Gå til innhold

Hastekeusersnitt og svigers fikk møte baby før jeg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prover91 skrev (8 minutter siden):

Seriøst? Er du virkelig så kort i hodet at du dro å møtte han?

Jeg hadde nok gjort det slutt med mannen min om han hadde møtt eksen sin med min nyfødte mens jeg hadde ligget på oppvåkning

Seriøst? Kan du ikke lese? 

Anonymkode: 7c601...0a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prover91 skrev (7 minutter siden):

Seriøst? Er du virkelig så kort i hodet at du dro å møtte han?

Jeg hadde nok gjort det slutt med mannen min om han hadde møtt eksen sin med min nyfødte mens jeg hadde ligget på oppvåkning

Nei jeg snakket med han over tekst på tlf og fikk bilde.

Både jeg bf og stemor til mine barn har et et vennskapelig forhold, så jeg tviler på hun har noe problemer med meg. Men jeg hadde nok ikke dratt på sykehuset nei. 

Anonymkode: 81776...a3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei jeg snakket med han over tekst på tlf og fikk bilde.

Både jeg bf og stemor til mine barn har et et vennskapelig forhold, så jeg tviler på hun har noe problemer med meg. Men jeg hadde nok ikke dratt på sykehuset nei. 

Anonymkode: 81776...a3e

Du skrev: " Men jeg så faktisk eksen og bf sitt nye barn før moren til barnet pga samme situasjon"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Personlig ville jeg bare satt enormt stor pris på om mannen fikk selskap ganske umiddelbart om fødselen utviklet seg i negativ retning, og jeg ble lagt i narkose, og var borte i mange timer. Han ville vært temmelig ute av seg. At en svigermor (jeg setter stor pris på) da også får holde barnet er da helt ok, jeg kan jo uansett ikke gjøre det selv. Det er jo også mange andre som da har holdt barnet før meg. Fødselslege, sykepleiere, stellere, med mer. 

Jeg forstår at det er veldig sårt å bli fratatt det å få barnet rett på brystet. Det hadde jeg også følt veldig på selv. Men det var en uunngåelig situasjon her. 

Jeg tror man skal ha ganske krevende følelser rundt svigermor om man synes det er problematisk at hun kommer "før i køen" når situasjonen først er som den er. 

Anonymkode: cee37...3ce

Helt uenig med deg. Jeg har et veldig godt forhold til min svigermor men jeg ville ikke ha likt at hun kom på klinikken kort tid etter fødsel og fikk se/holde barnet før meg. Det samme gjelder hvis det var mine egne foreldre (som jeg også har et strålende forhold til).

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har all rett til å føle det du føler, samtidig som du også bør høre med din mann om hans følelser oppi dette. Det er fullstendig overveldende å møte sitt eget barn for første gang, og kanskje han ikke ønsket å være alene i situasjonen mens du lå i narkose? Hastekeisersnitt et en skummel situasjon.

Jeg lå også i narkose etter keisersnitt og min søster og mor pluss barnefar, som jeg ikke var sammen med, traff barnet før meg. Jeg var bare uendelig glad og takknemlig over at alle var der for å ønske barnet velkommen til jorden. Det var også godt å vite at de var flere som støttet hverandre i en vanskelig situasjon. Kanskje jeg er rar, men jeg har faktisk aldri tenkt på dette som negativt.

Anonymkode: 640b6...ac9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du reagert på samme måte om det var din egen mor?

Jeg synes det at hun sendte snapper (i alle fall hvis hun sendte dem til alle mulige folk) er verre enn at hun holdt babyen. Det kunne hun venta med. 

Ellers så er det like mye fars barn som ditt, og han trengte vel støtte fra foreldrene sine i en vanskelig situasjon. 

Jeg vil i alle fall råde deg til ikke å lage noen stor sak utav dette. Det betyr ingenting i det lange løp. 

Det er mange som opplever at en haug med andre folk holder barnet før man får holde det selv pga. keisersnitt eller vanskelig fødsel. Man får ikke noe dårligere forhold til barnet av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg er så knust og skuffet idag.. igår ble babyen min tatt ut med hastekeisersnitt da fødsel hadde pågått for lenge og hjertelyden ble dårligere.. plutselig ble det bestemt hastekeisersnitt og jeg ble trillet ut på operasjonsrommet for å deretter bli lagt i narkose..

Noen timer senere våkner jeg og er klar for å møte babyen min. Jeg var og fortsatt er full av følelser og er helt nyforelsket i min nye baby.

Så ser jeg at etter en stund på mobilen min at jeg har motatt snapper fra svigermor med bilder hvor mannen min holder babyen og også snap hvor hun holder babyen..... 

Mannen min hadde tydligvis informert om at baby var kommet til verden og svigermor heiv seg i bilen og kom til sykehuset for å treffe mannen min og babyen mens jeg enda lå i narkose... 

Jeg er så veldig knust og fortvilet

Overreagerer jeg????

Anonymkode: 755e3...40e

Stor klem til deg!

Hadde blitt helt knust, bare tanken på det gjør meg trist. Jeg synes de nybakte foreldrene skal være de første menneskene barnet får møte, kjenne og snuse på (selvfølgelig med unntak av ansatte på sykehuset). 

 

Heldigvis har samboer og jeg snakket om akkurat dette; at ingen får komme å besøke oss på sykehuset, men at vi sender melding med en gang vi er klar for besøk hjemme. 

Anonymkode: 51db8...b87

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er ikke normal oppførsel i det hele tatt. Å jage avgårde til sykehuset like etter fødsel? Jeg lurer på hvilket sykehus som tillater dette. På Haukeland i Bergen og på Voss der mine to er født hadde ingen andre enn far adgang de tre dagene vi var der. Svigermor ville blitt stoppet av de ansatte.

Jeg begynner å tvile litt på denne historien…Både mtp at sykehuset har rutiner og ikke ville sluppet en svigermor inn mens mor lå på oppvåkningen og at jeg lurer på om det finnes så dumme og korttenkte folk som den mannen og svigermoren det er snakk om her. 

Anonymkode: 1c451...f18

Da mannen ble fulgt ut av fødestua fordi det drev  gikk galt fikk min mann beskjed:Har du noen å ringe for å være med deg, vi vet ikke. Han ringte far sin som kom.

Jeg kan ikke tenke meg tankene han tenkte når han så den ene etter den andre kom inn i rommet og han ikke fikk bli. Og at han så lege løpe med et barn som var li løst nedover gangen, eller når han så de løp med meg i senga etter de hadde fått dratt barnet ut.

Glad da at min mann da hadde tryggheten med far sin da, med tanke på at han kunne mistet oss begge

Anonymkode: be31a...0a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stor klem til deg!

Hadde blitt helt knust, bare tanken på det gjør meg trist. Jeg synes de nybakte foreldrene skal være de første menneskene barnet får møte, kjenne og snuse på (selvfølgelig med unntak av ansatte på sykehuset). 

 

Heldigvis har samboer og jeg snakket om akkurat dette; at ingen får komme å besøke oss på sykehuset, men at vi sender melding med en gang vi er klar for besøk hjemme. 

Anonymkode: 51db8...b87

Skal også nevnes at dette er fordi min svigermor kæer veldig konkurrerende og opptatt av å få vite/se/møte og så videre først. Så hun hadde aldri latt meg glemme at hun fikk møte sitt barnebarn før jeg fikk møte barnet mitt, og hadde skrytt av dette til andre

Anonymkode: 51db8...b87

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde planlagt keisersnitt (var altså våken og tilstede hele veien). Men husker at jeg var litt fjern i etterkant på overvåkingen (sikkert pga smertestillende og adrenalinet i kroppen). Syns faktisk det var litt sårt at jeg ikke fikk holde babyen min med en gang , fikk barnet på brystet inne på operasjonssalen men de tok hen bort igjen ganske kjapt. Var også alene en stund etterpå fordi barnet (og far) skulle veie, måle, ta blodsukker osv. Jordmødre matet babyen hver 3. time (noe jeg syns også var litt vanskelig, hadde jo sett for meg å gjøre alt dette selv). 
 

Hadde min mor eller min svigermor kommet valsende inn på sykehuset og «tatt for seg» babyen min rett etter fødsel uten at jeg hadde fått tatt del i det tror jeg det hadde rabla for meg🙄 

Syns det er vanvittig dårlig gjort å bare komme uten invitasjon, kan ikke fatte at de tenker det er greit??! Å sende snap til deg som mor, så det første «møte» du får med ditt nyfødte barn er BILDE OVER SNAP? Ærlig talt, det er IKKE ok. 
 

Her syns jeg mannen bør ta en prat med sin mor. Det er virkelig ikke en god start på en ny tilværelse. Skjønner godt at du er såret.
 

Hadde vært annerledes om far ringte og ba henne komme, det er forståelig i en sånn situasjon (hvor han er bekymret for både det og baby, og kanskje ikke aner opp ned på sin egen baby der han sitter). Men å ta bilder å sende rundt er ikke ok. Spesielt når hun vet du ikke har fått møtt babyen din enda.
 

Husker godt at barnefar her var i sjokk når ungen var ute, selvom alt var planlagt og under kontroll. Men å gå sånn over grensen som din svigermor har gjort her er overhode ikke ok. Å det syns jeg faktisk hun bør få vite. 

Anonymkode: d8bdc...2ae

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er ikke normal oppførsel i det hele tatt. Å jage avgårde til sykehuset like etter fødsel? Jeg lurer på hvilket sykehus som tillater dette. På Haukeland i Bergen og på Voss der mine to er født hadde ingen andre enn far adgang de tre dagene vi var der. Svigermor ville blitt stoppet av de ansatte.

Jeg begynner å tvile litt på denne historien…Både mtp at sykehuset har rutiner og ikke ville sluppet en svigermor inn mens mor lå på oppvåkningen og at jeg lurer på om det finnes så dumme og korttenkte folk som den mannen og svigermoren det er snakk om her. 

Anonymkode: 1c451...f18

Jeg har født begge stedene og der fikk barna komme på besøk, har tilogmed hatt ekstra barn på rommet på Voss pga amming.

Anonymkode: 6f619...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du har all rett til å føle det du føler, samtidig som du også bør høre med din mann om hans følelser oppi dette. Det er fullstendig overveldende å møte sitt eget barn for første gang, og kanskje han ikke ønsket å være alene i situasjonen mens du lå i narkose? Hastekeisersnitt et en skummel situasjon.

Jeg lå også i narkose etter keisersnitt og min søster og mor pluss barnefar, som jeg ikke var sammen med, traff barnet før meg. Jeg var bare uendelig glad og takknemlig over at alle var der for å ønske barnet velkommen til jorden. Det var også godt å vite at de var flere som støttet hverandre i en vanskelig situasjon. Kanskje jeg er rar, men jeg har faktisk aldri tenkt på dette som negativt.

Anonymkode: 640b6...ac9

Han har jo ikke vært alene. Han var omgitt av fagpersoner som er vant til å støtte foreldre som kommer i denne situasjonen. At denne stakkars barnefaren var så ensom og psykisk nedbrutt at han bare måtte kaste seg på telefonen og tilkalle sin mamma er helt fullstendig latterlig. Han er en voksen mann, og det er rimelig å forvente av et voksent menneske at man klarer å stå i noen tøffe situasjoner uten mamma ved sin side. Ellers er det jammen på tide å gro på seg noen baller. 

Dessuten hadde alt gått bra. Tenk på de som opplever dødsfall under eller etter fødsel. 

Anonymkode: 1c451...f18

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har født begge stedene og der fikk barna komme på besøk, har tilogmed hatt ekstra barn på rommet på Voss pga amming.

Anonymkode: 6f619...fb5

Søsken av den nyfødt + far ja, fordi det er nær familie. Men det er noe helt annet. 

Anonymkode: 1c451...f18

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor mye trøst mener du svigermor gir sønnen sin med å trampe inn på barselavdeling, holde baby, knipse masse bilder også drar hun igjen innen 15 min? For meg høres det mer egoistisk ut og mer ut som hun skal ha sagt at hun var første på sykehuset... mannen min følte ikke mye trøst etter støtte den tiden hun var der. Fra hastekeisersnittet ble bestemt og jeg var tilbake på barsel tok det rundt 3 timer har jeg fått forklart, og jeg mener svigermor godt kunme holdt seg unna. Jeg og mannen min er ekstremt rystet over oppførselen hennes og har virkelig sett et annen side av henne nå. Det skal også sies at siden hun var innom de får minuttene, har vi ikke hørt ett ord fra henne.. 

 

Ts.

Anonymkode: 755e3...40e

Sleng på litt ekstra for å hive bensin på debatten..... 

Har du ikke noe bedre å bruke dagen på? Det imaginære barnet, for eksempel? 

Anonymkode: cee37...3ce

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuba skrev (1 time siden):

Helt uenig med deg. Jeg har et veldig godt forhold til min svigermor men jeg ville ikke ha likt at hun kom på klinikken kort tid etter fødsel og fikk se/holde barnet før meg. Det samme gjelder hvis det var mine egne foreldre (som jeg også har et strålende forhold til).

Om du må gjennom hastekeisersnitt er det mange, mange, som ser og holder barnet før deg.

Jeg ville vært lei meg for at jeg hadde gått glipp av øyeblikket der man fikk barnet rett på brystet, og den første tiden.

Jeg ville ikke vært bitter fordi en svigermor jeg har et godt forhold til var en av de mange som kom før meg i køen for å holde og se eget barn. 

Anonymkode: cee37...3ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (8 timer siden):

 

Mannen burde skjønt at han ikke skulle sende melding til foreldre og svigerforeldre og si at babyen var født og at alt gikk bra? 

Etter vi kom på barselhotellet sovnet jeg, samboer ventet da selvfølgelig til jeg våknet før han fortalte det til noen. En slik nyhet ønsker man jo å si sammen???

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har jo ikke vært alene. Han var omgitt av fagpersoner som er vant til å støtte foreldre som kommer i denne situasjonen. At denne stakkars barnefaren var så ensom og psykisk nedbrutt at han bare måtte kaste seg på telefonen og tilkalle sin mamma er helt fullstendig latterlig. Han er en voksen mann, og det er rimelig å forvente av et voksent menneske at man klarer å stå i noen tøffe situasjoner uten mamma ved sin side. Ellers er det jammen på tide å gro på seg noen baller. 

Dessuten hadde alt gått bra. Tenk på de som opplever dødsfall under eller etter fødsel. 

Anonymkode: 1c451...f18

Unødvendig av deg å latterliggjøre det som tilnærmet var min situasjon. Folk opplever situasjoner ulikt.

Anonymkode: 640b6...ac9

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDGAF skrev (21 minutter siden):

Etter vi kom på barselhotellet sovnet jeg, samboer ventet da selvfølgelig til jeg våknet før han fortalte det til noen. En slik nyhet ønsker man jo å si sammen???

Og jeg vet at samboeren mi ville trengt støtte det øyeblikket jeg ble kjørt inn for hastekeisersnitt. Så jeg hadde satt stor pris på en svigermor som umiddelbart kom og var der for han i den situasjonen. 

Om han er helt rolig og fin, og null bekymret for deg/barn, er det jo noe annet, og helt greit at han slenger beina høyt og venter til han har mer informasjon. 

Anonymkode: cee37...3ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (4 timer siden):

Du skrev: " Men jeg så faktisk eksen og bf sitt nye barn før moren til barnet pga samme situasjon"

 

Jeg mente samme situasjon som i at moren lå i narkose pga hastesnitt. Burde kanskje vært mer tydelig, men jeg skrev under at jeg snakket med han på tlf og at jeg fikk bilde av den lille. Så trodde det var forståelig. 

Anonymkode: 81776...a3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og jeg vet at samboeren mi ville trengt støtte det øyeblikket jeg ble kjørt inn for hastekeisersnitt. Så jeg hadde satt stor pris på en svigermor som umiddelbart kom og var der for han i den situasjonen. 

Om han er helt rolig og fin, og null bekymret for deg/barn, er det jo noe annet, og helt greit at han slenger beina høyt og venter til han har mer informasjon. 

Anonymkode: cee37...3ce

Men les hva Ts skriver da, det var jo ikke det som skjedde! 

Hun lå på oppvåkning, ute av fare, han sendte ut fellesmelding om at babyen var kommet, og svigermor kom uanmeldt for å ta bilde med baby. At han trengte støtte har aldri vært en del av casen.

Og om det var usikkert om hun kom til å overleve, er det HVERTFALL usmakelig å sende ut fellesmelding om at babyen er født. 

Endret av IDGAF
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...