Gå til innhold

Fy faen så teite jenter er med hverandre 😡


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jenter lærer tidlig å bli gode på psykisk vold, og det talentet sitter der resten av livet. Min hypotese er at jenter ikke kan bruke fysikken som makt i samme grad som gutter, og derfor heller lærer seg å bruke ord og stygge handlinger som makt 

Anonymkode: 98235...db8

Dette er et vel jent fenomen, du har rett.

Anonymkode: 7b035...38b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Faen så mye drama, baksnakking, rykter, blikking, tårer, drittslenging. Er det slik til alle? Har to stk, og det er like ille, selv om vi prøver å ikke la de bli slik som tar seg nær av alt… 

 

Er det lettere med gutt? Føler jeg får igjen med dobbel rente for at det var koselig med jente når de var små, med fletter og kjoler.. Nå er ALT styr og faen 🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲

Anonymkode: f3c53...391

Kan ikle tenke meg det er lettere med gutter, hvordan vet du at sønnen din ikke går rundt og kaller jenter for horer, grafser på dem, ligger med dem og skryter av det, mobber andre gutter, bruker homo som skjellsord…

Anonymkode: ca6bb...c3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ha ha ja det mener mange av foreldrene men vi er mange som ser noe annet 

Anonymkode: c5a0c...375

Da burde jeg vel ha fått en eller annen tilbakemelding på det evt eller? Er det virkelig så vanskelig å tro at det finnes gode og snille jenter?

Anonymkode: de22f...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke merket noe til det med jenta. De er veldig snille og inkluderende med hverandre. En sammensveiset gjeng. Har vært mer intriger blant guttene faktisk. Det er ikke alle som kommer overens med hverandre og det har vært mye bråk i klassen. 

Anonymkode: 19e0f...c6a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da burde jeg vel ha fått en eller annen tilbakemelding på det evt eller? Er det virkelig så vanskelig å tro at det finnes gode og snille jenter?

Anonymkode: de22f...623

De fleste opplever å ikke bli hørt for jentene deres er bare snille og inkluderende… selv skolen her brukte 6 år før de klarte å forstå hva endel foreldre hadde gitt tilbakemelding om. Men jentene smilte så pent når de ble  spurt og var såklart alltid uskyldige .  Selvsagt finnes det sånne jenter men det finnes også mange naive jenteforeldre

Anonymkode: c5a0c...375

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.4.2024 den 2.33):

Ja, mange jenter er troll, bitch, slemme og mobbere. Jeg ble ertet på barneskolen av jentene i klassen fordi jeg var slankest og opplever ennå å bli baksnakket og sett stygt på av andre kvinner etter jeg ble voksen. Men det finnes noen få unntak, noen kvinner som tydeligvis er trygge på seg selv og blir ikke truet når de ser en annen pen kvinne. Menn snur seg alltid etter meg, min datter kommenterer det også andre, men jeg gjør ingenting! Alltid kledd meg helt normalt, men jeg er ekte og snill med alle. tom her inne på kk kan kvinner være troll mot andre på kommentarer, mobbere. Skam dere , til dere det gjelder! 

Anonymkode: 52ebb...516

Ja jeg har kjent på det selv begge veier selv. Blitt "hatet" av andre jenter uten grunn da jeg var ung og attraktiv men usikker. Men også kjent det den andre veien, en uvilje, forakt nesten hat og lyst til å skade en yngre og penere jente enn meg selv kanskje pga en misunnelse over hennes flotte utseende og ungdom. Jeg ble sjokkert over meg selv og det onde som bor i meg når jeg reflekterte over tankene. Jenta var usikker og hadde nok problemer så det kunne vært enkelt å angripe pga hennes svakhet. Jeg innså med skam at det bor mye ondskap også i meg som jeg ikke likte kom opp i lyset. Måtte i hemmelighet be Gud om tilgivelse for mine onde følelser og lysten til det onde. Heldigvis så hadde jeg ingen anledning til å skade noen.  Det er jeg takknemlig for.

Anonymkode: 6ae46...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 7.25):

De fleste opplever å ikke bli hørt for jentene deres er bare snille og inkluderende… selv skolen her brukte 6 år før de klarte å forstå hva endel foreldre hadde gitt tilbakemelding om. Men jentene smilte så pent når de ble  spurt og var såklart alltid uskyldige .  Selvsagt finnes det sånne jenter men det finnes også mange naive jenteforeldre

Anonymkode: c5a0c...375

Det finnes utrolig mange naive gutteforeldre og. De guttene som mobbet, utestengte og slengte dritt i min skoletid var gjerne de som var godt likt av lærerne fordi de var skoleflinke, aktive i timene og alltid hadde en morsom kommentar på lur. Det var nok til å gå under radaren for hele lærerstaben på skolen, så de fikk holde på som de gjorde til vi gikk ut fra ungdomsskolen.

Akkurat som med disse dyd-mønsterjentene som egentlig er drittunger, så tror det er veldig mange gutteforeldre som ikke vet hva  de hyggelige sønnene deres holder på med.

Anonymkode: 030fb...29f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.4.2024 den 15.07):

Har en 15åring å har aldri vært sånn med henne eller mot henne. Men hun velger venner ut i fra hvem som virker som gode snille personer å sir selv hun holder seg lengst mulig unna de overfladiske jentene. Hun har også generelt veldig godt selvbilde å bryr seg ikke hva noen eventuelt skulle sakt om henne, så om hun får høre noe om seg selv så bare trekker hun litt på skuldrene over det.
Hun putter også folk på plass om noen sir kommentarer direkte til henne eller andre, mens hun er tilstede. Dem blir som oftest målløs og har ikke noe mer å si da. Kan kanskje hjelpe henne at hun har IQ på rundt 130, så ting hun sier er veldig gjennomtenkt. Og alt noen ville prøvd å si i mot det virker bare dumt da. 

men ja generelt så har jeg inntrykk av at de jentene som holder på slik du forteller, stortsett er de samme som vokser opp å blir like ufyselige i voksen alder.. de bare går over til mer skjulte taktikker, fremstiller seg selv som fantastiske og gode utad. Men i det skjulte gjør masse dritt mot andre😖

Det er ikke mangel på voksne damer uten integritet og empati akkurat, har støtt på flere slike, som jobber både i barnehage og helsesektoren osv…

Anonymkode: d4dc7...fb7

Din datter er heldig som har et godt intellekt til å forsvare seg selv og sine svakere venner. Ord er makt og den som er god i språk og ord kunnskap kan bruke språket som et godt verktøy til å håndtere angrep og å avverge  angrep. Alle er ikke like heldige og det er gjerne de svakere stilte som ikke har samme verktøy som blir utsatt for angrep og mobbing,

Anonymkode: 6ae46...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en sønn i 4 klasse, på foreldremøte fikk vi høre om all drama hos jentene. Veldig trist at det har blitt så vanskelig. Foreldre burde snakke med egne barn, be de inkludere og ikke minst være klar over at deres barn er slemme mot noe andre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv to jenter, og skjønner hva du snakker om. Men det er jaggu mye styr med noen av guttene i klassene deres også. Stygg språkbruk og tendenser til vold.

Jobber i 8. klasse, og ser der en økende trend til vold blant guttene. Det er noen som går etter andret  og truer med bank og lignende. En stor gjeng skaper mistrivsel på hele trinnet. Har hørt fra barneskolene at vold blant guttene er et problem der også, altså de på 7. trinn som skal opp i 8. til høsten. 

Så tror det er utfordringer med dagens unge uansett hvilket kjønn de har. 

De siste årene har vi hatt delt sykt mye fokus på klassemiljø, å være en god venn, respektere andre osv, men det går feil vei føler jeg 😑

Anonymkode: af636...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen94 skrev (23 timer siden):

Nå har jeg en sønn i 4 klasse, på foreldremøte fikk vi høre om all drama hos jentene. Veldig trist at det har blitt så vanskelig. Foreldre burde snakke med egne barn, be de inkludere og ikke minst være klar over at deres barn er slemme mot noe andre 

Læreren i 4. klasse her sa at om hun ringte hjem for å fortelle hva barnet hadde sagt på skolen, kunne hun bli møtt med "nei, men sånt sier ikke mitt barn". 

Så ja, foreldre spiller en viktig rolle her!! 

 

Anonymkode: af636...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Læreren i 4. klasse her sa at om hun ringte hjem for å fortelle hva barnet hadde sagt på skolen, kunne hun bli møtt med "nei, men sånt sier ikke mitt barn". 

Så ja, foreldre spiller en viktig rolle her!! 

 

Anonymkode: af636...744

Ja, det merket jeg også. En av jenteforeldrene satt med tårer i øynene og fortalte hvordan dattera hadde det på skolen. Men ingen av de andre jenteforeldrene svarte eller sa noe. 
 

Dersom det er noe drama blant guttene, så tar jeg det alltid opp med mitt barn og hører om han har noe kjennskap til det og eventuelt om han har deltatt i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn dritt opplevver jeg dessverre som voksen også. Selv i arbeidslivet, så kan folk være relativt høflige ovenfor  hverandre ansikt til ansikt. De sitter i alle fall ikke å snakker dritt om hverandre i en sånn situasjon. 

Men så snart en person for eksempel må på toalettet, eller hente noe, så kan du banne på at de som sitter igjen kjapt kan finne på noe dritt å si om denne personen også. "la du merke til hva slags klær hun gikk med i dag. Herregud så stygt" og så videre. :tristblå:   

Anonymkode: 13ba8...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...