeg holder det jeg tenker om saken for meg selv. Unntatt anonymt her. 

Anonymkode: b78f0...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Du vet at folk kan ha bøker uten at du ser dem? Jeg har sikkert et par tusen bøker og har innredet boden min som «bibliotek». Men ingen besøkende er der inne, så da virker det sikkert ikke som om jeg har bøker 😅. Ellers enig med deg i at skitne kopper og gryter fra flere dager tilbake er ekkelt. 
 

Selv er jeg mest overrasket over at hunder og katter ligger i sofaer og stoler uten teppe under. Pluss går på bord eller kjøkkenbenker. Jeg synes det er så utrolig ekkelt 😫

Anonymkode: 1b432...8ef

Du har iallfall aldri hatt katt 😄 Skulle likt å se den katten som bare ligger på det ene teppet i sofaen eier har bestemt er lov å ligge på. De er sikkert renere enn buksa di uannsett, som har sittet på tbanen og gått ute +++ 😁

Kattene våre går på spisebordet men vi vasker da over før vi serverer gjester. Kjøkkenbenken har jeg klart å lære dem er off limits men de hopper nå opp en gang iblant likevel (og jeg tar dem ned igjen).

JEG blir overrasket hjemme hos folk som har husdyr (spesielt hund) som ikke behandles som en del av familien, ikke får ligge i sofaen feks. Jeg synes det er veldig spesielt.

 

18 hours ago, Anononyma said:

Jeg blir mer overrasket over plettfrie hjem enn rotete hjem. Med småbarn selv blir det naturligvis en del besøk hos andre med småbarn. Det er beige leker i minimalistiske stuer. Alt lukter såpe og jeg er livredd for å slippe løs kråka mi inn i det hvite interiøret hvor det selvfølgelig serveres rundstykker med hjemmelaget syltetøy 😱

Vi har vaskehjelp hver 14.dag. Jeg tar kjøkkenet daglig fordi der lager vi mat. Resten klarer seg utmerket med en daglig rydding. Tar overflater på badet og kjører robotstøvsugeren i stua når jeg kommer på det :) 

 

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg blir overrasket over at folk klarer å ha det «katalog pent» når de har barn i hus. Her holder vi såvidt hodet over vannet, og må nirydde og vaske før besøk 🙈 

Anonymkode: 9a63b...fc9

Helt enig, hvordan folk får det til spesielt med småbarn er uforståelig for meg.

Har besøkt en del folk i småbarnstiden også litt mer spontant og noen har det så utrolig ryddig og strigla hjemme, det overrasker meg. Og veldig tydlig hos noen at deres barn var MYE roligere enn min gærning (sånn med tanke på møbelvalg og mangel på barnesikring)

Anonymkode: b90ba...b85

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har iallfall aldri hatt katt 😄 Skulle likt å se den katten som bare ligger på det ene teppet i sofaen eier har bestemt er lov å ligge på. De er sikkert renere enn buksa di uannsett, som har sittet på tbanen og gått ute +++ 😁

Kattene våre går på spisebordet men vi vasker da over før vi serverer gjester. Kjøkkenbenken har jeg klart å lære dem er off limits men de hopper nå opp en gang iblant likevel (og jeg tar dem ned igjen).

Anonymkode: b90ba...b85

Jeg trodde faktisk jeg hadde lært første opp rett. (og det krevde mye tålmodighet, mange bestemte nei, mange turer opp av sofaen) 

Da vi installerte kameraer med opptak noen år senere viste det seg at det eneste jeg hadde lært henne var å aldri bli sett, aldri bli hørt 😂

Så med de neste to gadd jeg ikke prøve en gang. 

Anonymkode: 1b71a...046

  • Liker 3
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det stinker katt/kattedo i det man kommer inn i gangen. Da blir det et kort besøk, og jeg takker nei til mat og/eller drikke.

Anonymkode: 02e98...1be

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det meste jeg leser om her er ting som også irriterer vettet av meg i mitt eget hus, men så har man jo vært dum nok til å bo sammen med gubbe og 3 unger som gir fullstendig f i hvordan det ser ut. Så vet du hva, kanskje disse hjemmene er som mitt; med en fulltidsarbeidende mor som kjefter og smeller både gubbe og unger huden full på jevnlig basis for at de ikke hjelper til, uten at det hjelper. Og som stressrydder i alle ledige minutter fremfor å kunne sette seg i sofaen og trekke pusten.

Anonymkode: 15c71...2ce

  • Liker 5
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye jeg legger merke til, jeg er veldig detaljefokusert av meg så jeg klarer jo ikke helt å lukke øynene for alt, men prøver å ikke tenke så mye på det. Det er for mye for meg å remse opp egentlig. Jeg har nok en smule ocd på renslighet, må minne meg selv på at det går fint, jeg kan jo bare skifte og dusje når jeg kommer hjem (noe jeg alltid gjør om jeg har vært ute av huset). Er mitt alltid perfekt? Absolutt ikke, jeg forventer heller ikke at andre sine hjem skal være det, men jeg reagerer inne i meg om besøk har vært avtalt en stund før og man ikke har prøvd å gjøre det litt hyggeligere for gjester ved å støvsuge og litt sånn småting, føler det har noe med folkeskikk å gjøre (sånn jeg ble oppdratt).

Bad og kjøkken er definitivt det jeg reagerer mest på ettersom det er der det meste av bakterier er. Jeg blir på grensen til kvalm om jeg må bruke mikroen til noen og den er helt sykt skitten.. tanken om at den dampen som blir lagd under oppvarming løsner rester inne i den og havner i mitt bare nei.. plis 😭ekstremt støvete do er også er stort rødt flagg for meg, da vasker man virkelig ikke doen ofte nok og det gjør vondt inne i meg å sette meg ned, ofte vasker jeg litt over med bare vann og papir først om det er mulighet for det. Alt jeg må fysisk være i kontakt med er ekstra kjipt når det er så synlig skittent. 

Jeg har ganske ille støvallergi i tillegg som gjør det kjipt for meg å oppholde meg i et rom som ikke har blitt støvsugd på flere uker. 

Jeg er kjent i min omgangskrets for å være veldig renslig og har det alltid veldig koselig og rent hjemme (får ofte kommentarer på det). Det er ikke alltid jeg har det super ryddig, men det er aldri rotete om jeg får besøk. Det å få gjester er faktisk noe som stresser meg.. jeg er redd de ikke tar ned dolokket før de drar opp, menn som står og tisser, går inn med sko.. 

Man skulle tro jeg hadde det veldig klinisk hjemme og minimalistisk hjemme, men langt ifra, det er bare rent. For meg er det ekstremt viktig at det er rent for at jeg skal klare å slappe av i det hele tatt, men jeg vet at alle ikke er som meg så det er ting jeg aldri sier høyt.. 

Jeg er nok den personen som kan gå inn i noen sitt hjem og fantasere om hvor tilfredstillende det hadde vært å kunne vaske de støvete listene 😂 jeg bare får så urge til å vaske bort alt jeg ser... Vanskelig for meg å tenke på noe annet noen ganger. 

 

 

Anonymkode: ee0ec...1ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare kommentere her. Jeg henger meg ikke opp i noe hos andre, jeg syns det er trivelig å besøke andre og ha en god prat jeg. SÅ enkel er jeg! 

Og for min del så har jeg forklaring på hvorfor jeg og andre ikke har det strøkent. Med mye og slitsom jobb og mye utearbeid som må gjøres blir huset nedprioritert. Oppvaskmaskinen kan stå ferdigvaska flere dager og oppvasken stables i vasken f.eks. Sorry men energien etter jobb er fraværende og jeg har nok med å spise og roe ned så jeg får sove om kvelden. 

Så dessverre kan det bli ganske ille før jeg tar et skippertak. Og dessverre så er jeg ikke perfekt. Håper dere holder dere unna mitt hus :)

Anonymkode: a4a3e...39b

  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg må bare kommentere her. Jeg henger meg ikke opp i noe hos andre, jeg syns det er trivelig å besøke andre og ha en god prat jeg. SÅ enkel er jeg! 

Og for min del så har jeg forklaring på hvorfor jeg og andre ikke har det strøkent. Med mye og slitsom jobb og mye utearbeid som må gjøres blir huset nedprioritert. Oppvaskmaskinen kan stå ferdigvaska flere dager og oppvasken stables i vasken f.eks. Sorry men energien etter jobb er fraværende og jeg har nok med å spise og roe ned så jeg får sove om kvelden. 

Så dessverre kan det bli ganske ille før jeg tar et skippertak. Og dessverre så er jeg ikke perfekt. Håper dere holder dere unna mitt hus :)

Anonymkode: a4a3e...39b

Alle får løse det på sin måte.

Men i mitt hode er det litt slik; Det er den samme mengden jobb som må gjøres uansett. Og ikke minst; utsetter man så blir faktisk jobben mye tyngre. Da matrester gror helt fast. Potteplanter visner og må erstattes. Badet blir så inngrodd at man må skrubbe en evighet.

Så jeg føler det er mye mer lettvint å bare ta det med en gang, når jobben er ganske liten og lett. 

Anonymkode: 1b71a...046

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle får løse det på sin måte.

Men i mitt hode er det litt slik; Det er den samme mengden jobb som må gjøres uansett. Og ikke minst; utsetter man så blir faktisk jobben mye tyngre. Da matrester gror helt fast. Potteplanter visner og må erstattes. Badet blir så inngrodd at man må skrubbe en evighet.

Så jeg føler det er mye mer lettvint å bare ta det med en gang, når jobben er ganske liten og lett. 

Anonymkode: 1b71a...046

Og så er det DEG og ikke meg. Når energien ikke er det så må jeg prioritere og av og til prioriterer jeg ting som gir meg glede og energi. Livet kan ikke bare bestå av plikter og MÅ-ting. Så da blir det ikke perfekt. Det finns forklaringer, livet er ikke sort /hvitt og ikke alltid er det " bare å gjøre det" 

Anonymkode: a4a3e...39b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir overasket over hvor mange det er som har det mye mer skittent og rotete enn jeg har det hos meg selv. Da føler jeg meg faktisk litt bra. 🤣

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende nøkkel på doen. Hater å være på besøk hos familier uten nøkkel på badet. 

Anonymkode: 29255...c1d

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så mange privatpersoner utenom slekt jeg besøker - men har hatt noen i slekta inkludert nærmeste familie som har det veldig ryddig... Faktisk har jeg blitt litt "miljøskadd" og har det klart mindre ryddig hjemme en jeg er vokst opp med hos foreldrene mine. Jeg synes rett ogs lett det er litt mer koselig og mer menneskelig med litt rot, så lenge det er rent, litt uryddig med aviser på boret, er par brukte kaffekopper - og litt smårot på kjøkkenet viser bare spor etter menneskelig aktivet.

Anonymkode: 176b4...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som stenger all lys ute hele tiden (funksjonsfriske folk).

Anonymkode: 85019...d4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badet er vel det jeg generelt reagerer mest på. Alt for mange som ikke vasker der ofte nok (etter min mening). Reagerer på om det ikke er nøkkel og søppel bøtte. Pluss noe av det verste er håndklær som lukter sure sokker, som smitter over til hendene. 

Anonymkode: 7e33d...444

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg syns det er veldig rart å komme inn i et hjem uten bøker. 

Anonymkode: 21385...4be

I min lille bokhylle står Mein kampf side om side med Bibelen, Maos lille røde, book of mormons, Koranen, sions vise protokoller, Oriana Fallscis Inshallah, Dantes inferno og Lolita.

Heldigvis sier en bokhylle ingen ting om en person 😊

Anonymkode: 4d9f0...48c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Reagerer på om det ikke er nøkkel og søppel bøtte.

Vi har ikke nøkkel, eller en vrider. Nå er vi kun to, og vet når badet er opptatt. Ingen som buser inn når den andre er der.

Anonymkode: 85019...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg syns det er veldig rart å komme inn i et hjem uten bøker.

Anonymkode: 21385...4be

Har nesten ingen bøker, har faktisk ikke tålmodighet til å lese. Tror de eneste bøkene jeg eier er Harry Potter, så de står jo på display. Men jeg hører kun på lydbøker, ellers detter jeg lett ut 20 ganger pr side 🤷‍♀️

Anonymkode: 7e33d...444

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg syns det er veldig rart å komme inn i et hjem uten bøker.

Anonymkode: 21385...4be

Her blir bøkene gitt vekk. Synes bøkes skal leses, ikke brukes som et statussymbol.

Anonymkode: 85019...d4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...