Gå til innhold

Hva overrasker deg mest hjemme hos andre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi er ulike, men hva blir du overrasket over hjemme hos andre- ting som du tenker er noe alle bør ha på stell?

Har du noe som går igjen, som du synes er veldig rart?

Anonymkode: 80c25...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Andro skrev (13 minutter siden):

Skitne bad

Hva på badet tenker du må være på plass til en hver tid? Som ikke lar seg unnskylde med at en gjest plutselig dukket opp uten avtale? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva på badet tenker du må være på plass til en hver tid? Som ikke lar seg unnskylde med at en gjest plutselig dukket opp uten avtale? 

Alt egentlig. Gjester eller ei.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen har en 80 tommer TV som sitt mest sentrale møbel, midt i stua  selv om stua er 5 kvadratmeter.

• Liker 43
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er en god del imellom skitten og alt på plass

Anonymkode: e2123...151

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en god del imellom skitten og alt på plass

Nettopp derfor jeg spør, hvor går grensa?

Reagerer man på at det ikke er nyvasket, tåler man at det ligger klær på gulvet, må det være nytt håndkle, hva med flekker på speil? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det ligger skitten tallerken rundt i hele huset 

Anonymkode: 431d3...aea

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At kjøkkenbordet ikke kan brukes fordi det er dynget ned med rot, papirer og ting som egentlig kunne kastes eller legges i et skap. Og når jeg skriver "dynget ned", så mener jeg det. Har en venninne som har et så rotete og stappfullt kjøkken at jeg fatter det ikke.... sånn har det vært i alle år også. Ikke noe som har oppstått nylig. Det stikker ut rot og papirer etc fra alle hyller i kjøkkeninnredningen også, men det er greit nok. Det er bare bordoverflaten jeg aldri har sett. 

Anonymkode: 4a7e8...dd3

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingenting, egentlig. Folk må få ha det som de ønsker i sitt hjem. 

Anonymkode: 23fab...08d

• Liker 14
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er veldig rart å komme inn i et hjem uten bøker. Og om kjøkkenet er fullt av skitne kopper og gryter som har samlet seg i mange dager, så takker jeg nei til noe å spise/drikke.

Anonymkode: 21385...4be

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
uglejenta skrev (12 minutter siden):

At folk lar katter gå på kjøkkenbenk/bord

Masse kattehår/ pelsdotter flyvende rundt over alle gulv 

Anonymkode: f7ddb...a5f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kronisk mangel på renhold med tilhørende lukt. Har sett det selv hos mennesker med mye penger, hele huset føles ekstremt uhygienisk å bevege seg i. Gulv man ikke har lyst til å gå på uten sko, lukt av gammel, gjæret urin på badet. Gamle matrester på kjøkkenbenker, i kjøleskap, på komfyr.

Anonymkode: c99f1...a56

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nettopp derfor jeg spør, hvor går grensa?

Reagerer man på at det ikke er nyvasket, tåler man at det ligger klær på gulvet, må det være nytt håndkle, hva med flekker på speil? 

For meg er skittent bad: Bremsespor i do, speil som er tåkelagt, gamle tannkremrester i vasken, en dusj som ser ut som det ikke har vært vasket siden krigen osv. 

Tror du også skjønner forskjell på skitt og litt rot. Om du tenker deg om

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Renhold

rot

type møbler

møblering 

valg av farger/tekstiler

Men når det er sagt: det viktigste er menneskene som bor der.Gjestfrihet, raushet hjerterom mm. 🤗

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg drar til noen på kort varsel så syns jeg det er ok det ikke er skinnende rent eller ryddig. 

Det går fint med en kleshaug på badegulvet, men vil helst ikke se brukte truser på toppen. Litt støv på speil og servant går også fint, men håndtaket til springen bør være rent uten kliss. Ikke krise om det mangler håndkle. 

Det kan gjerne stå oppvask på kjøkkenbenken, men det er fint om vasken ikke er stappfull så det er mulig å fylle et glass med vann. Hvis jeg får servert mat vil jeg gjerne at kjøkkenet skal ha en ren sone, altså en del av benken som er ren og mulig å tilberede mat på.

Barnefamilier har jeg mer takhøyde for. Har barn selv, så skjønner det blir raskt rotete. Leker, sko i gangen blir flyttet på (1åring), oppvasken må vente til kvelden osv.

Anonymkode: 9231f...418

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er rart hvor ulikt de ulike husa lukter. 

Og så lurer jeg på hvordan andre synes vårt hus lukter. 

Anonymkode: c7d0e...075

• Liker 22
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg stusser på folk som har det skittent rundt blandebatteriet på vasken. Får meg til å lure litt på renholdet ellers. Hvorfor ikke bare ta kluten rundt blandebatteriet også når du først er i gang? 

Jeg har det ikke plettfritt til en hver tid, er ikke det. Men badet vaskes nå jevnlig og da inkludert vasken. Det blir ikke så skittent mellom hver runde. Så blir det kanskje litt rot, men ikke skit i mellomtiden 

Anonymkode: dfd8a...af2

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...