Lille fugl Skrevet 30. september 2008 #2561 Skrevet 30. september 2008 Hei hei alle sammen. Begynnte med ny rydde rutine forige uke, og hvor bra det har gått:) Til og med mannen har ikke rotet så mye denne uken. Så nå er huset enda ryddig og pent:) I dag må jeg <handle inn for uken. <vaske gulvet <vaske over badet <pakke klær <sette over klesvask. Jeg har hengt opp en øiten rydde plan til meg seelv på soverommet over hva som bør gjøres de forskjellige dagen. Denne kikker faktisk min man også på, og jaggu så griper han ikke fillen fatt på eget intiativ:) jeg er overlykkelig.
Montezuma Skrevet 30. september 2008 #2562 Skrevet 30. september 2008 heisann! Dette høres bra ut lille fugl! Her er vi sååå fornøyde med det nye kjøkkenet, så det holder vi helt prikkfritt! Det er så gøy å holde det i orden når det er så flott, og vi liker å være der. Resten av huset er et kapittel for seg..... Vi holder fortsatt på med å tømme stuen for kjøkkenrester. Masse rot som lå på det gamle kjøkkenet. Dessuten har vi kastet ut en salong og en seksjon fra stuen. Det har blitt såååå mye bedre plass, romslig og lyst og luftig! men så må jo ting ryddes og plaseres på nytt. Jeg har også begynt å rive barnerom. Dvs rivingen er ferdig, nå må jeg begynne å gjennoppbygge........ Vi har altså nok å gjøre her for tiden, så de daglige syslene kommer litt i skyggen nå. Men mannen skal ha skryt, for han tar rett som det er og drar over badene og gulvene! Sånn er ståa her for tiden!
kamela Skrevet 5. oktober 2008 #2563 Skrevet 5. oktober 2008 Hei på alle sammen Her i husarbeidstråden er jeg helt ny, og sånn ser huset ut også, hehe. Jeg har et lite spørsmål, et aldri så lite dilemma faktisk.... Idag har jeg fri fra jobb, og begge mine små er i barnehage, så jeg har en plan om å faktisk få gjort noe fornuftig. Så, for å starte mykt leste jeg litt her, og litt på flylady sidene. Og 'decluttering' er tingen fant jeg ut. I gangen ville jeg starte. Rydde skuffer slik at jeg kan ha en organisering på ute-tøy til barn og voksne osv. Nå er det slik at en slik gang-benk jeg har med skuff i er full av min kjæres rollerblades, + et par som er for små, og en del sikkerhetsting til rollerblading. Nå har han ikke hatt sine på beina på snart 2 år og jeg har, flere ganger, truet med å gi de til loppemarked. Hver gang sier han at jeg ikke får lov....han -skal- bruke de...så snart han får sjansen.... Nå -vet- jeg jo at det antagelig ikke skjer på de nærmeste årene....men...han kommer til å bli såå sinna hvis han oppdager at de er borte....tør jeg..?? Hva hadde du gjort ? De som er for små skal ihvertfall ut!! noen som vil ha et par eldre rollerblades str 37 ?, hehe. En kjellerbod eller loftsbod, flytt dem ihvertfall bort fra der de er nå Hei hei alle sammen. Begynnte med ny rydde rutine forige uke, og hvor bra det har gått:) Til og med mannen har ikke rotet så mye denne uken. Så nå er huset enda ryddig og pent:) I dag må jeg <handle inn for uken. <vaske gulvet <vaske over badet <pakke klær <sette over klesvask. Jeg har hengt opp en øiten rydde plan til meg seelv på soverommet over hva som bør gjøres de forskjellige dagen. Denne kikker faktisk min man også på, og jaggu så griper han ikke fillen fatt på eget intiativ:) jeg er overlykkelig. Smart mann! Husarbeidet har det vært så som så med den siste tiden, på tide å få litt system i galskapen igjen. Rense kaffetrakter Skifte sengetøy Tørke støv Henge opp bilder Støvsuge og vaske alle gulv Rydde blomsterbedene før vinteren Vurdere å klippe gresset en siste gang
Montezuma Skrevet 6. oktober 2008 #2564 Skrevet 6. oktober 2008 God morgen! Tenkte bare å legge ut mine gjøremål for dagen her, så kanskje noen andre blir inspirert ti å sette igang også! :-) idag skal jeg: handle Steke vafler til mannen og kollegene brette fire maskiner m tøy sette på mer klesvask betale regninger lage middag scrappe:) jeg har allerede tatt en kjapp vask på det store badet. Og det nye kjøkkenet er så gøy å holde i orden, så der er det alltid tipptopp!
Annie Skrevet 6. oktober 2008 #2565 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har begynt bra i dag, men har fortsatt mye igjen. Rydde kjøkken Sette på oppvaskmaskinen Rydde hotspot Tørke støv Støvsuge Vaske gulv Tømme oppvaskmaskinen Brette og legge bort tøyVaske tøy
Annie Skrevet 6. oktober 2008 #2566 Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Rydde kjøkken Sette på oppvaskmaskinen Rydde hotspot Tørke støv Støvsuge Vaske gulv Tømme oppvaskmaskinen Brette og legge bort tøy Vaske tøy Endret 6. oktober 2008 av Annie
mia83 Skrevet 6. oktober 2008 #2567 Skrevet 6. oktober 2008 Annie! Hatt det fint på tur? Jeg har høstferie nå, kommer ikke hjem før på søndag, så her blir det ikke noe husarbeid før jeg kommer hjem igjen
Annie Skrevet 7. oktober 2008 #2568 Skrevet 7. oktober 2008 Annie! Hatt det fint på tur? Jeg har høstferie nå, kommer ikke hjem før på søndag, så her blir det ikke noe husarbeid før jeg kommer hjem igjen Jeg har hatt det kjempefint og lengter tilbake til varmen.. I dag skal mannen og jeg sette inn et vindu, og så skal jeg antakelig begynne å isolere veggene rundt det. Burde ta en runde med støvsugeren, det er vinter og det blir så mye bøss rundt vedovnen. Vaskerommet må jeg fortsette på også, det er fullt av klær og pledd som skal vaskes..
kamela Skrevet 7. oktober 2008 #2569 Skrevet 7. oktober 2008 Rense kaffetrakter Skifte sengetøy Tørke støv Henge opp bilder Støvsuge og vaske alle gulv Rydde blomsterbedene før vinteren Vurdere å klippe gresset en siste gang Plante blomsterløk på fellesområder Rydde vekk tørt tøy
Montezuma Skrevet 7. oktober 2008 #2570 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har hatt det kjempefint og lengter tilbake til varmen.. I dag skal mannen og jeg sette inn et vindu, og så skal jeg antakelig begynne å isolere veggene rundt det. Burde ta en runde med støvsugeren, det er vinter og det blir så mye bøss rundt vedovnen. Vaskerommet må jeg fortsette på også, det er fullt av klær og pledd som skal vaskes.. Å Annie, du er heldig som har vindu og sette inn! Vi hadde kjøpt to nye kjøkkenvinduer som skulle settes inn denne uken. men på lørdag var det storm! Vinduene, som veier et tonn og sto lent inntil husveggen, blåste overende, knuste og bulket bilen...... Hvor har du vært på tur? Her har det vært hjemmeferie, med små venninner på overnatting, besøk i stallen og baking. Jeg glemte noen ting jeg skulle gjort igår, bl.a. å betale regninger. Og så fikk jeg ikke brtett all klesvasken og scrappet, for jeg hadde glemt at mutter skulle komme til middag og overnatte! Men da var det jo bra at vi hadde stekt vafler :-) Idag har jeg 4 kg medisterdeig som skal stekes!
susanne_89 Skrevet 11. oktober 2008 #2571 Skrevet 11. oktober 2008 Har ikkje liste for kva som skal gjerast, men har liste over kva som blei gjort.. Vaska badet + alt der inne Vaska golvet i stova, kjøkkenet, gangane, vaskerommet og soverommet Rydda på soverommet Sorterte klea før eg la dei i ny kommode Vaska og hengt opp kle Lagt ihop tre maskiner med kle Ommøblert litt i stova Fått gjort mykje, med god hjelp frå sambuar og søstra hans..
kamela Skrevet 13. oktober 2008 #2572 Skrevet 13. oktober 2008 Ny uke - nye utfordringer: Rense kaffetrakter Vaske vinduer Henge opp bilder Vaske utenpå kjøkkenskap
mia83 Skrevet 13. oktober 2008 #2573 Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Jeg har vært borte i 9 dager, og har en del som må gjøres. Kom ikke hjem igjen før sent i går kveld. Målet er å bli ferdig før jeg skal på senvakt i morra. Er på jobb nå, så får ikke begynt før kl 16... - Pakke ut det jeg ikke rakk i går - Legge sammen og rydde bort tørt tøy - Vaske 2 maskiner med klær - Støvsuge - Vaske gulv - Vaske bad - Rydde stue - Rydde kjøkken - Rydde på badet - Skifte dobørste - Hjelpe sønnen min med lekser - Gå ut med søppel - Lage middag og rydde etterpå - Rydde ut av oppvaskmaskina og sette på en ny - Sortere og kaste papirer - Rydde 15 min på soverommet - Vaske opp det som må tas for hånd - Ajourføre regnskap for byggeprosjekt og julegaveliste Endret 14. oktober 2008 av mia83
kamela Skrevet 14. oktober 2008 #2574 Skrevet 14. oktober 2008 Ukeplan Rense kaffetrakter Vaske vinduer Henge opp bilder Vaske utenpå kjøkkenskap vaske badet rydde vekk tørt tøy rydde ute så det er klart til vinter bestille ved spyle ute male to bodvegger hvis fint vær ?
Annie Skrevet 14. oktober 2008 #2575 Skrevet 14. oktober 2008 Har igjen å støvsuge her, så er det meste gjort. Har satt på og tømt oppvaskmaskinen. 2 maskiner med tøy er vasket, tørket og brettet. 1 vaskemaskin går nå. Kjøkkenet er rydda. Diger hotspot likeså. Har dytta isolasjon rundt et vindu. Gamlestua er feid. Det er murpuss på gulvet og gammel treflis isolasjon som faller ned fra taket, så der blir jeg aldri ferdig. Ikke på lenge i hvertfall... Så var det støvsugeren da.. Skal bare ha en kopp te, så går jeg i gang.
kamela Skrevet 14. oktober 2008 #2576 Skrevet 14. oktober 2008 Rense kaffetrakter Vaske vinduer Henge opp bilder Vaske utenpå kjøkkenskap vaske badet rydde vekk tørt tøyrydde ute så det er klart til vinter bestille ved spyle ute male to bodvegger hvis fint vær ?
Gjest Gl@mB@be Skrevet 14. oktober 2008 #2577 Skrevet 14. oktober 2008 Nå har jeg akkurat vaska badet (dusjkabinettet inkludert). Yaay me! *føle seg flink*
mia83 Skrevet 17. oktober 2008 #2578 Skrevet 17. oktober 2008 Får besøk i morgen etter jobb så jeg har gjort følgende i dag: - Støvsugd - Vasket gulv - Vasket badet - Kjørt en oppvask, rydda ut av maskina og satt inn igjen litt skittent - Vasket klær - Tørket støv - Vannet planter
mia83 Skrevet 21. oktober 2008 #2579 Skrevet 21. oktober 2008 I dag har jeg hatt fri og gjort følgende: - Gått ut med søppel - Vasket 3 maskiner med klær - Kjørt en oppvaskmaskin, tømt den og satt i skittent - Laget middag og ryddet opp - Støvsugd - Vasket badet
Annie Skrevet 24. oktober 2008 #2580 Skrevet 24. oktober 2008 1 etasje er støvsugd Stua er rydda Kjøkkenet er rydda Benker er vasket Oppvaskmaskinen er i gang Frokosten spist Gangen er rydda Har bretta klær
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå