AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #81 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det du reagerer på? Andre reagerer å at uføre har råd til å ha hytte. Anonymkode: fe96f...5ca Har fått liknende bemerkninger slengt i trynet selv, så ja. Hytta kan da være arvet. Eller før en ble uføretrygdet. Ikke alle trygdede har dårlig økonomi. Anonymkode: 14e14...732 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 18. april 2024 #82 Del Skrevet 18. april 2024 malifika skrev (2 timer siden): Enig. Alle som er uføre er uføre uansett om de har jobbet i 1 eller 30 år før det skjedde. Syntes det skal være samme utbetaling for alle uføre uansett. Samme syntes jeg med aap, pensjon, dagpenger, permisjons penger og andre stønader. Alle gruppene er i samme "ærend" og bør derfor få samme summen. At man har betalt mer i skatt har egentlig ingen praktisk betydning, for hvis man først blir skikkelig syk/skadet så kan man fort risikere å "bruke" opp alle pengene man har betalt inn i skatt innen året er omme. Og allikevel sitter man resten av tiden å mottar en stønad langt høyere enn andre som kanskje ikke har brukt opp "sin del". Samme med når man er i permisjon, får man et barn som er syk og krever mye resurser eller man selv sliter i graviditeten å må ha behandling, så koster dette mye penger. Så hvorfor da få mye høyere sats enn de som tjener mindre men som ikke har problemer i svangerskapet?? Det er jo veldig komplekst men, jeg syntes det er det som hadde vært mest rettferdig. Skulle bare mangle at en som har jobbet i mange år og skattet skal få mer utbetalt enn en som aldri har jobbet. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #83 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det burde være umulig å bli varig ufør under 40 år Anonymkode: f04b7...98a Så du mener når man har vært kronisk syk siden barndommen og ikke i stand til å jobbe ikke bør få bli ufør? Vel takk for den. Håper ikke ditt barn blir livsvarig syk. Anonymkode: 82b73...2c7 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #84 Del Skrevet 18. april 2024 Det er bare 366 000 personer som faktisk er uføre og det er ikke så mye i en befolkning med 6 millioner hvor vi har svært høy yrkesdeltakelse på grunn av likestilling og eldreomsorg. Dette er faktisk et bra tall. Så har vi 129 000 på sosialpenger uvisst av hvilken grunn og 105 000 på AAP som er under avklaring og av disse er det bare skarve 700 i året som får innvilget uføretrygd så skal mye til. Regjeringen regner med at 100 000 unge uføre kan prøve seg i deltidsstillinger og ellers er mange for sjuke til å jobbe. De som har tyngre psykiatriske lidelser enn angst og depresjon er ute av stand til å jobbe og så stigmatiserte og syke at folk skyr dem og de har problemer med å klare hverdagen. Dere vil ikke ha dem i arbeid. Tro meg. Det er ikke vondt i viljen. Medisinen tar bare toppene og etter noen år virker den dårligere. Anonymkode: d0d11...357 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #85 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har fått liknende bemerkninger slengt i trynet selv, så ja. Hytta kan da være arvet. Eller før en ble uføretrygdet. Ikke alle trygdede har dårlig økonomi. Anonymkode: 14e14...732 *Eller kjøpt før en ble uføretrygdet, skulle det stå. Anonymkode: 14e14...732 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #86 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk som mener det er for lett å få uføretrygd i Norge har aldri vært igjennom prosessen selv, eller sett på venner / bekjente som har vært igjennom en slik prosess. Rett og slett. Det er brødhoder som har et oppkonstruert bilde av hvordan ting fungerer. Anonymkode: 4e826...05e Dette! Ni år på aap med en diagnose som umiddelbart gir ufør, likevel måtte jeg gjennom ni år der jeg fikk total-ødelagt økonomien samt ut i arbeidsutprøving på steder som forverret helsen. Noen var nylig i avisa fordi de ble tilbudt telt av nav. Jeg hadde en periode ikke bosted, ringte daglig til boligtjenesten om de hadde noe ledig, og hjelp til bolig ble bedt om å leie meg hytte. På campingplass. Med barn og hund. Anonymkode: 192ec...a01 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #87 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det du reagerer på? Andre reagerer å at uføre har råd til å ha hytte. Anonymkode: fe96f...5ca Tull. Den kan jo være arvet. Ingenting å reagere på uansett. Anonymkode: cbc75...451 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #88 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du mener når man har vært kronisk syk siden barndommen og ikke i stand til å jobbe ikke bør få bli ufør? Vel takk for den. Håper ikke ditt barn blir livsvarig syk. Anonymkode: 82b73...2c7 ❤️ Uvitende, og dermed dømmende folk får seg til å mene mye rart. Anonymkode: 14e14...732 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #89 Del Skrevet 18. april 2024 Jeg er en av disse skrekkelige uføre som er ufør pga psykiske motediagnoser. Under 40, god økonomi og eier hund også på toppen av alt. Jeg greier virkelig ikke å ta slike tråder seriøst når det er så utrolig tydelig at de som roper og skriker om hvor enkelt det er for folk å få ufør, hvor dyrt det er, hvor urettferdig det er at uføre maler hytter og så videre rett og slett mangler kunnskap. Ærlig talt folkens, sett dere nå ordentlig inn i ting da. Les dere opp. Se på faktiske tall og statestikker. Sett dere inn i arbeidslivet og ulike prosesser. Ta grep, det er skattepengene deres dere ikke gidder å ta ansvar for når dere heller bruker energien på å hyle på nettforum som KG. Dere er arbeidsføre og burde da greie noen ekstra verv i politikken som minimum. Kom dere opp av sofaen og gjør noe med saken heller enn å synse og mene masse tullball bare fordi dere synser det slik. Anonymkode: 090cf...46a 7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærring Skrevet 18. april 2024 #90 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, ikke folk som det er en selvfølge at ikke vil kunne jobbe Har du downs feks Meb alle med posttraunatisk stress, er utmattet, deprimerte ble testes hvert 3 år Anonymkode: f04b7...98a Mange med Downs kan stå i jobb , både deltid og heltid. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBB12345 Skrevet 18. april 2024 #91 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): hva er det som ikke er fakta? i utgangen av 2023 var det 366k som var utfølretrygda, dette utgjør 10.9% av de mellom 18 og 66år. gjerne kom med din mattematiske utregning på det som er rett. Anonymkode: c5f89...c13 Da tar du ikke med sykemeldinger osv.. antall årsverk som forsvinner hvert år er skremmende lesning.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123fir Skrevet 18. april 2024 #92 Del Skrevet 18. april 2024 Dæven, så mange kunnskapløse idioter det er her! "Ikke de som har ptsd.." Så jeg som ble utsatt for ting som har fått psykologer til å bryte sammen å forlate rommet når jeg åpner meg. Som ikke får sove, sliter med helt vanlige gjøremål, jeg har det sikkert bare sånn for gøy 😄 Vold, frihetsberøvelse, grove overgrep, jeg fortjente det nok, var jo tross alt bare et dumt barn 😁 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #93 Del Skrevet 18. april 2024 Er vel strammet inn nå... vet om noen uføre som har mindre plager enn jeg, og jeg får ikke engang sykemelding. Anonymkode: 09a1a...36e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #94 Del Skrevet 18. april 2024 Det er skremmende hvor mange som tror uføre juger og jukser seg fram til et liv på fattighetsgrensen. Er det ikke mer sannsynlig at de aller fleste uføre faktisk ikke har hatt noe valg? Det er ingen som velger uføre, det er den siste sjansen til et liv med et snev av forutsigbarhet, der sykdom og vansker ikke er dominerende i hverdagen. Anonymkode: dfca2...b3b 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #95 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Danmark har strammet kraftig inn siden 2014. Nå må man nesten være død for å få trygd. Her er en kvinne med med Parkinson og flere alvorlige diagnoser som har blitt nektet trygd. Vil dere virkelig at det skal være så strengt også i Norge? Jeg syntes dette er et helt umenneskelig system. Anonymkode: 76def...6f8 Siden du spør, ts, så mener jeg det ja. Anonymkode: 2fbc8...413 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #96 Del Skrevet 18. april 2024 Just now, AnonymBruker said: Det er skremmende hvor mange som tror uføre juger og jukser seg fram til et liv på fattighetsgrensen. Er det ikke mer sannsynlig at de aller fleste uføre faktisk ikke har hatt noe valg? Det er ingen som velger uføre, det er den siste sjansen til et liv med et snev av forutsigbarhet, der sykdom og vansker ikke er dominerende i hverdagen. Anonymkode: dfca2...b3b Enig. Virker også som om mange ikke forstår at årsaken til at noen er ufør kan være svært personlig. Det er snakk om helseopplysninger. Med mindre du er legen til vedkommende så vet du ikke alt en ufør faktisk sliter med. Anonymkode: 9ca0c...eef 5 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #97 Del Skrevet 18. april 2024 Det er sikkert flere som kunne jobbet noe. Problemet er at vi har et ekstremt ekskluderende arbeidsliv i Norge. Du skal helst være den beste av de beste for å få (hvilken som helst) jobb (dvs. ekstrovert, karisma, kompetanse, fremoverlent etc.). Det sier seg selv at Mari 22, med bipolar lidelse og utfordringer med sosiale relasjoner, ikke blir ansatt. Da er alternativet uføretrygd. Anonymkode: cd3dc...df1 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #98 Del Skrevet 18. april 2024 Dere som hetser syke folk i tråd etter tråd etter tråd. Bytt ut ordet uføre med jøder eller muslimer og hør hvordan dere høres ut! Anonymkode: d0d11...357 5 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #99 Del Skrevet 18. april 2024 Det burde ikke finnes noe som heter uføretrygd. Anonymkode: 39ff3...51b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #100 Del Skrevet 18. april 2024 Kjenner til et tilfelle, han kjempet for og bli uføret ble det, da han bikka 70 tok han seg 100% +++ jobb, er meg en gåte at det går an Anonymkode: 2dee4...0de 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå