Gå til innhold

Hva overrasker deg mest hjemme hos andre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hater når folk har fylt en liten stue med 100 ting, sånn at man blir kvælt av å være der!

Hater tiss på do lokket.

Rester av mat på spisebordet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

berlin skrev (5 timer siden):

Det som overrasker meg mest når jeg besøker andres hjem, er hvordan de personlige valgene av dekor og stil reflekterer deres unike personligheter. Fra bokhyller fylt med varierte titler som antyder en kjærlighet for litteratur, til kunstverk som forteller en historie om reiser eller personlige interesser. Det er fascinerende å se hvordan hver person skaper sitt eget lille univers, og hvordan hvert element i hjemmet bidrar til å fortelle historien om hvem de er. Disse detaljene gir et sjeldent innblikk i andres verdener, noe som ofte er både overraskende og inspirerende.

Der sa du noe!

Jeg er veldig glad i mørke farger er liksom glad i enkelt, mørkt og stilig. Mange har kommentert at de ser meg gjennom huset mitt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Skitne bad med sure håndklær som fører til ekkel lukt på hendene etter håndvask.

Anonymkode: da875...0bd

Enig, skikkelig ekkelt. Jeg tørker meg alltid med papir i stedet for håndkleet etter jeg har vert på toalettet hos andre, ikke sitter jeg på toalett ringen heller, annet enn hjemme hos meg selv😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Blir oppriktig forbauset når jeg leser denne tråden, med all skitten, lukten og rotet dere opplever i andres hus 🤢

Jeg har en stor omgangskrets, og opplever ikke noe av dette. Jeg åpnet tråden for å skrive om noe som er mikroskopiske plager i forhold til det dere andre ramser opp, f.ex at folk ikke har satt fram ekstra dorull når de har selskap, de har hengt maleriene for nært taket (stygt!), ikke serverer vann ved siden av vinen til middagen eller synes krakk/benk er behagelig sitteplass gjennom en middag. 

Men jeg forstår at jeg ikke hører hjemme i denne tråden i det hele tatt, I’ll get my coat! 

Anonymkode: 2aa90...600

Ja da, du er så fin og flink at! Premie til deg. 

Anonymkode: 554de...660

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nei, jeg vil helst ikke ha besøk pga risiko for snoking og sladder.

Anonymkode: 19cdf...5e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huff nei, jeg vil helst ikke ha besøk pga risiko for snoking og sladder.

Jeg glemte å svare på spørsmålet.  Jeg blir redd når jeg kommer inn i hus hvor det ikke er spor av vanlig liv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og så er det DEG og ikke meg. Når energien ikke er det så må jeg prioritere og av og til prioriterer jeg ting som gir meg glede og energi. Livet kan ikke bare bestå av plikter og MÅ-ting. Så da blir det ikke perfekt. Det finns forklaringer, livet er ikke sort /hvitt og ikke alltid er det " bare å gjøre det" 

Anonymkode: a4a3e...39b

Du fikk med deg at jeg innledet med "alle får gjøre det på sin måte". Og fortsatte med "for min del". 

Voldsomt så hårsår du var. 

Anonymkode: 1b71a...046

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en gang jeg ble med på besøk til noen guttevenner til en venn av meg. Det badet, det er noe av det vemmeligste jeg har vært bort i. Hele doen var rød og brun, dusjen, veggene, vasken.. Det var så ekkelt, at jeg vurderte å vaske det, siden vi måtte overnatte der. 

Anonymkode: 373a6...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du fikk med deg at jeg innledet med "alle får gjøre det på sin måte". Og fortsatte med "for min del". 

Voldsomt så hårsår du var. 

Anonymkode: 1b71a...046

Fordi jeg vet mange har utfordringer og blir stempla som urenslige. Og å si at folk får gjøre som de vil og fortsette med å snakke ned , lurer ikke meg. Hva slike syns, skinner gjennom. 

Anonymkode: a4a3e...39b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de aller fleste har det veldig ryddig.  Kanskje vi har det for ryddig? De aller fleste på min alder har knekket koden med å ha ryddige rene hjem, på overflaten iallefall. (50 år) Ser jeg venninners hus nå og for 25 år siden, så er det jo en forskjell :P 

Det kan være ting å utsette hos meg, men det er ikke rot eller skitt i stue, kjøkken eller gjestetoalett. Det er jo der jeg holder det mest ryddig og rent. Så kan det kanskje gå litt lenger på badet oppe. Eller i skapet mitt... men det er jo stort sett bare jeg som ser det. 

Anonymkode: b17d9...14d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må jeg tilføye; Jeg har hatt katt hele livet. Mine foreldre hadde katt da jeg fra jeg ble født, og jeg har fremdeles katt, og jeg har ALDRI hatt en katt som jeg ikke har lært å gå på bord og kjøkkenbenk. Aldri! Så hvordan folk ikke greier å lære kattene sine dette, det skjønner jeg ikke...

Den siste katta var mer som en tiger som kattunge, og jeg har aldri sett en slik katt før. Men til og med den går ikke på verken bord eller benk - lenger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har reagert på når jeg har vært på besøk noen ganger er folk som sitter i mørket om kvelden og ikke slår på lamper og lys, også sitter vi der i mørket da... 😕 Jeg er så vant til å ha på lamper i alle kroker her hjemme sjøl, så det sjokkerer meg litt! 😄 En annen ting jeg syns er litt rart er folk som lar TV stå på med lyd på selv om jeg er på besøk og gjerne vil prate litt... Og at noen mennesker velger å ikke ha gardiner, det kunne jeg ikke klart... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk har STAPPfullt kjøleskap som lukter vondt, fordi de ikke vasker det, fordi det er så STAPPfullt. Da mister jeg matlysten. 

Anonymkode: bdc02...c98

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

princeofithilien skrev (1 minutt siden):

En annen ting jeg syns er litt rart er folk som lar TV stå på med lyd på selv om jeg er på besøk og gjerne vil prate litt.

Det synes jeg er veldig rart og litt skammelig nesten. Hvorfor har folk tv på mens man snakker?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det synes jeg er veldig rart og litt skammelig nesten. Hvorfor har folk tv på mens man snakker?

Noen mangler nok litt antenner, tror jeg... Jeg slå i hvert fall alltid av TV når jeg har besøk, hvis ikke det er noe spesielt vi skal se på sammen selvfølgelig! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 20.46):

Jeg syns det er veldig rart å komme inn i et hjem uten bøker. Og om kjøkkenet er fullt av skitne kopper og gryter som har samlet seg i mange dager, så takker jeg nei til noe å spise/drikke.

Anonymkode: 21385...4be

Vi leser myyyw. Men har kvittet oss med alt av bøker som samler støv. Lesebrett er tingen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 20.51):

Hvis jeg drar til noen på kort varsel så syns jeg det er ok det ikke er skinnende rent eller ryddig. 

Det går fint med en kleshaug på badegulvet, men vil helst ikke se brukte truser på toppen. Litt støv på speil og servant går også fint, men håndtaket til springen bør være rent uten kliss. Ikke krise om det mangler håndkle. 

Det kan gjerne stå oppvask på kjøkkenbenken, men det er fint om vasken ikke er stappfull så det er mulig å fylle et glass med vann. Hvis jeg får servert mat vil jeg gjerne at kjøkkenet skal ha en ren sone, altså en del av benken som er ren og mulig å tilberede mat på.

Barnefamilier har jeg mer takhøyde for. Har barn selv, så skjønner det blir raskt rotete. Leker, sko i gangen blir flyttet på (1åring), oppvasken må vente til kvelden osv.

Anonymkode: 9231f...418

Jeg forstår ikke dette med småbarn

Jeg har to små barn, jobber masse og huset mitt er som regel alltid strøket. Jeg rydder alt og støvsuger hver kveld. Vasker i helgene

Anonymkode: 319e5...0b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange bidrag!

Nå var ikke dette ment å være en tråd om å ikke ha huset shinet til enhver tid, men ting andre ikke anser som så viktige som du reagerer på. Gøy å se hva andre tenker er "must" til en hver tid, ikke en debatt om hvorfor man har det ryddig eller at litt rot er normalt. Det er det.

Anonymkode: 80c25...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rot. Synes mange har utrolig mye rot rundt seg! Altså har du drukket kaffe, sett koppen i oppvaskmaskinen, eller skyll og sett ved kaffetrakter om du vil bruke den igjen.  

Sko OVERALT. En kommer seg jo ikke inn i yttergangen hos mange.  Hvor mye sko trenger en familie på 4 å ha fremme? 

Hos oss rydder vi når vi er ferdig. Om det er et hobbyprosjekt,  en kopp eller middagsrester.  Flytt ting dit det skal så slipper du rot. Rart folk ikke skjønner dette. 

Anonymkode: 95f07...63f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn støv på hjerne menneske, men pga dårlig helse så er det stort sett kun overflater som er rene.

hadde besøk en gang som mente jeg burde rydde i klesskapet fordi den så ikke ut, fikk helt sjokk. 

Anonymkode: 431d3...aea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...