Gå til innhold

Er det hersketeknikker svigermor holder på med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er uenig. Svigermor retter seg til henne, ikke mannen. Da må man tåler svar og reaksjon fra svigerdatter. Det er heller sønnen som burde sagt noe etter kommentaren, helt av seg selv. 

Feks "hva mener du nå, mamma?". 

Så svarer hun kanskje (eget eksempel): "jo, for Ine var jo invitert hit i fjor, men valgte å feire med sin familie i stedet". 

Da kan sønnen/svigerdatter svare noe som passer, feks "Men av og til deler vi oss, har ingen problemer med det. Det er enda 1mnd til, vi kommer med svar nærmere".

Anonymkode: 781b8...2ab

Ja, mannen burde tatt over.

Men ellers,  hvorfor skal hun gidde å krangle ?

Anonymkode: 8a4c6...6ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig er dette hersketeknikk. Kutt all kontakt med mennesket.

Anonymkode: 3e5f1...8ec

Ja, jeg opplever det som hersketeknikk. Hva ellers er det når hun har plaget meg i 5 år og skylder på at det er min skyld at hun må være sånn mot meg. Videre sier hun at forskjellen på meg og de andre er at de kan oppføre seg.. Tåpelig kommentert / svart av henne. Typisk hersketeknikk! Og så klarer hun å lire fra seg at hun ikke kan snakke med meg på tomanns fordi «sånn er situasjonen nå blitt!» Hva er jeg da, en farlig person hun ikke en gang kan tillate seg å ta en prat med på voksen måte uten to valgfrie observatører eller hva faen hun har sett for seg.. Nå er det nok!

Anonymkode: 5f6d5...512

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller kalle det mobbing 

Anonymkode: dec95...5a2

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil heller kalle det mobbing 

Anonymkode: dec95...5a2

Ja, det er også passende å kalle det for.

Anonymkode: 5f6d5...512

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Slike folk reagerer med å bli glad for det da er de kjernefamilien igjen med "ungene"sine. Var en prest som uttalte seg om at den dagen man får sin egen familie så må den gamle familien gi slipp for å la den nye gro. 

Men flere av disse svigermødrene gir aldri slipp på sønnene sine, da får de bare beholde de om de ikke markerer at de har blitt voksne. 

Ikke møt henne alene med ungene som backup, herregud...skal si du har vært "heldig" med svigemor. Men forvent at dere møtes alene ettersom dette er mellom dere to, man trenger ikke å invitere hele bøtteballetten fordi hun har tråkket over. 

Anonymkode: a46d9...8bc

Hva kan være grunnen til at slike skal ha med 2 til, hvilken rolle skal liksom de ha? Jeg opplever ikke de som ufine, men forstår ikke hva motivet med å ha med 2 voksne barn er?  Velger bort min mann..

Anonymkode: 5f6d5...512

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva kan være grunnen til at slike skal ha med 2 til, hvilken rolle skal liksom de ha? Jeg opplever ikke de som ufine, men forstår ikke hva motivet med å ha med 2 voksne barn er?  Velger bort min mann..

Anonymkode: 5f6d5...512

Disse to er vant med moren sin at hun styrer showet, du burde jo ha med mannen din og ikke dra alene. Høres ikke lurt ut i det hele tatt å reise ut ifra at hun allerede er ett "offer" og må ha vitner. Hadde holdt meg unna ts

Anonymkode: a46d9...8bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Disse to er vant med moren sin at hun styrer showet, du burde jo ha med mannen din og ikke dra alene. Høres ikke lurt ut i det hele tatt å reise ut ifra at hun allerede er ett "offer" og må ha vitner. Hadde holdt meg unna ts

Anonymkode: a46d9...8bc

Det blir alene mellom oss to eller med min mann, tillater ikke noen andre. 

Anonymkode: 5f6d5...512

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir alene mellom oss to eller med min mann, tillater ikke noen andre. 

Anonymkode: 5f6d5...512

Bra, syns det er bra at du står opp for deg selv. Kanskje hun lærer noe? Hvem vet, men da har du prøvd 

Anonymkode: a46d9...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier mannen din?

Anonymkode: 7bde3...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva sier mannen din?

Anonymkode: 7bde3...ba4

At jeg bør holde meg lavt i terrenget. Kjenner sin mor, sier at hun nok er illsint og vil gjøre ting langt verre. Bør avventer med å snakke med henne til hun har roet seg skikkelig. Han sier at han forstår meg men at jeg ikke kommer noen veier med å konfrontere henne akkurat nå. Han fortalt meg at hun har brent mange broer opp gjennom oh det er ingen som har vunnet..

Anonymkode: 5f6d5...512

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

At jeg bør holde meg lavt i terrenget. Kjenner sin mor, sier at hun nok er illsint og vil gjøre ting langt verre. Bør avventer med å snakke med henne til hun har roet seg skikkelig. Han sier at han forstår meg men at jeg ikke kommer noen veier med å konfrontere henne akkurat nå. Han fortalt meg at hun har brent mange broer opp gjennom oh det er ingen som har vunnet..

Anonymkode: 5f6d5...512

Hm, hadde det vært min mor hadde jeg satt hardt mot hardt og gitt et ultimatum. 

Anonymkode: 7bde3...ba4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

At jeg bør holde meg lavt i terrenget. Kjenner sin mor, sier at hun nok er illsint og vil gjøre ting langt verre. Bør avventer med å snakke med henne til hun har roet seg skikkelig. Han sier at han forstår meg men at jeg ikke kommer noen veier med å konfrontere henne akkurat nå. Han fortalt meg at hun har brent mange broer opp gjennom oh det er ingen som har vunnet..

Anonymkode: 5f6d5...512

Vet du hva, da fremstår hun som en konfliktskaper og det kan være lurt å justere forventningene dine til samtalen ut fra dette. 

Jeg ville absolutt ha satt foten ned og konfrontert henne, men hatt svært lave forventninger til at hun ville skjerpe seg eller komme med noen beklagelser.

Hvis svigermor er den eneste i familien som er sånn, og dette er et kjent problem, så burde de andre støtte deg og si fra at de er enige i at hun oppfører seg dårlig mot deg. Slik sett kan det være en fordel om datteren og den andre sønnen er til stede. Jokeren her er jo bare at du ikke vet hva de kommer til å si, om noe. Men dette kan kanskje mannen din vite noe om? Han må jo ha snakket med søsknene sine om sin håpløse mor noen gang?

Anonymkode: cfb63...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Må legge til at det skjedde en episode i høst hvor mine svigerforeldre tråkket over streken ift meg, uten at mannen min var der. Jeg ble rasende og gikk til mannen min. Som igjen gikk til sin mor og ba henne si unnskyld til meg for sin oppførsel. Og hun tok kontakt med meg og ba om unnskyldning. Det er slik det  skal gjøres ts!

Anonymkode: 5927f...055

Nei, ikke nødvendigvis.

I min familie ville du kommet langt med litt bein i nesa. 

En sånn som løp til en større og sterke for å la dem tale sin sak, hadde fort havna uttafor.

Anonymkode: e0089...e0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Våre planer er felles og vi var sammen med svigers i fjor. Det er dette som skjer, at hun plutselig lirer fra seg stikk som ikke har noe som helst mål og mening.. Mangler sosial intelligens når hun prater til meg, men bare meg..

Anonymkode: 5f6d5...512

Du må begynne å reagere sier mange. Men igjen er et annet råd å aldri gi slike folk en reaksjon. Å vise følelser er det de ønsker å få ut av situasjonen. Ignorer fullstendig og behandle som luft når du må møte på. Ellers dropp alt felles. 

Anonymkode: 685e4...7bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg opplever det som hersketeknikk. Hva ellers er det når hun har plaget meg i 5 år og skylder på at det er min skyld at hun må være sånn mot meg. Videre sier hun at forskjellen på meg og de andre er at de kan oppføre seg.. Tåpelig kommentert / svart av henne. Typisk hersketeknikk! Og så klarer hun å lire fra seg at hun ikke kan snakke med meg på tomanns fordi «sånn er situasjonen nå blitt!» Hva er jeg da, en farlig person hun ikke en gang kan tillate seg å ta en prat med på voksen måte uten to valgfrie observatører eller hva faen hun har sett for seg.. Nå er det nok!

Anonymkode: 5f6d5...512

Sånne folk er verst mot folk de føler seg truet av. De har større behov for å få makt over den de anser som bedre enn seg selv. 

Anonymkode: 685e4...7bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hun er super rigid, sønnen har sagt la det ligge. Du kjenner mamma, det er ikke verdt det..

Anonymkode: 5f6d5...512

Det høres ut som min eks svigermor, hun var ikke akkurat streng.. men hun skal liksom hele tida plapre om hva som er riktig og hva hun syns ikke er rett og hva som er galt om absolutt alt, og sønnen høre på alt hun har å si. Han lystre hun! Hun pleide å sende stikk til meg, når hun sa noe dumt så siktet hun til meg.. hvor ubrukelig jeg er etc. Eks min sa moren er så ubetenksom og jeg må ikke bry meg. Men det holdt på sånn i mange år og hun satte min eks opp mot meg også. Vi var enig jeg skulle lage middag, maten var klar.. istedenfor dro han til moren og spiste nr han hadde avtalt med meg og middagen stod ferdig og klar. Han slipper alt i nevene når moren ringer. Også en annen gang når hun kom hjem til han og jeg hadde mat til oss klar. Hun hadde middagsrester med, og hun ble drittsur og skjelte meg ut. Han spiste så klart hennes mat igjen! Skjønner ikke det med maten hennes, også kjøpte hun samme kjoler som meg fra matchklær. I følge min eks så er jeg ingen svigermødres drøm. Jeg har snakket med mange eldre på kafeer som gjerne skulle hatt meg som svigerdatter deres. Jeg jobbet ikke i fulltid og det var et problem for eks svigermor og min eks, de ser ned på uføretrygda. Jeg er totalt ubrukelig! 

Anonymkode: f2e9d...b8e

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen din er en feig fjott! Han står jo ikke opp for deg! Beskytter deg ikke, bare lar moren sin holde på å terrorisere deg. Det er ikke greit!❤️

Og hun virker som ei olm, slem heks. Med narsissistiske trekk.  Jeg tror ikke det vil komme noe godt ut av et slikt møte med henne. Tror ikke noen av barna hennes er i stand til å stå opp for deg, og du kommer ikke til å nå inn til henne. Det blir bare å stille seg åpen for flere angrep fra henne. Skjønner det hadde føltes godt å si i fra, men hun er ikke mottagelig for det. Bare la dette møtet fisle ut, ikke dra til henne, ikke la henne komme til deg. Og aller viktigst: Si fra til mannen din at han svikter deg når han ikke står opp for deg! 

Anonymkode: 57cd3...f72

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Mannen din er en feig fjott! Han står jo ikke opp for deg! Beskytter deg ikke, bare lar moren sin holde på å terrorisere deg. Det er ikke greit!❤️

Og hun virker som ei olm, slem heks. Med narsissistiske trekk.  Jeg tror ikke det vil komme noe godt ut av et slikt møte med henne. Tror ikke noen av barna hennes er i stand til å stå opp for deg, og du kommer ikke til å nå inn til henne. Det blir bare å stille seg åpen for flere angrep fra henne. Skjønner det hadde føltes godt å si i fra, men hun er ikke mottagelig for det. Bare la dette møtet fisle ut, ikke dra til henne, ikke la henne komme til deg. Og aller viktigst: Si fra til mannen din at han svikter deg når han ikke står opp for deg! 

Anonymkode: 57cd3...f72

Det blir ingen møte mellom oss. Den muligheten mista hun i det øyeblikket hun skrev at de andre to skal være med og unnskyldte det med den setningen jeg ikke klarer å fordra «fordi sånn har situasjonen nå blitt».. Sånt gidder ikke jeg.. «Situasjonen nå blitt»!!????!! Hva i svarte betyr det for noe? 
Frister nesten med å svare, nekter å se deg mer for sånn har dessverre situasjonen nå blitt…

Anonymkode: 5f6d5...512

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånne folk er verst mot folk de føler seg truet av. De har større behov for å få makt over den de anser som bedre enn seg selv. 

Anonymkode: 685e4...7bc

Truet av? Det tror jeg ikke. Hva skulle det være for noe.

Anonymkode: 5f6d5...512

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du må begynne å reagere sier mange. Men igjen er et annet råd å aldri gi slike folk en reaksjon. Å vise følelser er det de ønsker å få ut av situasjonen. Ignorer fullstendig og behandle som luft når du må møte på. Ellers dropp alt felles. 

Anonymkode: 685e4...7bc

Dette, på en måte. Skal du spille deres spill (for det er et spill for slike sadister), så må du nesten gi de motsatt reaksjon av det de forventer.

Om hun forventer at du skal kue deg over sånne ekle kommentarer rundt middagsbordet, så bør du reagerer med å le. Forventer hun at du skal spørre hva galt du har gjort. Så gjør du nettopp IKKE det, men spør om det var det dårlige beinet hun stod opp med i dag eller noe som går på henne. Forventer hun en unnskyldning så ber du om en fra henne, og forventer hun en konfrontasjon slik at hun kan leke offer, så ignorerer du og viser at hun ikke er verdt energien din. 

Hun vokser på dine triste følelser, og hun blir mindre når du viser selvtillit og styrke. 

For meg der dette uansett ut som en relasjon som ikke kan reddes. Så hvis du vil spille spill for moro skyld, uten å investere følelser og ahead. Og hvis du er ferdig, så lar du den dama råtne i sin egen oppkonstruerte selvmedlidenhet som gjennomskues av alle. Da lar du vær å bruke noe mer tid eller tankekraft på denne dama, for alltid.

Ingen bør finne seg i å bli dårlig behandlet.

Anonymkode: 3eaf2...a44

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...