Gå til innhold

Hva overrasker deg mest hjemme hos andre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det er veldig ryddig, tenker jeg: Herlig, men hvordan greier de leve uten at det er spor av hobbyer og interesser.. Stua mi er blanding av hobbyrom, kontor, m.m.

Hvis badet er rotete og skittent: Æsj, hvordan er det mulig å ikke engang skylle eller tørke vasken for skjeggstubber eller annen dritt, eller ikke vaske dasset før man får besøk.. osv. Jeg er ikke super renslig, men det får være grenser. 

Matrester og søppel: Hvordan er det mulig?? 

Eneste jeg kommer på her og nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, svartkatt said:

Hvis det er veldig ryddig, tenker jeg: Herlig, men hvordan greier de leve uten at det er spor av hobbyer og interesser.. Stua mi er blanding av hobbyrom, kontor, m.m.

Hvis badet er rotete og skittent: Æsj, hvordan er det mulig å ikke engang skylle eller tørke vasken for skjeggstubber eller annen dritt, eller ikke vaske dasset før man får besøk.. osv. Jeg er ikke super renslig, men det får være grenser. 

Småbarn

Anonymkode: 79378...5ce

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Tåler det meste i andres hjem, men noe jeg virkelig ikke liker, er når det ikke er et eget håndkle til å tørke hendene på etter håndvask på badet. Jeg har vokst opp med at det er normalt å ha et lite håndkle kun ment for dette, som man skifter ut ofte. Men det virker som om noen bare bruker håndkledet man tørker seg med etter å ha dusja til samme formål. OK for den som bor der (i alle fall om man bor alene), men ikke så gøy for gjester. Jeg har ikke så lyst til å tørke hendene mine på samme håndkle som huseier har tørka hele kroppen sin med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke lukker toaletter når de skyller ned. Sorry altså, vet at noen nekter, men det er SÅ enkelt å gjøre, og så ekkelt å la være.

Anonymkode: 15c04...254

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skittent og rotete de kan ha det uten å gi en forklaring. Mangel av nøkkel og søppelbøtte til toalettet. 

Anonymkode: b78f0...da3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk som ikke lukker toaletter når de skyller ned. Sorry altså, vet at noen nekter, men det er SÅ enkelt å gjøre, og så ekkelt å la være.

Hvordan vet du det? Jeg legger lokket ned mens vannet renner, så tar jeg det opp for å se etter at alle spor er borte. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg legger alltid merke til om dører er vasket eller ikke. Kan komme til et rent og ryddig hjem, men vaske dørene innvendig det har jeg sett at ikke alle kommer på. 

Anonymkode: 54b63...da4

Føler meg truffet 😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen bøker, og da gjerne kombinert med TV som hovedblikkfang. Tv som står på og gneller i bakgrunnen.

Når det står skitne kjeler/boller etc som tydelig ikke er fordi de spiste for fem minutter siden .

Anonymkode: bcd64...a0b

Vi har eget rom til lesing så selv med masse bøker vil du ikke se de i hovedstuen, ikke alle er fan av bokhyller i stuen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan vet du det? Jeg legger lokket ned mens vannet renner, så tar jeg det opp for å se etter at alle spor er borte. 

Men det er vel kun når du gjør nr. 2? Man sjekker vel ikke etter tissespor? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (13 minutter siden):

Noen av oss har eget hobbyrom, gidder ikke å bli forstyrret hvert 5 min av barna når jeg holder på med symaskinen. Samme grunn til vi har eget rom for lesing

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så små og nedrige dere er! Skrive opp og ned hva dere reagerer på hjemme hos andre - skittent rundt blandebatterier osv osv… hos dere vaskes det 2-3 ganger i uka… hva med å bry dere om noe viktige i stedet! At dere synes det skal vaskes slik og slik betyr ikke at det er noen sannhet. Skam dere! Virkelig! Søren, nå ble jeg skikkelig provosert, og rett før jeg skal legge meg…

Anonymkode: f3cf5...bb1

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud så små og nedrige dere er! Skrive opp og ned hva dere reagerer på hjemme hos andre - skittent rundt blandebatterier osv osv… hos dere vaskes det 2-3 ganger i uka… hva med å bry dere om noe viktige i stedet! At dere synes det skal vaskes slik og slik betyr ikke at det er noen sannhet. Skam dere! Virkelig! Søren, nå ble jeg skikkelig provosert, og rett før jeg skal legge meg…

Anonymkode: f3cf5...bb1

God natt 😅

Anonymkode: 80c25...cd1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er det?

Anonymkode: 425b1...441

Vanlig krakk, som man har bena oppå mens man sitter på do. Du oppnår da den anorektale vinkelen som skal være best under avføring. 

Anonymkode: 80c25...cd1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Queen19 said:

Hvis folk ikke har bæsjekrakk og søppelbøtte på badet. Nødvendighet i dette hjemmet. 

Det første har jeg aldri hørt om, og går ut fra det er noe de færreste har. Søplebøtte er derimot en nødvendighet, samme med lås på baderomsdøren. Blir ikke lenger enn nødvendig hos noen som mangler de to tingene. 

Anonymkode: e9fe9...dae

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange som har dører og skap som knirker, hadde klikket av å bo der fast, for noe som bare tar minutter å fikse. 

At enkelte har det tilsynelatende rent, men samtidig ikke øye for å se alle overflater som kan vaskes. Det gjelder gjerne lysbrytere, lister, lamper.. 

Slurvete vask av bad. Litt sprut på speil eller lett støv på overflater er forståelig. Men gul/rosa kanter ved servant eller dusj, striper i doen, tannkremsøl i vasken, det er bare ekkelt, og sier en del om mangel på renhold. 

Men samtidig, hvem er jeg til å kritisere noen som helst. Her er det katter på benk og bord, som jeg vet andre reagerer stort på. Jeg har imidlertid god rutine for å holde disse overflatene helt ryddige, spisebord vaskes ned med desinfiserende før bruk, samme med kjøkkenbenk - og så brukes ikke kjøkkenbenk direkte til matlaging, har store fjøler som da finnes frem. 

Anonymkode: 1b71a...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (8 timer siden):

Vi har ingen hobbyer som krever ting innendørs. 

Vi har hvert vårt hjemmekontor, men ingen papir/penn da all jobb skjer på PC. 

Vi leser litt, men rydder ofte i bøkene. Gir bort det vi er ferdig med. Og det vi har permanent står i lukket skap på hans kontor. 

Ellers er vi to voksne, påpasselige med at det ikke blir flere ting enn hva vi behøver å ha fremme. Henger jakka rett inn i skapet når vi kommer hjem. De få tingene som havner utover i løpet av en dag plukker jeg som regel med meg mens jeg er i telefonen. Som regel gjelder det ikke annet enn en kaffekopp, en hårstrikk, en genser, og slikt. 

Så her er det veldig ryddig, hele tiden, bare fordi det ikke er noen ting å rote med, egentlig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må si at det jeg stort sett tenker når jeg besøker andre er: så FINT de har det! Så nyoppusset, så rent, så mange ting som matcher, så delikate farger og minimalistisk og sånt. 

Men jeg vet jo innerst inne at jeg sammenligner deres "nå har vi pyntet til besøk" med mitt "3 barn og tidsklemma og jeg kan vente til neste helg med å vaske kjøkkenskapene for ingen skal på besøk uansett, og det ER veldig praktisk å ha skittentøysdunken rett ved inngangsdøra selv om den er stygg". Så jeg regner med at ikke alle har det like striglet til enhver tid de heller. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke de som fyller alle flater med ting i stedet for å ha det i hyller, skap og skuffer. Det er overraskende mange jeg vet om som har f.eks. halve spisebordet med stabler av ting og bruker bare den andre halve eller har halve kjøkkenbenken fulle av kjøkkenting, ingredienser, kjøkkenapparater eller annet som burde vært i et skap. Jeg skjønner ikke at folk klarer å leve i rot. Og når det ser sånn ut når de har besøk lurer jeg på hvor fælt det ser ut når vi ikke er der. 

Anonymkode: 08ff4...920

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg forstår ikke de som fyller alle flater med ting i stedet for å ha det i hyller, skap og skuffer. Det er overraskende mange jeg vet om som har f.eks. halve spisebordet med stabler av ting og bruker bare den andre halve eller har halve kjøkkenbenken fulle av kjøkkenting, ingredienser, kjøkkenapparater eller annet som burde vært i et skap. Jeg skjønner ikke at folk klarer å leve i rot. Og når det ser sånn ut når de har besøk lurer jeg på hvor fælt det ser ut når vi ikke er der. 

Anonymkode: 08ff4...920

Dette med overfylte kjøkkenbenker er jeg så enig i. Det er estetisk rotete, men samler også unødvendig skit og støv.

For meg er det kun kaffemaskin og kjøkkenmaskin som står på benken. Alt annet ryddes bort med en gang det er brukt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir overrasket over at folk klarer å ha det «katalog pent» når de har barn i hus. Her holder vi såvidt hodet over vannet, og må nirydde og vaske før besøk 🙈 

Anonymkode: 9a63b...fc9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...