Gå til innhold

Jeg skjønner godt at innvandrere ikke gidder å integrere hvis dette er takken de får


Silije

Anbefalte innlegg

Et barn skal ikke klandres for foreldres feil. Hvis et barn ble utsatt for overgrep og foreldre ber barnet å lyve om det - er det fortsatt barnets feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosalilje84 skrev (35 minutter siden):

Nettopp. De samme som mener at jeg ikke skal lære mine barn morsmålet mitt, mener det er helt greit å ha norske skoler og butikker i Spania, og feire 17. mai i alle andre land.

og de menneske bryr du deg om meningene til? Hvorfor?

Jeg lurer på hvor du bor hvis mange mennesker rundt deg har sånne meninger? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (Akkurat nå):

og de menneske bryr du deg om meningene til? Hvorfor?

Jeg lurer på hvor du bor hvis mange mennesker rundt deg har sånne meninger? 

Fordi hvis du blir fortalt én ting mange nok ganger, begynner det å gå inn på deg. Jeg har bodd to forskjellige steder i Norge. Stedet der jeg bor nå, er bedre enn mitt forrige bosted, men det kommer sånne stikk titt og ofte likevel.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det er ikke poenget at er ikke at det feil å bytte land. Jeg har selv en bestefar fra sør Europa. Og norske pensjonister som drar til Tenerife reiser dit med egne penger og sørger for eget livsopphold og har begrensede rettigheter. Og de søker seg dit i all åpenhet og fyller ut nødvendige papirer.

Forskjellen her ligger i å lyve til seg startborgerskap som utløser rettigheter man egentlig ikke har krav på. Hun får gratis utdannelse, gratis sykehus, norsk pass med alle rettigheter. Om hun blir syk kan hun få uføretrygd resten av livet.

Siden hun lever med falske papirer har ikke norske sikkerhetsmyndigheter peiling på hvem hun er eller hennes familie, nettverk. Om hun eller hennes mor utgjør en sikkerhetstrussel?? Hun "kan" i teorien være en terrorist men allikevel bli kaldt inn til militærtjeneste. Jeg tror ikke det, men folk i hennes situasjon kan bli det.

Menneskerettigheter er ikke universelle som mange syntes å tro. 57 Islamske land har isteden implementert Kairo erklæringen som tar utgangspunkt i Sharia. Så du kan du jo møte opp i en av de landene å kreve minoritetsvern, beskyttelse og rettigheter.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silije skrev (20 timer siden):

https://www.nrk.no/nordland/zarina-saidova-kastes-ut-av-norge-etter-avgjorelse-fra-une-1.16853673

Helt utrolig at det fortsetter å dukke opp saker som dette. Hun gjorde alt rett, og nemda velger fremdeles å straffe henne på verst tenkelig måte. Norge er en useriøs stat.

Håper tråden blir stengt fort. 

For et useriøst premiss du setter opp? 

Diskuter gjerne om de som lyver for å få beskyttelse som flyktninger har rett til å fortsatt opphold etter løgnene er avdekket. 

Diskuter gjerne at det kan ha gått så lang tid at tilknytningen til Norge har mer å si enn løgnene.

Alle som kommer til Norge som flyktninger burde lære språket og integrere seg. Det er soleklart best for dem, og også best for oss. Å sette asyl basert på løgner opp mot dette blir i beste fall bare tull, 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (2 timer siden):

Ja hun har fortsatt løgnen som voksen, men når alternativet har vært å risikere og bli sendt bort fra alt man holder nær og kjært så er jeg sikker på at jeg og de aller fleste andre ville gjort det samme hvis de var i lik situasjon.

Så hvis jeg hadde mottatt sykepenger fra NAV i flere år selv om jeg var i arbeid. Skulle jeg blitt premiert for å ikke si ifra, fordi at h us jeg sier ifra mister jeg jo pengene?

Eller hva om noen ved en feiltakelse sender meg en stor sum penger, som jeg deretter donerer til et veldedig formål. Har mine gode intensjoner noen verdi for om handlingen er gal? Hvis jeg melder ifra mister jo jeg og i forlengelse av det en veldedig organisasjon pengene.

Vi kan ikke ha en presedens på å premiere løgn i saker som angår statsborgerskap. Hvis desperate foreldre får vite at deres barn får beholde sitt opphold om de klarer å hale ut løgnen, så er det ikke så fryktelig vanskelig å se for seg hvor uholdbart det er i lengden. 

Jeg kan være enig i at dette er dypt tragisk på individnivå. Men jussen må være lik for alle, og vi må tegne opp en grense et sted. Å lyve om sin nasjonalitet for å lure til seg opphold mener jeg åpenbart i alle tilfeller må være langt over den grensen. Her har rett avgjørelse blitt vedtatt, så får vi håpe at ikke nok en runde i media ikke overstyrer rettssamfunnet igjen. På den måten hindrer vi i fremtiden nye saker hvor godt integrerte mennesker risikerer å bli kastet ut på bakgrunn av foreldrenes løgn. Hvis foreldrene forstår at konsekvensen alltid er utkastelse, kanskje de slutter.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalilje84 skrev (10 timer siden):

Nei, det er ikke vanskelig. Jeg bor allerede i et land med lik kultur som min egen, og jeg er fullt integrert. Men jeg nekter å høre på dem som sier jeg ikke skal lære barna mitt morsmål eller feire nasjonale høytider i tillegg til de norske. Ingen kulturer er helt identiske. Til og med norsk og svensk kultur har forskjeller. Forteller du svensker at de ikke skal feire deres høytider eller lære barna svensk? 

Jeg er forresten en innvandrer fra et VESTLIG land.

Ok, så det er bare andre innvandrere du skjønner at ikke vil integreres. 
Innvandrere fra vestlige land med lik kultur som vår er jo vanligvis ikke et problem å integrere. 
De kommer jo ofte pga jobb eller gifter seg med en nordmann og da lærer man jo språk veldig fort. 
 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (20 timer siden):

Samtidig er det jo nok av dem som får bli bare fordi de nekter å reise tilbake eller fordi de gråter i media. Synes du det er riktig? 

Det som problematiseres er at saker som helt klart ALDRI skulle ha blitt utvisningssaker, og som hvilke som helst med 2 virksomme hjerneceller, skjønner er samfunnsstrukturelt problematiske, ender opp med at personene er nødt å gjøre lovbrudd eller gå til pressen for å få rettet opp i. 

Problemstillingen i dette bildet, er ikke "gidde" : Vi forteller gjennom denne praksisen at du ikke FÅR LOV til å integrere deg, for KRAVET for at noen skal integere seg, er at de er TRYGGE her. 

 

IDGAF skrev (18 timer siden):

Men hun har jo også fortsatt denne løgnen i diverse søknader i voksen alder. 

Hvilket er mennesklig gitt at man snakker om hensynet til mor. Hadde hun stukket moren i ryggen med kniv på den måten, kansje man seriøst skulle vurdere å sende henne ut på DET grunnlaget. 

Det store spørsmålet er hvorfor en som er kommet til Norge som umyndig idet hele tatt skal måtte søke noe som helst. 

 

Babushka skrev (12 timer siden):

At hun blir utvist handler nok mye om å sette et eksempel. Om de hadde fått opphold basert på denne løgnen er det jo fritt frem for andre. 

Problemet er at man ikke forstår hvilket eksempel man setter. Dette hindrer ingen fra å komme eller å lyge. Det eneste det gjør, er å bygge opp parallellsamfunn som kan gi beskyttelse når man blir utsatt, og sparke beina under integrasjon og deltagelse i samnfunnet.

Det er INGEN som kommer hit for morro skyld og som en personlig spøk!!! 

Vi hadde nettopp en sak der vi kastet ut en basert på at UD vare SÅ sikker på at de kunne bevise at han var fra annet land, og når han fikk lov til å legge opp saken sin i Frankrike, ble det klart at UD hadde fabrikert en indisie rekke, og utvisningsbeslutningen var feil.  

Sånn sett er denne saken mye ryddigere, men den forteller absolutt alle unge invandrere at de ikke er trygge i Norge, og det har konsekvenser. Og dette problemet er ekstremt i tilknytning til land som har vært Engelske/franske kolonier.

Det er aldri fritt frem for noen. Men når vi gjør en saksbehandlingsfeil, må vi være lojal til denne. Skal vi løse noe her, handler det om å hindre at man gjør feil, ikke gjøre tilfeldige nye feil bare for å "sette et eksempel" ; en instilling som ikke hører hjemme noen som helst sted i en rettstat.

Endret av Druid
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (19 timer siden):

Jeg synes ikke det er rart at mange utlendinger ikke gidder å integreres. Som førstegenerasjonsinnvandrer har jeg veldig mange ganger hørt at jeg ikke burde klage på forholdene i Norge. Selv om jeg er norsk statsborger og aktiv i lokalpolitikken. Hvis jeg klaget, kunne jeg dra tilbake dit jeg kom fra, var beskjeden. Jeg har også flere ganger hørt "slik gjør vi ikke i Norge", "hvorfor lærer du barna morsmålet ditt, de skal jo ikke bo der borte?" og "du vet ingenting om det" når jeg blir med i diskusjonen av norske skikker, lovverk osv. Jeg er godt integrert, men føler at jeg blir drittlei slik behandling.

Litt må man tåle. Vi er alle mennesker som møter andre mennesker.

Som norsk har jeg i mitt egen land blitt kalt hore (utallige ganger), løs, naiv, dum, osv. Jeg har rukket ut en hånd for å hilse på flere menn av utenlandsk upprinnelse som IKKE har tatt meg i hånden tilbake. Det er liksom av respekt for meg har jeg hørt, men det er det jo IKKE, da hadde de tatt meg i hånden fordi dét er å respektere meg. De respekterer bare seg selv og egen kultur. Jeg har opplevd at menn ikke kan være i samme rom som meg alene, de har stått utenfor og skreket inn til meg som et dyr. Han ene sa til og med "kom hit!" for at jeg skulle komme nærmere døråpningen, som om jeg var et dyr. Det er lov å si hei først man skriker slik hvertfall.

Jeg har opplevd å bli kalt skitten, jeg har opplevd å bli skreket etter på gaten, truet osv av våre nye landsmenn. Jeg har veldig mange ganger blitt at fortalt at vår kultur er feil og lange avhandlinger om hvorfor med nedlatende ordvalg og fordømmelse. Vi lever for utsvevende og uten å forstå hva som virkelig betyr noe i livet: Gud, Allah. Profeten. Eksemplene er mange. Men jeg kan ikke si at ALLE utlendinger eller barn av utlendinger er helt jævelige for det. Litt må man faktisk tåle. Jeg er for innvandring tross det jeg har opplevd.

Helt seriøst, du må komme deg av krenkekrakken, for der mennesker møtes vil man høre og oppleve kjipe ting. Sånn er det. Ikke alt er rasisme, mye er kulturkræsj. Mye blir sagt og gjort fordi folk er idioter, ikke pga rasisme nødvendigvis. "Sånn gjør vi det i Norge" er en ikke nødvendigvis en rasostisk kommentar, har hørt det sjæl.

Du skal være takknemlig, for den tryggheten Norge gir deg. Med frihet til å leve! Men det gjelder ikke bare deg, det gjelder også meg. Jeg er sjeleglad for at jeg bor i et så fint land, selv om det ikke er perfekt. Det er jo faktisk 100% sant, at hvis man ikke er fornøyd så kan man flytte. Sier man hele tiden at et annet land er bedre, ja da kan man jo bare flytte dit man mener er så mye bedre da. Vanskeligere er det ikke. Og hvis man snakker ned Norge så er det helt rett og rimelig at en nordmann svarer med at man bare kan dra tilbake dit man kom fra. Har selv opplevd en dame som var sykt negativ til Norge, du vil ikke tro hvor mye dritt hun sa om landet til oss, Irak var så mye bedre! Jeg vet jo bedre enn å si at hun kunne jo dra tilbake, men det fristet. Tror jeg spurte om hun hadde familie i Irak hun kunne flytte til, så jeg var inne på det. Norges grenser er ikke stengt, hadeeeee!

Så er det selvfølgelig slik at rasisme som ikke er ok. Mye er grov rasisme, det må vi jobbe med. Men en uheldig kommentar kan ikke gjøre oss krenket heller. Og så må vi alle huske på at det går begge veier. Hvis nordmenn er rasistiske så blir ikke utlendinger integrert, og hvis man som utlending ikke vil integrere seg så blir nordmenn mer rasistiske.

Jeg kjenner mange av utenlandsk opprinnelse og har flere som gode venner og jeg er glad for at vi snakker så åpent om disse tingene. Det er vanskelig når kulturer kræsjer og de liksom skal bli en symbiose. Mye tyder på at det ikke er mulig, hvertfall uten at det blir paralleller istedenfor ett, men sånn er det. Vi får gjøre det beste ut av det.

Angående hun tråden tross alt handler om så synes jeg det er idiotisk å kaste ut folk som har jobb og som faktisk har integrert seg. Kast heller ut en som har kostet skattebetalerne enorme summer i trygd og rettsvern! Vi må gjøre som andre land snart; importere arbeidskraft og kompetanse, ikke de som bare har ønske/håp/sjanse om å leve på trygd. Kanskje det er kynisk, men skal vi ødelegge vårt eget land fordi vi ikke skal ha noen krav og forventninger..? En utenlandsk lege som blir forfulgt har et like stort problem som en som ikke er lege og som blir forfulgt.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (Akkurat nå):

Litt må man tåle. Vi er alle mennesker som møter andre mennesker.

Som norsk har jeg i mitt egen land blitt kalt hore (utallige ganger), løs, naiv, dum, osv. Jeg har rukket ut en hånd for å hilse på flere menn av utenlandsk upprinnelse som IKKE har tatt meg i hånden tilbake. Det er liksom av respekt for meg har jeg hørt, men det er det jo IKKE, da hadde de tatt meg i hånden fordi dét er å respektere meg. De respekterer bare seg selv og egen kultur. Jeg har opplevd at menn ikke kan være i samme rom som meg alene, de har stått utenfor og skreket inn til meg som et dyr. Han ene sa til og med "kom hit!" for at jeg skulle komme nærmere døråpningen, som om jeg var et dyr. Det er lov å si hei først man skriker slik hvertfall.

Jeg har opplevd å bli kalt skitten, jeg har opplevd å bli skreket etter på gaten, truet osv av våre nye landsmenn. Jeg har veldig mange ganger blitt at fortalt at vår kultur er feil og lange avhandlinger om hvorfor med nedlatende ordvalg og fordømmelse. Vi lever for utsvevende og uten å forstå hva som virkelig betyr noe i livet: Gud, Allah. Profeten. Eksemplene er mange. Men jeg kan ikke si at ALLE utlendinger eller barn av utlendinger er helt jævelige for det. Litt må man faktisk tåle. Jeg er for innvandring tross det jeg har opplevd.

Helt seriøst, du må komme deg av krenkekrakken, for der mennesker møtes vil man høre og oppleve kjipe ting. Sånn er det. Ikke alt er rasisme, mye er kulturkræsj. Mye blir sagt og gjort fordi folk er idioter, ikke pga rasisme nødvendigvis. "Sånn gjør vi det i Norge" er en ikke nødvendigvis en rasostisk kommentar, har hørt det sjæl.

Du skal være takknemlig, for den tryggheten Norge gir deg. Med frihet til å leve! Men det gjelder ikke bare deg, det gjelder også meg. Jeg er sjeleglad for at jeg bor i et så fint land, selv om det ikke er perfekt. Det er jo faktisk 100% sant, at hvis man ikke er fornøyd så kan man flytte. Sier man hele tiden at et annet land er bedre, ja da kan man jo bare flytte dit man mener er så mye bedre da. Vanskeligere er det ikke. Og hvis man snakker ned Norge så er det helt rett og rimelig at en nordmann svarer med at man bare kan dra tilbake dit man kom fra. Har selv opplevd en dame som var sykt negativ til Norge, du vil ikke tro hvor mye dritt hun sa om landet til oss, Irak var så mye bedre! Jeg vet jo bedre enn å si at hun kunne jo dra tilbake, men det fristet. Tror jeg spurte om hun hadde familie i Irak hun kunne flytte til, så jeg var inne på det. Norges grenser er ikke stengt, hadeeeee!

Så er det selvfølgelig slik at rasisme som ikke er ok. Mye er grov rasisme, det må vi jobbe med. Men en uheldig kommentar kan ikke gjøre oss krenket heller. Og så må vi alle huske på at det går begge veier. Hvis nordmenn er rasistiske så blir ikke utlendinger integrert, og hvis man som utlending ikke vil integrere seg så blir nordmenn mer rasistiske.

Jeg kjenner mange av utenlandsk opprinnelse og har flere som gode venner og jeg er glad for at vi snakker så åpent om disse tingene. Det er vanskelig når kulturer kræsjer og de liksom skal bli en symbiose. Mye tyder på at det ikke er mulig, hvertfall uten at det blir paralleller istedenfor ett, men sånn er det. Vi får gjøre det beste ut av det.

Angående hun tråden tross alt handler om så synes jeg det er idiotisk å kaste ut folk som har jobb og som faktisk har integrert seg. Kast heller ut en som har kostet skattebetalerne enorme summer i trygd og rettsvern! Vi må gjøre som andre land snart; importere arbeidskraft og kompetanse, ikke de som bare har ønske/håp/sjanse om å leve på trygd. Kanskje det er kynisk, men skal vi ødelegge vårt eget land fordi vi ikke skal ha noen krav og forventninger..? En utenlandsk lege som blir forfulgt har et like stort problem som en som ikke er lege og som blir forfulgt.

Hvis man aldri setter fingeren på noe som ikke fungerer, så vil det fortsatt ikke fungere. Hva er problemet med å snakke om hvordan man kan forbedre enkelte ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Hvis man aldri setter fingeren på noe som ikke fungerer, så vil det fortsatt ikke fungere. Hva er problemet med å snakke om hvordan man kan forbedre enkelte ting?

Fordi jeg synes det blir for dumt å dra opp en kommentar som "Sånn gjør vi ikke i Norge" som eksempel på hvorfor du aldri vil bli norsk og som bevis på systemisk rasisme. Tar man så enkle kommentarer som bevis for at man ikke er bra nok så blir man aldri bra nok heller. Sånne dumme kommentarer VIL komme, flere ganger. Tar man dette til seg så gjør man seg selv til et offer. Og i offerrollen skjer det svært lite konstruktivt, spesielt når man bygger opp et slags hat eller en slags bitterhet der man sitter.

Løft hodet og se at Norge som tar inn såpass mange utlendinger og gir de fantastiske muligheter muligens ikke er så rasistisk som man skal ha det til.

Nå snakker jeg ikke om deg, men generelt.

Det er rasisme her, men uvitenhet og fordømmelse går begge veier. Det må vi snakke om hvis vi vil ha en endring. Og bevissthet rundt dette gjør det kanskje lettere som utlending å ikke sette seg selv på krenkekrakken og ikke ønske å integrere seg fordi man har det så fælt.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (2 minutter siden):

Fordi jeg synes det blir for dumt å dra opp en kommentar som "Sånn gjør vi ikke i Norge" som eksempel på hvorfor du aldri vil bli norsk og som bevis på systemisk rasisme. Tar man så enkle kommentarer som bevis for at man ikke er bra nok så blir man aldri bra nok heller. Sånne dumme kommentarer VIL komme, flere ganger. Tar man dette til seg så gjør man seg selv til et offer. Og i offerrollen skjer det svært lite konstruktivt, spesielt når man bygger opp et slags hat eller en slags bitterhet der man sitter.

Løft hodet og se at Norge som tar inn såpass mange utlendinger og gir de fantastiske muligheter muligens ikke er så rasistisk som man skal ha det til.

Nå snakker jeg ikke om deg, men generelt.

Det er rasisme her, men uvitenhet og fordømmelse går begge veier. Det må vi snakke om hvis vi vil ha en endring. Og bevissthet rundt dette gjør det kanskje lettere som utlending å ikke sette seg selv på krenkekrakken og ikke ønske å integrere seg fordi man har det så fælt.

Selvfølgelig vil jeg aldri bli norsk. Jeg er ikke etnisk norsk. Det er umulig å bytte etnisitet. Denne setningen, "sånn gjør vi det ikke i Norge", blir brukt som hersketeknikk. Jeg bruker å "arrestere" disse ved å påpeke at også innenfor Norge så gjør folk ting på forskjellige måter. For eksempel, er det mer vanlig å spise pinnekjøtt på Vestlandet enn i andre områder, der det gjerne er mer vanlig med ribbe eller lutefisk. Måten å snakke seg imellom på, er forskjellig mellom Oslos beste vestkant og fiskevær i Finnmark. Da blir de sure, av en eller annen grunn.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalilje84 skrev (11 minutter siden):

Selvfølgelig vil jeg aldri bli norsk. Jeg er ikke etnisk norsk. Det er umulig å bytte etnisitet. Denne setningen, "sånn gjør vi det ikke i Norge", blir brukt som hersketeknikk. Jeg bruker å "arrestere" disse ved å påpeke at også innenfor Norge så gjør folk ting på forskjellige måter. For eksempel, er det mer vanlig å spise pinnekjøtt på Vestlandet enn i andre områder, der det gjerne er mer vanlig med ribbe eller lutefisk. Måten å snakke seg imellom på, er forskjellig mellom Oslos beste vestkant og fiskevær i Finnmark. Da blir de sure, av en eller annen grunn.

Men en sånn kommentar er ikke noe man tar med i begrunnelsen for at man ikke gidder å integreres seg fordi man opplever rasisme fra nordmenn... selv om totalen av rasisme kanskje kan bli stor for enkelte så må man heve nivået for hva man lar seg bli krenket av.

Som kvinne får man også høre hva man kan/ikke kan gjøre på bakgrunn av kjønn. Så kan man enten velge å grine over det eller motbevise idiotene som sier det. Eller man kan bare overse sånt tull.

Rasisme er å være best kvalifisert for en jobb men ikke få den fordi man har utenlandsk navn. Dette skjer, og det må vi snakke om og endre på! Men tullete kommentarer er ikke grunn til å gi opp å prøve å få seg jobben man vil ha.

Du velger selv om du vil kalle deg norsk. Jeg kjenner flere som ikke er født her men som sier de er norske, det er sånn de vil ha det.

Endret av Blåttvann
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (17 minutter siden):

Men en sånn kommentar er ikke noe man tar med i begrunnelsen for at man ikke gidder å integreres seg fordi man opplever rasisme fra nordmenn... selv om totalen av rasisme kanskje kan bli stor for enkelte så må man heve nivået for hva man lar seg bli krenket av.

Som kvinne får man også høre hva man kan/ikke kan gjøre på bakgrunn av kjønn. Så kan man enten velge å grine over det eller motbevise idiotene som sier det. Eller man kan bare overse sånt tull.

Rasisme er å være best kvalifisert for en jobb men ikke få den fordi man har utenlandsk navn. Dette skjer, og det må vi snakke om og endre på! Men tullete kommentarer er ikke grunn til å gi opp å prøve å få seg jobben man vil ha.

Du velger selv om du vil kalle deg norsk. Jeg kjenner flere som ikke er født her men som sier de er norske, det er sånn de vil ha det.

Selvfølgelig. Problemet er at mange mener man skal transformeres til nordmann bare fordi man bor her. Det blir helt feil for meg som faktisk ikke eier en dråpe norsk blod i meg. Barna mine er halvt norske, og er derfor barn av to kulturer. De er like glad i begge, og like mye kjent med begge. Noe som er en berikelse, ikke et minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig. Problemet er at mange mener man skal transformeres til nordmann bare fordi man bor her. Det blir helt feil for meg som faktisk ikke eier en dråpe norsk blod i meg. Barna mine er halvt norske, og er derfor barn av to kulturer. De er like glad i begge, og like mye kjent med begge. Noe som er en berikelse, ikke et minus.

Vi er nok enige, jeg er bare litt lei av at dumme kommentarer gjør at folk setter seg selv utenfor et helt samfunn. Nordmenn flest er ikke rasistiske mot alt og alle som ikke har samme hudfarge og/eller kultur.

Vi kan ikke la folk sette seg på krenkekrakken og bli der, det blir ikke noe bedre samfunn av det. :)

Høres ut som en veldig berikelse at dine barn får flere impulser. :)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blåttvann skrev (1 minutt siden):

Vi er nok enige, jeg er bare litt lei av at dumme kommentarer gjør at folk setter seg selv utenfor et helt samfunn. Nordmenn flest er ikke rasistiske mot alt og alle som ikke har samme hudfarge og/eller kultur.

Vi kan ikke la folk sette seg på krenkekrakken og bli der, det blir ikke noe bedre samfunn av det. :)

Høres ut som en veldig berikelse at dine barn får flere impulser. :)

Å bli lei seg fordi man regelmessig blir pirket på grunnet sitt opphav, er ikke å sitte på krenkekrakken. Dette er en av tingene jeg har satt fingeren på i flere diskusjoner - flere mennesker burde ha vært mer ydmyk mht. andres følelser. Å såre andre med vilje for så å si "slutt å sitte på krenkekrakken" blir rett og slett frekt.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Å bli lei seg fordi man regelmessig blir pirket på grunnet sitt opphav, er ikke å sitte på krenkekrakken. Dette er en av tingene jeg har satt fingeren på i flere diskusjoner - flere mennesker burde ha vært mer ydmyk mht. andres følelser. Å såre andre med vilje for så å si "slutt å sitte på krenkekrakken" blir rett og slett frekt.

Men det går begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (5 minutter siden):

Men det går begge veier.

Hva går begge veier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men jeg må pushe denne: hva skjer med innvandrer som mister statsborgerskapet pga.tidligere løgner og de er fra Afghanistan? Finner ikke noe om dette.....

Sender Norge folk tilbake til Afghanistan nå? Er det åpent for retur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...