Gå til innhold

Er det vanskelig å finne en snill mann? Hvor mange prosent av menn er snille/gode?


Mayer

Anbefalte innlegg

Jeg er helt sikker på at de finnes, men jeg treffer dem ikke. Jeg har gitt opp.  :sukk: 

Anonymkode: 17a40...ffa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

De fleste mennesker er faktisk snille, men det hjelper ikke at damer er tiltrukket mot bad boys som fluer blir mot dritt 😂 

Anonymkode: 2ea96...d24

Damer blir dessverre mest såret av good guys. 

Anonymkode: 1fa59...dce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si omtrent 80%.

De siste 20 prosentene gjør mye faenskap.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Isambard said:

Jeg vil si omtrent 80%.

De siste 20 prosentene gjør mye faenskap.

Jøss mye bra da. Takk for svar 😃

Anonymkode: 28565...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 19.28):

Hva slags folk man tiltrekker seg sier mye om en som person 

Anonymkode: 2d2fb...d42

Enig. Tipper det finnes omtrent like mange bra menn og damer. Og så har de bra damene en tendens til å ende opp med de bra mennene.

Finnes selvsagt en del unntak, og så er det dessverre slik at voldelige menn gjør større fysisk skade enn det de «dårlige» damene gjør.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men og kvinner midt på treet er dem som er best personlighetsmessig. Kjempeflotte eller veldig lite pene er slemme og jævlige på hver sin måte

Anonymkode: 11376...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Men og kvinner midt på treet er dem som er best personlighetsmessig. Kjempeflotte eller veldig lite pene er slemme og jævlige på hver sin måte

Anonymkode: 11376...34a

Ikke alle vel?

Anonymkode: 0ede5...208

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men og kvinner midt på treet er dem som er best personlighetsmessig. Kjempeflotte eller veldig lite pene er slemme og jævlige på hver sin måte

Anonymkode: 11376...34a

Nei. 

Anonymkode: 48038...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på en eventyrverden der folk er slemme eller snille. Jeg tror de aller fleste av oss både har gode og dårlige personlighetstrekk og erfaringer som gjør at vi oppfører oss både bra og dårlig mot andre - av og til uten å være klar over det. Jeg tror at noen mennesker sliter så mye med å regulere egen oppførsel at de ikke evner å være i nære relasjoner til andre, før de har fått hjelp og bedret seg selv. Det er ikke alltid deres feil, men man kan ikke rettferdiggjøre å være psykisk/fysisk eller mentalt voldelig mot sine nære, bare fordi man ikke har det bra med seg selv. Men jeg tror også veldig på at man ikke får som man fortjener, men som man aksepterer. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Helene1982 said:

Jeg tror ikke på en eventyrverden der folk er slemme eller snille. Jeg tror de aller fleste av oss både har gode og dårlige personlighetstrekk og erfaringer som gjør at vi oppfører oss både bra og dårlig mot andre - av og til uten å være klar over det. Jeg tror at noen mennesker sliter så mye med å regulere egen oppførsel at de ikke evner å være i nære relasjoner til andre, før de har fått hjelp og bedret seg selv. Det er ikke alltid deres feil, men man kan ikke rettferdiggjøre å være psykisk/fysisk eller mentalt voldelig mot sine nære, bare fordi man ikke har det bra med seg selv. Men jeg tror også veldig på at man ikke får som man fortjener, men som man aksepterer. 

Jeg tenkte slik som deg tidligere, men har endre mening. Ganske sikker på det nå at mennesker er enten slemme eller snille eller der i mellom. 

Anonymkode: 28565...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (På 23.4.2024 den 19.18):

Basert på dine erfaringer. Tenker da generelt i Norge i vår kultur (siden det er her vi bor og har erfaring). Alle generasjoner. Hvor stor andel av menn kan regnes som bra kjærestemateriale?

10%

Anonymkode: 4879c...d44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nei, ikke alle har det i seg å være kjipe jævler.

Anonymkode: 1fa59...dce

Men alle har potensialet til aggresjon og sinne i seg. Fler menn enn kvinner er voldelige fysisk. Både mot andre men og noen mot kvinner og barn. Tipper at ca 75% av mennesker prøver å være så snille de klarer. Det er vanskelig å være blid og snill hele tiden. Særlig hvis man opplever fysisk eller psykisk sykdom, dødsfall i nære relasjoner osv. menn og kvinner er ulike pga kjønnshormoner. Kvinner er nesten like ofte som menn voldelige mot egne barn, men ofte psykisk/ emosjonelt. Av de virkelig psykopatiske slemme mennesker jeg har møtt i løpet av livet er de i flertall blant kvinner. De er ofte flinkere til å manøvrere seg i sosiale situasjoner. Menn er også enklere å forstå på en måte. Når kvinner er voldelige ender det ikke ofte i dødelig utfall fordi menn er sterkere fysisk og villig til å ta risiko. 90% av befolkningen i fengsel/ kriminalomsorgen er jo menn. Mulig at menn ikke er like flinke til å anmelde hvis de opplever vold eller å bli utnyttet seksuelt. Oppveksten, særlig de første 10 årene har mye å si for hvordan videre utvikling blir. De som ender i fengsel har oftere blitt neglisjert eller utsatt for vold som barn. Så spiller jo genene inn og ikke minst relasjonennmellom foreldre og søsken

Anonymkode: 1ea3e...db2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 22.17):

Ok, si det til alle kvinnene som blir slått, voldtatt, drept, diskriminert mot i arbeidslivet og på nett av incel-søppel som deg da. :) 

Guttebarn som sutrer over at livet er så vanskelig, i en verden laget av og for menn, får null sympati. Ikke engang når dere blir gamle og dør uten å noengang ha blitt elsket, fortjener dere sympati. Dere fortjener aaaaall ensomhet og bitterhet som kommer til dere...

Og ja, det er bare kvinnehatende incels som går rundt og påstår at kvinner er "slemme".

 

Anonymkode: b699f...0f3

Søppel-kvinner tiltrekker seg søppel-menn. Ergo, problemet er DEG. 

Anonymkode: f26fd...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke. Jeg er redd for at det er veldig få...

Jeg har så dårlige erfaringer med menn.
Jeg har hatt en far som har vært utrolig ondskapsfull og slem, han er diagnosistert med antisosial personlighetsforstyrrelse (altså psykopat, som det het før i tiden/ville vært i USA f. eks.).
Videre har jeg vært i to forhold med særdeles grov mishandling (for ordens skyld har jeg også vært i 3 forhold uten mishandling, men det er vel bare han ene jeg ville beskrevet som ordentlig snill). 
Utover det har jeg blitt voldtatt, utsatt for overgrep og opplevd en del negativt med menn ellers også.

Jeg håper jeg bare har vært uheldig, og at mine erfaringer ikke er representative.
Jeg kjenner liksom få menn jeg ville definert som snille, men selv blant noen av de jeg har tenkt på som snille er f. eks. ikke det mot andre eller i den grad at de i ordets rette forstand kan defineres som det. 

Anonymkode: 2b381...e48

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men alle har potensialet til aggresjon og sinne i seg.

Anonymkode: 1ea3e...db2

Enig. Det er da også helt naturlig - mennesker som er passifist i enhver situasjon kan ikke beskytte barna sine i en farlig situasjon.

Sitat

Fler menn enn kvinner er voldelige fysisk.

Kilde?

Anonymkode: 0ede5...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Søppel-kvinner tiltrekker seg søppel-menn. Ergo, problemet er DEG. 

Anonymkode: f26fd...003

Dette er et veldig godt eksempel på hvorfor kvinner velger bjørnen over mannen. Den hånlige, nedlatende holdningen med å skylde på offeret. 

Anonymkode: d5cf6...41a

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ikke meg du spør, men utrolig enkelt å finne ved et enkelt googlesøk.
F. eks.:
https://www.bufdir.no/statistikk-og-analyse/kjonnslikestilling/vold-kjonn

Anonymkode: 2b381...e48

Hvordan forklarer du da lesbiske forhold og det faktumet å det forekommer mer vold enn i homofile forhold? 

Anonymkode: f26fd...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måte å sile de ut er å ta vekk alle som selv sier hvor snille de er.

Alle selvutnevnte snille menn jeg har møtt, når de tror de har deg og føler seg komfortable med deg, har vist seg å være surmulende, konfliktsky, aggressive, kranglete, sinte, til og med voldelige, narsissistiske og nedlatende. 

Anonymkode: 5128e...531

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan forklarer du da lesbiske forhold og det faktumet å det forekommer mer vold enn i homofile forhold? 

Anonymkode: f26fd...003

Eh, hæ?

Du spurte et annet vedkommende om kilde på at flere menn er voldelige fysisk enn kvinner, jeg tenkte at det må da være utrolig enkelt å finne ut av, googlet, fant kilde og limte inn en som eksempel, påpekte i samme slengen at det også er utrolig enkelt å finne (ergo skjønner jeg ikke engang hvorfor du spurte om kilde, ettersom det både er allmennkunnskap og altså veldig enkelt å finne selv).

Så: Hva babler du om? 

Anonymkode: 2b381...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...