Gå til innhold

Fy faen så teite jenter er med hverandre 😡


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor snakker dere ned kvinner? Menn er like ille.

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/39v92A/det-er-ikke-bare-kvinner-som-baksnakker

 

Anonymkode: 465d0...fb8

Fordi TS har en datter HI dreier seg om, og ikke en sønn det dreier seg om

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd noe særlig drama med mine gutter. De holder seg unna folk de ikke liker, og har sin "kompisgjeng". Har aldri vært i slåsskamp heller.

På barneskolen (mine er 17 og 18 år) var det dog noen episoder med jenter som lagde drama: en gang var det fordi sønnen min viste fingeren, en annen gang hadde han kastet en serviett etter å ha blitt sparket og en gang begynte en jente å gråte da han hadde sagt at han skulle telle til tre under en krangel. Flere ganger ble han sparket og plaget av jentene, og om han tok igjen ved f.eks å telle til tre, kaste serviett eller vise fingeren ble det gråting og jeg fikk telefon hjem fra lærer på slutten av dagen. Min andre sønn ble mobbet på barneskolen, av noen av jentene i klassen, fordi han hadde vorter og en periode med litt overvekt bl.a.

Guttene mine har hatt noen krangler med kompiser opp igjennom, og hatt litt pause fra hverandre, men alltid ordnet opp igjen på egen hånd. Jeg har aldri blandet meg noe særlig opp i det, utenom å oppfordre til å ordne opp, og forsøke å få dem til å se på ting fra andre synsvinkler enn bare sin egen. Jeg har aldri ringt til lærer eller foreldre for å sutre over hva barnet deres har gjort mot mitt barn, men har fått flere telefoner selv, for ting jeg allerede har nevnt. 

 

Anonymkode: 56a96...349

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det lettere med gutt? Føler jeg får igjen med dobbel rente for at det var koselig med jente når de var små, med fletter og kjoler.. Nå er ALT styr og faen 🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲

Ja, når de blir sånn 11-12.  Da er gutter MYE enklere.

Anonymkode: 56c09...d9f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to jenter og en gutt. Lite drama med gutten. Med eldste jente har det nok vært litt, men ikke noe veldig stygt. Yngste er nå 13 år og der har det vært lite drama. Det er litt sånn småtteri, men ikke noe stort, og det løser seg som regel av seg selv. 

Anonymkode: de22f...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Læreren til min sønn i 7 klasse sa på foreldremøte at med gutter er det mye mer ålreit, fordi de har et sammenstøt og så er de ferdige med det, mens jentene holder på med blikking, utfrysning, baksnakking og masse drama med hyling, roping og gestikulering, og "Oh my god" osv.

Hun har vært i skolen i 30 år og sett utviklingen og hun er skråsikker på at dette har jenter plukket opp av amerikanske High School serier og  sosiale medier, for slik var det ikke for 15- 20- 30 år siden.

Anonymkode: f26a6...6be

Ikke enig. Jeg har sett mange gutter bli utestengt, slengt dritt etter og regelrett skambanket på vei hjem fra skolen når disse lærerne ikke ser det. Og de har holdt ut med det fordi de ikke sladrer til lærere og andre voksne om det de utsettes for. Gutter kan være vel så slemme med hverandre, særlig mot de som er annerledes og ikke er «en av gutta». 

Jenter har alltid vært slemme med hverandre i form av baksnakking, blikking og utestenging. Men for mange lærere teller ikke dette som mobbing, det er «bare» jentedrama og tas ikke på alvor. Her må både lærere og ikke minst foreldrene mer på banen. Det er slett ikke alle jenter som er sånn og det har med foreldrene å gjøre. 

Anonymkode: 030fb...29f

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja,jenter er utrolig mye tidligere "utviklet".  Men skorter på det kognitive i de aller fleste tilfeller. 

 

Anonymkode: c47f5...2d5

Utrolig mye tidligere utviklet? Så stor forskjell er det da ikke

Anonymkode: 5243d...6cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter som mobber jenter bruker gjerne blikking og kommentarer også. Synd det ofte går under radaren 

Anonymkode: 5243d...6cb

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Gutter som mobber jenter bruker gjerne blikking og kommentarer også. Synd det ofte går under radaren 

Anonymkode: 5243d...6cb

Ja det hører man ikke mye om. 

Anonymkode: 030fb...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener de her som skriver at de lærer jentene at de har lov til å forsvare seg? Mener dere å drive med baksnakking og utfrysing tilbake? I så fall så bidrar det jo bare til at problemet blir enda verre.

Når det kommer til gutter så er jeg helt enig i at man kan lære de at de har lov å forsvare seg fysisk hvis de blir fysisk angrepet. Man skal ikke tåle å bli slått, el. uten å slå tilbake.

Anonymkode: 60b3d...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Post dette på gravid-forumet der alle blir skuffa for at de får gutt.

Gutter sliter tidlig er min erfaring med tvangskyssing i friminuttene på barneskolen der det blir ledd vekk som "søtt". Når de når ungdomskolen er alle gutter potensielle voldtektsmenn. Null snakk om autonomi og forsvar av egen kropp for guttene når lentene begynner.

 

Deal med dramaet. Jeg må ha to runder med at jenter er farlige.

 

Anonymkode: ad880...61b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det handler mye om hvor lett mottageren blir fornærmet også.

F.eks når jeg var i grunnskolen på 90 og tidlig 2000 tallet som gutt så ble jeg ikke invitert på fester på ungdomsskolen, og jeg var en av "nærdene" som noen jenter sa til meg noen ganger, men jeg anså ikke meg selv som noe mobbeoffer av den grunn. Og hvis noen fysisk angrep meg så slo jeg da tilbake, så det var vel ikke noen som gjorde det noe mer enn en gang.

Men jeg hadde en kammerat på ungdomsskolen som mange ganger drev å klagde over at han ble mobbet, ol. men jeg så aldri noe til det. Så en dag gikk tastelåsen av på mobilen min mens jeg var i alpinbakken, og jeg "lommeringte" han dermed, og kort tid etterpå fikk jeg en illsint telefon fra faren hans som påstod at jeg mobbet sønnen hans... Da forstod jeg plutselig hva denne "mobbingen" han klagde over hele tiden bestod av, det var bare han som overreagerte på all slags småting.

Anonymkode: 60b3d...df6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange jenter er troll, bitch, slemme og mobbere. Jeg ble ertet på barneskolen av jentene i klassen fordi jeg var slankest og opplever ennå å bli baksnakket og sett stygt på av andre kvinner etter jeg ble voksen. Men det finnes noen få unntak, noen kvinner som tydeligvis er trygge på seg selv og blir ikke truet når de ser en annen pen kvinne. Menn snur seg alltid etter meg, min datter kommenterer det også andre, men jeg gjør ingenting! Alltid kledd meg helt normalt, men jeg er ekte og snill med alle. tom her inne på kk kan kvinner være troll mot andre på kommentarer, mobbere. Skam dere , til dere det gjelder! 

Anonymkode: 52ebb...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det er ikke noe man vokser av seg nødvendigvis. Jobber på en institusjon for kvinner med kun kvinnelige ansatte. Ser mye av det samme her selv om alle er godt voksne. Elendig arbeidsmiljø, med klikker, hemmeligholdelse av informasjon, blikking, utestengelse, hersketeknikker og latterliggjøring. Og ledelsen er de verste.

Anonymkode: e3b85...cf1

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Føler med deg. Jenter er onde skapninger. Min er oppdratt til at dette ikke er greit, men har senere måttet lære henne at det er viktig og lov å forsvare seg.

Anonymkode: 0caa3...bfb

Onde skapninger, faktisk. Det var jo ikke en merkelig ting å si i der hele tatt...

Ts, dette er nok vanlig for begge kjønn, og desverre sånn mennesker/barn kan være. Jeg har opplevd det blant både gutter og jenter. Generelt vil jeg si at jeg hadde mye sterkere og bedre bånd til jentevenner som ung, vi støttet hverandre mer og heiet på hverandre, mens guttene var de som mobbet verst og kom med ganske fæle kommentarer om oss og kroppene våte.

Nå er det også utestengning på andre arenaer enn da jeg var ung, feks sosiale medier og gaming. Det er viktig at man snakker med barna om hvor viktig det er å inkludere og behandle andre bra.

Anonymkode: a73f5...2ea

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gutter som mobber jenter bruker gjerne blikking og kommentarer også. Synd det ofte går under radaren 

Anonymkode: 5243d...6cb

Yes, hos oss var det det nesten utelukkende guttene som stod for mobbingen på ungdomsskolen og vgs. Da gikk det på kommentarer om hvor feit man var, hvordan puppene var, rumpa, late som man ville date noen og så le av det som en "prank", le når man går forbi osv. Så dette er ikke kun en jente-greie.

Husker de også lo av og blikket andre gutter som gikk forbi, som ikke var sett på som "kule nok".

Anonymkode: a73f5...2ea

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har både gutt og jente som nå er tenåringer. Det er mye lettere med gutt ja!

Anonymkode: cf63d...fbc

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, JENTER er ikke teite med hverandre. Din jente og hennes venninner er kanskje det, men slutt å snakke som om dette gjelder alle jenter.

Anonymkode: fef23...882

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo høyere sosial status jo verre er min erfaring. Det gjaldt både meg selv som lita og mine egne barn. Heldigvis ikke noe utfrysning og mobbing her (enda) men ser det er mye av det i klassen og på skolen generelt og vi har gått på to forskjellige barneskoler. 

Vi flyttet til en ny plass når eldste var 13. Verste tiden for en ungdom og hvem var det som tok han i mot med åpne armer? De som var «lavest» på rangen. 

Det skapte riktignok litt problemer etterhvert og han kom seg bort ifra de, men det sier jo egentlig det meste.

På ene ungdomsskolen her jeg bor driver de nå og omrokkerer på ALLE klassene grunnet ovennevnte problem og det er flott! Vi trenger handling, ikke bare prat. Det er ikke ALT som kan fikses hjemme.

Anonymkode: 39d3f...6a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Gjelder dessverre voksne også. Moren min jobber i et kvinnedominert yrke og det har vært SÅ mye problemer, baksnakking, utestenging og utdanningshierarki. Faren min jobber i et mannsdominert yrke, hvor det aldri har vært drama eller dårlig stemning. Ser mye av det samme der jeg jobber (kvinnedominert) vs der kjæresten min jobber nå (mannsdominert). Utdanningsnivå er det samme. Håper egentlig jeg får gutter når vi skal ha barn en dag.

Anonymkode: a029b...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...