Gå til innhold

Mannen har sakt opp jobben i all hemmelighet..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

avent skrev (3 timer siden):

Jeg har selv 4 barn med samme mann og er gift med han. Jeg tjener forøvrig mer enn mannen.

Jeg hadde aldri bare sagt opp jobben min uten å diskutere dette med mannen, han hadde heller aldri sagt opp sin jobb uten å diskutere det med meg. 

Hvorfor lurer du kanskje  på ?

Svar ; det handler om respekt for partneren sin. Vi har begge et økonomisk ansvar for å kunne forsørge våre barn, oss selv, vi har huslån, vi har bil,vi har hund og vi vil gjerne reise på ferie.

Hadde jeg sagt opp jobben min så hadde jeg hatt en ny en å gå til, samme gjelder for mannen. Å forsørge familien vår på en lønning er ikke noe alternativ.

Slik de fleste par hadde organisert seg, og er slik jeg liker at det er i forhold, klart at så store og viktige ting er noe man snakker om...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carrot skrev (På 25.4.2024 den 8.50):

😂 unnskyld at jeg lo nå, det er i så fall en veldig spesiell måte å gjøre det på, å straffe barna og deres hverdag for at man selv ikke strekker til i  relasjonen på kommunikasjonssiden.. 

straffe barna? At man ikkr orker mer i jobben feks og sier op er å ta ansvar det 

Anonymkode: 33849...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

straffe barna? At man ikkr orker mer i jobben feks og sier op er å ta ansvar det 

Anonymkode: 33849...18a

Det er ikke det han sier til ts. Han sier at han ønsket en bedre jobb og trodde han kunne få dagpenger fra dag 1 etter å ha sagt opp selv.

Hvis han er utbrent og bare ikke så andre veier ut enn å gå på dagen, må han jo snakke med ts så de sammen skal finne ut av både økonomien, hans psyke og veien videre. 

Anonymkode: 21088...cbb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 21.02):

straffe barna? At man ikkr orker mer i jobben feks og sier op er å ta ansvar det 

Anonymkode: 33849...18a

Hvordan forsørge ungene uten jobb? Dersom barna hverken får tak over hodet eller mat på bordet som en ekstrem konsekvens av at de ikke kan leve på TS sin inntekt alene er det ikke å ta ansvar å si opp uten å ha en plan, det er i beste fall bare egoistisk.. 

Endret av Carrot
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvordan går det nå som det har gått noen dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 21.05):

Det er ikke det han sier til ts. Han sier at han ønsket en bedre jobb og trodde han kunne få dagpenger fra dag 1 etter å ha sagt opp selv.

Hvis han er utbrent og bare ikke så andre veier ut enn å gå på dagen, må han jo snakke med ts så de sammen skal finne ut av både økonomien, hans psyke og veien videre. 

Anonymkode: 21088...cbb

Det er vel noe tøys er ikke det grunnleggende beboer i Norge kunnskap at sier man opp må man vente på dagpenger en stund. 

Anonymkode: e24f7...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 23.23):

I helgen kom det frem at mannen min i all hemmelighet har sakt opp sin godt betalte og stabile jobb. Plutselig stod han her hjemme på mandag og var arbeidsledig.

Dette har han gjort fordi han har lyst på ny men enda ikke fått noe nytt tilbud.Så plutselig står han der, uten jobb å gå til, uten inntekt, uten noen som helst jævla rettigheter.

Vi har fire barn og boliglån. Jeg har inntekt, men det er ikke nok til å dekke alle utgifter. Vi lever i utgangspunktet rimelig, har ingen dyre vaner som kan droppes eller dyr bil som kan selges. Jeg føler at han i ren egoisme har dratt vekk hele vår økonomiske trygghet. Det føles som et enormt svik mot familien. Han har ikke noe spesiell bra utdannelse eller kompetanse som tilsier at det skal være lett å finne ny jobb heller.

Vurderer sterkt å gå fra han. 

Noen gode råd? Synspunkter?

Anonymkode: 8261b...ba1

Han har svikta deg. 

Anonymkode: 79439...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er vel noe tøys er ikke det grunnleggende beboer i Norge kunnskap at sier man opp må man vente på dagpenger en stund. 

Anonymkode: e24f7...6f9

Dessverre vet ikke alle det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...