Gå til innhold

Kjæresten min reagerer ikke når jeg gråter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er greit å gråte men det er ikke greit å forvente trøst til enhver tid. Jeg gråter selv også iblant, men jeg selv er mer tilbøyelig til å gråte av glede. Kjæresten min kan gråte under krangel, ikke jeg. Jeg kan ikke legge lokk på egne følelser og meninger og begynne å tørke tårene hans for da vil jeg til slutt utslette meg selv. Jeg er der, jeg er rolig utenpå og jeg håndterer mine følelser, han sine, og så snakkes vi når begge er rolige.

Poenget mitt er at gråting er ikke et trumfkort i alle settinger, for vi er forskjellige og alle parter skal ses og aksepteres.

Anonymkode: ca560...f13

Man kan ikke være rolig 24/7 hele livet, vet du.

Anonymkode: ac23b...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg syns du gråter litt ofte ja men kan godt være at han syns det er ubehagelig og unngår å konfrontere deg når det det gjelder gråtinga. Er selv kvinne og gråter aldri. Sist jeg gråt var 3 år siden og jeg var høygravid

Anonymkode: f46fc...eee

Er det noe regel på hvor ofte man kan gråte? 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du mennesker gråter fordi det er RIKTIG reaksjon? For de fleste av oss er det en spontan, følelsesmessig reaksjon. Det du sier nå, er rasjonalisering. Jeg tviler på at du hadde forblitt like kald og rasjonell hvis du selv var i situasjonen. 

Anonymkode: ac23b...f10

Nå går jeg snart tom for t-skjeer her. Folk må gråte alt de orker, gidder og må men man kan IKKE forvente at de er riktig for en annen part å innvolvere seg i det.

Anonymkode: ca560...f13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man kan ikke være rolig 24/7 hele livet, vet du.

Anonymkode: ac23b...f10

Ingen er det, men noen av oss tar uroen på innsiden. Slike som meg har like stort behov for respekt som dere som gråter.

Anonymkode: ca560...f13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Her er det mange som har et veldig usunt forhold til følelser! Det er normalt å gråte, akkurat som det er normalt å kunne bli sint. Når det er for mye eller for lite følelser hos folk, så er det som regel årsaker til det! Og de årsakene ligger veldig ofte i barndommen, hvor man ikke kunne vise alle følelser og få sine behov dekket. Eller i senere relasjoner. 

Til dere som mener at det er manipulerende å gråte under en krangel; beklager at dere enten har opplevd dette fra noen, eller er manipulerende på denne måten selv. Tro det eller ei, folk flest kan ikke gråte på kommando. 

Det er på ingen måte ofte å gråte annenhver måned! Å gråte en gang hvert tiår er derimot veldig unormalt, og da har man antakeligvis ikke kontakt med egne følelser på en sunn måte. 

Å forvente trøst midt oppi en krangel er nok urealistisk. Fordi den andre parten står ofte med egne følelser av sinne eller frustrasjon. Og da er man ikke mentalt klar for å trøste den som gråter. Men etterpå burde man kunne anerkjenne det! Dog krever det kommunikasjon fra begge parter. 

Jeg gråter ofte når jeg blir sint, fordi jeg forventer at mitt sinne automatisk skal føre til at jeg får kjeft, eller annen form for straff. Er jeg veldig sliten eller frustrert, kan jeg også ende opp med å gråte. Men jeg har hatt en traumatisk oppvekst, og har i tillegg levd mange år med psykisk og seksuell vold. Ja, jeg går i terapi. Og vet at jeg gråter for lett. Og jeg hater at jeg gjør det! Men hvis jeg noensinne tør å gå inn i et forhold igjen, så krever det en mann som ikke er redd for følelser. Dem var det skremmende få av her i tråden, men det er antakeligvis fordi den type menn ikke henger på KG 😂 Vi som er aktive her inne er nok på mange måter ytterkantene i samfunnet, og ikke normen, for å være helt ærlig. 

Anonymkode: 1894c...159

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke norskfødt, og blir utrolig lei meg når jeg ser hvor mange nordmenn som er følelsesmessig avstumpet. Gråter hvert 3. år, og tror at man kan gråte på bestilling for å få viljen sin. 

Anonymkode: ac23b...f10

Dette! Følelsesmessig avstumpet, introverte og sære. 

Anonymkode: 482fa...ab8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg syns du gråter litt ofte ja men kan godt være at han syns det er ubehagelig og unngår å konfrontere deg når det det gjelder gråtinga. Er selv kvinne og gråter aldri. Sist jeg gråt var 3 år siden og jeg var høygravid

Anonymkode: f46fc...eee

Jeg gråter omtrent daglig, eller i alle fall mange ganger i uka. Det kan være fordi jeg savner min mormor som døde for 2 år siden. Eller fordi jeg blir påvirket av en trist historie, eller en film jeg ser. Jeg kan gråte av en reklame, av en sang eller et musikkstykke, av noe som har skjedd ifm jobben min. Jeg kan gråte når jeg blir rørt, eller over noe vemodig. 

Gråt er bra!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (Akkurat nå):

Jeg gråter omtrent daglig, eller i alle fall mange ganger i uka. Det kan være fordi jeg savner min mormor som døde for 2 år siden. Eller fordi jeg blir påvirket av en trist historie, eller en film jeg ser. Jeg kan gråte av en reklame, av en sang eller et musikkstykke, av noe som har skjedd ifm jobben min. Jeg kan gråte når jeg blir rørt, eller over noe vemodig. 

Gråt er bra!! 

Gråt er bra for DEG😊 

Anonymkode: ca560...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsporing men legger merke til at mange i denne tråden vistnok aldri gråter og synes du gråter mye. Jeg synes IKKE du gråter mye.

Det kan være mye vanskeligere å forholde seg til mennesker som aldri gråter, aldri viser følelser, er kalde eller avstumpede eller ser på følelser som en negativ ting. Ville derfor ikke tatt disse kommentarene til meg i det hele tatt. Det er usunt.

Gråting er helt normalt. Jeg tror jeg har grått ihvertfall 10 ganger de siste 3 månedene. Jeg har hatt en operasjon som gjorde sinnsykt vondt. Så krangla jeg og kjæresten og når jeg blir sint så kommer tårene. Så hadde jeg pms og bare det å se en søt kattevideo fikk meg til å gråte. Har også vært sinnsykt stressa pga ivf, syke foreldre og krevende jobb. Min samboer kommer ALLTID og gir meg en god klem. Det er det absolutt minste man kan forvente av kjæresten sin.

Min samboer gråter også innimellom. Synes det er fint, og mye lettere å forholde seg til enn min følelsesløse eks som bare skulle late som om alt var bra hele tiden. Følelser skaper varme og tilknytning.

Så du skal ihvertfall ikke skamme deg over å gråte, og det er fullstendig innafor å forvente en reaksjon fra kjæresten din.

Anonymkode: bccc3...414

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha blir litt sjokkert over de som mener at du gråter ofte. Selv gråter jeg flere ganger i uka, ofte av glede, men så er jeg også veldig lettrørt. Jeg kan også ofte ta til tårene under diskusjoner med samboer dersom jeg føler meg misforstått eller urettferdig behandlet. Da forventer jeg ikke trøst, men får gjerne en klem likevel. Dersom jeg derimot gråter pga. sorg, smerter og andre livsbelastninger, får jeg selvfølgelig alltid omsorg, en klem og trøstende ord, når jeg også gir tilbake de gangene han har det vanskelig. 

Anonymkode: d5bfe...082

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Haha blir litt sjokkert over de som mener at du gråter ofte. Selv gråter jeg flere ganger i uka, ofte av glede, men så er jeg også veldig lettrørt. Jeg kan også ofte ta til tårene under diskusjoner med samboer dersom jeg føler meg misforstått eller urettferdig behandlet. Da forventer jeg ikke trøst, men får gjerne en klem likevel. Dersom jeg derimot gråter pga. sorg, smerter og andre livsbelastninger, får jeg selvfølgelig alltid omsorg, en klem og trøstende ord, når jeg også gir tilbake de gangene han har det vanskelig. 

Anonymkode: d5bfe...082

*noe jeg også gir tilbake. 

Så ja, jeg synes det er spesielt at samboeren din ignorerer gråten din. 

Anonymkode: d5bfe...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gråt er bra for DEG😊 

Anonymkode: ca560...f13

Gråt er sunt og bra for alle. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg er ikke norskfødt, og blir utrolig lei meg når jeg ser hvor mange nordmenn som er følelsesmessig avstumpet. Gråter hvert 3. år, og tror at man kan gråte på bestilling for å få viljen sin. 

Anonymkode: ac23b...f10

Jeg er heller ikke norskfødt, ikke fra Europa engang, men jeg gråter heller ikke ofte. Som om det skulle ha noe å si hvilken kultur man har? Er jo ikke alle som har noe å gråte for. Trenger ikke være avstumpet fordetom. Og ja, jeg er også en av dem som tror man kan gråte på bestilling. Sier ikke at TS gjør det, for det vet vi ikke. Men jeg har vært rundt folk som gråter for å manipulere seg til viljen sin, og det orker de fleste av oss ikke forholde oss til. 

Anonymkode: ec444...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er også en cluster B-diagnose på å vise overdrevne følelser. (Dramatiserende PF).  Det er 4 ganger så vanlig hos kvinner som hos menn.

Jeg påstår ikke at TS er der. Man kan ikke bare basere seg på kjønnsstereotypier. Derfor vet jeg ikke om det er TS, mannen eller begge som er urimelige her.

 

Anonymkode: 8b79b...677

1,8%.....!!! Det er tallet på anslåtte mennesker i Norge med denne personlighetsforstyrrelsen. Og det er det du går ut fra at det kan være snakk om, når en kvinne spør om kjærestens manglende reaksjon på hennes gråt er uvanlig? 🤣

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (3 minutter siden):

Gråt er sunt og bra for alle. 

Om det er behov for det. Jeg har ikke behov for å sippe til en reklame. Du respekterer tydligvis ikke andre sine behov så håper folk forteller deg at du må slutte å gråte så mye.

Hadde jeg grått så mye som deg så håper jeg noen hadde lagt meg inn for det er ikke normal for MEG.

Anonymkode: ca560...f13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg syns du gråter litt ofte ja men kan godt være at han syns det er ubehagelig og unngår å konfrontere deg når det det gjelder gråtinga. Er selv kvinne og gråter aldri. Sist jeg gråt var 3 år siden og jeg var høygravid

Anonymkode: f46fc...eee

Jeg gråter fortsatt hver gang jeg tenker på den røde lampen som ble satt ut i regnet etter eieren kjøpte en ny på IKEA i reklamen fra 00-tallet. Det er ikke unormalt å gråte en gang i blant. 

Og ja, min mann spør alltid hvorfor jeg gråter. 

Anonymkode: f8f85...344

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er heller ikke norskfødt, ikke fra Europa engang, men jeg gråter heller ikke ofte. Som om det skulle ha noe å si hvilken kultur man har? Er jo ikke alle som har noe å gråte for. Trenger ikke være avstumpet fordetom. Og ja, jeg er også en av dem som tror man kan gråte på bestilling. Sier ikke at TS gjør det, for det vet vi ikke. Men jeg har vært rundt folk som gråter for å manipulere seg til viljen sin, og det orker de fleste av oss ikke forholde oss til. 

Anonymkode: ec444...e9f

Jeg tenker mer at i mitt land så er det ikke skambelagt å gråte, det blir ansett som en normal reaksjon. Vi dømmer ikke mennesker som gråter og mistenker dem ikke for å manipulere. Det finnes psykopater overalt. Men de fleste av oss gråter ikke på bestilling. Gjør du det?

Anonymkode: ac23b...f10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gråter fortsatt hver gang jeg tenker på den røde lampen som ble satt ut i regnet etter eieren kjøpte en ny på IKEA i reklamen fra 00-tallet. Det er ikke unormalt å gråte en gang i blant. 

Og ja, min mann spør alltid hvorfor jeg gråter. 

Anonymkode: f8f85...344

🤭

For 10-15 år siden var det populært for gateselgere å selge små batteridrevne hunder i bånd. De bjeffet og gikk rundt uten å komme noen vei. Det begynte jeg å gråte av som gravid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker mer at i mitt land så er det ikke skambelagt å gråte, det blir ansett som en normal reaksjon. Vi dømmer ikke mennesker som gråter og mistenker dem ikke for å manipulere. Det finnes psykopater overalt. Men de fleste av oss gråter ikke på bestilling. Gjør du det?

Anonymkode: ac23b...f10

De fleste av oss norskfødte mistenker ikke gråtende mennesker for manipulasjon altså. Bare så det er klart. De som mistenker sånt har antagelig en bitteliten skrue løs. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker mer at i mitt land så er det ikke skambelagt å gråte, det blir ansett som en normal reaksjon. Vi dømmer ikke mennesker som gråter og mistenker dem ikke for å manipulere. Det finnes psykopater overalt. Men de fleste av oss gråter ikke på bestilling. Gjør du det?

Anonymkode: ac23b...f10

Nei, jeg sa jo det. Jeg har ikke noe å gråte for, så jeg gråter ikke ofte i det hele tatt.

Anonymkode: ec444...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...