AnonymBruker Skrevet 27. april #121 Del Skrevet 27. april 3 hours ago, AnonymBruker said: De som stenger all lys ute hele tiden (funksjonsfriske folk). Anonymkode: 85019...d4e Hva har lukkede gardiner med funksjonsfriskhet å gjøre? Jeg har det selv trukket for det meste av tiden, liker ikke å ha det for lyst eller å gi innsyn til naboer. 3 hours ago, AnonymBruker said: Vi har ikke nøkkel, eller en vrider. Nå er vi kun to, og vet når badet er opptatt. Ingen som buser inn når den andre er der. Anonymkode: 85019...d4e Men fryktelig ukomfortabelt for gjester. 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg glemte å svare på spørsmålet. Jeg blir redd når jeg kommer inn i hus hvor det ikke er spor av vanlig liv Anonymkode: 19cdf...5e7 Jeg reagerer også mange ganger på hvor utrolig lite folk tilsynelatende eier. Mange har det veldig minimalistisk. Får meg til å luer på hva folk gjør med alt de får av julegaver osv, eller om de noen gang kjøper noe til seg selv. Har de en diger bod et sted, eller bare kaster de tingene sine jevnlig? Anonymkode: e9fe9...dae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 27. april #122 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 21.06): Ikke stort, jeg jobber i hjemmesykepleien og er i mange ulike hjem. Det eneste jeg reagerer på er hvis folk har det veldig skittent på bad og kjøkken. Og mangel på utlufting. Anonymkode: 554de...660 Jeg har ganske dårlig bevegelighet for tiden, og fortviler over alt jeg ikke får gjort av husvask. Selvfølgelig har ikke hjemmesykepleien noe hos meg å gjøre foreløpig, men hvem tenker du skal vaske kjøkkener og bad? Hvis personen har vært pleietrengende lenge og ikke har familie? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #123 Del Skrevet 27. april 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er sånn støv på hjerne menneske, men pga dårlig helse så er det stort sett kun overflater som er rene. hadde besøk en gang som mente jeg burde rydde i klesskapet fordi den så ikke ut, fikk helt sjokk. Anonymkode: 431d3...aea Hva i all verden gjorde gjesten inni klesskapet ditt? Og å klage på ryddingen i tillegg? Anonymkode: e9fe9...dae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #124 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja da, du er så fin og flink at! Premie til deg. Anonymkode: 554de...660 Er jeg flink og fin fordi vennene mine har rene og ryddige hus? Så gøy! Hva er premien? Anonymkode: 2aa90...600 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #125 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva har lukkede gardiner med funksjonsfriskhet å gjøre? Jeg har det selv trukket for det meste av tiden, liker ikke å ha det for lyst eller å gi innsyn til naboer. Men fryktelig ukomfortabelt for gjester. Jeg reagerer også mange ganger på hvor utrolig lite folk tilsynelatende eier. Mange har det veldig minimalistisk. Får meg til å luer på hva folk gjør med alt de får av julegaver osv, eller om de noen gang kjøper noe til seg selv. Har de en diger bod et sted, eller bare kaster de tingene sine jevnlig? Anonymkode: e9fe9...dae Gir videre 90% av alle gaver jeg får, hvertfall før😅 Men nå kjenner min familie og mine venner mrg såpass godt at det ikke er nødvendig fordi de gir meg noe jeg har ønsket meg, eller noe jeg kan bruke opp. Alt man eier må vedlikeholdes, vaskes, støvtørkes, ryddes og oppbevares. Da har jeg enda ikke nevnt alt det mentale som hører til ting. Anonymkode: 95f07...63f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #126 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 20.46): Jeg syns det er veldig rart å komme inn i et hjem uten bøker. Og om kjøkkenet er fullt av skitne kopper og gryter som har samlet seg i mange dager, så takker jeg nei til noe å spise/drikke. Anonymkode: 21385...4be Ga bort alle bøkene mine da jeg flyttet. Drikke kan man vel, regner med det er reine flass i skapet Anonymkode: 6d6ca...08d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #127 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva har lukkede gardiner med funksjonsfriskhet å gjøre? Jeg har det selv trukket for det meste av tiden, liker ikke å ha det for lyst eller å gi innsyn til naboer. Men fryktelig ukomfortabelt for gjester. Jeg reagerer også mange ganger på hvor utrolig lite folk tilsynelatende eier. Mange har det veldig minimalistisk. Får meg til å luer på hva folk gjør med alt de får av julegaver osv, eller om de noen gang kjøper noe til seg selv. Har de en diger bod et sted, eller bare kaster de tingene sine jevnlig? Anonymkode: e9fe9...dae Minimalistisk er fint. Mindre rot. Julegaver ligger nok stablet unna på boden eller noe. Hvorfor kjøpe noe til seg selv, har vi ikke alt? Anonymkode: 6d6ca...08d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 27. april #128 Del Skrevet 27. april Når stilen på leiligheten er veldig forskjellig fra personen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #129 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Når det stinker katt/kattedo i det man kommer inn i gangen. Da blir det et kort besøk, og jeg takker nei til mat og/eller drikke. Anonymkode: 02e98...1be De fleste lar vel de skjønne kattene gjøre fra seg ute men ellers fjerner man daglig fra kattedoen. Aldri vært vant til lukt. Anonymkode: 6d6ca...08d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #130 Del Skrevet 27. april Jeg synes det er rart å komme til noen som har det strigla hjemme hos seg. Ingenting personlig ligger fremme. Jeg liker heller ikke skitne bad. Rot går bra, sminkesaker på vasken, klær på gulvet, et lett støvlag går også greit (vi tørker klær på badet, så det er MYE støv på vårt bad selv om jeg tørker over det nesten daglig), men blandebatteriet bør være fritt for annet enn dagens smuss, speilet kan gjerne være uten en million tannkremsprut, og jeg foretrekker ren do - men gjør folk som vi, så lukker vi lokket når vi skyller ned, så bremsen ser vi først ved neste dobesøk. Så har vi barn som driter ut doen iblant, uten at vi vet noe som helst. Dosetet bør være fritt for smuss, og jeg liker ikke når doen lukter do. Da er den ikke vaska på ei stund, det har jeg erfart med gamle foreldre. Det er ekkelt. Anonymkode: 6c97b...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #131 Del Skrevet 27. april 21 minutter siden, Grüner said: Når stilen på leiligheten er veldig forskjellig fra personen. Da tipper jeg heller personen er veldig forskjellig fra hva man tror. Enten det, eller at personen ikke bryr seg så mye om hvordan han har det hjemme. 7 minutter siden, AnonymBruker said: og jeg foretrekker ren do - men gjør folk som vi, så lukker vi lokket når vi skyller ned, så bremsen ser vi først ved neste dobesøk. Anonymkode: 6c97b...114 Man tar da opp lokket igjen for å sjekke om det ble rent? I hvert fall hvis man bor sammen med andre... Anonymkode: e9fe9...dae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #132 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg reagerer også mange ganger på hvor utrolig lite folk tilsynelatende eier. Mange har det veldig minimalistisk. Får meg til å luer på hva folk gjør med alt de får av julegaver osv, eller om de noen gang kjøper noe til seg selv. Har de en diger bod et sted, eller bare kaster de tingene sine jevnlig? Anonymkode: e9fe9...dae Julegaver kan være veldig mye annet enn ting. Jeg ønsker meg penger, billetter til konserter eller forestillinger blant annet. Jeg kjøper bare det jeg trenger til meg selv, har ikke lenger lyst på flere pyntegjenstander feks. Jeg går gjennom tingene mine et par ganger i året, det er stadig noe jeg kan selge, gi bort eller kaste. Det er så utrolig befriende å ikke ha huset fullt av dill og dall overalt ❤️ Anonymkode: bdc02...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #133 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fordi jeg vet mange har utfordringer og blir stempla som urenslige. Og å si at folk får gjøre som de vil og fortsette med å snakke ned , lurer ikke meg. Hva slike syns, skinner gjennom. Anonymkode: a4a3e...39b Bare om man føler seg truffet... Hadde du vært fornøyd med dine løsninger ville du bare scrollet videre. Anonymkode: 1b71a...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #134 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg reagerer også mange ganger på hvor utrolig lite folk tilsynelatende eier. Mange har det veldig minimalistisk. Får meg til å luer på hva folk gjør med alt de får av julegaver osv, eller om de noen gang kjøper noe til seg selv. Har de en diger bod et sted, eller bare kaster de tingene sine jevnlig? Anonymkode: e9fe9...dae Når det gjelder julegaver og slikt har vi over mange år vært tydelig på at vi ønsker gaver som kan brukes opp. Får gjerne gavekort til Historiske, restauranter, matkurver, gode viner, og slikt. Kommer noen med et handkle eller slikt blir det gitt videre. Vi har to sett med handklær til oss, to sett med handklær til gjester. Ellers har alt sin plass. Kjøper jeg noe nytt så ryker noe annet ut. For eksempel har jeg en hylle i lukket skap til vaser, er den full, så ryker det en vase ut. Samme prinsipp for klær. Har en stor skuff til bukser, begynner den å bli veldig full så er det rensing som gjelder, ikke å begynne på en ny skuff. Anonymkode: 1b71a...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #135 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så må jeg tilføye; Jeg har hatt katt hele livet. Mine foreldre hadde katt da jeg fra jeg ble født, og jeg har fremdeles katt, og jeg har ALDRI hatt en katt som jeg ikke har lært å gå på bord og kjøkkenbenk. Aldri! Så hvordan folk ikke greier å lære kattene sine dette, det skjønner jeg ikke... Den siste katta var mer som en tiger som kattunge, og jeg har aldri sett en slik katt før. Men til og med den går ikke på verken bord eller benk - lenger. Anonymkode: b17d9...14d Den gjør kanskje ikke det når du er hjemme, nei Anonymkode: 43e63...02d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #136 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bare om man føler seg truffet... Hadde du vært fornøyd med dine løsninger ville du bare scrollet videre. Anonymkode: 1b71a...046 Jeg syns det er rart at folk er så lite opplyste at de ikke skjønner slik. Så da snakker jeg opp saken litt. Syns det er mange som tror verden er enkel for alle. Anonymkode: a4a3e...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #137 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 20.43): Ingenting, egentlig. Folk må få ha det som de ønsker i sitt hjem. Anonymkode: 23fab...08d Enig. Derfor er det bedre å ikke invitere noen slik at man unngår "skittent bad" eller noe. Anonymkode: 83473...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #138 Del Skrevet 28. april Disco skrev (13 timer siden): Jeg har ganske dårlig bevegelighet for tiden, og fortviler over alt jeg ikke får gjort av husvask. Selvfølgelig har ikke hjemmesykepleien noe hos meg å gjøre foreløpig, men hvem tenker du skal vaske kjøkkener og bad? Hvis personen har vært pleietrengende lenge og ikke har familie? Eller hvis man er deprimert Anonymkode: 83473...e64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #139 Del Skrevet 28. april Jeg er ommøblerer/renoverer alle hjem jeg besøker i hodet🙈Er over snittet opptatt av interiør. Anonymkode: 8bb52...e9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #140 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg syns det er rart at folk er så lite opplyste at de ikke skjønner slik. Så da snakker jeg opp saken litt. Syns det er mange som tror verden er enkel for alle. Anonymkode: a4a3e...39b Du føler deg truffet av et innlegg som starter med "alle gjør som de vil", og fortsetter med "jeg gjør det slik". Da leter man etter måter å bli krenka på. Hadde jeg som ganske ustrukturert student, eller da jeg var småbarnsmor, lest mitt innlegg om hvordan jeg løser rydding hjemme ville jeg bare tenkt "at hun gidder", og scrollet videre. Anonymkode: 1b71a...046 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå