Gå til innhold

Er det vanskelig å finne en snill mann? Hvor mange prosent av menn er snille/gode?


Mayer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flott at du er stolt feminist, håper du er en av de gode feministene. Og supert at dere tåler å få merkelapper tilbake, når dere slenger ut merkelapper og kategoriseringer av menn i tide og utide.

Anonymkode: a7eb1...b91

Fra Norske Leksikon:

Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler primært om kvinnefrigjøring, men også om frihet, likestilling og rettferdighet for alle.  


Alle feminister er pr definisjon "gode". ;) 
Menn som krangler om begrepsbruken rundt dette viser seg alltid å være mannsjåvinister innerst inne. De er vel livredde for at damer skal behandle de på samme måte som menn har behandlet damer. :)

Anonymkode: b699f...0f3

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle feminister er pr definisjon "gode". ;) 
Menn som krangler om begrepsbruken rundt dette viser seg alltid å være mannsjåvinister innerst inne. De er vel livredde for at damer skal behandle de på samme måte som menn har behandlet damer. :)

Anonymkode: b699f...0f3

Ikke nødvendigvis nei. Det blir som å si at alle incels er farlige menn. Det stemmer jo heller ikke.

"Viser seg alltid", ja akkurat. Generalisering og projisering er også et ofte brukt verktøy. 

Anonymkode: a7eb1...b91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke nødvendigvis nei. Det blir som å si at alle incels er farlige menn. Det stemmer jo heller ikke.

"Viser seg alltid", ja akkurat. Generalisering og projisering er også et ofte brukt verktøy. 

Anonymkode: a7eb1...b91

Incels er pr definisjon uønskede menn som har valgt å klandre kvinner for sin mislykkethet. Generalisering av kvinner er et ofte brukt verktøy, det samme er trolling, manipulering og gaslighting. De fleste incels har lav sosial intelligens, så de er ganske enkle å finne. ;) Tittei. :)


Feminister er pr definisjon kvinner og menn som forstår at vi alle er likeverdige. :) Vi kjemper det godes kamp, alt vi ønsker er fred og kjærlighet for alle. Mannsjåvinistene sprer hat og er derfor en byrde (jeg tror nok de fleste av de føler seg som en byrde også, det er vel derfor de er ekstra ekle). 

 

Anonymkode: b699f...0f3

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Incels er pr definisjon uønskede menn som har valgt å klandre kvinner for sin mislykkethet. Generalisering av kvinner er et ofte brukt verktøy, det samme er trolling, manipulering og gaslighting. De fleste incels har lav sosial intelligens, så de er ganske enkle å finne. ;) Tittei. :)
 

Anonymkode: b699f...0f3

Incels er per definisjonen mennesker som blir valgt bort av det motsatte kjønn. At det finnes mange måter å kategorisere incels på for de som elsker slikt, betyr ikke at definisjonen av incel endres. Incel ble til og med "oppfunnet" av ei dame som brukte det om seg selv. Det er kun i senere år at en subgruppe mennesker har funnet ut at dette kun skal gjelde menn, slik at man kan bruke det som et våpen mot de.

For øvrig veldig lite modent og voksent av deg å slenge inn kommentarer og hint om at jeg er incel, mannsjåvinist, og diverse annet som faller deg inn. Det har fint lite med debatten å gjøre, uansett hvor mye du tror du sitter med "trumfkort".

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Feminister er pr definisjon kvinner og menn som forstår at vi alle er likeverdige. :) Vi kjemper det godes kamp, alt vi ønsker er fred og kjærlighet for alle. Mannsjåvinistene sprer hat og er derfor en byrde (jeg tror nok de fleste av de føler seg som en byrde også, det er vel derfor de er ekstra ekle). 

Anonymkode: b699f...0f3

Jeg sier kun at det fortsatt kan finnes hat og negativitet innad i feminismen uten at det gjør at feminisme i seg selv er hatefult eller negativt.

Anonymkode: a7eb1...b91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel både snille menn og mindre snille, men det kommer an på hvor grunne og ryggradsløse de er mm.. Jeg er mann på 46 og jeg kan med hånda på hjerte si at jeg er snill, og som forrige kjæresten sa det, "jeg tror du er det snilleste menneske jeg har møtt".  Jeg er singel og ønsker å møte noen, men det kan ikke være hvem som helst.

Poenget mitt er at man vet aldri hva man får, en mann kan oppleves som snill men kan være et troll bak fasaden.

 

Anonymkode: c4c8c...7a7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn er snille, så det burde ikke være noe problem.

Anonymkode: 2e4f0...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn er sikkert snille og gode mennesker på generell basis. Men om jeg skal være i et forhold med en mann skal han ha nok emosjonelle evner til å ta ansvar, støtte og bidra både emosjonet og praktisk i forholdet. Det er det faktisk mange menn som ikke gjør, selv om de er så "snille". Se bare alle trådene her inne om menn som ikke bidrar hjemme i det hele tatt. 

Tipper at et sted mellom 20 og 30% faktisk tar ansvar og bidrar. Og kvinner skjønner fort om en mann har innsikt og evner til å bidra eller ikke. 

Anonymkode: 41f2b...5bb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/23/2024 at 7:26 PM, Mayer said:

Husk at de kan fremstå snille uten å være det bak lukkede dører...

Det er jo dette. Jeg tror jeg har funnet en. Men er var på at ting kan plutselig endre seg. Med første tegn er jeg borte. Jeg er evig optimist. 

Sett på filmer og lest i bøker og eventyr både slemme og snille, et sted må jo disse ideene komme fra. 

Anonymkode: 28565...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (På 23.4.2024 den 19.18):

Basert på dine erfaringer. Tenker da generelt i Norge i vår kultur (siden det er her vi bor og har erfaring). Alle generasjoner. Hvor stor andel av menn kan regnes som bra kjærestemateriale?

Spørs litt hvilken mening du legger i snille menn.

Jeg kunne aldri vært sammen med en som ikke ville leve i et likestilt forhold, bidratt like mye både hjemme og på jobb som meg.

Om de hadde hatt et annet syn så vil jeg ikke si at de er slemme av den grunn, men at de hadde manglet litt personlighetsmessig i forhold til hva jeg vil ha.

Skal jeg sette en prosent på hvor mange snille menn som finnes der ute så tror jeg nok at man hvertfall kommer opp i 80 - 90 % (eller mer). Men prosentandelen som hadde vært innenfor en slik jeg ønsker er nok atskillig lavere, kanskje nede i 20 %. Men jeg har allerede funnet en slik jeg ønsker. Du må bare fortsette å lete til du også finner en som du syns behandler deg bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Alle feminister er pr definisjon "gode". ;) 
Menn som krangler om begrepsbruken rundt dette viser seg alltid å være mannsjåvinister innerst inne. De er vel livredde for at damer skal behandle de på samme måte som menn har behandlet damer. :)

Anonymkode: b699f...0f3

Fra wikipedia:

»Since the late 20th century, many newer forms of feminism have emerged. Some forms, such as white feminism and gender-critical feminism, have been criticized as taking into account only white, middle class, college-educated, heterosexual, or cisgenderperspectives. These criticisms have led to the creation of ethnically specific or multiculturalforms of feminism, such as black feminism and intersectional feminism.[15] Some have argued that feminism often promotes misandry and the elevation of women's interests above men's, and criticize radical feminist positions as harmful to both men and women.[16]»

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Feminism

Anonymkode: 0ede5...208

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, kjenner veldig mange snille menn, som jeg antar er snille og gode mot sine partnere. Min mann er også veldig snill. Tidligere kjærester har forsåvidt også vært snille. 

Anonymkode: b24a5...0da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Næh, kjenner veldig mange snille menn, som jeg antar er snille og gode mot sine partnere. Min mann er også veldig snill. Tidligere kjærester har forsåvidt også vært snille. 

Anonymkode: b24a5...0da

De fleste menn og kvinner er da snille. I betydningen «ikke ond» eller «ikke slem». Å være en dritt er som regel irrasjonelt.

I en presset situasjon hvor partneren din svikter deg grovt eller lignende så tror jeg vi alle har det i oss å være kjipe jævler. Jeg kan være både langsint og skadefro hvis jeg føler meg tråkket på.

Anonymkode: 0ede5...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I en presset situasjon hvor partneren din svikter deg grovt eller lignende så tror jeg vi alle har det i oss å være kjipe jævler. Jeg kan være både langsint og skadefro hvis jeg føler meg tråkket på.

Anonymkode: 0ede5...208

Nei, ikke alle har det i seg å være kjipe jævler.

Anonymkode: 1fa59...dce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ikke alle har det i seg å være kjipe jævler.

Anonymkode: 1fa59...dce

Ok, bare de jeg kjenner som jeg har sett bli sviktet grovt da. Du er sikkert snill som et lam.

Anonymkode: 0ede5...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, bare de jeg kjenner som jeg har sett bli sviktet grovt da. Du er sikkert snill som et lam.

Anonymkode: 0ede5...208

Den beste hevnen er å leve et bedre liv uten dem. 

Anonymkode: 1fa59...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt vil jeg si at mange menn er snille og hyggelige, men at det er en god porsjon slemme menn også. Eksmannen min var ekstremt voldelig, en sadist av dimensjoner. Min eks etter dette var ikke direkte slem, men håpløs med penger og satte meg ufrivillig i økonomisk uføre. 

Det sagt, min nåværende samboer og kommende ektefelle er fantastisk og snill på alle måter. Og han har gitt meg troen på menn på en annen måte enn før. Så jeg tror de fleste menn er snille, men ikke alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal definere flesteparten av menn jeg har vært borti. De er ikke slemme, men ikke direkte genuint gode heller. De er hakket mer egoistiske enn kvinner jeg kjenner, de har lett for å dømme andre for ting de selv gjør (lite selvinnsikt), de virker som de reflekterer lite over egen oppførsel og handlinger, og de er veldig lite åpne for emosjonell tilknytning som innebærer vanskelige og vonde samtaler feks. De vil liksom bare ha hverdagen som den er, uten noen dypere tilknytning, de vil heller skyve alt av følelser unna enn å kjenne på noe som kan være litt sårt eller vondt. Og det er vel nettopp derfor de ikke reflekterer eller har selvinnsikt. Da må man innom såre punkter nemlig. Så, tja, de er stort sett snille, men ikke når noe trigger dem. Da går de inn i en overlevelsesmodus siden de da støter på ting de ikke har noen intensjoner om å jobbe med eller bli bevisst på. Og i de situasjonene kan de ærlig talt oppføre seg slemt. 

Anonymkode: 62bab...5ac

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rukket å passere femti år, og har hatt noen forhold og kjærester siden min første kjæreste som 14 åring og fikk mitt første kyss.

Kun èn fyr har vært det jeg vil kalle slem. 99% er greie menn.

Han og jeg var sammen i perioden da vi var 17-18 år gamle, og allerede den gangen var han noe som fort kunne utvikle seg til å bli en såkalt konebanker. Han sparket til meg, grep meg i kragen og slengte meg inn i veggen og klynget meg opp mot veggen mens han ropte og freste til meg. 

Heldigvis ble det slutt etter under ett års forhold. Det var jeg som fikk nok etter en sånn episode, og løp min vei og snakket aldri med han igjen.

Har googlet han i løpet av de siste åra nå, og han ser ikke ut i dag. Overvektig og skallet, og har tydeligvis en slags sjefsjobb (i alle fall for avdelingen) i firmaet han jobber i. Jeg har mange ganger faktisk lurt på.... endte han opp med å bli en konebanker som voksen også? Eller var det tenåringshormoner som gjorde han sånn i den alderen vi var i?

Har ikke tenkt å kontakte han for å spørre 😂

PS! Jeg ble nysgjerrig nå som jeg nevnte han igjen og sjekket adressen hans akkurat nå. Og det bor en kvinne på samme adresse og med samme etternavn som han.... det kan være en datter, og det kan være kona. Hvem vet. Håper han er snill med henne..

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på min erfaring med x’er. Jeg har fem x’er, en var snill. 

Anonymkode: 93a89...f52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Slemme menn og troll til kjerringer" ? Lett omskrevet fra eventyret.

Jeg vil tro ansvaret for gode forhold og samliv bør være 50/50....Men er stygt redd for at en god del damer lider av et slags prinsessesyndrom, der deres egne følelser og behov (både innbilte og reelle) må dekkes 100%. I sånne relasjoner blir mannen fort "slem"

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...