Gå til innhold

Første du hadde gjort som diktator i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en hel haug med ting lol. 

1) Fått på plass borgerlønn. Si typ 22.000 utbetalt hver måned OM du tjener mindre enn si 1,5 mill i året. Tjener du mer enn dette får du ikke borgerlønn. Borgerlønnen vil være flat og erstatter alt fra sykepenger, foreldrepenger, aap, dagpenger osv osv. Dermed trenger vi ikke NAV, som er en vannvittig utgiftspost med saksbehandlere, kontorer osv. Vil du ha mer enn 22.000 må du jobbe og skatte vanlig av inntekten. Alle som får borgerlønn må stille opp på minst 1 frivillig veldedighetsgreie hver måned. 

Om det er gjennomførbart vet jeg ikke, men jeg mener bestemt at vi jobber mer enn vi lever sånn det er nå. Tror borgerlønn vil gjøre at folk kan jobbe mindre. 22000 er for de fleste ikke nok, så tror fortsatt folk kommer til å jobbe. 

2) Må få på plass en modell som gjør at eiere av dagligvarehandelen ikke stikker av med alt overskuddet mens bonden ikke får nok til å leve av gården uten å drive i storskala. Det bør bli mer lukrativt å drive med matproduksjon i mindre skala. Jo bedre dyrene har det jo mer penger burde bonden få. Nå er det omvendt. 

3) Full legalisering, statlig distrubering og norsk produksjon av marijuana. Om flere velger en joint over 12 øl på vors er det positivt. 

4) Full opprustning av helse -og omsorgstilbudet i hele Norge, særlig Nord-Norge der strekningene er lange. 

5) Opp med atomkraftverk, når de er ferdige starter prosjektet med å restaurere ødelagt natur. 

6) Ikke mer utbygging i sårbar natur. All natur er sårbar så synd for dem som vil bygge. 

7) Ikke noe mer skyting av rovdyr fordi den spiser sau. Har du sau løs i utmarka så får du passe på den ordentlig. Er du jeger med mindre jaktkvote fordi ulven har spist elg, så får du bare innse at vi deler planeten med flere, og at du uansett ikke kommer til å sulte. 

8) Ikke lov å selge dyr over disk, strengere regler på oppdrett, totalforbud mot hold av eksotisk fugl. Har du allerede papegøye må du gjennom kursing + må betale for faglig oppfølging helt til den dør. 

9) Mindre moms på sunn mat, mer på usunn mat. 

10) Mye strengere straffer for seksuell vold, vold mot barn og dyr. Burde også gå ann å overstyre noen rigide regler slik at feks Jan Helge Andersen hadde fått 21år forvaring for drapene og voldtektene. Skremmende at han slipper unna med maks 2 år og kan leve resten av sitt liv omringet av barn. 

Det er bare å begynne stemme på meg folkens! Da kan du ta deg en vel fortjent norskprodusert joint etter 4 timers arbeidsdag, mens du muncher på norskprodusert mat fra en småbonde med lykkelige dyr 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sendt alle kriminelle innvandrere ut av landet, selv 2. og 3. generasjon med ankomst etter 1970. 

Anonymkode: f035c...bb7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er nok et bevis på hvorfor man ikke skal ha diktatur. 

Anonymkode: 52a28...1a3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt fra meg makta, har ingen ønsker om å være diktator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slått av internett.

Anonymkode: 7a56b...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 23.51):

Jeg ville økt abortgrensen til 18 uker. Gratis prevensjon (inkl sterilisering) til ALLE. Behovsprøvd barnetrygden og økt denne i sammenheng med foreldres stilling (jobber du 70% mens barna er under fire år dekker barnetrygden de siste 30% osv). Jeg ville økt lønnen til lærere og sykepleiere, kuttet tullestillinger i kommuner og stat (slike som min egen som i praksis bare er flytting av papirer og signering av vedtak og møter om papirene er flyttet riktig). Jeg ville forbydd ALL dyremishandling, dette inkluderer bruk av dyr til mat og konkurranse. Innført gratis plantebasert sunn mat til alle barn i grunnskolen. Totalforbud mot nye hytter og inngrep i sårbar natur, forbud mot å skyte rødlistede dyr. Forbud mot å kaste mat. 

Anonymkode: 4e049...cef

Hvor skal du ta pengene fra? 

Anonymkode: 0daba...b0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt oljefondet på en konto i Sveits under mitt navn, også flyktet landet.

Anonymkode: 8385f...12e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/1/2024 at 11:55 AM, yamask said:

1) Fått på plass borgerlønn. Si typ 22.000 utbetalt hver måned OM du tjener mindre enn si 1,5 mill i året. Tjener du mer enn dette får du ikke borgerlønn.

Ok, da tar jeg deg som diktator, siden jeg allerede har mindre enn 22 000 utbetalt i full jobb.

Anonymkode: 05793...d42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...