Gå til innhold

Sett at det var valgfri forløsningsmetode i Norge, hvordan ville dere født?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uten tvil planlagt KS, det er tryggest for barnet og jeg slipper å revne fra A til Å.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Keisersnitt. For å unngå mest mulig skader  der nede og for å slippe å ligge i smerter i over et døgn. 

Anonymkode: 08579...e66

Har du tatt KS selv? Man kan ligge en stund i smerter etter KS, altså …

Anonymkode: 59345...9c4

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått spørsmålet før jeg fikk barn hadde jeg glatt valgt keisersnitt. Å føde høres helt grusomt ut. 

Nå har jeg to barn som kom vaginalt. Kunne gjort det igjen. Jeg er glad vi egentlig ikke har så mye valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor er gynekologer den gruppen som tar oftest keisersnitt, hvis det er så fælt, da?

Anonymkode: 6b6ca...903

Glemte du å legge ved dokumentasjonen her...?

Anonymkode: e5e99...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaginalt.. har 3 vaginale fødsler bak meg og en keiserfødsel.. og uten tvil ville jeg valgt vaginalt da man som regel kommer seg mye fortere etter fødsel enn ved keisersnitt og man slipper ett styggt arr på magen..jeg hadde også mye mer mestrefølelse med mine 3 vaginale fødsler enn kerisersnittet.

Anonymkode: 96f20...c00

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Glemte du å legge ved dokumentasjonen her...?

Anonymkode: e5e99...a7e

Bruker du å dele ut utskrift av argumentasjonen din hver gang du diskuterer med noen IRL?

Anonymkode: 6b6ca...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det legene anbefalte for meg. Frem til jeg selv har medisinstudiet (noe som ikke kommer til å skje)

Anonymkode: 42ff5...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste hadde vært nedlasting eller hente ungen i ei luke 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har du tatt KS selv? Man kan ligge en stund i smerter etter KS, altså …

Anonymkode: 59345...9c4

Nei har ikke det. Men å ligge å pines med rier så lenge og bli utslitt, så få drypp og så sterke smerter så jeg måtte ha epidural- dermed tar ting enda lengre tid. Og ved keisersnitt kan man slippe revning, sying, skader på muskler etc. 

Anonymkode: 08579...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født vaginalt uten smertelindring 3 ganger, den ene igangsatt og med komplikasjoner. Hadde glatt født vaginalt igjen.

Anonymkode: a67c4...5c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei har ikke det. Men å ligge å pines med rier så lenge og bli utslitt, så få drypp og så sterke smerter så jeg måtte ha epidural- dermed tar ting enda lengre tid. Og ved keisersnitt kan man slippe revning, sying, skader på muskler etc. 

Anonymkode: 08579...e66

Du tuller nå? 

Anonymkode: 5387d...bbf

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Keisersnitt. For å unngå mest mulig skader  der nede og for å slippe å ligge i smerter i over et døgn. 

Anonymkode: 08579...e66

Man kan få skader både der nede og i magen ved keisersnitt. Og man ligger ikke nødvendigvis i smerter i over et døgn med vaginal fødsel. 

Er vel ganske vanlig å trenge smertestillende etter ks også...

Anonymkode: c52fd...b23

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helst med storken. 

Ellers, keisersnitt. Har født to barn vaginalt. Fødsel nummer 2 var verst. 

Anonymkode: 5a721...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei har ikke det. Men å ligge å pines med rier så lenge og bli utslitt, så få drypp og så sterke smerter så jeg måtte ha epidural- dermed tar ting enda lengre tid. Og ved keisersnitt kan man slippe revning, sying, skader på muskler etc

Anonymkode: 08579...e66

At det var?

Anonymkode: c52fd...b23

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (31 minutter siden):

Uten tvil planlagt KS, det er tryggest for barnet og jeg slipper å revne fra A til Å.

Nei, du blir skjært gjennom 7 lag i stedenfor.. 

Vaginal fødsel er best for barnet, ikke planlagt ks. 

Anonymkode: c52fd...b23

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei har ikke det. Men å ligge å pines med rier så lenge og bli utslitt, så få drypp og så sterke smerter så jeg måtte ha epidural- dermed tar ting enda lengre tid. Og ved keisersnitt kan man slippe revning, sying, skader på muskler etc. 

Anonymkode: 08579...e66

Anbefaler deg å sette deg inn i hva som skjer ved keisersnitt. De skjærer et ganske lite snitt i magen din, to leger stikker hendene på innsiden av hver side og drar alt de kan til hver sin side, dermed de revner magen din/skader muskelene dine. De skjærer gjennom musklene dine, i livmoren din. Du kan risikere at livmoren din blir ødelagt, at magemusklene dine blir ødelagt. Og hvordan tror du de etterhvert lukker såret? Tror du ikke de syr? Tror du de bare lar det gå sin gang eller hva?

Anonymkode: 5387d...bbf

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaginalt. Hatt et ks og 3 vaginale, skal virkelig aldri ha ks igjen og ville aldri valgt det frivillig! Vaginalt hver dag. 

Anonymkode: 0aaab...c0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt den samme måten som første gang; vaginal fødsel. Ville aldri valgt å la noen skjære opp hele buken min, sju lag med muskler og kjøtt og livmor, for å få ut en unge som fint kunne kommet den naturlige veien. Har snakket med flere som ikke hadde noe valg og måtte få keisersnitt, og det var et lite helvete de neste ukene. Kunne ikke løfte noe eller såvidt gå pga stingene og smertene i nedre del av magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha så naturlige fødsler som mulig, så har hatt det alle 3 gangene. Jeg har jobbet alt for hardt for magemusklene til at jeg vil risikere at de ikke fungerer. I stedet har jeg noe prolaps blære, men tror jeg heller får jobbe med å fikse dét enn å risikere å ikke kunne trene på lenge og få tilbake smertene fra prolaps i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...