Gå til innhold

Hva overrasker deg mest hjemme hos andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At så mange har katt og/eller hund. De har det gullende rent og så har de en hund som ikke vaskes etter dobesøkene sine. Urindråper som garantert var festet seg i pelsen og alt annet de har med seg fra utsiden.

Anonymkode: 5daf8...34b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp derfor jeg spør, hvor går grensa?

Reagerer man på at det ikke er nyvasket, tåler man at det ligger klær på gulvet, må det være nytt håndkle, hva med flekker på speil? 

Anonymkode: 80c25...cd1

Helt individuelt hva folk tenker da.

Noe klær på gulvet bryr meg ikke. Er badet  4kvm og du har skitne truser rett foran føttene blir det noe annet. 

Om håndkleet er nyvasket eller ei synes vel ikke? Om man ikke har hvite håndkleer da. 

Flekker på speil kommer an på om det er halve speilet fult av tannkremsprut og maskara eller noen få flekker. Alt er relativt. 

Anonymkode: 58717...a95

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer mer på stil de har valgt, farger, tapet ol.

 

 

Og må bare komme med kommentar:

Vi «lar» ikke katten gå på kjøkkenbenken, men vi har gitt opp etter å ha prøvd absolutt alt av alle triks i boka. Er veldig enkelt og rakst å gå over med en klut for å holde det rent.

Og kattehår som fyker over gulvet. Jeg kan bokstavlig talt akkurat ha støvsugd hver en krok, og 5 min senere flyver en slik dott over gulvet. Vi prøver, men disse pelsklingene gjør det ikke alltid like enkelt. Dog ønsker jeg dem mer i livet mitt enn at hjemmet mitt er hårfritt 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 46b9a...186

  • Liker 11
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært i mange hjem da jeg jobbet litt i hjemmesykepleien....men de vanskjøttede hjemmene der var pga alderdom og dårlig helse.   Men når unge oppegående mennesker har rot fra du står på utsiden av huset til helt innerst i huset er det noe galt....rot og skitt overalt.   Slike hus har lukt og den lukten bærer menneskene som bor i husene med seg.   Når du kommer inn i stua.....og du ikke vet hvor du skal sette deg...når du går på do og må holde pusten pga lukt ikke vet hvilket håndkle du skal tørke hendene med etterpå....så du lar heller være.  Og menneskene som bor der er fullstendig komfortable.....hva tenker slike mennesker om ryddige og rene hus??   

Anonymkode: 98fec...de9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger alltid merke til om dører er vasket eller ikke. Kan komme til et rent og ryddig hjem, men vaske dørene innvendig det har jeg sett at ikke alle kommer på. 

Anonymkode: 54b63...da4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Bæsjekrakk derimot er ikke jeg vant til. 

Hva er det?

Anonymkode: 425b1...441

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok mest vár på lukt. Bryr meg ikke om møbelstil, tv- størrelse eller om folk har det rotete. (Går en grense der det også feks er fryktelig skittent, klissete, stinker og det tydelig har vært slik en stund, ikke bare en toåring man nettopp har kjempet med under middagen eller ei nylig skiftet skitbleie)

En ting jeg legger fort merke til er akvariumslukt; store akvarier som renses for sjelden. Den lukta takler jeg dårlig, men det er meg da. Betyr jo ikke et folk er fryktelig slumsete av seg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ligger rene klær slengt rundt om på gulvet og som folk trakker på. Ingen gidder å ta det opp og bare skylder på hverandre. Oppvask på kjøkkenbenken som stinker og katter som går på bordet der folk skal spise.

Unger som slår på møbler og ødelegger ting i huset uten at foreldrene gjør noe er og noe jeg reagerer på. 

Anonymkode: 43be8...94b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skittne bad. Skittent kjøkken. Skittne lysbrytere, dører og karmer. Om støvlaget er som et fleecepledd. Når det ikke er støvsugd på aldri så lenge. Noen hus lukter og veldig rart, ikke nødvendigvis skittent men rart.

Har noen venner hvor jeg må bytte sokker når jeg kommer hjem, og nesten må vaske skoa siden jeg haddd sokkene i skoa på vei hjem. Og hvis jeg er på lengre besøk hos noen med skittent bad må jeg dusje igjen når jeg kommer hjem. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

At det ligger rene klær slengt rundt om på gulvet og som folk trakker på. Ingen gidder å ta det opp og bare skylder på hverandre. Oppvask på kjøkkenbenken som stinker og katter som går på bordet der folk skal spise.

Unger som slår på møbler og ødelegger ting i huset uten at foreldrene gjør noe er og noe jeg reagerer på. 

Anonymkode: 43be8...94b

Er det så vanlig at det ligger rene klær rundt om kring på gulvet?

Anonymkode: 8c2af...11b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ganske ekkelt når det ikke er håndsåpe eller rent håndkle på toalettet. Tenker det sier ganske mye om hygienen i det hjemmet... 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker over røyklukt inne, sånne innrøkt sitter i veggene

Anonymkode: 3b137...f64

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva betyr det da?

Anonymkode: 885ef...329

Det er en type bakterie som trives med hudfett og lignende avfall, som regel finnes den i dusjen eller rundt vasken i baderommet. Ikke skadelig, jeg synes bare det er ekstremt ekkelt fordi det tyder på mangelfullt renhold.

Anonymkode: c99f1...a56

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en type bakterie som trives med hudfett og lignende avfall, som regel finnes den i dusjen eller rundt vasken i baderommet. Ikke skadelig, jeg synes bare det er ekstremt ekkelt fordi det tyder på mangelfullt renhold.

Anonymkode: c99f1...a56

Kan også tyde på høyt jerninnhold i vannet da. Noen steder er det misfarget vann som legger seg slik uansett hvor nøye man er med renhold. 

Anonymkode: 80c25...cd1

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er en type bakterie som trives med hudfett og lignende avfall, som regel finnes den i dusjen eller rundt vasken i baderommet. Ikke skadelig, jeg synes bare det er ekstremt ekkelt fordi det tyder på mangelfullt renhold.

Anonymkode: c99f1...a56

Serratia marcescens heter den

Anonymkode: 67006...d6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ikkje er håndklede tilgjengelig etter håndvask når ein har vore på do... 

Anonymkode: 3e4ac...853

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skitne bad med sure håndklær som fører til ekkel lukt på hendene etter håndvask.

Anonymkode: da875...0bd

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk klarer å trives i rom med taklamper. Belysning er mye viktigere enn innredning og har ingenting med penger å gjøre. Jeg pleier å titte inn i hus bussen kjører forbi og folk har det så ukoselig! Én lampe midt i taket i stua! Så mye koseligere det blir med punktbelysning, kast taklampene og heng på vegg og sett på bord, så slipper man kontorlyset på fritiden!

Anonymkode: 6a077...2b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir oppriktig forbauset når jeg leser denne tråden, med all skitten, lukten og rotet dere opplever i andres hus 🤢

Jeg har en stor omgangskrets, og opplever ikke noe av dette. Jeg åpnet tråden for å skrive om noe som er mikroskopiske plager i forhold til det dere andre ramser opp, f.ex at folk ikke har satt fram ekstra dorull når de har selskap, de har hengt maleriene for nært taket (stygt!), ikke serverer vann ved siden av vinen til middagen eller synes krakk/benk er behagelig sitteplass gjennom en middag. 

Men jeg forstår at jeg ikke hører hjemme i denne tråden i det hele tatt, I’ll get my coat! 

Anonymkode: 2aa90...600

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg har det skikkelig uhygienisk ville nok mange sagt. Er utbrent og med 2 barn. Tar storrengjøring ved besøk.  Uff. Heldigvis ikke ofte besøk som er så nøye på det, heldigvis. 

Anonymkode: 79378...5ce

  • Liker 2
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...