Gå til innhold

Blir kvinner fra og med slutten av 20 årene utdanka i dating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Splurge
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror nok at du vil finne kvinner som liker at menn legger merke til dem og som ønsker å finne en god mann uten at det er økonomisk misere som er motivasjonen. Jeg håper det i alle fall.

Anonymkode: 069af...850

Det er ikke vanskelig å få menn til å legge merke til deg - utringing og lettkledd og/eller tettsittende bekledning, så får man de fleste sitt blikk. Det å finne en god mann er noe helt annet enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, ikke alle kvinner er pene i 20-årene. Jeg har alltid vært stygg. Har til og med fått en "pokal" for å være den styggeste jenta i klassen på videregående.

Anonymkode: 56cbc...118

Fryktelig. For noen ekkle medelever du hadde 🫂

Anonymkode: c0c33...bbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tinder i slutten av 20-årene, fikk vel opp mot 1500 potensielle matcher, i løpet av noen få timer.. 

Anonymkode: 56323...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For de som tar til takke med halvgamle, gubber med høye viker og tynt hår er det jo greit, men jeg regner ikke det som «datingmarkedet»

Anonymkode: 800c0...95d

Åja men da så 🙈 da snakker vi om forskjellige ting og det er ikke rart dere mener at kvinner over en viss alder er utdanket. Vi har selvsagt ikke sjans på de hotteste mennene mellom 20-28. Heldigvis har vi vårt eget marked, med kvinner over 40 og menn med høye viker. Hva skal vi kalle det tro, om ikke daringmarkedet?

Anonymkode: e5597...2d7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 13.18):

Da mener jeg ikke at de er ute av spill, men kommer i en situasjon som menn ellers er i. Altså må nøye seg med å bli valgt fremfor å velge.

ser det heletiden og ikke minst ifra mine egne erfaringer hvor kvinner avviste menn pga farge på jakken eller sveisen. Nå ser jeg at de blir sammen med menn de aldri hadde sett retningen til. 
 

deres tanker??

Anonymkode: cce14...708

Niks, kan fortsatt velge og vrake.

K40

Anonymkode: 06045...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Niks, kan fortsatt velge og vrake.

K40

Anonymkode: 06045...8f7

Så lenge man nøyer seg med å velge vrak går det jo fint😂

Anonymkode: 800c0...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Splurge skrev (10 timer siden):

Det er ikke vanskelig å få menn til å legge merke til deg - utringing og lettkledd og/eller tettsittende bekledning, så får man de fleste sitt blikk. Det å finne en god mann er noe helt annet enn det. 

Ok, da forstår jeg inne hvor du vil med posten jeg quotet.

Anonymkode: 069af...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at problemet var jakka eller sveisen isolert sett. 

Og nei, jeg kan ikke se for meg at det skjer. Damene styrer nok dating verden i alle aldre. Hvor tar alle mennene over 30 år veien mener dere? Det er kun et mindretall som er attraktive for yngre damer og hvis resterende gjeng mener at damer over 30 år synker i markedsverdi (damer på deres egen alder), så blir det mennene som sitter der som Kennet'er fra Evig singel. Og Så mange menn bør det ikke være som heller vil sitte alene og sikle på unge damer enn å være med en på egen alder. Hvis så, så må jeg si at damene vinner der også. 

Anonymkode: fad42...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Bingo! Alt dette stemmer på en prikk. 
 

Men altså… enda en tråd om dette..?

Anonymkode: 77cbb...ac3

...for å trykke damer ned...? 🫣

Anonymkode: fad42...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Svaret på spørsmålet i trådens tittel er JA. Og dette svaret er det faktisk ikke særlig tvil om. Antakelig går utviklingen i retning av at man blir utdanket i datingmarkedet stadig tidligere, selv om mange desperat prøver å flykte fra den uunngåelige aldringen ved hjelp av falske øyevipper, botox, fillers og manisk trening.

Anonymkode: 800c0...95d

Utdanket av hvem? Av alle 20-åringene som vil ha menn på 40-50 år? Det dere skisserer er ikke mulig, det er ikke sannsynlig. Med mindre dere snakker om menn som heller vil sikle på yngre enn å få noen på egen alder. 

Anonymkode: fad42...384

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For de som tar til takke med halvgamle, gubber med høye viker og tynt hår er det jo greit, men jeg regner ikke det som «datingmarkedet»

Anonymkode: 800c0...95d

Du regner ikke datingmarkedet for folk over omtrent 40 år som "datingmarkedet" og mener at kvinner over 30 år blir utdanket i datingmarkedet? Har jeg forstått det riktig? Så det eneste problemet til damer over 30 år er at de ikke har like mye sjans på 20-åringer? Buhu. Det var ikke mye til tap. 

Anonymkode: fad42...384

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. 
 

Men det finnes alltid menn på lavere nivå som vil ha de. Så de må bare akseptere å justere sine forventninger til hva de kan få.

Anonymkode: d13cd...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datingmarkedet for menn blir bedre med alderen da, det er det ingen tvil om. For de yngste mennene er det rett og slett en skyhøy andel som ikke er en del av markedet, med alderen får flere og flere innpass. De fleste menn har det mye lettere når de er 40 enn når de er 20 for å si det mildt...

Siden det er slik for menn skulle man kanskje tro det var litt motsatt for kvinner, matematisk sett. Men på ett eller annet vis så er det ikke sånn da tydeligvis. Alle damer i alle aldre drukner i menn, og blir sjekka opp på gata av de høyeste og kjekkeste og yngste mennene.

Damer klager over at det er så slitsomt å være så ettertraktet, men tror ikke de ville bytta med menn innerst inne. Det må da være bedre å drukne i oppmerksomhet enn å ikke få noe?

Anonymkode: 7b0f4...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

...for å trykke damer ned...? 🫣

Anonymkode: fad42...384

Jeg liker ikke uttrykk som «avdanket». Det er mest egnet til å provosere fram følelser.

At kvinner (og menn) kan ha varierende lykke på sjekkeren, og at dette kan avhenge av alder, bmi, selvtillit, karriere og annet er vel ikke spesielt kontroversielt?

Mange menn har gått igjennom 20-årene og observert at mangr jenter på 25 får oppmerksomhet fra mange menn på 17 til 70. Så lenge det finnes omtrent like mange menn og kvinner i Norge så er det vel ikke så rart om endel av de mennene på 33 som flørter med en jente på 25 fører til at det blir færre menn på 33 igjen til å flørte med kvinner på 33?

Jeg ser ikke at det er noe bedre eller verre enn at menn som er høye, kler seg godt, har lederevner får mer oppmerksomhet fra damer, og at det går på bekostning av menn som ikke har dette? Føler du også at en tråd som beskriver uattraktive menn som uattraktive er skrevet for å «trykke menn ned»?

Anonymkode: 069af...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Siden det er slik for menn skulle man kanskje tro det var litt motsatt for kvinner, matematisk sett. Men på ett eller annet vis så er det ikke sånn da tydeligvis. Alle damer i alle aldre drukner i menn, og blir sjekka opp på gata av de høyeste og kjekkeste og yngste mennene.

Anonymkode: 7b0f4...248

Det er nok noe med menns biologi eller kultur som «pågående» som gjør at menn viser interesse relativt bredt, og ganske mange menn er åpne for uforpliktende sex med en dame de ikke vil ha en relasjon med.

Sitat

Damer klager over at det er så slitsomt å være så ettertraktet, men tror ikke de ville bytta med menn innerst inne. Det må da være bedre å drukne i oppmerksomhet enn å ikke få noe?

Vanskelig å si. Men jeg vet noen kvinner på 50-ish sier at de savnet det «trøkket» de opplevde som 25-åring. Selv er jeg mann og har bare opplevd slikt «trøkk» fra det annet kjønn når jeg har vært i fattige land.

Anonymkode: 069af...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Datingmarkedet for menn blir bedre med alderen da, det er det ingen tvil om. For de yngste mennene er det rett og slett en skyhøy andel som ikke er en del av markedet, med alderen får flere og flere innpass. De fleste menn har det mye lettere når de er 40 enn når de er 20 for å si det mildt...

Siden det er slik for menn skulle man kanskje tro det var litt motsatt for kvinner, matematisk sett. Men på ett eller annet vis så er det ikke sånn da tydeligvis. Alle damer i alle aldre drukner i menn, og blir sjekka opp på gata av de høyeste og kjekkeste og yngste mennene.

Damer klager over at det er så slitsomt å være så ettertraktet, men tror ikke de ville bytta med menn innerst inne. Det må da være bedre å drukne i oppmerksomhet enn å ikke få noe?

Anonymkode: 7b0f4...248

Nei, alle damer drukner ikke i menn og blir sjekket opp på gata. Jeg har aldri blitt sjekket opp, verken på gata eller andre steder, og jeg druknet aldri i menn, verken som 18-åring eller som 40-åring. 

Poenget er at de aller fleste er sammen med jevnaldrende +/- 5 år. Det vil si at de fleste menn i 40-åra er sammen med damer i 40-åra. Det er ikke slik at alle damer på 20 blir sammen med menn på 40-50.

Anonymkode: 56cbc...118

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er nok noe med menns biologi eller kultur som «pågående» som gjør at menn viser interesse relativt bredt, og ganske mange menn er åpne for uforpliktende sex med en dame de ikke vil ha en relasjon med.

Vanskelig å si. Men jeg vet noen kvinner på 50-ish sier at de savnet det «trøkket» de opplevde som 25-åring. Selv er jeg mann og har bare opplevd slikt «trøkk» fra det annet kjønn når jeg har vært i fattige land.

Anonymkode: 069af...850

Nettopp. Og hvis den aktuelle dama har null interesse av å bli brukt som tømmestasjon, vil mange menn med tilbud om tilfeldig sex for henne bety null muligheter/reelle matcher. De vil forskjellige ting.

Anonymkode: 56cbc...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Og hvis den aktuelle dama har null interesse av å bli brukt som tømmestasjon, vil mange menn med tilbud om tilfeldig sex for henne bety null muligheter/reelle matcher. De vil forskjellige ting.

Anonymkode: 56cbc...118

«Tømmestasjon» og «avdanket»… kan vi ikke prøve å bruke litt mer nøytrale termer?

Jeg er enig i at markedet for tilfeldig sex og for forhold er delvis uavhengig. Og mens kvinner nyter godt av stor asymmetri i markedet for ONS så er det mer symmetrisk hva gjelder forhold.

Det er fremdeles min påstand at helt normale jenter på 25 (si de 80-90% som ikke er sykelig overvektig eller lider av alvorlig psykiske lidelser) har stort utvalg av seriøse menn i alle aldre som er åpne for å bli kjent for en en potensiell relasjon. Enten de vet det selv eller ei.

Ingen menn opplever noe slikt i livet med mindre de tilhører topp 5% mhp utseende, karriere eller personlige egenskaper.

Dette kan vi menn og kvinner på over 35 gremme oss over. Eller så kan vi uansett prøve å finne noen å være glad i (evt holde på den vi har).

Anonymkode: 069af...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Poenget er at de aller fleste er sammen med jevnaldrende +/- 5 år. Det vil si at de fleste menn i 40-åra er sammen med damer i 40-åra. Det er ikke slik at alle damer på 20 blir sammen med menn på 40-50.

Ja det stemmer jo. I snitt er vel mannen 3.5 år eldre enn dama i et ekteskap, og slik har det vært i over 100 år.

Det er ikke slik at menn i 40-årene får mer sjans på damer i 20-årene, men menn i 40-årene har mer sjans på jevnaldrende damer enn de hadde da de selv var i 20-årene.

Menn får mer sjans med alderen, og flere menn får i det hele tatt innpass med alderen. Da er det som sagt rart at kvinner drukner i utvalg i like stor grad i 50-årene som da de var 20. Men det jo slik det er, det er mange her som forteller om at de konstant blir sjekka opp på gata av kjekke menn, selv om de er nærmere pensjonsalderen enn ungdomstida. Det bare virker så rart at det skal være slik, men sånn er det 🙂

Anonymkode: 7b0f4...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

«Tømmestasjon» og «avdanket»… kan vi ikke prøve å bruke litt mer nøytrale termer?

Jeg er enig i at markedet for tilfeldig sex og for forhold er delvis uavhengig. Og mens kvinner nyter godt av stor asymmetri i markedet for ONS så er det mer symmetrisk hva gjelder forhold.

Det er fremdeles min påstand at helt normale jenter på 25 (si de 80-90% som ikke er sykelig overvektig eller lider av alvorlig psykiske lidelser) har stort utvalg av seriøse menn i alle aldre som er åpne for å bli kjent for en en potensiell relasjon. Enten de vet det selv eller ei.

Ingen menn opplever noe slikt i livet med mindre de tilhører topp 5% mhp utseende, karriere eller personlige egenskaper.

Dette kan vi menn og kvinner på over 35 gremme oss over. Eller så kan vi uansett prøve å finne noen å være glad i (evt holde på den vi har).

Anonymkode: 069af...850

Nei. Kvinner som blir brukt for sex, føler seg ofte som tømmestasjon. Det er jo det de er, la oss kalle en spade for en spade. Menn som kun bruker kvinner på engangssex, ser på kvinnen som et hull å tømme seg i. Ingen grunn til å romantisere det. De fleste kvinner opplever heller ikke god sex ved ONS. 

Og nei, ikke alle "helt normale jenter på 25" har stort utvalg av seriøse menn. Jeg led ikke av noen psykisk sykdom, og var ikke overvektig, heller sylslank, med lange bein og innsvingning i livet. Hadde null interesserte menn på den alderen, og tidligere da jeg var 18-20. Har aldri i livet opplevd å bli sjekket opp.

Anonymkode: 56cbc...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...