Gå til innhold

Fy faen så teite jenter er med hverandre 😡


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jo høyere sosial status jo verre er min erfaring.

Anonymkode: 39d3f...6a5

Det stemmer da virkelig ikke! Min datter er en av de mest populære, men hun får veldig mye skryt fra lærerne for å være inkluderende og en som både alle vil være sammen med og en som faktisk er sammen med alle. Hun er også veldig flink til å få nye i klassen inn i det sosiale. Tror alle jentene i klassen har vært hjemme hos oss en eller flere ganger og det er ingen utfrysing eller mobbing. Hun er populær av en grunn, fordi hun er et fint menneske som ikke bruker populariteten sin negativt. Slutt å sette andre i bås. 

Anonymkode: fef23...882

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har venner med barn i barnehgaen hvor det er stor overvekt av jenter. Det er visst drama og utesteging allerede på storbarnsavdeling. En dag er de bestevenner en annen dag er de fiender. Stakars barn. Det gjelder så klart ikke alle, men noen "ledere" som bestemmer hvem som er med og ikke. 

Anonymkode: 43cc1...cb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to gutter og en jente i tenårene, og jentene har vært værst hele veien. Heldigvis et det lite av slikt på min datters ungdomsskole (hun går på privat skole, som ikke er helt i nærmiljøet), men på den lokale er det helt Texas.

Guttene hadde i klassene i femteklasse en del uro og slik, men fra 6.klasse er det jentene som har stått for dramaet. 

Guttene kan krangle de også, men de blir ferdig med en gang. Er ikke snakk om blikking, baksnakking, blokking fra snap/tiktok og slikt

Anonymkode: e9729...ce8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både og, min eldste datter har hatt en lojal, snill jentegjeng der de tar hensyn, inkluderer nye, bekymrer seg for hverandres følelser, er fortsatt lojale nå som de går på forskjellige skoler, er i gode miljøer og holder seg unna drama og bråk. Hun og jeg opplever dem som genuint snille med hverandre og andre, og det er tilbakemeldingene hele gjengen alltid har fått. Typisk jenter det også. 

Hos den yngste (nå 13) er det mye styr og negative kommentarer, blikk, dårlig tone, men det gjelder i aller høyeste grad guttene i klassen også. 

Anonymkode: 6edb2...fc7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læreren sa at det er en fordel at det er overvekt av gutter i klassen og det kan hende det er sant. Men jeg føler det er vanskelig å få innpass når det er så få jenter. De er sykelig opptatt av å herme etter de som er populære. En gjeng med rompeslikkere. 

Anonymkode: cb235...213

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De er sykelig opptatt av å herme etter de som er populære. En gjeng med rompeslikkere. 

Anonymkode: cb235...213

Slik har det vært i alle år..

Anonymkode: e9729...ce8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Faen så mye drama, baksnakking, rykter, blikking, tårer, drittslenging. Er det slik til alle? Har to stk, og det er like ille, selv om vi prøver å ikke la de bli slik som tar seg nær av alt… 

 

Er det lettere med gutt? Føler jeg får igjen med dobbel rente for at det var koselig med jente når de var små, med fletter og kjoler.. Nå er ALT styr og faen 🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲

Anonymkode: f3c53...391

Jeg opplever at de damene som elsker å dille med jentebarna sine ofte oppdrar monster. Bare de som alltid er "fine og velstelte" er ofte de som er ræva venner.

Anonymkode: e1022...5eb

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg opplever at de damene som elsker å dille med jentebarna sine ofte oppdrar monster. Bare de som alltid er "fine og velstelte" er ofte de som er ræva venner.

Anonymkode: e1022...5eb

Det er vel heller sånne som deg, som dømmer andre basert på utseendet, som er ræva venner. Hvordan man ser ut sier ingenting som helst om hvordan man er som person.

Anonymkode: fef23...882

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Der hvor gutta heller banker hverandre opp, driver jenter som oftest med psykisk mobbing., utfrysing osv. Jeg tror nesten sistnevnte er mer skadelig for offeret enn førstnevnte. For øvrig er dette noe som man ofte kan se på en del arbeidsplasser dominert av kvinner -at det er mer baksnakking og klikker internt i arbeidsmiljøet. Tror det har noe med at vi menn driter egentlig i lang mars opp i denne type drama og ikke gidder å forholde oss til det. 

Anonymkode: 4b30f...94b

har vokst opp med vold i hjemmet, fysisk og psykisk. Samt blitt psykisk mobbet og utestengt i skolen. 
 

enig i at den psykiske er verre enn den fysiske. Den psykiske pågår konstant, mens den fysiske er der og da… sårene etter det fysiske blir bra med tiden, men de psykiske sårene er der for alltid. 
Den fysiske volden får oftere konsekvenser for voldsutøver, mens med den psykiske volden blir offeret ofte ikke hørt eller trodd. 

Anonymkode: 1f1f1...e23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jammen sant. Jenter er absolutt verst når det gjelder drama, baksnakking og å være langsur. Gutter blir mye fortere ferdig med ting og er lettere å ha med å gjøre 🤗 Hilsen guttemamma 🩵

Anonymkode: 04346...172

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma sa bestandig "Gutter kan være et helv### de ti første årene, men jenter - de ti neste.." Så jeg pleier å tenke at jeg har hatt max flaks, siden jeg har to sønner! Ser jo venner som har døtre jevnaldrende med mine sønner, og herrejemeni, så mye tull de jentene utsetter hverandre for!  Men, det har vel egentlig alltid vært sånn.. Gutta krangler/sloss - og er ferdige, jenter baksnakker, blikker, utestenger osv. 

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Faen så mye drama, baksnakking, rykter, blikking, tårer, drittslenging. Er det slik til alle? Har to stk, og det er like ille, selv om vi prøver å ikke la de bli slik som tar seg nær av alt… 

 

Er det lettere med gutt? Føler jeg får igjen med dobbel rente for at det var koselig med jente når de var små, med fletter og kjoler.. Nå er ALT styr og faen 🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲

Anonymkode: f3c53...391

Det er mye greier med gutter også, men det går fort over. 

I klassen til min sønn i 5.klasse er det mye drama hos jentene, slik du forklarer. 

Mens hos guttene er de mere sammensveiset. Alle blir fortsatt invitert i bursdager og ingen blir utestengt. 

Men mye av dramaet blandt jentene, kan gjenspeiles hos foreldrene. 

Vi foreldrene til guttene er mye mer sammensveiset og snakker sammen om ting, hvis det oppstår noe. 

Har snakket med noen av foreldrene til jente i klassen og de sier det er en helt annen foreldregruppe. 

 

Anonymkode: d636f...452

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gutt i 5 klasse og de holder på sånn. Han er deprimert og føler at hver dag er en Frykt for å bli fryst ut.  Han blir utestengt plutselig og kommer gråtende hjem og sier de andre hadde planlagt å gå på Mc Donalds. Før var han en glad og livlig unge. Inntil 5 klasse . Så ja jenter kan være grusomme men også gutter.  

Anonymkode: ccc5e...957

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Faen så mye drama, baksnakking, rykter, blikking, tårer, drittslenging. Er det slik til alle? Har to stk, og det er like ille, selv om vi prøver å ikke la de bli slik som tar seg nær av alt… 

 

Er det lettere med gutt? Føler jeg får igjen med dobbel rente for at det var koselig med jente når de var små, med fletter og kjoler.. Nå er ALT styr og faen 🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲

Anonymkode: f3c53...391

Kommer veldig an på. Syns ikke man kan generalisere dette men det jeg har tenkt på er at dette startet med foreldre.. foreldre som styrer hvem barna skal leke med fra bhg, er lite inkluderende, har fastsatte tanker om barnas sosialisering (mine barn skal henge sammen med d jeg er venner med etc..) legger opp til klikker og generelt sett lite åpen og inkluderende! 

Anonymkode: ebbcc...69b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal ha barn mine i meningsfulle fritidsaktiviteter samt ha andre betydningsfulle både venner og familie tett på, og skole skal være hovedsakelig for å lære og utvikle seg. Tydelig at her server ikke skolen nødvendigvis en god sosial funksjon. Men barna kan lettere forholde seg til dramaet og tullet dersom de vet at de ikke er avhengig av innpass.

Anonymkode: ebbcc...69b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jenta mi på vdg har hatt det alldeles jævlig i perioder siden 8.klasse. Stadig bitching, blikking, utestenging, og alt skjer helt åpent, i form av å bli utestengt fra chatgrupper, må høre på at andre snakker om fester der noen få ikke ble invitert, av-invitert fra nyttårsfest, du blir reada, andre reagerer ikke når hun snakker osv osv, det er noe så å si hver dag. 

Hører det samme fra mange andre foreldre og lærere - og ikke minst en venninne som har jobbet i barnevernet i 10 år. 

Personlig har jeg grublet en del på dette, ungdommene har vokst opp med sosiale medier OG programmer som Ex on the beach, Paradise Hotel etc, som handler om å være ego. Jeg tror de har tatt dette seriøst... alle er selvsagt innerst inne DRITREDDE for å bli "stemt ut"! 

Kan bare håpe at de våkner på et tidspunkt og at en motbølge skapes så de ikke skal la egne barn vokse opp på samme måte... 

 

Anonymkode: c963e...68b

Dagens unge er jevnalderorienterte på et nivå vi aldri har sett maken til i historien. Det er helt krise, og nesten ingen ser ut til å fatte problemet. Dette foredraget burde vært obligatorisk for alle foreldre, så kunne vi kanskje klart å snu det. 

 

Anonymkode: 6b966...dd6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker det var slik da jeg gikk på barne- og ungdomsskolen også. Ikke slemme med hverandre ansikt til ansikt, og det var ingen sosiale medier, men det var MYE baksnakking. Hele tiden, vi baksnakket venner og ukjente over en lav sko. Føles helt idiotisk nå, å tenke tilbake på. Det har gjort at jeg er veldig bevisst på dette i dag, holde tilbake. Selv om lite kan slå det vennskapsbåndet og sterke gjengfølelsen man får av å baksnakke andre. Men det er jo kortvarig, for når du ikke er der, er det du selv som får gjennomgå....

Har en datter med aspergers. Hun er ingen intrigemaker, spiller ikke dobbeltspill. Det er mye styr og vansker med henne, men akkurat det med baksnakking og slikt gjør hun ALDRI, og hun avskyr det, og når hun hører at vi kommenterer noe negativt (f.eks. en kjendis på tv med en rar kjole eller noe) tar hun alltid vedkommende i forsvar. Det er i alle fall en pluss-side med den diagnosen, man verken får til eller VIL være falsk og uhederlig...

Anonymkode: 6ed56...682

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malursk skrev (11 minutter siden):

Min mamma sa bestandig "Gutter kan være et helv### de ti første årene, men jenter - de ti neste.." Så jeg pleier å tenke at jeg har hatt max flaks, siden jeg har to sønner! Ser jo venner som har døtre jevnaldrende med mine sønner, og herrejemeni, så mye tull de jentene utsetter hverandre for!  Men, det har vel egentlig alltid vært sånn.. Gutta krangler/sloss - og er ferdige, jenter baksnakker, blikker, utestenger osv. 

Stemmer litt her må jeg vedkjenne. Det var gutten jeg ble utslitt av da de var små, men han har vært en så enkel tenåring at jeg knapt kan huske på noe som helst verdt å nevne de årene. 

Jenta var bare snill og grei som liten, men der har det vært mye hormoner i omløp for å si det slik. Selv om jentedrama begrenset seg til en periode noen få år der jentegjengen tydeligvis utviklet seg så ulikt at det ble en del drama før de delte seg i ulike grupper som passet bedre for hverandre. Hvilket jeg husker egen vennekrets også gjorde i samme alder, på grunn av at lek ble erstattet av å ha ulikt fokus. Uansett, gutten er en åpen bok det er lett å forholde seg til. Jeg vet hva som står på til enhver tid, og alt kan prates om. Jenta... der har jeg følt meg på tynn is og er det fremdeles. I ene øyeblikket er hun en liten jente, i neste en voksen kvinne, og så alt mellom også. Humøret er uforutsigbart, jeg kan ikke regne med at hun forteller meg hva hun bærer på, og det som er greit å snakke om og si ene dagen er feil den neste. Og slik går nå dagene, med mye opp og ned, hvor det er feil både å spørre om ting og å ikke gjøre det. Vi foreldre veies på en vekt som endrer seg time for time og dag for dag. Er verdens beste og verdens teiteste foreldre om hverandre. 😅

Husker forsåvidt veldig godt hvor mye tanker, følelser og ustabilitet det var de årene selv. En innvendig storm. Tror det var rundt 22-23 slike stormer ble roligere i meg og min krets, så satser på at hun også lander etterhvert. Må imidlertid vedkjenne at når menn sier at kvinner er voksne når de er 18 år har jeg mest lyst til å le. Noen unntak er det kanskje, men vi kvinner er nok generelt best for både oss selv og andre fra vi er 23 år og utover. 🤣

Min er snart 20 år nå. Jeg gleder meg til dette infernoet i henne roer seg! Knappe 2-3 år igjen. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det stemmer da virkelig ikke! Min datter er en av de mest populære, men hun får veldig mye skryt fra lærerne for å være inkluderende og en som både alle vil være sammen med og en som faktisk er sammen med alle. Hun er også veldig flink til å få nye i klassen inn i det sosiale. Tror alle jentene i klassen har vært hjemme hos oss en eller flere ganger og det er ingen utfrysing eller mobbing. Hun er populær av en grunn, fordi hun er et fint menneske som ikke bruker populariteten sin negativt. Slutt å sette andre i bås. 

Anonymkode: fef23...882

Samme her. Har ei jente med høy sosial status, og hun er ikke av den ekle og ufine typen. Hun er inkluderende og grei. Samme med venninna hennes. 

Anonymkode: de22f...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skrekkelig mangel på både logikk og intelligens (og sannsynligvis veldig mye annet også) i denne tråden. Alle jenter er faktisk ikke like.

Anonymkode: fef23...882

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...