KallePils Skrevet 28. april 2024 #141 Del Skrevet 28. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ingen gaslighting. Selvfølgelig er det helt OK å ha krav for begge. Problemet starter når den ene parten har helt sykt urimelige krav, som denne parten selv ikke klarer å innfri. Anonymkode: bb627...cb9 Nei. Det er ikke da at "argumentet" om kjærlighet som transaksjon trekkes fram. Det trekkes fram når menn stiller krav tilbake. Og dette kan du forøvrig selv se i aksjon bare ved å bla litt rundt her på Kvinneguiden. Endret 28. april 2024 av KallePils Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #142 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En mann som benekter forskning. Foliehatt? Anonymkode: bb627...cb9 Hva mener du? Er ikke "forskningen" riktig? Det er det verste jeg har hørt! Anonymkode: fd5b8...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #143 Del Skrevet 28. april 2024 KallePils skrev (1 minutt siden): Nei. Det er ikke da at "argumentet" om kjærlighet som transaksjon trekkes fram. Det trekkes fram når menn stiller krav tilbake. Nei. Det trekkes fram når enkelte av dere menn mener at forhold skal være til nytte/vinning for dere i form av at noen vasker klærne dere, lager maten deres og ofrer karrieren sin for dere og er hjemme med barn mens dere puler rundt. Jeg er ikke sammen med min mann for å dra vinning av forholdet. Jeg ønsker å ha ham i livet mitt, det er koselig. Jeg klarer å forsørge meg selv, ta unna alt husarbeid selv og ta unna alle manneoppgavene selv. Men jeg elsker ham, derfor ønsker jeg ham i livet mitt. Jeg har vært gift med en mann som hadde transaksjonstankegang, som deg. Null krav til seg selv og masse syke krav til dama. Anonymkode: bb627...cb9 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 28. april 2024 #144 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Det trekkes fram når enkelte av dere menn mener at forhold skal være til nytte/vinning for dere i form av at noen vasker klærne dere, lager maten deres og ofrer karrieren sin for dere og er hjemme med barn mens dere puler rundt. Feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #145 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du? Er ikke "forskningen" riktig? Det er det verste jeg har hørt! Anonymkode: fd5b8...8b2 Menn som tror at all forskning er tull, og argumenterer ut fra erfaringer i sin egen, meget begrenset vennekrets, pluss egne tanker og følelser, er skikkelig turn off. Anonymkode: bb627...cb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #146 Del Skrevet 28. april 2024 For min del; permisjonsordningen og høy alder. Er 42 år, men lengter etter barn nummer 3. Er vel for seint nå. Fikk siste som 40 åring. Anonymkode: 9f7e1...fd1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #147 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Menn som tror at all forskning er tull, og argumenterer ut fra erfaringer i sin egen, meget begrenset vennekrets, pluss egne tanker og følelser, er skikkelig turn off. Anonymkode: bb627...cb9 Er ikke sikker på om jeg helt skjønner budskapet ditt her… "forskningen" er feil og du er ikke kåt? Er det korrekt oppfattet? Anonymkode: fd5b8...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #148 Del Skrevet 28. april 2024 KallePils skrev (Akkurat nå): Feil. Nei. Ikke feil. Du puler og puler forskjellige damer, men vil ha en jomfruelig partner. Du vil at kona di skal sitte hjemme med barn mens dj jobber som før. Du ønsker en dame som underordner seg deg og tar vare på deg, uten at du tar vare på henne. Og ikke minst, du krever at de beste individer fra en gruppe mennesker du forakter og slenger dritt om hver eneste dag, velger deg og ofrer seg for deg. Du er selv en mann av dårlig kvalitet, men etterlyser en kvinne av høy kvalitet. Det er ingen feil. Det er det du skriver på forumet dag ut og dag inn. Anonymkode: bb627...cb9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #149 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke sikker på om jeg helt skjønner budskapet ditt her… "forskningen" er feil og du er ikke kåt? Er det korrekt oppfattet? Anonymkode: fd5b8...8b2 Nice try, lillegutt. Anonymkode: bb627...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #150 Del Skrevet 28. april 2024 KallePils skrev (20 minutter siden): Nei. Det er ikke da at "argumentet" om kjærlighet som transaksjon trekkes fram. Det trekkes fram når menn stiller krav tilbake. Og dette kan du forøvrig selv se i aksjon bare ved å bla litt rundt her på Kvinneguiden. Hvilke krav er det menn stiller? "Kravene" kvinner stiller er jo egentlig ikke krav. Det er helt hverdagslige ting, som et voksent menneske burde gjøre automatisk. Det er flaut at man må ha disse tingene på kravlista. Som å vaske, rydde, stelle barna sine, jobbe, personlig hygiene, empati, lojalitet. Anonymkode: 09a4d...ce6 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #151 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvilke krav er det menn stiller? "Kravene" kvinner stiller er jo egentlig ikke krav. Det er helt hverdagslige ting, som et voksent menneske burde gjøre automatisk. Det er flaut at man må ha disse tingene på kravlista. Som å vaske, rydde, stelle barna sine, jobbe, personlig hygiene, empati, lojalitet. Anonymkode: 09a4d...ce6 Nettopp. Mine "krav" er selvfølgeligheter. Ikke vold, ikke utroskap, normal renslighet, normalt boevne og ryddig forhold til økonomi. Anonymkode: bb627...cb9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #152 Del Skrevet 28. april 2024 Hermann skrev (På 25.4.2024 den 10.27): Hvorfor får kvinner så få barn i Norge? Jeg tror det henger sammen med dette: 1. Høyere utdanning forsinker livene til innbyggerne i Norge. De er ikke etablert med hus, bil og partner før de er 30. Klart det blir færre barn totalt da. 2. Kvinner har tunge jobber som gjør det vanskelig å få mange barn. Det er ikke lenger økonomisk mulig å jobbe deltid. 3. Norske kvinner og menn er feilfordelt geografisk grunnet forskjellene innen utdanning. En overvekt kvinner i storbyene og overvekt menn i byer og bygder. 4. Dyrere boliger grunnet reguleringer, sentralisering og høy innvandring. 5. Kvinner har fått urealistiske krav til partner. 6. Folk er blitt mindre sosiale slik at flere forblir single. 7. Det er ikke like fint å få barn for kvinner, fordi det er en tredeling av foreldrepermisjonen. Det er tungt for mange å reise tilbake til jobb så tidlig. Hva tenker du? Ja, damene har en tro på at de er evig unge og ikke skjønner at når de først er klare for barn så er de for sent ute. Akk så utdannede men igjen så naive og dumme. Anonymkode: c30d9...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #153 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, damene har en tro på at de er evig unge og ikke skjønner at når de først er klare for barn så er de for sent ute. Akk så utdannede men igjen så naive og dumme. Anonymkode: c30d9...3e2 Vel, mange unge damer sliter med å finne jevnaldrende menn som er klar for giftemål og barn. Og dere gamlinger vil de ikke ha barn med, naturligvis. Anonymkode: bb627...cb9 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #154 Del Skrevet 28. april 2024 Hermann skrev (På 25.4.2024 den 10.27): Hvorfor får kvinner så få barn i Norge? Jeg tror det henger sammen med dette: 1. Høyere utdanning forsinker livene til innbyggerne i Norge. De er ikke etablert med hus, bil og partner før de er 30. Klart det blir færre barn totalt da. 2. Kvinner har tunge jobber som gjør det vanskelig å få mange barn. Det er ikke lenger økonomisk mulig å jobbe deltid. 3. Norske kvinner og menn er feilfordelt geografisk grunnet forskjellene innen utdanning. En overvekt kvinner i storbyene og overvekt menn i byer og bygder. 4. Dyrere boliger grunnet reguleringer, sentralisering og høy innvandring. 5. Kvinner har fått urealistiske krav til partner. 6. Folk er blitt mindre sosiale slik at flere forblir single. 7. Det er ikke like fint å få barn for kvinner, fordi det er en tredeling av foreldrepermisjonen. Det er tungt for mange å reise tilbake til jobb så tidlig. Hva tenker du? Samt et gigantisk mammapoliti og bedreviterkorps. Anonymkode: bc3be...dec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #155 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, damene har en tro på at de er evig unge og ikke skjønner at når de først er klare for barn så er de for sent ute. Akk så utdannede men igjen så naive og dumme. Anonymkode: c30d9...3e2 Jeg er fruktbar menn menn. Anonymkode: bc3be...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #156 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstod jeg deg riktig nå? At du aldri hadde giddet enn mann som har gode kommunikasjonsevner, har arbeid, evne til å ta vare på en familie, empatisk, tar vare på seg selv og er pålitelig? Betyr det at du synes det er helt ok å få barn med en mann som ikke har kommunikasjonsevner, er arbeidsløs, ikke klarer å ta vare på en familie, er uempatisk, ikke tar vare på seg selv eller er til å stole på? 🤔 Wow.... Ja, ingen er perfekte, men for meg er kanskje dette minstekrav jeg ville hatt til personen som skal ta vare på mine barn. Jeg kjenner jo til de damene som har fått barn med slike menn, og det har ikke akkurat gått bra for noen av partene. Skal man føde et barn bør man vite at barnet kan tas vare på. Det trenger klær, barneutstyr, egen seng og leker. Det koster penger = mannen må ha en inntekt. Barnet bør også kunne vokse opp i trygge omgivelser og helst med gode rollemodeller. Ikke f om jeg skal få barn med en uansvarlig slask. Da blir jeg alenemor. Og vi alle vet hvor beinhardt det er. Anonymkode: 8a352...075 Jeg som kvinne hadde ikke giddet å bli stilt de kravene der. Det er jo helt tullete nå med krav til høyde, vekt, hår, utdanning (må være viss nivå og om og men), en viss jobb(ofte må være sånn og sånn og ikke nok å ha jobb), viss inntekt, viss bolig, visse fritidsinteresser, så alle personlige egenskaper som faktisk går mor hverandre. Takk gud jeg traff min før jeg kom i alder og fant ut av det. Hadde forblitt singel for alltid hvis jeg hadde stilt de kravene. Og hvis noen hadde stilt det for meg også. Er jo nesten umulig å oppfylle og gjelder å spille så godt som mulig perfekt. Anonymkode: bcc1b...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #157 Del Skrevet 28. april 2024 Fordi vi har valget. Enkelt og greit. Anonymkode: e8fa1...619 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #158 Del Skrevet 28. april 2024 Jeg tror det er mange ting som til sammen bidrar. - Det er mer et valg nå etter at sosiale medier på en måte bidrar til å tenke over livsstilsvalg. - Det er en generasjon som fokuserer på seg selv, sine følelser og krever mye av sine foreldre, og ergo enda mer av seg selv. Det er ikke nok at man forsørger, oppdrar og drar på ferie. Du skal være der, se barnet ditt og du skal alltid forstå. Hvis de har brukt så mye tid på å føle på ting, og har hatt så mange psykiske utfordringer i ungdomslivet- hvordan kan de selv leve opp til å være gode foreldre? De er rett og slett veldig fokuserte på seg selv, på alle måter. Dette gjelder både kvinner og menn. Jeg tror de selv forstår at det er helt umulig å selv levere på de krav de stiller, og i alle fall at DE skal levere det. De har jo nesten nok med seg selv. - Vi har et arbeidsliv og utdanningsnivå som gjør det vanskelig å få barn tidlig. Det er ingen lett vei inn i arbeidslivet. - Det er ingen lett vei inn i boligmarkedet hvis du får barn før du får bolig. Får du bolig som 25 åring, så har du mest sannsynlig fått hjelp av foreldre/slekt ved at du enten har fått penger, eller fått bo hjemme mens du studerer. - De som har fått barn merker at det krever en del av oss, og likestilling tar ikke hensyn til biologi. Hvilken 2 barnsmor som har levert en liten baby i barnehage og måtte dra fra den tidlig fristes av enda en slik opplevelse? Vil du ha nummer 3, så vil du ha tid til både den og de to andre. - menn vil ikke ha barn før sent. Da har gjerne kvinnen enten blitt for gammel for å få mange barn, eller så har mannen falt av lasset, og sitter uten noen kjæreste. - Menn setter foten ned og bekymrer seg over det økonomiske. Det gjør vel damer og, men i enda større grad menn. Det krever dessuten mer av menn nå å få barn, og det er de ikke villig til. Når mor da er usikker, og ingen presser på, så blir det ikke så mange barn. Og med alder som presses opp grunnet utdanning og boligmarkedet, folk som skilles, og dermed får det ENDA vanskeligere med å skaffe bolig, så er det ett og to barn som blir normen, Eller ingen. Anonymkode: 590f4...a6e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #159 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg tror det er mange ting som til sammen bidrar. - Det er mer et valg nå etter at sosiale medier på en måte bidrar til å tenke over livsstilsvalg. - Det er en generasjon som fokuserer på seg selv, sine følelser og krever mye av sine foreldre, og ergo enda mer av seg selv. Det er ikke nok at man forsørger, oppdrar og drar på ferie. Du skal være der, se barnet ditt og du skal alltid forstå. Hvis de har brukt så mye tid på å føle på ting, og har hatt så mange psykiske utfordringer i ungdomslivet- hvordan kan de selv leve opp til å være gode foreldre? De er rett og slett veldig fokuserte på seg selv, på alle måter. Dette gjelder både kvinner og menn. Jeg tror de selv forstår at det er helt umulig å selv levere på de krav de stiller, og i alle fall at DE skal levere det. De har jo nesten nok med seg selv. - Vi har et arbeidsliv og utdanningsnivå som gjør det vanskelig å få barn tidlig. Det er ingen lett vei inn i arbeidslivet. - Det er ingen lett vei inn i boligmarkedet hvis du får barn før du får bolig. Får du bolig som 25 åring, så har du mest sannsynlig fått hjelp av foreldre/slekt ved at du enten har fått penger, eller fått bo hjemme mens du studerer. - De som har fått barn merker at det krever en del av oss, og likestilling tar ikke hensyn til biologi. Hvilken 2 barnsmor som har levert en liten baby i barnehage og måtte dra fra den tidlig fristes av enda en slik opplevelse? Vil du ha nummer 3, så vil du ha tid til både den og de to andre. - menn vil ikke ha barn før sent. Da har gjerne kvinnen enten blitt for gammel for å få mange barn, eller så har mannen falt av lasset, og sitter uten noen kjæreste. - Menn setter foten ned og bekymrer seg over det økonomiske. Det gjør vel damer og, men i enda større grad menn. Det krever dessuten mer av menn nå å få barn, og det er de ikke villig til. Når mor da er usikker, og ingen presser på, så blir det ikke så mange barn. Og med alder som presses opp grunnet utdanning og boligmarkedet, folk som skilles, og dermed får det ENDA vanskeligere med å skaffe bolig, så er det ett og to barn som blir normen, Eller ingen. Anonymkode: 590f4...a6e Jeg tror aldri noensinne det har vært ett samfunn i verdenshistorien som er så intenst barnefokuseert som Norden og vesten. Bare de siste årene så har det blitt mer jobb å ha barn, fra barna er født skal de ha det beste at utstyr og omsorg, og det fortsetter som skolebarn, med fritidsaktiviteter, skole, klær ferier og ting som må gjøres. Det har blitt så intenst å være forelder nå i forhold til tidligere. Hvordan klarte barn å bli voksne for 100 år siden, 200 år siden? Eller si 1000 år siden? Anonymkode: 3c37c...2b0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #160 Del Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror aldri noensinne det har vært ett samfunn i verdenshistorien som er så intenst barnefokuseert som Norden og vesten. Bare de siste årene så har det blitt mer jobb å ha barn, fra barna er født skal de ha det beste at utstyr og omsorg, og det fortsetter som skolebarn, med fritidsaktiviteter, skole, klær ferier og ting som må gjøres. Det har blitt så intenst å være forelder nå i forhold til tidligere. Hvordan klarte barn å bli voksne for 100 år siden, 200 år siden? Eller si 1000 år siden? Anonymkode: 3c37c...2b0 Vi har aldri stått ovenfor så mye press som nå med tanke på veldig mye. Det er "konkurranse" om alt. Det eneste det ikke er konkurranse om er når jeg skal drite på toalettet, ellers er det konkurranse. Kanskje det også er konkurranse når jeg driter i doskåla, fordi hvis man bruker for "lang tid" der, så har konkurrentene dine brukte flere minutter på noe annet 😂 Men ellers så skal man se "perfekt" ut på alle måter, og sunn og full av energi og "vellykket" ut fra det de brutale kapitalistene mener er riktig, da inkludert influencere, feminister, og alle andre som tilber de "rike og hotte" og anser alle andre som er på den motsatte skalaen som "dødt kjøtt" som bør sendes ned 2 meter under torva så fort som mulig. De som får enten 1 eller 2 barn, legger likevel såpass mye ressurser i det ene eller to barn, noe som ikke var nødvendig tidligere, og "ressurser" kan være alt fra private opplegg som koster penger, privat lærer ved siden av som gjør at tenåringene skal score toppkarakterer på videregående, til det å støtte dem med penger mens de studerer, slik at de også kan få toppkarakterer der og ellers sysle med frivillige aktiviteter som er relevante ved siden av, mens de ikke trenger å bekymre seg for penger. Og er ikke det nok, så får de selvsagt penger til sin første leilighet også, jo før, jo bedre. I praksis støtter man nå "barnet" opp til den er nesten 30 år gammelt, for å klargjøre det til å bli en perfekt, profitt-produserende Terminator for det kapitalistiske arbeidsmarkedet, som igjen fører til at "produktet" (det voksne barnet) er nå klar til å konkurrere på andre områder også, som å finne seg noen å bli samboer med - velge og vrake fra "toppen" ut fra det som er definert av dette patetiske Tinder-samfunnet. Det beste synes jeg hadde vært om fruktbarheten går den fra dagens 1,4 og helt ned til 0,5. I tillegg er det noe kvalmt over hele ideen som går ut på "vi må få flere barn", fordi argumentet som brukes er at vi trenger "flere skattebetalere" - der har du et kapitalistisk argument som er ganske morsomt i disse Kunstig-Intelligens tider der KI-en tar flere og flere jobber, og når fakta er at vi er allerede for mange på denne planeten og enda flere skal det bli mot 2030 og 2035 der man runder henholdsvis 8,5 og 9 milliarder. Dette er jo helt syke tall, og det siste man bør gjøre er å sette enda flere barn til verden. For det andre: synes at en del av de som bruker kapitalistiske argumenter for å få barn, egentlig også har rasistiske undertoner. For det er tydelig når noen syter over at det "trengs flere barn som skattebetalere", så virker det som dem egentlig etterlyser flere WHITE POWER barn 😂 , for det er ikke akkurat mangel på barn her i verden, det er bare det at de ikke er hvite. Når det tross alt er den konservative, høyresiden - politisk sett - som er mest opptatt av dette, så kjenner man lusa på gangen egentlig. Det dem sier er at venstreorienterte, feministiske, etnisk-norske kvinner må formere seg altså med etnisk-norske menn som i stadig større grad tilter hardt mot høyresiden politisk sett og der disse mennene ellers hater feminisme, sosialisme, sosialdemokrati og "rødstrømper" som det heter. Selvsagt blir det "full krasj", og det går bare ikke. Menn og kvinner er i Norge nå på forskjellige planeter mentalt sett og med tanke på verdier. Sånn er det bare, og resultatet er positivt, nemlig færre barn. Det er kvalmt at høyresiden får lede an i "debatten", der det er konkludert automatisk med at "færre barn er farlig", Lol. Det er som om kvinner skal ha en slags plikt til å presse ut babyer ut av vaginaen for den eldre generasjonen, som forøvrig driter i dagens generasjon. Why the Fuck skulle kvinner gidde det? Anonymkode: a54a4...ea0 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå