Gå til innhold

Kjæresten min reagerer ikke når jeg gråter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dummeste innlegget jeg har lest denne uken.

Anonymkode: 51d1f...e10

Kvifor? Eg syns alternativa var ganske korrekte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg kan ikke ta deg seriøst når du bruker hersketeknikker og legger ord i munnen på meg som jeg aldri har sagt. 

Anonymkode: ec444...e9f

Det får du så gjøre.

Anonymkode: ac23b...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det får du så gjøre.

Anonymkode: ac23b...f10

Ja, du må jo vite hvem du diskuterer med før du slenger ut påstander om hva som er blitt sagt av noen og ikke. Det er jo litt av greia hvis du ønsker en saklig diskusjon. Ellers er det også greit å la vær å ilegge folk følelser eller mangel på det, kun basert på noen poster med noen få setninger. Å ha i bakhodet at man ikke vet noe om livet til de man diskuterer med er også lurt, istedenfor å anta at de har levd på rosa skyer bare fordi reaksjonsmønsteret ikke stemmer med ditt. Blir for barnslig å holde på sånn, og ingen god debattstil.

Anonymkode: ec444...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg syns du gråter litt ofte ja men kan godt være at han syns det er ubehagelig og unngår å konfrontere deg når det det gjelder gråtinga. Er selv kvinne og gråter aldri. Sist jeg gråt var 3 år siden og jeg var høygravid

Anonymkode: f46fc...eee

Ofte hehe, jeg gråter sikkert en gang i uken. 

Anonymkode: cf093...c24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):
Endret av Oda92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette!!👆👆👆Jeg vil anbefale deg å lese deg opp på tillnytningsteori. Det er veldig nyttig for å se seg selv og partneren sin og for å igjenkjenne mønstre. 
 

Jeg mener at det ideelt sett skal være plass til å gråte i et forhold. Gråt har en viktig funksjon for oss. Vi har alle behov for å bli møtt av partneren vår for at relasjonen skal være god for begge. Jeg vil anbefale deg å google Gottmans bids of connection.  Det går ut på viktigheten av at partneren vår møter oss på små og store forsøk på kontakt. Jeg tenker din gråt, i tillegg til følelsesregulering, også er et bid, og en mulighet for mannen din å koble seg på. 

 

Anonymkode: 7c507...3f0

TS her: Tusen takk for tips! Det skal jeg sjekke ut! Kanskje jeg og samboeren kan lese litt sammen også etterhvert. 

Anonymkode: 76f0e...2a2

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 21.48):

Litt rart spørsmål, men jeg synes det er litt underlig at samboeren min har så lite reaksjon når jeg griner. Jeg gråter kanskje en gang annenhver måned, enten når jeg er lei meg for noe eller under en krangel. Han reagerer ikke på dette. Det kommer sjelden spørsmål om hvorfor jeg gråter eller om det går bra. Det blir bare oversett. Jeg synes dette føles merkelig. Han viser omtenksomhet på andre vis med tjenester og gaver og ord. Er dette normalt? Hva kan være grunnen til dette? Gråter jeg såpass ofte at det er naturlig å ikke reagere?

Anonymkode: 76f0e...2a2

Kanskje han ikke synes at du har grunn til å gråte? Som, han ville ikke grått over dette, så hvorfor skal du gråte over det

Anonymkode: b43e4...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 21.48):

Litt rart spørsmål, men jeg synes det er litt underlig at samboeren min har så lite reaksjon når jeg griner. Jeg gråter kanskje en gang annenhver måned, enten når jeg er lei meg for noe eller under en krangel. Han reagerer ikke på dette. Det kommer sjelden spørsmål om hvorfor jeg gråter eller om det går bra. Det blir bare oversett. Jeg synes dette føles merkelig. Han viser omtenksomhet på andre vis med tjenester og gaver og ord. Er dette normalt? Hva kan være grunnen til dette? Gråter jeg såpass ofte at det er naturlig å ikke reagere?

Anonymkode: 76f0e...2a2

Hvis du gråter under eller rett etter en krangel så kan det oppfattes som manipulerende, som om han fikk deg til å gråte og da har han feil. Hva forventer du han skal gjøre? Trøste deg, eller be om unnskyldning ?

Anonymkode: b43e4...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig så unormalt ofte å gråte annenhver måned? På snitt gråter jeg kanskje en 3 ganger året, men når jeg tenker meg om har jeg faktisk grått tre ganger fra desember til nå.

En gang fordi jeg følte meg ignorert av familie, en gang grunnet syke mensensmerter (gråt og lo om hverandre i desperasjon da) og en gang pga av en veldig sterk video om folkemord. Alt dette alene. Har ikke partner og dealet fint med det alene, men hadde stusset på å blitt ignorert av en kjæreste i en slik situasjon. Selv om jeg ikke har sterkt behov for trøst, er det rart å ikke anerkjenne gråt på noen vis. 

Ut ifra hva jeg vet om de rundt har temmelig mange mer humørsvingninger og bedre kontakt med tårekanalene enn meg. "Jeg så Demenskoret i går og begynte å gråte!", "Jeg var så sliten og lei når jeg kom frem at jeg måtte gråte litt", "jeg gråter alltid i bryllup" og lignende er ikke ukjente uttalelser. Ifølge tråden her er viss gråt manipulasjon og tegn på psykisk ustabilitet om det skjer mer enn 2-3 ganger i året?? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har et par diagnoser, og noen ganger er jeg så sliten at jeg gråter. Jeg kan også gråte når det blir for mye for meg, feks når jeg er så oppgitt av kroppen og hodet, eller jeg bare er fortvilet fordi jeg er så lei alt som følger med. Samt at smertene bare blir for mye. Det er ikke slik at jeg gråter ofte og hele tiden, men innimellom. Og da er mannen der med armene sine, han trøster og bare er det for meg. Han sier det er hans jobb å gjøre det han kan for at jeg skal ha det best mulig, iflg han er det er en del av hans stillingsbeskrivelse.

Jeg er takknemlig for at akkurat han er min ektemann. Jeg har ikke hatt en god oppvekst, og jeg har vært i forhold som var preget av psykisk og fysisk vold, disse tingene har gjort at jeg aldri har kunne stole på noen, og jeg har derfor aldri sluppet noen inn på meg. Jeg har aldri følt på ekte trygghet og jeg har alltid bært på alt inni meg, noe som langt ifra har vært sunt og godt for meg. Men min mann har lært meg at det er trygt å åpne seg og være sårbar. Så med han har jeg åpnet meg, på godt og vondt, og han har vist at han alltid kommer kommer til å være der. Og det har gjort at jeg har åpnet meg og har gjort at jeg bla kan vise følelser, og også gråte. 

Anonymkode: d4a11...365

Dette var så bra å lese!

Glad på dine vegne ❤️

Anonymkode: d196e...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Synes ikke du skal få mye trøst om voksen. Du må lære deg å takle livet selv, når du forventer å bli møtt med trøst vil du fortsette å trenge dette.....derfor du må slutte med det. Etterhvert klarer du nok også å styre dine følelser bedre...å gråte masse er et tegn på ustabile følelser.

Anonymkode: a97b2...41f

Å gråte annenhver måned er fullstendig normalt, også oftere dersom en står i en vond situasjon. 

Å innbille seg at det ikke er normalt at voksne mennesker har behov for litt empati og omsorg når de har det tøft, vitner om manglende kunnskap om menneskers normale følelsesliv. 

Anonymkode: 7870e...df8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis du gråter under eller rett etter en krangel så kan det oppfattes som manipulerende, som om han fikk deg til å gråte og da har han feil. Hva forventer du han skal gjøre? Trøste deg, eller be om unnskyldning ?

Anonymkode: b43e4...131

Det er fullstendig normalt å gråte under eller rett etter en krangel. 

Anonymkode: 7870e...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

9 av 10 som sitter i fengsel er menn. Bortimot alle kriger startes av menn. Skremmende høy andel kvinner drepes av sine menn, mot menn drept av sine kvinner. Menn sliter oftere med rus enn kvinner. Menn har oftere sinneproblemer enn kvinner. Menn tror det er matcho å ikke vise følelser. Større andel menn begår selvmord enn kvinner. Menn har på systematisk nivå et kontrollbehov over kvinner. 

 

Anonymkode: ec444...e9f

Kanskje kvinner rett og slett ikke når opp i tallene fordi menn generelt har en annen måte å takle det på, for det er ikke til å stikke under en stol at omtrent like mange kvinner er voldelige mot sin partner som menn er det - forskjellen er at menne sine tall i den sammenheng er grovt underrepresentert. I tillegg er det like mange kvinner som driver med psykisk vold som menn, det er mange kvinner som er rusmisbrukere også - og det er faktisk kvinner som begår drap av sine menn, forskjellen er at de ofte er mer utspekulert og slipper unna med det i større grad.. Bare nevner det.. 

ROP - Overser rusproblemer hos kvinner

Kvinner som dreper (2:8) - I dødens spor - NRK Radio

 

Anonymkode: 3be32...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er fullstendig normalt å gråte under eller rett etter en krangel. 

Anonymkode: 7870e...df8

Pussy.

Anonymkode: ca560...f13

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er fullstendig normalt å gråte under eller rett etter en krangel. 

Anonymkode: 7870e...df8

Selv om det er normalt, er det ikke sikkert at den andre orker å trøste, når han selv også sitter der med sterke negative følelser. 

Anonymkode: ec444...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er fullstendig normalt å gråte under eller rett etter en krangel. 

Anonymkode: 7870e...df8

Det er fullstendig normalt å ikke ville trøste etter en krangel

Anonymkode: b43e4...131

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...