Gå til innhold

Var dette et overgrep?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her.. 

Artig at når en mann beskriver sine opplevelser, så blir det sett på som fake og oppdiktet. Noen her klarer ikke en gang å forholde seg til det, og tror jeg prøver å tåkelegge debatten om hva et overgrep er og ikke. Jeg beskrev bare noe som har skjedd meg for lenge siden, og spurte her hva andre tenker om det. 

Kvinner har ofte blitt spurt om de prøvde å stritte i mot eller om de sa tydelig nei i situasjoner der de ble utsatt for et overgrep, og har ikke alltid blitt trodd når de sier at de fikk en frysrespons. 

Om noe, så er innlegget ment til å styrke kvinners opplevelse av denne frysresponsen, med det argumentet at jeg som mann har følt på noe av det samme.. 
 

Anonymkode: 70b72...6b2

Kjære TS, beskriv hva som faktisk skjedde og hvorfor du lagde en tråd om noe du selv ikke syntes var voldtekt. Forklar også hvorfor du har et behov å fortelle at det som du selv ikke syns er en voldtekt skal brukes til å vurdere hva andre (menn og kvinner) har opplevd som en voldtekt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

TS her.. 

Artig at når en mann beskriver sine opplevelser, så blir det sett på som fake og oppdiktet. Noen her klarer ikke en gang å forholde seg til det, og tror jeg prøver å tåkelegge debatten om hva et overgrep er og ikke. Jeg beskrev bare noe som har skjedd meg for lenge siden, og spurte her hva andre tenker om det. 

Kvinner har ofte blitt spurt om de prøvde å stritte i mot eller om de sa tydelig nei i situasjoner der de ble utsatt for et overgrep, og har ikke alltid blitt trodd når de sier at de fikk en frysrespons. 

Om noe, så er innlegget ment til å styrke kvinners opplevelse av denne frysresponsen, med det argumentet at jeg som mann har følt på noe av det samme.. 
 

Anonymkode: 70b72...6b2

"Jeg tenker nok ikke selv i de baner at dette var en voldtekt, men hvis en lignende definisjonen gjelder for kvinner, så bør den jo også gjelde for menn." 

Hvordan gir du her støtte til kvinner som har blitt voldtatt (i henhold de alle andre nordiske lands straffelov) på grunn av at de faktisk har fått en frys reaksjon.

Du gjør selvfølgelig ikke det. Din tråd handler om å devaluere opplevelsene til andre som faktisk har opplevd både frys reaksjon og overgrep. 

Du skriver sammenfatningsvis:

Jeg opplevde noe som jeg ikke mener var et overgrep, der jeg følte på noe som jeg tror ligner noe på det folk omtaler som frysreaksjon.

Velger et eksempel på det du påstår at du støtter med din post.

Samboerparet har hatt en av de mange kranglene om sex på fredagskvelden etter de to små barna har sovnet. Mannen er dypt nede i vodka flasken, og truer som vanlig med å kaste ut samboer og barna hvis hun ikke gir han sex oftere. Kvinnen som er trøtt og sliten med fulltidsjobb og hovedansvar for hus og hjem, som ikke lengre liker sitt eget underlivet etter fødselskader, går etterhvert gråtende ned på badet. Når hun står på badet kommer samboeren inn, drar ned hennes bukser og truser på en hardhendt måte. Hun går i frys, som hun har gjort de ganger tidligere som han har forgripet seg på henne. Kroppen hennes blir tung, hennes synn forandres, hun kjenner at hjertet slår hardt og langsomt. Hun føler at tiden står stille når mannen gjennomfører et brutalt analt samleie. 

Ok, forklar hvordan din tråd er en støtte til alle de kvinner og noen menn som opplever slikt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (På 25.4.2024 den 13.59):

Skill aldri, fra sjelden og i eksemplet. Men kan utsettes for mye rart av kvinner, men det må være faktisk det.

Når det gjelder en fysiologisk frys reaksjon, så er den både generelt mindre sannsynlig hos menn, om det er helt fra fosterutviklingen av hjernen som den forskjellen kommer, eller som noen dyrestudier kan indikere, er et resultat av pubertet, det kan diskuteres.... Og frys reaksjonen involverer litt ulike deler av hjernen. 

Vi kan ikke bruke holdninger til å overprøve fakta.

Nei, det har du rett i..... Likevel gjør du det ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...