AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #21 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er rart hvor ulikt de ulike husa lukter. Og så lurer jeg på hvordan andre synes vårt hus lukter. Anonymkode: c7d0e...075 Ja, det lurer jeg og veldig på. Jeg spør av og til gjester jeg kjenner godt om "huslukten" vår er noe de reagerer negativt på Anonymkode: dfd8a...af2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 26. april 2024 #22 Del Skrevet 26. april 2024 Hvis folk ikke har bæsjekrakk og søppelbøtte på badet. Nødvendighet i dette hjemmet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #23 Del Skrevet 26. april 2024 Folk som ikke har gardiner eller gulvtepper. Anonymkode: f0133...043 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #24 Del Skrevet 26. april 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg stusser på folk som har det skittent rundt blandebatteriet på vasken. Får meg til å lure litt på renholdet ellers. Hvorfor ikke bare ta kluten rundt blandebatteriet også når du først er i gang? Anonymkode: dfd8a...af2 Jeg elsker å vaske, så render rundt blandebatterier plager meg. Men ofte er det ganske rent ellers, men jeg bruker tannbørste for å skrubbe både i dusjen og rundt alle blandebatterier. Jeg tørker over både kjøkkenvask og badevask etter bruk, men jeg er ekstrem og fullstendig klar over det. Folk vet ikke engang hvorfor rendene i dusjene har en rødtone. Anonymkode: c99f1...a56 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 26. april 2024 #25 Del Skrevet 26. april 2024 At stua ser ut som en IKEA katalog. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #26 Del Skrevet 26. april 2024 Ingen bøker, og da gjerne kombinert med TV som hovedblikkfang. Tv som står på og gneller i bakgrunnen. Når det står skitne kjeler/boller etc som tydelig ikke er fordi de spiste for fem minutter siden . Anonymkode: bcd64...a0b 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #27 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Vi er ulike, men hva blir du overrasket over hjemme hos andre- ting som du tenker er noe alle bør ha på stell? Har du noe som går igjen, som du synes er veldig rart? Anonymkode: 80c25...cd1 Jeg overraskes av dårlig vedlikehold. Mange mennesker later til å tro at et rent hus er et velholdt hus. Men et hus som ikke løpende vedlikeholdes blir jo verdiløst i løpet av kort tid. Folk kan ha skinnende rene bad (for å ta et eksempel fra tråden her) men ikke ha tatt seg bryet med å jevnlig se til at vinduskarmer er fri for fukt, det elektriske ser tipp-topp ut etc. Om badet ditt er rent men du har fuktskader eller tegn på fukt? Da burde du brukt mesteparten av tiden du nå bruker på renhold på vedlikehold. Utrolig mange mennesker later ikke til å vite at like mye eller mer tid per uke bør avsettes vedlikehold som renhold. Renhold = rent. Vedlikehold = redusert tap av pengeverdi. Det siste er, helt åpenbart, noe alle med et hus bør kunne og utføre rutinemessig. Anonymkode: 43e2a...bd9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #28 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For meg er skittent bad: Bremsespor i do, speil som er tåkelagt, gamle tannkremrester i vasken, en dusj som ser ut som det ikke har vært vasket siden krigen osv. Tror du også skjønner forskjell på skitt og litt rot. Om du tenker deg om Anonymkode: e2123...151 Her vaskes badet 2 til 3 ganger i uka, do og vask tørkes over hver dag. Men vi har vann som gir farge så her er doen helt rødbrun, vasken har rødbrune flekker samme dusjen. Så her kan folk tro det ikke er vasket . Lukter reint, men doen og dusjen ser ikke helt bra ut pga vannet Derfor så har vi ikke et eneste lyst klesplagg i huset. Alt av pentøy blir kjørt til svigers å vaskes der. Anonymkode: 1f000...3b7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #29 Del Skrevet 26. april 2024 Ikke stort, jeg jobber i hjemmesykepleien og er i mange ulike hjem. Det eneste jeg reagerer på er hvis folk har det veldig skittent på bad og kjøkken. Og mangel på utlufting. Anonymkode: 554de...660 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #30 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg syns det er veldig rart å komme inn i et hjem uten bøker. Og om kjøkkenet er fullt av skitne kopper og gryter som har samlet seg i mange dager, så takker jeg nei til noe å spise/drikke. Anonymkode: 21385...4be Du vet at folk kan ha bøker uten at du ser dem? Jeg har sikkert et par tusen bøker og har innredet boden min som «bibliotek». Men ingen besøkende er der inne, så da virker det sikkert ikke som om jeg har bøker 😅. Ellers enig med deg i at skitne kopper og gryter fra flere dager tilbake er ekkelt. Selv er jeg mest overrasket over at hunder og katter ligger i sofaer og stoler uten teppe under. Pluss går på bord eller kjøkkenbenker. Jeg synes det er så utrolig ekkelt 😫 Anonymkode: 1b432...8ef 9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #31 Del Skrevet 26. april 2024 Jeg liker best hjem som det bor folk i. Funksjon over utseende. Ikke striglet. At hjemmet fungerer for de som bor der ikke kun for å bli sett på. Håper folk trives og kan slappe av i hjemmet sitt ikke bare tenker på hva andre syns om møbler, stil osv. Anonymkode: d4b96...ca1 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #32 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): For meg er skittent bad: Bremsespor i do, speil som er tåkelagt, gamle tannkremrester i vasken, en dusj som ser ut som det ikke har vært vasket siden krigen osv. Tror du også skjønner forskjell på skitt og litt rot. Om du tenker deg om Anonymkode: e2123...151 Jeg skjønner det Men siden tråden handler om hva man reagerer på, så lurte jeg på det. Noen reagerer på litt rot, og noen reagerer på skittent. Noen reagerer på klær på gulvet, for andre må det være skitt, f.eks. Tråden handler om nysgjerrighet på dette, derfor oppfølgingsspørsmål, ikke fordi jeg selv ikke har en tanke om hva som er forskjell på skitt og rot. Anonymkode: 80c25...cd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #33 Del Skrevet 26. april 2024 Skikkelig fint hus utenfra, vakker hage med masse planter og trær… inne… barnegrind, masse rot, papirer og en far i truse som er irritert på at barna leker Anonymkode: 78fdb...e50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 26. april 2024 #34 Del Skrevet 26. april 2024 Jeg blir mer overrasket over plettfrie hjem enn rotete hjem. Med småbarn selv blir det naturligvis en del besøk hos andre med småbarn. Det er beige leker i minimalistiske stuer. Alt lukter såpe og jeg er livredd for å slippe løs kråka mi inn i det hvite interiøret hvor det selvfølgelig serveres rundstykker med hjemmelaget syltetøy 😱 Vi har vaskehjelp hver 14.dag. Jeg tar kjøkkenet daglig fordi der lager vi mat. Resten klarer seg utmerket med en daglig rydding. Tar overflater på badet og kjører robotstøvsugeren i stua når jeg kommer på det 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #35 Del Skrevet 26. april 2024 Queen19 skrev (32 minutter siden): Hvis folk ikke har bæsjekrakk og søppelbøtte på badet. Nødvendighet i dette hjemmet. Søppelbøtte reagerer jeg på og, faktisk. Det setter fort kvinnelige gjester i en kinkig situasjon. Bæsjekrakk derimot er ikke jeg vant til. Anonymkode: 80c25...cd1 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #36 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Folk vet ikke engang hvorfor rendene i dusjene har en rødtone. Anonymkode: c99f1...a56 Hva betyr det da? Anonymkode: 885ef...329 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #37 Del Skrevet 26. april 2024 Interiørarkitekt som ofte er hjemme hos kunder her. Det er svært lite jeg reagerer på, bortsett fra dårlige løsninger som skaper gnissninger innad i familien. Folk lever, og hus lever. Som anonyma blir jeg faktisk alltid mest overrasket over strøkne hjem. Besteveninnen min er sånn, og det skjer liksom bare på magisk vis. Anonymkode: 824f3...b6f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 26. april 2024 #38 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Søppelbøtte reagerer jeg på og, faktisk. Det setter fort kvinnelige gjester i en kinkig situasjon. Bæsjekrakk derimot er ikke jeg vant til. Anonymkode: 80c25...cd1 Bæsjekrakk er relativt nytt for meg, men det er så mye sunnere for bedre tarmhelse og for å unngå hemoroider. Og en søppelbøtte er virkelig et must, både for kvinnelige hygieneprodukter, men også tannpirkere, tanntråd, tomme doruller osv. Det er også noe jeg kan reagere på, hvis det ikke er synlig doruller lett tilgjengelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #39 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg elsker å vaske, så render rundt blandebatterier plager meg. Men ofte er det ganske rent ellers, men jeg bruker tannbørste for å skrubbe både i dusjen og rundt alle blandebatterier. Jeg tørker over både kjøkkenvask og badevask etter bruk, men jeg er ekstrem og fullstendig klar over det. Folk vet ikke engang hvorfor rendene i dusjene har en rødtone. Anonymkode: c99f1...a56 Skjønner du sikter til tissing i dusjen, men denne rosa mugg kan komme av andre årsak også? Anonymkode: 3165d...312 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #40 Del Skrevet 26. april 2024 Queen19 skrev (5 minutter siden): Bæsjekrakk er relativt nytt for meg, men det er så mye sunnere for bedre tarmhelse og for å unngå hemoroider. Og en søppelbøtte er virkelig et must, både for kvinnelige hygieneprodukter, men også tannpirkere, tanntråd, tomme doruller osv. Det er også noe jeg kan reagere på, hvis det ikke er synlig doruller lett tilgjengelig. Jeg vet mekanismen, men det er ikke noe jeg reagerer på at folk mangler, noe jeg tenker alle bør ha liksom Søppelbøtte derimot. Anonymkode: 80c25...cd1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå