Gå til innhold

Hastekeusersnitt og svigers fikk møte baby før jeg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 4/19/2024 at 9:07 AM, mereo said:

Sånn er det flere steder, arven etter koronatider - da føde og barselavdelinger har erfart at det skaper mer ro på avdelingen for de som ligger der.

At besøk ikke er på avdelingen ja, men da har man foajé, kantine ol. Har ikke hørt om noen som krever at man skrives ut

Anonymkode: b8292...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du overreagerer ikke og det handler ikke om hormoner. Hun og han opptrådde ufølsomt ved å snappe baby før du var våken . Blir så lei meg på dine vegner 🥹 Gratulerer som mor❤️

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har helt klart hatt det tøft etter en sånn opplevelse han også. Et hastekeisersnitt er en påkjenning for mannen.

At han hadde hatt moren sin der hadde jeg blitt glad for. Fordi jeg bryr meg om han og  vil at han skal ha det bra. 

Du overreagerer. Vær glad  for at foolk bryr seg. Ikke bruk energien på ting du ikke får gjort noe med. Men nyt babytiden.

Det var unntakstilstand for alle. Du bør akseptere det og ikke være bitter på hverken svigermor eller mannen.

Anonymkode: 324b4...e7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (På 18.4.2024 den 13.51):

Jeg er selv svigermor. Når sønnen min får barn, vil jeg ikke buse inn på sykehuset to minutter etter fødsel, holde baby og sende snap av det. Jeg kommer i besøkstid, slik siviliserte mennesker gjør.

Jeg er guttemamma og er enig med deg. En ting er at dersom sønn og svigerdatter trenger støtte. Men det med snap og publisering før svigerdatter er våken …😳

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det har du to valg, du kan velge la dette påvirke hele opplevelsen din av det å bli mor eller du kanlegge det bak deg og nyte det hele - joda, mannen din har blingset på hva som kanskje burde vært, men nå er det en gang slik at dette kan du ikke få ugjort så da må du legge det bak deg og gå videre. 
Jeg er både mor og svigermor, en av hver - og jeg ville ikke valgt som mor selv å la en hendelse som dette "ødelegge" opplevelsene mellom meg og barnet mitt. 
Når vi fikk første ble barnet fløyet til et annet sykehus uten oss, et nærmere svigermor - jeg var bare så takknemlig for at HUN kunne være der med vår lille når vi ikke kunne. Mannen min kom dit før meg - jeg ble kjørt i ambulanse etterhvert som jeg var i stand til å bli flyttet - og meg mange sin tankegang her skulle den lille ligget helt alene til han eller helt sjeg kom.. Det er jo bare teit. Barnet er elsket av flere enn mor - mor er ikke den eneste som teller her, joda jeg skjønner det er følelser og hormonder og alt det der, men det er også oppriktig glede over den ille og kjørlighet til denne - se stort på det, vær romslig og snakk med dem om skuffelsen din uten å klandre dem. Så går dere videre og fokuserer på den lille heller enn noe dere ikke kan endre. 

Anonymkode: 8362a...4a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slik jeg ser det har du to valg, du kan velge la dette påvirke hele opplevelsen din av det å bli mor eller du kanlegge det bak deg og nyte det hele - joda, mannen din har blingset på hva som kanskje burde vært, men nå er det en gang slik at dette kan du ikke få ugjort så da må du legge det bak deg og gå videre. 
Jeg er både mor og svigermor, en av hver - og jeg ville ikke valgt som mor selv å la en hendelse som dette "ødelegge" opplevelsene mellom meg og barnet mitt. 
Når vi fikk første ble barnet fløyet til et annet sykehus uten oss, et nærmere svigermor - jeg var bare så takknemlig for at HUN kunne være der med vår lille når vi ikke kunne. Mannen min kom dit før meg - jeg ble kjørt i ambulanse etterhvert som jeg var i stand til å bli flyttet - og meg mange sin tankegang her skulle den lille ligget helt alene til han eller helt sjeg kom.. Det er jo bare teit. Barnet er elsket av flere enn mor - mor er ikke den eneste som teller her, joda jeg skjønner det er følelser og hormonder og alt det der, men det er også oppriktig glede over den ille og kjørlighet til denne - se stort på det, vær romslig og snakk med dem om skuffelsen din uten å klandre dem. Så går dere videre og fokuserer på den lille heller enn noe dere ikke kan endre. 

Anonymkode: 8362a...4a7

Det er det absolutt INGEN har som har sagt. Du kan holde deg for god til å begynne med stråmanndiskusjoner. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt utrolig såret, skuffet og fly forbanna. Blir litt overrasket over alle her som mener du overreagerer. Men nå er jeg riktig nok gravid selv og full av hormoner. Hadde svigermor holdt babyen min før meg og sendt SNAPPER (?!) til folk mens jeg lå i narkose hadde jeg blitt kjempe lei meg. 

  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

urenluren skrev (3 timer siden):

Jeg hadde blitt utrolig såret, skuffet og fly forbanna. Blir litt overrasket over alle her som mener du overreagerer. Men nå er jeg riktig nok gravid selv og full av hormoner. Hadde svigermor holdt babyen min før meg og sendt SNAPPER (?!) til folk mens jeg lå i narkose hadde jeg blitt kjempe lei meg. 

MEN hadde du latt det ødelegge den første tiden din med babyen? Latt det overskygge alt det fine? 
TS må bare komme seg over det. Det går ikke Ann å få det ugjort. 
Er kjedelig å tenke tilbake på babytiden og tenke at man bare var sur, lei og bitter, når man heller kunne valgt å komme seg videre og nyte tiden med baby.

Anonymkode: 7ec30...d29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

MEN hadde du latt det ødelegge den første tiden din med babyen? Latt det overskygge alt det fine? 
TS må bare komme seg over det. Det går ikke Ann å få det ugjort. 
Er kjedelig å tenke tilbake på babytiden og tenke at man bare var sur, lei og bitter, når man heller kunne valgt å komme seg videre og nyte tiden med baby.

Anonymkode: 7ec30...d29

Har jeg sagt at det ødelegg for babytiden min? Nei.. 

Har jeg sagt at jeg kan få det ugjort? Nei..

Slutt å synse og gi deg opp meninger over ukjente folk.. 

Jeg opprettet ikke dette innlegget for å bli angrepet og beskyld for ting og tang. Jeg reagerte på at svigermor hadde troppet opp på sykehuset uten invitasjon, hun var på sykehuset i maks 15 min for å knipse bilder og sende til meg og andre for så å dra, deretter har vi ikke hørt noe fra henne.

 

Jeg har her fortalt om hvordan tiden etter keisersnittet var, jeg har ikke sagt noe om at det har ødelagt barseltiden.. 

 

Ts.

 

Anonymkode: 755e3...40e

  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

MEN hadde du latt det ødelegge den første tiden din med babyen? Latt det overskygge alt det fine? 
TS må bare komme seg over det. Det går ikke Ann å få det ugjort. 
Er kjedelig å tenke tilbake på babytiden og tenke at man bare var sur, lei og bitter, når man heller kunne valgt å komme seg videre og nyte tiden med baby.

Anonymkode: 7ec30...d29

Nok en stråmann, ts har aldri sagt noe av det du skriver. 

Endret av IDGAF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Slik jeg ser det har du to valg, du kan velge la dette påvirke hele opplevelsen din av det å bli mor eller du kanlegge det bak deg og nyte det hele - joda, mannen din har blingset på hva som kanskje burde vært, men nå er det en gang slik at dette kan du ikke få ugjort så da må du legge det bak deg og gå videre. 
Jeg er både mor og svigermor, en av hver - og jeg ville ikke valgt som mor selv å la en hendelse som dette "ødelegge" opplevelsene mellom meg og barnet mitt. 
Når vi fikk første ble barnet fløyet til et annet sykehus uten oss, et nærmere svigermor - jeg var bare så takknemlig for at HUN kunne være der med vår lille når vi ikke kunne. Mannen min kom dit før meg - jeg ble kjørt i ambulanse etterhvert som jeg var i stand til å bli flyttet - og meg mange sin tankegang her skulle den lille ligget helt alene til han eller helt sjeg kom.. Det er jo bare teit. Barnet er elsket av flere enn mor - mor er ikke den eneste som teller her, joda jeg skjønner det er følelser og hormonder og alt det der, men det er også oppriktig glede over den ille og kjørlighet til denne - se stort på det, vær romslig og snakk med dem om skuffelsen din uten å klandre dem. Så går dere videre og fokuserer på den lille heller enn noe dere ikke kan endre. 

Anonymkode: 8362a...4a7

Denne situasjonen kan ikke sammenlignes. Babyen til TS var ikke alene, faren dens var der.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

MEN hadde du latt det ødelegge den første tiden din med babyen? Latt det overskygge alt det fine? 
TS må bare komme seg over det. Det går ikke Ann å få det ugjort. 
Er kjedelig å tenke tilbake på babytiden og tenke at man bare var sur, lei og bitter, når man heller kunne valgt å komme seg videre og nyte tiden med baby.

Anonymkode: 7ec30...d29

I alle dager da! Hvordan kan du påstå at TS vil være sur, lei og bitter hele babytiden? Hun er skuffet og bitter over svigermors oppførsel. Det betyr ikke at hun ikke gleder seg over barnet sitt og nyter babytiden! Si meg, er du hennes svigermor?

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...