Gå til innhold

Kolleger som er utro på jobb - melde fra til HR?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Supermerry skrev (2 timer siden):

Jeg oppfatter hele argumentasjonen din i denne under-diskusjonen som det reneste pølsevev, hvor likt og ulikt blandes sammen i en juridisk umulig suppe. Beklager.

Beklager, men du og din lille gjeng med notorisk utro folk har lite støtte i befolkningen og etikken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noen påstår at utroskap er, eller er ikke, forbudt. At noe er "forbudt" betyr både i jussen og i dagligtalen at en overtredelse er sanksjonert med straff, enten i form av bot eller fengsel. Det må vel gå an å bli enige om at vi ikke har en slik regel i norsk rett, verken for samboerskap eller ekteskap. De som har problemer med å akseptere dette utgangspunktet bør ta en grundig vurdering av sin egen virkelighetsoppfatning.

 

Anonymkode: b6588...9f2

Vi har forbud som er offentlig rettslige forbud. Der staten straffer overtredelser med straff.

Vi har forbud som er sivilrettslige. 

Så har vi forbud som ikke er rettslige.

Det er ikke lov å drepe noen. Det er et offentlig rettslig forbud. 

Det er ikke lov for min sønn å spille GTA. Det er et sivilrettslig forbud hjemlet i barneloven. 

Det er ikke lov å bruke mer enn en anngit tid på Birken. Det er et forbud som ikke er hjemlet i lov. Men fortsatt et forbud. 

Du driver med tøv, vrøl og vås i en rotete blanding. Gjem deg under teppet. God natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Beklager, men du og din lille gjeng med notorisk utro folk har lite støtte i befolkningen og etikken. 

Her kom den omsider: stråmannen din. Når du slapp opp for argumenter, hvilket er tidspunktet stråmenn pleier dukke opp.

Støtte i befolkningen har selvfølgelig ingen relevans for holdbarheten av fornuftsbaserte argumenter; det er for eksempel kun få generasjoner siden at store deler av befolkningen trodde at jorden var flat. Vi har derimot ikke i Vesten en allmenn etikk om å herse med andre og blande oss inn i ting vi ikke vet noe om, så den bør du pent spise i deg.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Snille søte deg. Du kan ikke stable diverse ord i en tilfeldig rekkefølge. 

 

100 prosent enig. Så derfor har jeg i motsetning til deg selv IKKE gjort det.

Anonymkode: b6588...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermerry skrev (58 minutter siden):

Her kom den omsider: stråmannen din. Når du slapp opp for argumenter, hvilket er tidspunktet stråmenn pleier dukke opp.

Støtte i befolkningen har selvfølgelig ingen relevans for holdbarheten av fornuftsbaserte argumenter; det er for eksempel kun få generasjoner siden at store deler av befolkningen trodde at jorden var flat. Vi har derimot ikke i Vesten en allmenn etikk om å herse med andre og blande oss inn i ting vi ikke vet noe om, så den bør du pent spise i deg.

Det at vi skal holde det vi har lovet er det massiv støtte for. 

Det at utroskap er ugreit er det massiv støtte for. 

Du og gjengen som liker utroskap, dere er i en liten minoritet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

100 prosent enig. Så derfor har jeg i motsetning til deg selv IKKE gjort det.

Anonymkode: b6588...9f2

Du har kun skrevet tull i denne tråden. Du har null forståelse for helt grunnleggende rettsregler og tuller og er en av de met useriøse som jeg har sett på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 16.34):

En god stund har to av mine kolleger hatt en affære med hverandre på arbeidsplassen. De har begge partnere og barn på hver sin kant hjemme, så i tillegg til en romantisk affære (som arbeidsplassen ikke tillater) er det et grovt svik som foregår. 
 

Denne affæren tar opp mye av tiden til disse to i form av meldinger og telefonsamtaler, de kan i også forsvinne fra arbeidsplassen noen timer av gangen i tillegg til å ta inn på hotell osv. sammen i helger hvor de har anledning. 

 

Er dette noe som bør rapporteres til HR? Og om jeg gjør det, hvilke konsekvenser kan det få for min del? 

Anonymkode: 89b8f...b89

Med mindre de oppnår fordeler jobben ved å ha seg med hverandre, tenker jeg at dette ikke er noe du skal bruke tid på. Det kan faktisk slå tilbake på deg selv. 

Gjør jobben din du, og la dem være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Du har kun skrevet tull i denne tråden. Du har null forståelse for helt grunnleggende rettsregler og tuller og er en av de met useriøse som jeg har sett på KG. 

Du driter deg ut.

Anonymkode: b6588...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (5 timer siden):

Det at vi skal holde det vi har lovet er det massiv støtte for. 

Det at utroskap er ugreit er det massiv støtte for. 

Du og gjengen som liker utroskap, dere er i en liten minoritet. 

Her kom stråmann nummer to, og med det forsvant siste lille rest av troverdighet.

Hva det er "massiv støtte for" er forøvrig noe annet enn hva vi diskuterer. Det blir som å diskutere kunst, og så begynner noen å trekke inn smaken på Henning Olsen-is versus smaken på Diplom-is. Men nå som du har gjort deg tydeligere, er det ikke overraskende at du trekker inn mye forskjellig som ikke vedkommer diskusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (9 timer siden):

Snille søte deg. Du kan ikke stable diverse ord i en tilfeldig rekkefølge. Du trenger å gå helt tilbake til det helt grunnleggende. Først fakta så logikk. Du skriver uten noe av det. 

Til forskjell fra deg så har jeg forstått dommen, den bekrefter noen helt grunnleggende rettsregler som vi har arvet fra Romerretten (Romerriket var et land og system som har påvirket oss og ikke minst jussen i stor grad, du kan lære om den på noen Youtube videoer).

Ja, jeg var overlege en gang i tiden. Så gratulerer med det.

Men hvorfor er det så viktig for akkurat deg å lage en falsk fortelling om at vi som samfunn aksepterer svik og bedrag? Hvorfor er det viktig for deg kjære anonyme bruker. 

Jeg lager ikke en falsk fortelling. Og stråmannen du lager om at jeg har en interesse av å legitimere utroskap er skivebom. Jeg har aldri vært utro, og kommer aldri til å være det. Det er du som er forblindet av personlige motiver. Jeg gir beng i om folk er utro. Det interessante spørsmålet i tråden er debatten om sladder og innblanding i andres privatliv. Forøvrig mangler du den nødvendige innsikt til å vurdere andres kompetanse og din egen inkompetanse. 

Anonymkode: b6588...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at dere som sier dere ikke hadde ønsket å vite om partneren deres var utro har gitt opp på livet 😅 Leste til og med noen som skrev at de muligens hadde kommet med et søksmål dersom noen var så greie å ga dem beskjed. Altså, seriøst? Du vil heller leve i fornektelse og la alle du kjenner gå bak ryggen din og le av deg, så lenge DU slipper å vite noe? Jaja, uvitenheten lenge leve 😅

Endret av gulesokker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gulesokker skrev (1 time siden):

Ser for meg at dere som sier dere ikke hadde ønsket å vite om partneren deres var utro har gitt opp på livet 😅 Leste til og med noen som skrev at de muligens hadde kommet med et søksmål dersom noen var så greie å ga dem beskjed. Altså, seriøst? Du vil heller leve i fornektelse og la alle du kjenner gå bak ryggen din og le av deg, så lenge DU slipper å vite noe? Jaja, uvitenheten lenge leve 😅

Hvorfor er det så umulig for enkelte å respektere at folk er forskjellige?

Folk som gir beskjed er ikke "greie" - de er nysgjerrige sladderhanker som elsker å blande seg i andres saker. Det er mitt syn på de folka.

Jeg skal leve med min mann i 50 år hvis vi får bli gamle. Om han var utro en gang, så er det en parentes i et langt samliv, som han kan holde for seg selv, og ingen andre har noe med å overprøve min vurdering av hva jeg mener er best for meg å vite eller ikke.

Hvis du ikke kan respektere det, så er det virkelig ikke et ok menneske.

Anonymkode: b6588...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er det så umulig for enkelte å respektere at folk er forskjellige?

Folk som gir beskjed er ikke "greie" - de er nysgjerrige sladderhanker som elsker å blande seg i andres saker. Det er mitt syn på de folka.

Jeg skal leve med min mann i 50 år hvis vi får bli gamle. Om han var utro en gang, så er det en parentes i et langt samliv, som han kan holde for seg selv, og ingen andre har noe med å overprøve min vurdering av hva jeg mener er best for meg å vite eller ikke.

Hvis du ikke kan respektere det, så er det virkelig ikke et ok menneske.

Anonymkode: b6588...9f2

Nei. Hvis det er slike folk du har i ditt miljø, så beklager jeg det. Men de fleste jeg kjenner som hadde gitt beskjed, hadde gjort det for å være et godt medmenneske. Fordi de selv hadde hata å være i samme situasjon og finne ut at folk de kjenner og stoler på har visst det hele tiden, og ikke sagt noe. Det er forræderi. Ikke bare fra mannen, men fra venner og familie også! De har valgt for dem, og ikke gitt dem muligheten til å velge selv hva de vil gjøre med situasjonen. Det er DET som er å ikke respektere at folk er forskjellig. Hvis du hadde brydd deg så lite om mannen din var utro, så hadde det vel ikke vært noe farlig å vite det? Hvis du uansett vet du skal være med han, selv om han ligger med halve byen. Jeg personlig er ikke der. Jeg ønsker å ha verdigheten min i behold. Du sier at EN gang i et langt liv ikke er mye, men her er det snakk om noen som har et langvarig forhold til hverandre, hvor de risikerer både det ene og det andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gulesokker skrev (3 timer siden):

Nei. Hvis det er slike folk du har i ditt miljø, så beklager jeg det. Men de fleste jeg kjenner som hadde gitt beskjed, hadde gjort det for å være et godt medmenneske. Fordi de selv hadde hata å være i samme situasjon og finne ut at folk de kjenner og stoler på har visst det hele tiden, og ikke sagt noe. Det er forræderi. Ikke bare fra mannen, men fra venner og familie også! De har valgt for dem, og ikke gitt dem muligheten til å velge selv hva de vil gjøre med situasjonen. Det er DET som er å ikke respektere at folk er forskjellig. Hvis du hadde brydd deg så lite om mannen din var utro, så hadde det vel ikke vært noe farlig å vite det? Hvis du uansett vet du skal være med han, selv om han ligger med halve byen. Jeg personlig er ikke der. Jeg ønsker å ha verdigheten min i behold. Du sier at EN gang i et langt liv ikke er mye, men her er det snakk om noen som har et langvarig forhold til hverandre, hvor de risikerer både det ene og det andre.

her var det så mange stråmenn, at jeg kan kun konkludere med at du har sluppet opp for argumenter. Utrolig at du går an å svare så uredelig.

Anonymkode: b6588...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

her var det så mange stråmenn, at jeg kan kun konkludere med at du har sluppet opp for argumenter. Utrolig at du går an å svare så uredelig.

Anonymkode: b6588...9f2

Svarte tilbake på nøyaktig samme måte som du svarte meg ❤️ ved å kalle folk som prøver å hjelpe for sladrekjerringer og meg for et dårlig menneske for å ha en annen mening enn deg. Hvis ikke det er stråmenn så veit ikke jeg. 🤷🏻‍♀️jeg kom i det minste med faktiske argumenter i tillegg da. Var ingenting av det jeg skrev som kom ut av ingen steder, alt var svar på ting du selv sa 😊 

Endret av gulesokker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en sak for HR med mindre om dette er noe som går utover selve jobben eller selskapet. Skulker de jobb? Belaster de firmet med hotellregninger som strengt talt ikke er behov for? Gir det noen negative effekter for selskapet dere jobber i? 

HR har ingen forpliktelser ovenfor ektefellene til disse kollegene dine. Om du mener de bør få beskjed, så får du gi dem beskjed selv. Eventuelt sende et anonymt brev. 

 

Anonymkode: a22af...7b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...