Gå til innhold

Hva er fin høyde på kvinner da?


AnonymBruker

Ønskelig høyde på en kvinne?  

159 stemmer

  1. 1. Her er det bare å stemme..

    • 160 eller lavere
      19
    • 160-165
      37
    • 165-170
      59
    • 170-175
      49
    • 175-180
      19
    • 180-190
      7
    • 190+
      3


Anbefalte innlegg

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Slapp helt av, jeg skal ikke ha noen mann. Den lille delen av meg som en gang var romantisk, har jeg for lengst begravd ute i svarteste skogen. Og jeg kommer aldri til å bli så dum og naiv at jeg igjen graver det opp, heller vil jeg legge asfalt og bygge høyhus oppå. 

Sjansen for å oppleve gjensidig kjærlighet, er praktisk talt ikke-eksisterende. De mennene som har valgmuligheter velger dame med det de har mellom beina. De fleste andre tar til takke, og håper at noe bedre skal dukke opp en gang, så de kan stikke av. Resten velger etter hva som er praktisk, først og fremst hvem som er villige til å vaske og rydde etter dem.

Jeg kommer aldri til å bli ung nok, tynn nok, pen nok, høy nok for noen mann. Kommer aldri til å få pupper eller rumpe av riktig størrelse, hår i riktig lengde eller farge, hud i riktig nyanse. Tanken på å være intim med en mann igjen, gjør meg kvalm. Og jeg er bitter for at jeg ikke forstod tidligere hvor kynisk verden er, for da hadde jeg aldri kastet bort et sekund av tiden min på menn før i livet heller.

Anonymkode: 8f2f5...f00

Takk for svar - det du skriver her bekrefter at du har store emosjonelle issues eller er et troll, så liten vits i å prøve å skrive noe fornuftig til deg her. Hvis du ikke er et troll bør du søke hjelp.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg begynner å mistenke at dette er en mann som utgjør seg for å være kvinne og som også er lav. Det er første gang jeg ser en kvinne uttrykke så mye usikkerhet rundt høyde når hun er lav, de fleste kvinner vet at å være lav er en fordel uansett. Så nei her skurrer det. 

Anonymkode: 26a88...b76

Ja, dette oser troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg begynner å mistenke at dette er en mann som utgjør seg for å være kvinne og som også er lav. Det er første gang jeg ser en kvinne uttrykke så mye usikkerhet rundt høyde når hun er lav, de fleste kvinner vet at å være lav er en fordel uansett. Så nei her skurrer det. 

Anonymkode: 26a88...b76

Nei, jeg er kvinne. Som hele livet har ønsket å være høyere. Helt fra eldre slektninger begynte å kommentere at jeg burde skynde meg å vokse litt, via guttegjeng på skolen som lo av meg da jeg var sint, fordi det så så dumt ut når jeg var så liten, til alle de som tror jeg er en ting de bare kan plukke opp og kaste rundt på. 

Jevnlig har jeg fått dumme kommentarer, som at jeg ser ut som jeg er med mamma på jobb. I tillegg kan det være vanskelig å bli hørt i enkelte situasjoner, fordi alle bokstavelig talt snakker over hodet mitt.

Det eneste som er enklere med å være lav kvinne, er sannsynligvis at vi har mer sjans på menn med dårlige holdninger. Og om det er det du vil ha, så kan du sikkert bare forsyne deg. Det finnes sikkert en for deg også. Jeg for min del trenger ingen som beskytter meg eller tar vare på meg, det klarer jeg fint selv. Om det hadde vært oppnåelig å finne en som ser på meg som likeverdig, kunne jeg kanskje vært interessant en gang i tiden. Men skipet har seilt for lenge siden. Uansett hva som skjer videre er det for lite for sent.

Anonymkode: 8f2f5...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt så mange usikkerheter her i livet, men til tross for at jeg per definisjon er lav med mine 162 cm, har høyde aldri vært noe jeg har følt meg usikker over. Jeg er ganske fornøyd med høyden min. Men jeg tror det skyldes at jeg selv ikke synes høyde er avgjørende for om en person er flott eller ikke. Jeg kan synes lave, petite damer er utrolig flotte, og jeg kan synes svært høye og elegante damer også er flotte. Det er liksom helt andre ting som avgjør det for min del.

Har datet menn fra 170 cm til 196 cm. Mannen min er 185. 

Anonymkode: 6448a...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er 162 og har komplekser for at jeg er lav. Faren min er 194 så er litt bitter for at jeg arvet min mors høyde, den ene søsteren min er 180 cm. Kunne jeg velge ville jeg vært 170 cm. 

Anonymkode: 8ca78...643

Det er ingenting spesielt med å være 170. Kunne ønske jeg var lavere. Legg usikkerheten på hylla, mange ulike høyder er fine 😊

Anonymkode: e5894...c78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

162 er perfekt, og det synes også de fleste andre menn jeg kjenner. 175 er definitivt for høyt. Vekt spiller selvsagt også en rolle, men det er  jo ikke tema her.

Anonymkode: b9992...27f

162 er petite under standard høyde😅Men det er klart man liker kvinner i den høyden når man er en mann på 170-175 cm selv.🙈

Anonymkode: 52ec3...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg er kvinne. Som hele livet har ønsket å være høyere. Helt fra eldre slektninger begynte å kommentere at jeg burde skynde meg å vokse litt, via guttegjeng på skolen som lo av meg da jeg var sint, fordi det så så dumt ut når jeg var så liten, til alle de som tror jeg er en ting de bare kan plukke opp og kaste rundt på. 

Jevnlig har jeg fått dumme kommentarer, som at jeg ser ut som jeg er med mamma på jobb. I tillegg kan det være vanskelig å bli hørt i enkelte situasjoner, fordi alle bokstavelig talt snakker over hodet mitt.

Det eneste som er enklere med å være lav kvinne, er sannsynligvis at vi har mer sjans på menn med dårlige holdninger. Og om det er det du vil ha, så kan du sikkert bare forsyne deg. Det finnes sikkert en for deg også. Jeg for min del trenger ingen som beskytter meg eller tar vare på meg, det klarer jeg fint selv. Om det hadde vært oppnåelig å finne en som ser på meg som likeverdig, kunne jeg kanskje vært interessant en gang i tiden. Men skipet har seilt for lenge siden. Uansett hva som skjer videre er det for lite for sent.

Anonymkode: 8f2f5...f00

Du har issues så det holder, det er i alle fall sikkert. Jeg har - som nevnt-  god jobb, er regelmessig synlig i riksmedier, lykkes på datingmarkedet, og fikk senest i dag - når jeg var på vei inn i et viktig styremøte for å gi en presentasjon - en videomelding fra mannen jeg dater, hvor han sier  "min vakre, sterke, kvinne - vit at du har meg i ryggen, og at jeg heier sånn på deg".

Hva slags menn er det du treffer? Enhver voksen, sunn mann vil jo elske en kvinne som kjører sitt eget løp. Men igjen da.... Du oser issues og bitterhet så det holder, og det er jo noe av en boner shrinker...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALB skrev (8 minutter siden):

Du har issues så det holder, det er i alle fall sikkert. Jeg har - som nevnt-  god jobb, er regelmessig synlig i riksmedier, lykkes på datingmarkedet, og fikk senest i dag - når jeg var på vei inn i et viktig styremøte for å gi en presentasjon - en videomelding fra mannen jeg dater, hvor han sier  "min vakre, sterke, kvinne - vit at du har meg i ryggen, og at jeg heier sånn på deg".

Hva slags menn er det du treffer? Enhver voksen, sunn mann vil jo elske en kvinne som kjører sitt eget løp. Men igjen da.... Du oser issues og bitterhet så det holder, og det er jo noe av en boner shrinker...

Jeg dater ikke, så jeg treffer ikke menn på den måten. Det har jeg heller ikke gjort siden forrige istid, og har ingen planer om å begynne igjen. Finnes ikke et lite fiber i kroppen som har lyst, faktisk. Og at menn ikke får stå av min gjennomsnittlige, middelaldrende kropp, som bærer preg av at jeg ikke lenger gidder å sulte meg undervektig, kommer ikke akkurat som noen overraskelse. 

Mine betraktninger kommer av hva jeg ser folk sier og gjør. Samt hva som skrives rundt omkring på nett. Bare her i tråden så har du en som mener at kun de høye og vakre bør føre genene sine videre. Og så har du hun i innlegget over ditt. Holdningene er der i aller høyeste grad. At ikke ser dem, eller velger å ikke se dem er bra for deg. Jeg ser dem, og har sett dem hele mitt liv, og det kan ikke bli usett. 

Anonymkode: 8f2f5...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg dater ikke, så jeg treffer ikke menn på den måten. Det har jeg heller ikke gjort siden forrige istid, og har ingen planer om å begynne igjen. Finnes ikke et lite fiber i kroppen som har lyst, faktisk. Og at menn ikke får stå av min gjennomsnittlige, middelaldrende kropp, som bærer preg av at jeg ikke lenger gidder å sulte meg undervektig, kommer ikke akkurat som noen overraskelse. 

Mine betraktninger kommer av hva jeg ser folk sier og gjør. Samt hva som skrives rundt omkring på nett. Bare her i tråden så har du en som mener at kun de høye og vakre bør føre genene sine videre. Og så har du hun i innlegget over ditt. Holdningene er der i aller høyeste grad. At ikke ser dem, eller velger å ikke se dem er bra for deg. Jeg ser dem, og har sett dem hele mitt liv, og det kan ikke bli usett. 

Anonymkode: 8f2f5...f00

Det vil alltid være en som mener noe syke greier, men det trenger ikke å bety at ingen vil se deg som den likeverdige partneren du er. 

Jeg ser det som skrives som sårer min høye kropp også, men må alltid huske 4 ting. Mennesker er ulike. Liker ikke alt jeg heller. Det kan ligge mye bak noens oppførsel, vår egen også. Vi trenger ikke bære alt vi føler livet ut, når noe ikke tjener oss godt kan det hende vi klarer å gi slipp på det. 

Anonymkode: e5894...c78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma det vel, ja takk til alle høyde alternativer, på damer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170 og alikevel er mange kjoler for lange til meg, må ofte sy dem til eller alternere både bukser, kåper osv. Er rett over den gjennomsnittlige lengden for ivinner, men har alltid hatt lyst til å være 5 cm lavere, da jeg synes det ser mer feminint ut å være lavere enn det jeg er.
Mannen er 200, så han er en del høyere enn meg da. Vi passer bra sammen i forhold til hverandre. Han får meg til å føle meg beskyttet og feminin i fht høyde.

Har aldri datet en mann under 185. Da hadde jeg følt meg for stor. Vet ikke hvorfor altså, men sånn er det bare. 

Anonymkode: e8e79...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er 170 og alikevel er mange kjoler for lange til meg, må ofte sy dem til eller alternere både bukser, kåper osv. Er rett over den gjennomsnittlige lengden for ivinner, men har alltid hatt lyst til å være 5 cm lavere, da jeg synes det ser mer feminint ut å være lavere enn det jeg er.
Mannen er 200, så han er en del høyere enn meg da. Vi passer bra sammen i forhold til hverandre. Han får meg til å føle meg beskyttet og feminin i fht høyde.

Har aldri datet en mann under 185. Da hadde jeg følt meg for stor. Vet ikke hvorfor altså, men sånn er det bare. 

Anonymkode: e8e79...ed9

Jeg er 170 og mange kjoler/kåper er for korte for meg. Må nok leite/bla opp om jeg skal finne en lang, elegant kjole, for pupper og hofter trekker på lengden. Er mer Marilyn enn modell. 

Mannen min er 184 og han er nok den høyeste jeg har datet. Jeg har 0 behov for å føle meg beskyttet, lita osv. 

Anonymkode: c27e4...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er selv ca 167 cm. X var 17 cm høyere, og  nåværende som er ca 5 cm høyere. For meg spiller ikke høyden så stor rolle, så lenge man finner klær som passer. Men praktisk da, å slippe å strekke seg for et kyss. 😅

 

 

Anonymkode: 5845c...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...