Gå til innhold

Hvorfor bedre å få sønn enn datter? Fortsatt i vår tid, i vesten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi det kommer nybyggere med gammeldagse holdninger.

Anonymkode: d36c8...394

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jentebarn er mye triveligere. Ville helst hatt jenter om jeg skulle hatt barn, siden jeg kun er oppvokst med brødre.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har både sønn og datter.

Jeg ble lettet når vi først fikk en datter. Jenter klarer seg stort sett alltid, de blir mødre(90%) og da blir jeg bestefar🙂. Jenter bosetter seg oftest nærme mor og sjansen for å ha barnebarn i nærheten øker. Mormor ser barnebarna mer en farmor i de fleste tilfeller.

Gutter faller lettere ut av skolen, blir tapere, har risikoadferd, flere havner i fengsel, blir utsatt for vold, dør tidligere i ulykker eller rus. Flere gutter har diagnoser som autisme, ADD, ADHD osv. Kun 7 av 10 gutter blir fedre.

Oppsummert er risikoen for gutter mye høyere innen alle parametre. Og når man ser alle fortvilte mødre som går å maser på sine sønner om å få barnebarn mens jentemødre strikker hentesett poster bilder av nurkene så vil jeg si at få jentebarn er definitivt en fordel. 

Jeg har blitt bestefar siden min datter fikk barn. Sønnen min er fremdeles litt ung (22) men heldigvis klarte vi å lose han igjennom en ungdomstid og han har fått bra utdannelse, tjener bra og virker populær hos jentene så vi har håp for han og🙂. men når jeg ser hvor mange av hans guttkompiser som har falt utenfor eller har falt fra så er det skremmende.

Samfunnet heier på jentene så det er en stor fordel med jentebarn.

Anonymkode: ef645...4c2

Jeg hører flere si dette, men det går jo ikke helt opp?

Hvem er guttene disse jentene får barn med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett barn, en jente. Da følte jeg meg ferdig. Var jente jeg ville ha.

Anonymkode: eb98b...d47

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har motsatt inntrykk. 
Hadde en sønn, og da jeg delte med venner og familie at nr 2 i magen var ei jente, fikk jeg mange: gratulere! Så heldig du er! Så gøy! Koselig med jente! 

Anonymkode: 7f2ec...95e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de bortskjemte prinsessene som vokser opp i dag, skal det bli spennende å se hvordan samfunnet blir i fremtiden. 

Anonymkode: 6aa84...03d

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Med de bortskjemte prinsessene som vokser opp i dag, skal det bli spennende å se hvordan samfunnet blir i fremtiden. 

Anonymkode: 6aa84...03d

Kjenner du alle jenter som vokser opp idag, altså? 🤭

Anonymkode: eb98b...d47

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, hvorfor er det slik at det å få en sønn sees på som en fordel, i vår tid og vår del av verden? Mitt inntrykk er nemlig at det virker å bestå, enda jeg tenker det som gammeldags. 

Hva syns dere, ville du sett sønn eller datter som bedre enn det andre kjønnet? Eller spiller det ingen rolle? Og hva er det som gjør at du mener det?

Ønsker ærlige svar uten preg av politisk korrekthet. 
 

Anonymkode: b251d...d34

Jeg oppfatter at det er helt motsatt. At flere ønsker jenter i vesten nå. Mer populært med gutter i land som Kina hvor menn er ansvarlig for gamle foreldre, og kvinneundertrykkende land i Midtøsten. 

Anonymkode: 0d603...d04

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det minste så beholder (flesteparten) her i vesten baby om det er "feil" kjønn.

Feks i India så blir jentebabyer drept eller abortert i flere landsbyer. Der er det STOR overvekt av menn.

Anonymkode: cdfe7...820

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maggi2 skrev (1 time siden):

Dette nekter jeg faktisk å tro. Du mener seriøst at folk sa kondolerer da du annonserte at du ventet en gutt?? 

Ja, du kan nekte alt du vil men fikk mange kjipe kommentarer. Her er et bittelite utvalg, blant mange kjipe kommentarer;

 

 «å, nok en gutt, jaja» «å DET BLIR UTROLIG SLITSOMT!!!»

«huff, tenk på DE bursdagene da.»

«dere kan jo adoptere en jente da.» 


«oj, nok en gutt født sent på året, men men, du kan sikkert få utsatt skolestart».

på Nord Kypros kan man velge kjønn på barnet, bare sånn til beste gang, så vet dere det. 

«du vet det Jan jo fortsatt bli en jente, ingenting er sikkert før fødselen.» 

«oj, ja men dere kan jo prøve igjen, blir sikkert jente neste gang.» 

Anonymkode: 6f117...8c7

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ett barn, en jente. Da følte jeg meg ferdig. Var jente jeg ville ha.

Anonymkode: eb98b...d47

Jeg har ett barn, en sønn. Da følte jeg meg ferdig. Var gutt jeg ville ha.

For en meningsløs kommentar.

Jeg føler familien er komplett, jeg har fått det etterlengtede barnet mitt. Ikke fordi han er gutt men fordi han er barnet mitt. 

Hele denne kjønnsdiskusjonen er blåst ut av proporsjoner på kg. Møter ingen ute i det virkelige liv som holder på sånn.

Anonymkode: bd61d...53e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har ett barn, en sønn. Da følte jeg meg ferdig. Var gutt jeg ville ha.

For en meningsløs kommentar.

Jeg føler familien er komplett, jeg har fått det etterlengtede barnet mitt. Ikke fordi han er gutt men fordi han er barnet mitt. 

Hele denne kjønnsdiskusjonen er blåst ut av proporsjoner på kg. Møter ingen ute i det virkelige liv som holder på sånn.

Anonymkode: bd61d...53e

Meningsløs for deg, ikke for meg. Jeg og eksen snakket om hva vi kunne tenke oss. Begge sa jente. Er ikke uvanlig å ha et ønske. Vi fikk det vi ønsker oss.

Anonymkode: eb98b...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

 

Hele denne kjønnsdiskusjonen er blåst ut av proporsjoner på kg. Møter ingen ute i det virkelige liv som holder på sånn.

Anonymkode: bd61d...53e

Jeg har forresten møtt mange. "Vi prøver på en xx denne gangen" eller "jeg ønsket meg en xx fordi ditt og datt" eller "endelig fikk vi xx som vi har prøvd på" Er faktisk ganske vanlig.

Anonymkode: eb98b...d47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg har 3 sønner og 1 datter. Forstår ikke at det ene er mer fordel enn det andre?!? 

Anonymkode: 9a52a...001

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, hvorfor er det slik at det å få en sønn sees på som en fordel, i vår tid og vår del av verden? Mitt inntrykk er nemlig at det virker å bestå, enda jeg tenker det som gammeldags. 

Hva syns dere, ville du sett sønn eller datter som bedre enn det andre kjønnet? Eller spiller det ingen rolle? Og hva er det som gjør at du mener det?

Ønsker ærlige svar uten preg av politisk korrekthet. 
 

Anonymkode: b251d...d34

Mitt inntrykk er motsatt. 

Anonymkode: 0d069...59d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt pussig dette med at kvinner ønsket seg døtre med tanke på at man som kvinne vet hvilke utfordringer man har som jente/kvinne i dag (kvinnesykdommer, kroppspress, lavere lønn enn menn, aldersdiskriminering, faren for overgrep/vold osv.) 

 

Anonymkode: c764f...be2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har litt samme inntrykket. Feks Midtøsten og Kina. USA også forsåvidt. Jeg har bare brødre og ønsket meg gutter. Fått to jenter så langt og trives med det.

Anonymkode: 83620...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Min erfaring er at tenårings gutter er 10 ganger snillere.

Anonymkode: 70188...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vestlige samfunn er det ingen fordeler med en sønn. Hva skulle det vært?

At noen har preferanser for en sønn kan være. Men det er personlige preferanser, ikke samfunnsdrevet. Og det gir ingen fordeler på noen områder i livet. Hverken for barnet eller foreldrene.

I andre samfunn er struktureren satt opp slik at sønnene og hans familie får masse fordeler, både økonomiske og sosiale. Preferansene er satt av samfunnet. Dette er ikke tilfellet i vesten.

Å ha preferanse for en sønn i vesten er som å foretrekke en rød bil fremfor en blå. Det er helt betydningsløse preferanser hos den enkelte. Det gjør ingenting fra eller til for eierens transport.

Anonymkode: 82d60...ffd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har både sønn og datter.

Jeg ble lettet når vi først fikk en datter. Jenter klarer seg stort sett alltid, de blir mødre(90%) og da blir jeg bestefar🙂. Jenter bosetter seg oftest nærme mor og sjansen for å ha barnebarn i nærheten øker. Mormor ser barnebarna mer en farmor i de fleste tilfeller.

Gutter faller lettere ut av skolen, blir tapere, har risikoadferd, flere havner i fengsel, blir utsatt for vold, dør tidligere i ulykker eller rus. Flere gutter har diagnoser som autisme, ADD, ADHD osv. Kun 7 av 10 gutter blir fedre.

Oppsummert er risikoen for gutter mye høyere innen alle parametre. Og når man ser alle fortvilte mødre som går å maser på sine sønner om å få barnebarn mens jentemødre strikker hentesett poster bilder av nurkene så vil jeg si at få jentebarn er definitivt en fordel. 

Jeg har blitt bestefar siden min datter fikk barn. Sønnen min er fremdeles litt ung (22) men heldigvis klarte vi å lose han igjennom en ungdomstid og han har fått bra utdannelse, tjener bra og virker populær hos jentene så vi har håp for han og🙂. men når jeg ser hvor mange av hans guttkompiser som har falt utenfor eller har falt fra så er det skremmende.

Samfunnet heier på jentene så det er en stor fordel med jentebarn.

Anonymkode: ef645...4c2

Jeg har fire sønner, som alle er voksne nå. Veldig få av deres venner og bekjente har falt utenfor.  De som har gjort det, kommer fra trøblete familier. 

Nå er det vel fortsatt slik at det er flest menn i lederstillinger og fremtredende posisjoner,og flest menn som er gründere. Det er godt vi heier på jenter så de også kommer opp og frem.  

Anonymkode: 14eb6...ff0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...