Gå til innhold

Blir kvinner fra og med slutten av 20 årene utdanka i dating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 40+ og hadde null problemer med å få meg dates. Både yngre, samme alder og eldre. Var på dating apps pluss ble sjekket opp på Insta og Face.

Endte opp med å date et par på min egen alder og 7 år pluss. 
 

Han eldste ble kjæresten min. 
 

Når det kommer til utseendet så er det ikke min prioritering i hva jeg forelsker meg i. Pene øyne og et fint smil får oppmerksomheten min. Personlighet, verdier og hvordan han behandler meg er det som vinner hjertet mitt.

Jeg er 173, 52 kg, veltrent og har alltid fått mye oppmerksomhet for utseendet mitt.

Kjæresten er høy, litt bamsemage og blitt grå. Han er den mest sexy og kjekkeste mannen jeg vet om. Drukner i øynene hans og han får meg til å konstant ville hoppe på han som et rovdyr🤭

Utenfra vil nok noen overfladiske tenke at jeg er en litt annen «liga»(folk har sagt det rett ut da jeg var yngre med første kjæresten min), men jeg personlig har aldri forstått folk som tenker sånn.

Anonymkode: 71f9d...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitat

Blir kvinner fra og med slutten av 20 årene utdanka i dating?

Nei. Det er ikke sånn med 20-årene.

Eller 30-årene

Eller 40-årene

Du får bare ikke de samme mennene i alle aldre.
Heldigvis for kvinner endrer ofte preferansene for hva de ønsker seg i tak med alderen, så det er ikke nødvendigvis noe problem. Hvis du ikke ønsker deg bråkjekke 20-årige gutter hele livet. Da kan det bli vanskelig etterhvert.

Anonymkode: 56255...cfb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, QBee said:

Nei dette er en myte, fra mitt point of view iallfall. Vanlige kvinner vil stort sett bli sammen med vanlige menn, til enhver tid rundt sin egen alder. Om man er 20 eller 45, så har man stort sett sjans på flere på samme alder som er ca like attraktive :) 

For min del så opplever jeg økt oppmerksomhet med alder. Tror det er litt selvtillit, men også at jeg som var en gjennomsnittlig 20 åring, er litt over gjennomsnitt som 40 åring da jeg er ganske opptatt av å ta vare på kropp og utseende.

Vi kan sikkert velge og vrake blandt et større aldersspenn for forhold når vi er 25. Men de fleste av disse interessentene er jo langt utenfor det vi ser etter selv og er således bare «støy», og ikke noe vi tenker at vi har å «velge i».

Bingo! Alt dette stemmer på en prikk. 
 

Men altså… enda en tråd om dette..?

Anonymkode: 77cbb...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke datet hverken i 20 eller 30-årene, men i 40-årene er jeg svært poppis og kan velge og vrake i menn i alle aldre. Mitt inntrykk basert på mine mannlige venner og bekjente er at menn som ikke ønsker flere barn skyr kvinner 35+ fram til de er godt over 40 og da sannsynligvis ferdig med barn. Så datingmarkedet for kvinner er muligens mest utfordrende når de er barnløse og 35+.

Anonymkode: 4b4b2...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QBee skrev (8 timer siden):

Nei dette er en myte, fra mitt point of view iallfall. Vanlige kvinner vil stort sett bli sammen med vanlige menn, til enhver tid rundt sin egen alder. Om man er 20 eller 45, så har man stort sett sjans på flere på samme alder som er ca like attraktive :) 

For min del så opplever jeg økt oppmerksomhet med alder. Tror det er litt selvtillit, men også at jeg som var en gjennomsnittlig 20 åring, er litt over gjennomsnitt som 40 åring da jeg er ganske opptatt av å ta vare på kropp og utseende.

Vi kan sikkert velge og vrake blandt et større aldersspenn for forhold når vi er 25. Men de fleste av disse interessentene er jo langt utenfor det vi ser etter selv og er således bare «støy», og ikke noe vi tenker at vi har å «velge i».

Det er sånn jeg også ser verden. Tror det er første gang jeg har sett noen påpeker det jeg tenker er det "normale". Noen tenker tall og tror da automatisk at det skal bety noe, men det gjør ikke det. Å finne noen du trives med og er tiltrukket av betyr noe. Å for meg også, er det en mann på egen alder. Alt annet blir da automatisk ikke et alternativ. 

Anonymkode: c0c33...bbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er 40+ og hadde null problemer med å få meg dates. Både yngre, samme alder og eldre. Var på dating apps pluss ble sjekket opp på Insta og Face.

Endte opp med å date et par på min egen alder og 7 år pluss. 
 

Han eldste ble kjæresten min. 
 

Når det kommer til utseendet så er det ikke min prioritering i hva jeg forelsker meg i. Pene øyne og et fint smil får oppmerksomheten min. Personlighet, verdier og hvordan han behandler meg er det som vinner hjertet mitt.

Jeg er 173, 52 kg, veltrent og har alltid fått mye oppmerksomhet for utseendet mitt.

Kjæresten er høy, litt bamsemage og blitt grå. Han er den mest sexy og kjekkeste mannen jeg vet om. Drukner i øynene hans og han får meg til å konstant ville hoppe på han som et rovdyr🤭

Utenfra vil nok noen overfladiske tenke at jeg er en litt annen «liga»(folk har sagt det rett ut da jeg var yngre med første kjæresten min), men jeg personlig har aldri forstått folk som tenker sånn.

Anonymkode: 71f9d...552

Du er kraftig undervektig for alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvor pen du er. Alle kvinner er pene i 20 årene. Dette endrer seg etter man får barn, blir eldre og legger på seg. 

Anonymkode: 007ea...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sjekket opp hele tiden, ute på byen, på apper og på gaten . Er snart 51 og tydeligvis veldig attraktiv for menn enda. Har sjans på alt nesten som kryper og går av menn. Har kunnet plukket ut menn jeg vil ha fra de som kontakter meg og alltid har det endt i forhold, de er seriøse også. Så jeg vil si nei, kvinner styrer nok datingmerkedet og kanskje enda mer nå når vi klarer oss selv økonomisk.

 

Vi kan velge både mye yngre og mye eldre og på samme alder. Så at vi faller i verdi etter 30 er bare tull.

Anonymkode: eed52...343

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 14.09):

Skulle kanskje tro at markedet ble bittelitt hardere for damer med alderen, men når jeg leser KG så virker det jo ikke å være tilfelle. Damer godt opp i alderen blir nedrent av menn på alle mulige måter, og velger kun de høyeste og kjekkeste.

Titusenvis av likes på Tinder, blir sjekka opp på gata og bussen støtt, det er en annen verden enn det menn lever i 😅 Og da snakker vi damer på både 30, 40 og 50+. Kanskje det roer seg litt i 60-årene?

Anonymkode: 7b0f4...248

Som kvinne som har opplevd overgrep og diverse som medfører at jeg ikke er veldig begeistret for påtrengende menn husker jeg at jeg gledet meg til å tippe 30 år, for da skulle slikt avta så veldig. Jeg ble skuffet. Så skulle det iallefall avta veldig når man ble 40 år. Da skulle man få være i fred for menn! Det skjedde ikke. 

Nå har jeg innsett at vi kvinner ikke får være i fred for menn som er interessert, for det er bestandig menn i vår alder og rundt det som søker kvinne i egen alder (og dessverre også altfor unge menn som synes eldre kvinner er spennende), men har et lite håp om at kanskje når jeg blir ordentlig gammel kan jeg og venninner reise og ta et glass uten å måtte ofre slikt en tanke. Bare betrakte det stresset, men slippe det. 

Nei man er ikke utdatert i alderen 30+. LITT pågang forsvinner, men det er i stor grad den veldig ubehagelige interessen fra grenseløse menn som ikke klarer å oppføre seg ok mot unge kvinner. Det blir altså litt mer behagelig og høflig, men utdatert for interesse blir man ikke. 

Anonymkode: 0a301...a5b

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på spørsmålet i trådens tittel er JA. Og dette svaret er det faktisk ikke særlig tvil om. Antakelig går utviklingen i retning av at man blir utdanket i datingmarkedet stadig tidligere, selv om mange desperat prøver å flykte fra den uunngåelige aldringen ved hjelp av falske øyevipper, botox, fillers og manisk trening.

Anonymkode: 800c0...95d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kommer an på hvor pen du er. Alle kvinner er pene i 20 årene. Dette endrer seg etter man får barn, blir eldre og legger på seg. 

Anonymkode: 007ea...798

Følte meg ikke pen i 20 årene, så det er løyn. Men penere i den forstand at det er sannsynlig å være ditt peneste, ja. Men ikke pen, som i noe å beundre. Hadde kjæreste, klarte meg fint. Men hadde det ikke bra med megselv. 

Anonymkode: c0c33...bbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det kommer an på hvor pen du er. Alle kvinner er pene i 20 årene. Dette endrer seg etter man får barn, blir eldre og legger på seg. 

Anonymkode: 007ea...798

Nei, ikke alle kvinner er pene i 20-årene. Jeg har alltid vært stygg. Har til og med fått en "pokal" for å være den styggeste jenta i klassen på videregående.

Anonymkode: 56cbc...118

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Svaret på spørsmålet i trådens tittel er JA. Og dette svaret er det faktisk ikke særlig tvil om. Antakelig går utviklingen i retning av at man blir utdanket i datingmarkedet stadig tidligere, selv om mange desperat prøver å flykte fra den uunngåelige aldringen ved hjelp av falske øyevipper, botox, fillers og manisk trening.

Anonymkode: 800c0...95d

Og det er grunnen til at mange norske menn syter over at "ingen damer vil ha dem, buhu". Det er ikke nok unge, pene kvinner til alle menn i alle aldre.

Anonymkode: 56cbc...118

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei. Det er ikke sånn med 20-årene.

Eller 30-årene

Eller 40-årene

Du får bare ikke de samme mennene i alle aldre.
Heldigvis for kvinner endrer ofte preferansene for hva de ønsker seg i tak med alderen, så det er ikke nødvendigvis noe problem. Hvis du ikke ønsker deg bråkjekke 20-årige gutter hele livet. Da kan det bli vanskelig etterhvert.

Anonymkode: 56255...cfb

Du har jo helt rett, men jeg tror det er aldersgrupper der det er vanskeligere, på grunn av at ønsker og forutsetninger ikke stemmer helt overens blant kjønnene. En kvinne i slutten av 20-åra, er gjerne veldig klar for etablering, med hjem og familie. Jevngamle menn er enten lagt beslag på, eller for umodne.  Det er en alvorlig alder å bedrive dating. 

Anonymkode: df3f2...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splurge
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svaret på spørsmålet i trådens tittel er JA. Og dette svaret er det faktisk ikke særlig tvil om. Antakelig går utviklingen i retning av at man blir utdanket i datingmarkedet stadig tidligere, selv om mange desperat prøver å flykte fra den uunngåelige aldringen ved hjelp av falske øyevipper, botox, fillers og manisk trening.

Anonymkode: 800c0...95d

Jeg tenker du er virkelighetsfjern om du tror kvinner tar på seg falske øyevipper, trener og tar botox og fillers for menn. De aller fleste norske kvinner gjør lite for å se attraktiv ut for menn nettopp fordi de ikke virkelig trenger en mann av økonomiske årsaker. Det er en helt annen sak i fattige land og strøk, samt andre kulturer hvor man ha en mann. 

Aldring kan til tider være vanskelig både for kvinner og menn å takle. Jeg har sett meg selv i speilet noen ganger og tenkt at det sikkert ikke er lenge til jeg må ta en runde med botox i panna. Jeg er enslig og uinteressert i menn, jeg vil bare kjenne igjen dama jeg ser i speilet. Og når hun begynner å bli eldre syns jeg det virker rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og det er grunnen til at mange norske menn syter over at "ingen damer vil ha dem, buhu". Det er ikke nok unge, pene kvinner til alle menn i alle aldre.

Anonymkode: 56cbc...118

Nettopp!

Anonymkode: 800c0...95d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svaret på spørsmålet i trådens tittel er JA. Og dette svaret er det faktisk ikke særlig tvil om. Antakelig går utviklingen i retning av at man blir utdanket i datingmarkedet stadig tidligere, selv om mange desperat prøver å flykte fra den uunngåelige aldringen ved hjelp av falske øyevipper, botox, fillers og manisk trening.

Anonymkode: 800c0...95d

Hva mener du med utdanket? At det er flere over en enn under en blant «konkurrentene»? Du kan umulig mene at vi ikke har sjans på en vi vil ha, for det opplever vi hver dag at ikke stemmer i virkeligheten. Måler dere menn alt i hvor mange man har sjans til å pule eller? Det store flertallet av kvinner har uansett tilgang til mye mer sex enn vi vil ha. 

Anonymkode: e5597...2d7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med utdanket? At det er flere over en enn under en blant «konkurrentene»? Du kan umulig mene at vi ikke har sjans på en vi vil ha, for det opplever vi hver dag at ikke stemmer i virkeligheten. Måler dere menn alt i hvor mange man har sjans til å pule eller? Det store flertallet av kvinner har uansett tilgang til mye mer sex enn vi vil ha. 

Anonymkode: e5597...2d7

For de som tar til takke med halvgamle, gubber med høye viker og tynt hår er det jo greit, men jeg regner ikke det som «datingmarkedet»

Anonymkode: 800c0...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, ikke alle kvinner er pene i 20-årene. Jeg har alltid vært stygg. Har til og med fått en "pokal" for å være den styggeste jenta i klassen på videregående.

Anonymkode: 56cbc...118

Huff, så slemt.

Anonymkode: 069af...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splurge skrev (24 minutter siden):

Jeg tenker du er virkelighetsfjern om du tror kvinner tar på seg falske øyevipper, trener og tar botox og fillers for menn. De aller fleste norske kvinner gjør lite for å se attraktiv ut for menn nettopp fordi de ikke virkelig trenger en mann av økonomiske årsaker. Det er en helt annen sak i fattige land og strøk, samt andre kulturer hvor man ha en mann. 

Jeg tror nok at du vil finne kvinner som liker at menn legger merke til dem og som ønsker å finne en god mann uten at det er økonomisk misere som er motivasjonen. Jeg håper det i alle fall.

Anonymkode: 069af...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...