Gå til innhold

Mannen har sakt opp jobben i all hemmelighet..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fireflies skrev (34 minutter siden):

Da hadde han fått dagpenger raskere. Høres merkelig ut å skulle juge om det og ikke få penger på 18 uker. 

En rekke ganger når du blir oppsagt gir arbeidsgiver deg valget mellom å si opp selv eller bli sparket. Noen syns sikkert det ser bedre ut om de tilsynelatende tok valget selv, dvs. sa opp. Kan hende dette er årsaken.

Anonymkode: 69349...3f1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En rekke ganger når du blir oppsagt gir arbeidsgiver deg valget mellom å si opp selv eller bli sparket. Noen syns sikkert det ser bedre ut om de tilsynelatende tok valget selv, dvs. sa opp. Kan hende dette er årsaken.

Anonymkode: 69349...3f1

Og folk som sier ja til det burde fått bedre råd av de tillitsvalgte. Men igjen, hvis man får det tilbudet så kan det være de selv er skyld i oppsigelsen, så de ville uansett fått inntill 18 ukers karantene. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En rekke ganger når du blir oppsagt gir arbeidsgiver deg valget mellom å si opp selv eller bli sparket. Noen syns sikkert det ser bedre ut om de tilsynelatende tok valget selv, dvs. sa opp. Kan hende dette er årsaken.

Anonymkode: 69349...3f1

Ja, men da følger det som regel sluttpakke med. MAn må ALLTID passe på at man sikrer pengene. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ts ikke har latt høre fra seg siden starten regner jeg med at dette er 100% bullshit. 

Anonymkode: fc31f...98f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Siden ts ikke har latt høre fra seg siden starten regner jeg med at dette er 100% bullshit. 

Anonymkode: fc31f...98f

Noen av dem må være på jobb 😅

Anonymkode: d3100...a80

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du han kanskje har tenkt å begå selvmord? 

Anonymkode: 2d799...df0

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kan være det. Men hva vet du om årsaken? Jeg slutta også på dagen en gang, fordi jeg ble mobbet. Turte ikke ta det opp med samboer fordi han kjente flere kolegaer.b

Anonymkode: 7e819...6c7

Det de fleste gjør i sånne saker, er å ta ut langvarig sykemelding fram til de finner ny jobb. Jeg vurderte det selv før jul, men i stedet har min mobber endt opp sykemeldt da forsøkene hennes på å sverte meg ikke nådde fram. 

Anonymkode: 21088...cbb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er du en barnløs bitter kjerring eller er du bare så full av dritt?

Anonymkode: e24f7...6f9

Hverken barnløs eller kjerring, bare setter ord på realiteter.

Sannheten er at det er de dummeste (altså dem med lavest utdanning) som får mest barn, det er faktum.

Ikke dermed sagt at alle som får mange barn er lavt utdannet og dumme, men særlig ansvarlig er det uansett ikke i en for overbefolket verden hvor eksplosiv befolkningsvekst er et problem.

Man kan si at å få masse barn er et u-land problem, at økt kunnskap og utdanning og representasjon i arbeidslivet, at det er forebyggende for å få uansvarlig mange barn.

Stiller seg ikke annerledes i industrialiserte land, her er det også i hovedsak lavere utdannede som får mange barn samt også individer tilknyttet religiøse menigheter som gjerne ansees som sekter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har psykiske problemer og ikke klarer å stå i jobb, kan han søke om AAP.

Anonymkode: 21088...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis han har psykiske problemer og ikke klarer å stå i jobb, kan han søke om AAP.

Anonymkode: 21088...cbb

Det er ikke bare å søke om AAP. Det er en langvarig prossess og hvis psykisk uhelse er årsaken så har mannen gjort ting veldig vanskelig for seg selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

I helgen kom det frem at mannen min i all hemmelighet har sakt opp sin godt betalte og stabile jobb. Plutselig stod han her hjemme på mandag og var arbeidsledig.

Dette har han gjort fordi han har lyst på ny men enda ikke fått noe nytt tilbud.Så plutselig står han der, uten jobb å gå til, uten inntekt, uten noen som helst jævla rettigheter.

Vi har fire barn og boliglån. Jeg har inntekt, men det er ikke nok til å dekke alle utgifter. Vi lever i utgangspunktet rimelig, har ingen dyre vaner som kan droppes eller dyr bil som kan selges. Jeg føler at han i ren egoisme har dratt vekk hele vår økonomiske trygghet. Det føles som et enormt svik mot familien. Han har ikke noe spesiell bra utdannelse eller kompetanse som tilsier at det skal være lett å finne ny jobb heller.

Vurderer sterkt å gå fra han. 

Noen gode råd? Synspunkter?

Anonymkode: 8261b...ba1

Mannen din får hvertfall ikke jobb som rakettforsker!

Anonymkode: a3fee...c14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der er et typisk stunt som min ex kunne finne på å dra. 

Men vi hadde ikke barn og heller ikke delt økonomi, så jeg bare lot ham holde på. Tenkte at på ett eller annet tidspunkt ville også han - om han så var siste mann på jorda -  gjøre litt selvransakelse 

Anonymkode: 1b2ec...61d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror du han kanskje har tenkt å begå selvmord? 

Anonymkode: 2d799...df0

Si opp jobben for å begå selvmord? Trur de fleste driter i jobben når det er kommet så langt ass...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det stemmer. Han har sakt opp og er ferdig med oppsigelsestiden😰 Siden han har sakt opp selv har han ingen rettigheter ifht dagpenger nå.

Anonymkode: 8261b...ba1

Det er feil men han må vente i 18 uker tror jeg før han får noe i fra nav 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (9 minutter siden):

Det er feil men han må vente i 18 uker tror jeg før han får noe i fra nav 

Det er blitt sagt - gjentatte ganger gjennom disse syv sidene. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 hours ago, AnonymBruker said:

 

Absolutt ingen oppegående mennesker sier opp en godt betalt jobb uten noe å gå til, uten grunn. 

Anonymkode: 9eff1...3aa

Ein av mine ansatte sa seg opp utan jobb å gå til, veldig dumt, men han var sint fordi ein kandidat med meir relevant erfaring fekk opprykk og ikkje han. så enkelte har nok litt for kort lunte. Når han etterkvart roa seg og ombestemte seg i oppsigelsestiden så hadde vi allereie gitt tilbud til ein annan.

Anonymkode: efb39...1eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Tusen takk for alle svar. Har det ganske tøft nå og har ikke orket å svare så mye.

Ønsker ikke å gi ut for mye info på nett.Til dere som spekulerer i hva som ligger bak så er det KUN at han hadde lyst på en annen (spesifikk) jobb og trodde det ville gå raskt å skaffe. Da han sa opp fikk han vist nok kort oppsigelsestid og sluttet etter noen dager.
Han har aldri måttet gå gjennom en jobbsøkerprosess før og har null kunnskap om hva som er «vanlig». I tillegg visste han ikke at han mistet rettigheter ved frivillig oppsigelse. 
Det er ingen konflikter eller psykiske utfordringer som ligger bak, bare ren dumskap eller høye tanker om hvor ettertraktet han er på arbeidsmarkedet.

Anonymkode: 8261b...ba1

  • Liker 3
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS her!

Tusen takk for alle svar. Har det ganske tøft nå og har ikke orket å svare så mye.

Ønsker ikke å gi ut for mye info på nett.Til dere som spekulerer i hva som ligger bak så er det KUN at han hadde lyst på en annen (spesifikk) jobb og trodde det ville gå raskt å skaffe. Da han sa opp fikk han vist nok kort oppsigelsestid og sluttet etter noen dager.
Han har aldri måttet gå gjennom en jobbsøkerprosess før og har null kunnskap om hva som er «vanlig». I tillegg visste han ikke at han mistet rettigheter ved frivillig oppsigelse. 
Det er ingen konflikter eller psykiske utfordringer som ligger bak, bare ren dumskap eller høye tanker om hvor ettertraktet han er på arbeidsmarkedet.

Anonymkode: 8261b...ba1

Herlighet. Dette gjør jo bare historien verre, han ba om kortere oppsigelsestid i dette arbeidsmarkedet?

Han må i allefall sørge for å søke nav nå, og feriepengene hans må han ta vare på eller i verste fall bruke til løpende utgifter.

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gjorde det samme selv...si ikke fra. Etter jobben var ferdig tok jeg samme tog inn til byen for det :) Gjorde helt andre ting...utrolig deilig å være utenfor arbeidslivet en periode.

Anonymkode: 30123...4e5

Det er virkelig helt fantastisk så lite ansvar og kort tenkte mennesker kan bli

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...