Gå til innhold

Kjæresten min reagerer ikke når jeg gråter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

En grunn til at man kan velge å ikke vie slike reaksjoner og følelser oppmerksomhet kan være at han har utrygg tilknytning (unnvikende). kan gjerne være ekstra støttende og rosende når det er snakk om mestring og ambisjoner. Mens negative uttrykk, slik som tristhet gjerne bør skjules og ikke gis oppmerksomhet. Det gjør dem utilpass. 

Anonymkode: 98c34...443

Feil. Jeg har også unnvikende, og trøster som best jeg kan hvis mannen gråter. Gjør alt jeg kan for at vedkommende skal ha det bra. Unnvikende gjør ofte alt de kan for partneren sin og ofrer alt for den andre, selvutslettende. Så tror du har misforstått hva unnvikende er? 

Anonymkode: 23c17...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gråter nok oftere enn TS her. Og synes heller ikke mannen reagerer på noen god måte. Jeg ønsker meg jo trøst og omsorg. Mannen min pleier oftere da å komme med forslag til løsninger på det som er utfordringene. Eks: «hvis du er så sliten, må du bli hjemme fra jobb i morgen». Han mener det nok godt, men jeg har mange ganger sagt til ham at jeg mye heller trengerven klem og trøst når jeg er nedfor.  Det virker det rett og slett ikke som han forstår uten at jeg må be om den klemmen. 

Anonymkode: 88100...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er kjæresten min og. Egentlig godt å høre hvordan andre her tolker gråt, og at det ikke trenger å bety generell likegyldighet. Men det er skikkelig vondt å gråte når alt er så vanskelig at man ikke vet hvor man skal snu seg og hodet bare kortslutter, og så få følelsen av at den som sitter ved siden av tolker det som manipulasjon.

Anonymkode: 268db...e53

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men du må klare deg uten trøst vel? Du er jo ikke et barn, må lære deg å takle følelser. Et voksent menneske skal ikke møte trøst. Men lærdom.

Anonymkode: a97b2...41f

Jeg trenger ikke trøst om jeg gråter av glede, nei. Gråter jeg fordi jeg er redd, er i sorg eller har store smerter, så er det fint med en støttende og trygg klem fra min partner. Hadde syns det var veldig spesielt om han bare ignorerte meg. Jeg trøster også han, når han gråter. 

Anonymkode: 6adc9...a25

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han selv aldri har blitt møt med trøst om han gråt som barn, så lærte han jo heller ikke hvordan en skal møte andre som gråter. Så snakk med han om det og fortell hva du ønsker, skal han holde rundt deg eller trekke seg unna om du gråter under en krangel....

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg trenger ikke trøst om jeg gråter av glede, nei. Gråter jeg fordi jeg er redd, er i sorg eller har store smerter, så er det fint med en støttende og trygg klem fra min partner. Hadde syns det var veldig spesielt om han bare ignorerte meg. Jeg trøster også han, når han gråter. 

Anonymkode: 6adc9...a25

Synes ikke du skal få mye trøst om voksen. Du må lære deg å takle livet selv, når du forventer å bli møtt med trøst vil du fortsette å trenge dette.....derfor du må slutte med det. Etterhvert klarer du nok også å styre dine følelser bedre...å gråte masse er et tegn på ustabile følelser.

Anonymkode: a97b2...41f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Synes ikke du skal få mye trøst om voksen. Du må lære deg å takle livet selv, når du forventer å bli møtt med trøst vil du fortsette å trenge dette.....derfor du må slutte med det. Etterhvert klarer du nok også å styre dine følelser bedre...å gråte masse er et tegn på ustabile følelser.

Anonymkode: a97b2...41f

Å se på tårer som ustabilitet er å ha et ganske snevert spekter av utrykk for følelser. Nå er det vel vanlig at menn gråter litt sjeldnere enn kvinner, men også menn kan vise tydelig at de er påvirket av ting og trenger trøst. Feks trenger at noen lytter, klapp på skuldra eller en klem.

Anonymkode: 55ac5...960

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krangler dere ofte, siden du gråter så ofre? 

Anonymkode: 97161...733

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

grining under krangler irriterer meg også og jeg girikke næring til denform for manipulasjon, klarer du ikke ha en opphetet diskusjon uten å tåre er det ditt problem og ikke mitt - Når det er sagt, å vise empati for noen som er lei seg er normalt, de som ikke gjør dette er avstumpet følelsesmessig.. 

Anonymkode: 3be32...7ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråter du alltid under en diskusjon/ krangel? Jeg hadde blitt rimelig oppgitt hvis mannen min begynte å grine hver gang vi hadde en litt opphetet diskusjon. Da hadde jeg ikke akkurat strøket han over kinnet og spurt"uff,hvordan går det da lille spurven min"? Herregud....

Anonymkode: e05f2...e38

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Å se på tårer som ustabilitet er å ha et ganske snevert spekter av utrykk for følelser. Nå er det vel vanlig at menn gråter litt sjeldnere enn kvinner, men også menn kan vise tydelig at de er påvirket av ting og trenger trøst. Feks trenger at noen lytter, klapp på skuldra eller en klem.

Anonymkode: 55ac5...960

Når det blir ofte...så må man gjøre noe med dette. Menn takler følelser mye bedre enn kvinner, kvinnen er jo ustabil fra naturens side. Pga syklus, hormoner etc..

Anonymkode: a97b2...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gråter du for å få trøst? Det er jo veldig dumt å gråte mens dere krangler da. Det kan jo få han til å tro at du gråter for å få viljen din. 

Folk gråter ikke for å få trøst. De gråter fordi de er levende, fordi de føler.
Det er normalt å gråte av skuffelse, sorg, sinne, glede, når man er rørt, når man har intense orgasmer....
og normale mennesker interesserer seg for sin partners følelsesliv.

Å skrive noe slik som at det er "dumt å gråte" antyder at gråting er en valgt, rasjonell handling. Det er det ikke, det er et følelsesuttrykk, på linje med et smil, et sukk, et rynket øyebryn.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Å kalle tårer for krokodilletårer er en kvinnefiendlig hersketeknikk. 

Det er ikke uvanlig at tårer pipler frem når noen blir sinte. Det er en automatisk respons. 

Dette. Inderlig dette. 
Å latterliggjøre og bagatellisere andres følelser skyldes enten umodenhet eller ondskap.
Faktisk er det ofte symptomer på en cluster B-diagnose. Et rødt flagg.
Det finnes folk som føler seg mektige ved å få andre til å gråte, og kjenner det som en seier. De har ikke noen normal form for empati, og er farlige partnere.
Det finnes også folk som føler seg så usikre og ubehjelpelige når andre har det vondt at de bare distanserer seg fra det som skjer. De er ikke gode partnere de heller. Det er ikke noe å støtte seg på.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Helt merkelig å tro at noen faker gråt. 

Over til TS: Kanskje han synes det ikke er noe å gråte for. Eller er behandler han deg dårlig? Hvorfor gråter du? Pleide å la gråten slippe ut før fordi jeg trodde det var normalt at damer gjorde det. At det var feminint. Det ble dessverre for mye 

Anonymkode: 7da08...80a

Jeg har et familiemedlem som ikke fikser at noen tar opp noe relsjonsmessig med henne. Enten er det anklager "Det blir aldri bra nok" eller så er det nettopp gråt. Slik at motparten bakker ut. Jeg har gitt opp å ta opp ting på en sivilisert måte.

Det føles som manipulering.

Jeg har ingen grunn til å tro at TS gjør dette, det er mer en kommentar til din påstand om at det er merkelig å tro at noen faker gråt.

Anonymkode: cdcdd...412

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din reaksjon er gråt, han reagerer på andre måter. Gråtetryner sitter ikke med trumfkortet i krangler.

Anonymkode: ca560...f13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når det blir ofte...så må man gjøre noe med dette. Menn takler følelser mye bedre enn kvinner, kvinnen er jo ustabil fra naturens side. Pga syklus, hormoner etc..

Anonymkode: a97b2...41f

Nei, man må ikke "gjøre noe med det". Å feks gråte en skvett under mensen er udramatisk. Og ts beskriver ikke det en gang. Derimot sier hun at hun iblant er lei seg, og at det hender det kommer tårer under en krangel. Inntil 6 ganger i året. Og er det dumt? Tja...Generelt: 

Til alle damer som tar til tårene under en krangel: prøv å bli litt mer sint 

Til alle menn som aldri gråter under en krangel: prøv å vise mer sårbarhet

Anonymkode: 55ac5...960

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ler du også kun en gang hvert tiende år? Gråt er en helt normal menneskelig reaksjon på glede, sorg, smerte, fortvilelse, sinne og redsel.

Å gråte 6 ganger i året er ikke ofte. 

Anonymkode: 6adc9...a25

Jeg gråt når moren min fikk kreft. Ellers er ikke gråt naturlig for meg.

Jeg ler mange ganger per dag.

Anonymkode: ee3e1...be8

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Når det blir ofte...så må man gjøre noe med dette. Menn takler følelser mye bedre enn kvinner, kvinnen er jo ustabil fra naturens side. Pga syklus, hormoner etc..

Anonymkode: a97b2...41f

NÅR har menn taklet følelsene sine bedre enn kvinner? DET er hvertfall ikke sant 😅

Anonymkode: ec444...e9f

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes ikke du skal få mye trøst om voksen. Du må lære deg å takle livet selv, når du forventer å bli møtt med trøst vil du fortsette å trenge dette.....derfor du må slutte med det. Etterhvert klarer du nok også å styre dine følelser bedre...å gråte masse er et tegn på ustabile følelser.

Anonymkode: a97b2...41f

Ok. Takk for tips. Neste gang mannen min gråter, skal jeg si at disse følelsene får du håndtere selv. Jeg kommer tilbake når du er klar for å le litt med meg. Jeg kan bare være med deg når du har gode følelser. Motgang og sorg får du stå i alene.

Anonymkode: 6adc9...a25

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

NÅR har menn taklet følelsene sine bedre enn kvinner? DET er hvertfall ikke sant 😅

Anonymkode: ec444...e9f

Hvorfor er ikke det sant?

Anonymkode: a97b2...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ok. Takk for tips. Neste gang mannen min gråter, skal jeg si at disse følelsene får du håndtere selv. Jeg kommer tilbake når du er klar for å le litt med meg. Jeg kan bare være med deg når du har gode følelser. Motgang og sorg får du stå i alene.

Anonymkode: 6adc9...a25

Du trenger ikke trøste for mye, men å snakke vanlig.

Motgang og sorg må man jo takle selv også.

Anonymkode: a97b2...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...