Gå til innhold

Det blir født få barn i Norge - Det er ikke rart


Hermann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Alle disse gode egenskapene er det mange menn som har. Men for å kunne vise frem disse egenskapene må man først igjennom noen seleksjons prosesser. 

Høyde, utdannelse, status og jobb mm. Dette er inngangsbilletten for å kunne vise frem sine "indre egenskaper".

Er helt sikker på at flertallet på KG  er sammen med en mann som er både snill, grei, kommuniserer osv. Men før man sjekket ut bør(snill og grei)  krav var må (høyde, utdanning, lønn, status) kravene sjekket ut og de kom til finaleomgangen.

Vær ærlig. Hadde ikke blitt date nr 2 med verdens snilleste om han jobbet på lager og dere har master. 

 

 

Anonymkode: ea7fc...51c

Jeg har master. Min første ekssamboer jobbet i posten, uten annen utdanning enn ungdomsskole og ett år på videregående. Eksmannen er mekaniker. Ingen av dem er over 180 cm. Min nåværende mann er snekker. Mitt problem er at jeg aldri kom gjennom nåløyet hos flere enn disse tre fordi jeg ikke har utseendet med meg. Så norske menn har også urealistiske krav til kvinner. De skal være pene, tynne og evig unge. Og nei, ikke lat som du anser din lettere overvektig, jevnaldrende nabodama med litt ujevne ansiktstrekk som aktuell for rollen som din kone og mor til dine barn. Hun er usynlig for deg. Du vil ha babesene på byen, som har 100 mannfolk etter seg.

Anonymkode: bb627...cb9

  • Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hermann skrev (1 time siden):

Hvorfor får kvinner så få barn i Norge?

Jeg tror det henger sammen med dette:

1. Høyere utdanning forsinker livene til innbyggerne i Norge. De er ikke etablert med hus, bil og partner før de er 30. Klart det blir færre barn totalt da.

2. Kvinner har tunge jobber som gjør det vanskelig å få mange barn. Det er ikke lenger økonomisk mulig å jobbe deltid.

3. Norske kvinner og menn er feilfordelt geografisk grunnet forskjellene innen utdanning. En overvekt kvinner i storbyene og overvekt menn i byer og bygder.

4. Dyrere boliger grunnet reguleringer, sentralisering og høy innvandring.

5. Kvinner har fått urealistiske krav til partner.

6. Folk er blitt mindre sosiale slik at flere forblir single.

7. Det er ikke like fint å få barn for kvinner, fordi det er en tredeling av foreldrepermisjonen. Det er tungt for mange å reise tilbake til jobb så tidlig.

 

Hva tenker du?

 

Problemet er at nedgangen i fødselstall skjer over hele den vestlige verden. Norge er bare del av en mye større trend.

Da kan vi ikke bortforklare med lokale årsaksforhold. Og hva er det som har skjedd over hele den vestlige verden akkurat i denne perioden når fødselstallene har kræsjet?

Hint: Internett og smarttelefoner…?

Anonymkode: fd5b8...8b2

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har noen teorier: 

-Selvrealisering

-Kvinner ser på seg selv som «unge» lengre enn tidligere. Kvinner på 28 kaller seg selv «jente».

-Takket være skjønnhetshysteriet og alle hjelpemidler i den bransjen overvurdurer mange kvinner sitt eget utseende og setter dermed skyhøye krav til utseendet til en en potensiell partner. Dermed konkurrerer alle om samme type mann. 

-Vi lever i en veldig overfladisk tid der man er redd for aldringsprosessen og derfor venter mange med å få barn til «livet allikevel er over» når man runder 40. Da ender mange med å bli barnløse eller å få kun ett barn. 
 


 

 

Anonymkode: 0efe6...fb0

Feil.

Feil.

Og feil.

"Skjønnhetshysteriet" kommer av at så å si alle menn foretrekker unge, pene og tynne damer. Mange menn vil også være fri og frank til de runder 40, for så å begynne å tenke på barneproduksjon. Selvfølgelig med en ung, pen og tynn dame. Alle menn konkurrerer om samme type kvinne, og tar til takke når de får trang til å ha fast tilgang på pulings.

Anonymkode: bb627...cb9

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (3 minutter siden):

Fordi vi sables ned straks vi våger å ha en mening om temaet. 

Det gjør dere ikke. Flere menn har uttalt seg i tråden. Dere blir ikke sablet ned. At noen er uenig med dere, betyr ikke at dere blir sablet ned. Det er da måte på hvor hårsår menn skal være.

Anonymkode: bb627...cb9

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når ALLE må jobbe

Så må ALLE delta likt i hjemmet 

THATS LIFE!!! Det er ikke urealistiske krav men en uunngåelig realitet som medfølger at begge er i jobb.

Løsningen her er å la kona gå hjemme og forsørge både henne og barn.

Anonymkode: f8eb7...7e2

Eller far kan være hjemme. Han kan leve drømmelivet!!! Vaske, rydde, lage mat til en hel famile flere ganger om dagen, stelle og dulle med barn, fikse klær i rett størrelse, merke klær med navn, organisere bursdager, planleggingsdager, ordne med legebesøk, tannlege, smøre barna med alle de forskjellige kremene de trenger, organisere playdates, ordne med ekstra skift, passe på at sko passer til en vær tid, gymtøy, planlegge ferier.

Dette greier kvinner samtidig som de er i 100% jobb. Regner med menn greier dette uten jobb? Eller har menn urealistiske forventninger til hva det innebærer å ha familie og barn?

Anonymkode: 09a4d...ce6

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er at nedgangen i fødselstall skjer over hele den vestlige verden. Norge er bare del av en mye større trend.

Da kan vi ikke bortforklare med lokale årsaksforhold. Og hva er det som har skjedd over hele den vestlige verden akkurat i denne perioden når fødselstallene har kræsjet?

Hint: Internett og smarttelefoner…?

Anonymkode: fd5b8...8b2

Det som har skjedd over hele linja i vesten, er at mange menn misforstår likestilling. De tror at likestilling betyr at dama skal bidra 50 prosent økonomisk OG fortsatt ta unna alt med husarbeid og barn. Dette er ikke likestilling, og slike menn blir valgt bort. Det har også skjedd endringer siden det frie 1970-tallet der sex var ansett som noe naturlig og morsomt, nå vil mange menn ha kvinner med null eller et par tidligere partnere (men samtidig en mulighet til å pule rundt selv). Skjønnhetsidealet har også gått mot anorektiske kvinner med unaturlig store pupper, gjennomtrent rumpe og operert ansikt.

Anonymkode: bb627...cb9

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kvinner ønsker et liv utenom jobb og barn

1. Egentid

2. Treningstid

3. Venninnetid

4. Jenteturer

5. Tid til shopping

6. Tid for kulturelle opplevelser 

7. Tid til å pleie parforholdet

Da blir det ikke plass til barn og ærlig talt er jo overstående ganske mye mer attraktivt enn småbarnsstell, barnefotballkamper, korpsdugnad, skoleatferdsvansker og  ungdomspsykiatri mm.

Anonymkode: 255b2...8a6

Ja, og de skal ha alt dette på listen i tillegg til å sette barn til verden og prøver unngå mest mulig av det som er relatert til omsorg og oppdragelse. Det er urealistisk det. 

Anonymkode: ec11f...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det som har skjedd over hele linja i vesten, er at mange menn misforstår likestilling. De tror at likestilling betyr at dama skal bidra 50 prosent økonomisk OG fortsatt ta unna alt med husarbeid og barn. Dette er ikke likestilling, og slike menn blir valgt bort. Det har også skjedd endringer siden det frie 1970-tallet der sex var ansett som noe naturlig og morsomt, nå vil mange menn ha kvinner med null eller et par tidligere partnere (men samtidig en mulighet til å pule rundt selv). Skjønnhetsidealet har også gått mot anorektiske kvinner med unaturlig store pupper, gjennomtrent rumpe og operert ansikt.

Anonymkode: bb627...cb9

Nedgangen i fødselstall ville i så fall ha variert fra samfunn til samfunn, i tråd med hvor mye grad det du beskriver er tilfelle. Ingen slik samvariasjon eksisterer. Tvert imot bor vi i det mest egalitære samfunn i verden, der fødselstallene har falt aller mest.

Videre har fødselstallene falt dramatisk, men først helt nylig og i løpet av svært kort. Faktisk bare i løpet av de siste 15 rene i vårt eget land. Og det har ikke skjedd noen tilsvarende endring ift. det du beskriver i samme tidsperiode.

Så dette kan vi trygt forkaste som forklaring.

Anonymkode: fd5b8...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn fordi:

1: Barn som heltidshobby interesserer meg ikke, jeg vil heller ha et liv.

2: Verden er kraftig overbefolket og trenger ikke flere forbrukere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, og de skal ha alt dette på listen i tillegg til å sette barn til verden og prøver unngå mest mulig av det som er relatert til omsorg og oppdragelse. Det er urealistisk det. 

Anonymkode: ec11f...008

Slik som menn gjør? 😀

Anonymkode: 09a4d...ce6

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slik som menn gjør? 😀

Anonymkode: 09a4d...ce6

Akkurat. Menn i denne tråden sutrer når kvinner oppfører seg akkurat slik menn har oppført seg i alle tider. Egen medisin smaker ikke så godt, ikke sant? Det er for øvrig mange menn som drøyer med å få barn. Min eks stilte ultimatum til meg - hvis jeg skulle ha barn nummer to, så måtte jeg ta alt ansvaret for barnet alene. Jeg takket nei. Han valgte å ikke bruke prevensjon. Da spiralen min sviktet og jeg ble gravid, så forlangte han abort. Da jeg nektet, ble jeg terrorisert gjennom siste del av svangerskapet. Det ble brudd da yngstebarnet var 1,5 år. Han valgte å kutte kontakt med begge barna, og har ikke hatt kontakt med dem siden. Eldstebarnet er nå 20.

Anonymkode: bb627...cb9

  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Akkurat. Menn i denne tråden sutrer når kvinner oppfører seg akkurat slik menn har oppført seg i alle tider. Egen medisin smaker ikke så godt, ikke sant? Det er for øvrig mange menn som drøyer med å få barn. Min eks stilte ultimatum til meg - hvis jeg skulle ha barn nummer to, så måtte jeg ta alt ansvaret for barnet alene. Jeg takket nei. Han valgte å ikke bruke prevensjon. Da spiralen min sviktet og jeg ble gravid, så forlangte han abort. Da jeg nektet, ble jeg terrorisert gjennom siste del av svangerskapet. Det ble brudd da yngstebarnet var 1,5 år. Han valgte å kutte kontakt med begge barna, og har ikke hatt kontakt med dem siden. Eldstebarnet er nå 20.

Anonymkode: bb627...cb9

Ja, dere vet virkelig å plukke dem… 😄

Anonymkode: fd5b8...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, dere vet virkelig å plukke dem… 😄

Anonymkode: fd5b8...8b2

Ja, det er alltid kvinners skyld at menn oppfører seg som dritt. Jeg regner med at du mener menn som blir voldtatt av sine koner, banket og mishandlet, er skyld i det selv, siden "de vet virkelig å plukke dem"? Eller er menn alltid uten ansvar?

Anonymkode: bb627...cb9

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kriminalitet øker og vil ikke la barna vokse opp i det søppel miljøet som er i ferd med og bli. Blir minst like galt her som i Sverige takket være naive nordmenn som har sovet i timen altfor mange år. Innen 5 år så har dem svaret på hvor galt det kan gå!! 

Anonymkode: df53f...652

Flytte ut av byen. Og du må se framover og se hvem som vil jobbe i eldrehjem, eller om det i det heletatt vil være noe eldrehjem i fremtiden hvis vi bare importerer folk.

Anonymkode: 4c4e3...55b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en flott mann, han tar sin del av arbeidet. Men det er ikke til å stikke under en stol at han har andre forutsetninger enn meg til å bygge karriere. Han var ikke sykemeldt og spydde i 9 måneder for å få barn. Han fødte ikke, han brukte ikke tid på å komme seg etter fødsel, med en baby på puppen hele døgnet. 

Og oppi alt dette. Mannsutvalget vil ha lik fordeling av permisjon. Flott! Sånn bortsett fra at det vil gå hardt ut over amming, som fremdeles er det beste for barnet. Og det er fremdeles mor som føder. Med de eldre ungene er far helt klart likestilt, men for babyer så er de ikke det. 

Vi skal jobbe som om vi ikke har barn, og vi skal ha barn som om vi ikke har jobb. Vi kan ikke vinne. Det er konstant utslitt og med dårlig samvittighet for enten jobb eller unger. Jeg vet det blir bedre etterhvert som ungene vokser til, men til hvilken pris? 

Anonymkode: 7186e...537

Mannsutvalget la fram mange gode forslag i går, men lik deling av foreldrepermisjon er ikke en av de gode forslagene. Det er helt skrekkelig å se bort ifra biologi når man skal fordele foreldrepermisjon. Det er faktisk kun den ene parten som har båret fram barnet, som skal restitueres etter svangerskap og fødsel, og som attpåtil skal amme barnet helst til det er ett(!) år. 

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi må slutte å leve i vår egen boble i Norge. Det blir ikke bare født færre barn i Norge, det blir født færre barn i veldig, veldig mange land verden over. Det er en global trend. Uavhengig av utdanning, permisjoner, velferdsgoder, penger og arbeid. 

Og det skal vi være glade for. For jorda er i ferd med å dø på grunn av levestandarden vår og den befolkningsveksten som har vært i mange, mange år. Nå må folketallet ned hvis kloden skal overleve. 
 

Uopplyste politikere som maser om flere barn burde sendes tilbake til skolebenken!

Anonymkode: 99c2c...765

Helt enig. Det er ikke en uting at det fødes færre barn, det er derimot positivt.

Anonymkode: 6cce5...54f

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husmorrollen har vært påtvunget kvinner til alle tider. Nå har kvinner frihet til å velge sitt eget liv. Vi kan til og med stemme ved valg og opprette egen bankkonto. Vi kan beholde vårt eget etternavn om vi vil 😉

Dere menn er hjertelig velkommen til å ta over livet som hjemmeværende. Dere kan vie hele livet deres til barn, oppdragelse, rydde/vaske og lage mat. Kos dere med mange, mange barn! Dette er drømmen dere 🥳

Anonymkode: 09a4d...ce6

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Traktor skrev (51 minutter siden):

Fordi vi sables ned straks vi våger å ha en mening om temaet. 

Kanskje fordi dere har en tendens til å klandre kvinner? Kvinner har urealistiske krav? Kvinnen sin skyld at det fødes få barn? Dette er meninger jeg ser sirkulere på forum, men i det offentlige rom...? Jeg har ikke lest et eneste innlegg fra en mann som er rettet mot andre menn og fedre. Men opplys meg gjerne om jeg tar feil.

Anonymkode: 8a352...075

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Husmorrollen har vært påtvunget kvinner til alle tider. Nå har kvinner frihet til å velge sitt eget liv. Vi kan til og med stemme ved valg og opprette egen bankkonto. Vi kan beholde vårt eget etternavn om vi vil 😉

Dere menn er hjertelig velkommen til å ta over livet som hjemmeværende. Dere kan vie hele livet deres til barn, oppdragelse, rydde/vaske og lage mat. Kos dere med mange, mange barn! Dette er drømmen dere 🥳

Anonymkode: 09a4d...ce6

Nettopp! I alle tider ble det snakket om at kvinner gjorde "lett" jobb hjemme som de "koste" seg med. Av en eller annen grunn så er det ingen menn som ønsker å gjøre denne "lette" jobben og "kose" seg. Hvorfor det, tro?

Anonymkode: bb627...cb9

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 44, så jeg har fått barna jeg skulle ha allerede. Men om jeg var ung i dag ville jeg antagelig ikke fått mer enn 1 barn, kanskje 2, pga permisjonsfordelingen og det umenneskelig høye kravet som stilles til kvinnens arbeidskapasitet og tåleevne. 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Greit at det i hvert fall er noen som bidrar til å holde fødselstallene sånn noenlunde oppe...

Anonymkode: 8789f...ecc

Joda, sånn at mødrene har det dårlig pga tusen barn og fedre som knapt bidrar. I visse områder er de innvandrer barna innblandet i gjengkriminalitet, jeg tror ikke det så bra mødrene har alene ansvar for 6 barn liksom. Og nei, ikke rasistisk ment. Men å få mange barn med en mann som knapt er der, og la de vokse opp i utrygge miljøer som knapt kan norsk og knivstikker dem? Nei  jeg synes vi skal hjelpe barna og kvinnene først, før de bør få flere barn. 

Anonymkode: 6a095...479

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...