Gå til innhold

Jeg har akkurat fått vite at jeg er pappa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke føler at du ville klare å gi barnet en god oppvekst så finnes det veldig mange som ønsker å adoptere en 3 åring. En stabil familie

Anonymkode: c782c...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på det sånn at du kan nesten ikke gjøre noe verre enn moren allerede har gjort. 

Men ikke la kidden din vokse opp i et fosterhjem. Du vet ikke hvordan det blir men du kan styre hvor godt liv kidden får med deg. Ungen har tapt mye allerede. 

Heldigvis er det ikke alle som husker de første årene i livet sitt så godt mulig at arrene helbreder seg helt fint. 

Du blir nok en god far. 

Mange single mødre i barnehagen, så du treffer nok noen der eller i parken med kidden. Ikke stress med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Her var det mye bastante  meninger. Et barn som gar blitt fratatt sin mor , har mest sannsynlig lått traumer og de kan være store og måtte trenge mye hjelp.

Jeg ville fått på møte og hørt hva de sier og sp tenkt noen dager på det.

Anonymkode: 38ae4...bd7

Ja, noen ganger har barn det best i fosterhjem. Adoptering er ikke et enkelt alternativ i Norge.

Anonymkode: d488a...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vel. Jeg synes at det er en skam når et barn bor i fosterhjem selv om barnet har to levende foreldre. Du har fast jobb og hus. Mer trenger du ikke for å ta vare på et barn. Jeg forstår at det er vanskelig. Men bruk litt tid på å finne ut hva du virkelig vil, og hvor du ser deg om 10 år. Slik at du ikke angrer bittert fordi du valgte bort ditt eget kjøtt og blod.

Du er ung. For å ikke få flere slike opplevelser, her er to råd til deg: bruk kondom under tilfeldig sex. Og don't stick your dick in crazy. Ikke involver deg med damer som ruser seg, uansett hvor pene de er. 

Anonymkode: 23f26...00f

Ja, bedre at barnet har det dårlig, så lenge det bor med foreldrene sine...

Anonymkode: d488a...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker at du vil overlate barnet i barnevernets omsorg? Fordi du ikke tenkte at du skulle få barnet på en sånn måte og fordi barnet vil få to "foreldre"? Da synes jeg du skal gjøre det. For di blir jo ikke en god pappa hvis ikke du vet at du kan bli en god far, men ikke ønsker å ta vare på barnet ditt. Lykke til med å få en god kjæreste å få barn med når hun skjønner at du har et barn som er plassert i fosterhjem og som du ikke har noen særlig relasjon med. Ja, igjen - lykke til. 

Anonymkode: 568e7...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til håper ungen din kommer hjem til deg snart, fri fra rus og utrygghet❤️ synes du er god, klapp deg selv på ryggen får og takle dette bra og ta kampen får det uskyldige lille barnet❤️

Anonymkode: dc649...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du tenker at du vil overlate barnet i barnevernets omsorg? Fordi du ikke tenkte at du skulle få barnet på en sånn måte og fordi barnet vil få to "foreldre"? Da synes jeg du skal gjøre det. For di blir jo ikke en god pappa hvis ikke du vet at du kan bli en god far, men ikke ønsker å ta vare på barnet ditt. Lykke til med å få en god kjæreste å få barn med når hun skjønner at du har et barn som er plassert i fosterhjem og som du ikke har noen særlig relasjon med. Ja, igjen - lykke til. 

Anonymkode: 568e7...261

Han må da få lov å tenke høyt 😏

Anonymkode: 5b34f...b7c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du tenker at du vil overlate barnet i barnevernets omsorg? Fordi du ikke tenkte at du skulle få barnet på en sånn måte og fordi barnet vil få to "foreldre"? Da synes jeg du skal gjøre det. For di blir jo ikke en god pappa hvis ikke du vet at du kan bli en god far, men ikke ønsker å ta vare på barnet ditt. Lykke til med å få en god kjæreste å få barn med når hun skjønner at du har et barn som er plassert i fosterhjem og som du ikke har noen særlig relasjon med. Ja, igjen - lykke til. 

Anonymkode: 568e7...261

TS har jo oppdatert i går, det du skriver her er jo absolutt ikke det han ønsker. Før du skriver et så stygt innlegg kan det være en veldig god idé å faktisk lese gjennom hele tråden. 

Her er oppdateringen fra TS: 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei

Takk for alle svar.

Jeg har nå vert i møte med barnevernet. Det gikk veldig fint.

Tror det har vert en del som har mistforstått her, jeg dro til bv fordi jeg skulle snakke om barnet og at jeg skulle ta en Dna test og snakke om hva jeg ønsket og de snakket om hva de tenkte og hvordan vi skulle gjøre fremover hvis hn var min . Og jeg sa kanskje litt feil ang moren til barnet,men barnvernet skulle i alle fall prøve og at hun ikke skal ha kontakt via retten og jeg skal få full foreldreansvar, moren hadde gjort noen ganske alvorlig, så kan hende at hun må sitte inne i 5-10 år ( ikke noe mot barnet ) men alvorlig og ang rus og trulser mot sykepleiere

Anonymkode: 16230...196

 

Og til deg TS, masse lykke til! Du virker som en fin fyr, dersom barnet er ditt kommer nok dette til å gå seg til ❤️ 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer det! Du kan bli en fantastisk pappa for dette barnet, veien blir til mens man går. Og du har kanskje annen familie som kan være med på oppdragelsen? Og barnet blir jo kjent med andre i barnehagen, kanskje har du ei venninne eller en annen kvinne i familien hvis du vil ha ett kvinnelig forbilde? Men om ikke så går det også fint, barn er tilpasningsdyktige og trenger først og fremst kjærlighet og trygge stabile voksene. 

Anonymkode: 4d254...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ikke tenkes at barnet ville fått det best hos en familie? Og så kunne du TS støttet opp. 🤔

Anonymkode: c18f5...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ta en farskapstest

2. Ingen kan tvinge deg til et liv du ikke ønsker. Ser alle kommentarene over her tar som en selvfølge at du skal ta imot barnet. Men dette er en veldig vanskelig avveining som bare du kan ta. Det er ikke feil å ikke ta imot barnet dersom du virkelig ikke ønsker et liv med barn nå. Barnet kommer mest sannsynlig til å få en fin fosterfamilie som hen vil kalle mamma/pappa uansett dersom du ikke tar barnet. Og du kan fortsatt ha kontakt med barnet og følge opp barnet så mye du ønsker. (Så sant man har livet på stell, og det virker det som at du har)

Lykke til!

Anonymkode: f727c...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du tenker at du vil overlate barnet i barnevernets omsorg? Fordi du ikke tenkte at du skulle få barnet på en sånn måte og fordi barnet vil få to "foreldre"? Da synes jeg du skal gjøre det. For di blir jo ikke en god pappa hvis ikke du vet at du kan bli en god far, men ikke ønsker å ta vare på barnet ditt. Lykke til med å få en god kjæreste å få barn med når hun skjønner at du har et barn som er plassert i fosterhjem og som du ikke har noen særlig relasjon med. Ja, igjen - lykke til. 

Anonymkode: 568e7...261

🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 38ae4...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er jo helt idioter i denne tråden. Noen som sier du ikke vill ta vare på ungen din og andre som mener man bare skal kaste en unge i bv systemet… kjemp kampen så du og ungen din kan ha det fint i sammen❤️ bedre med en god far en en familie som ikke er sin egen og bedre du er aleine en sammen med barnemor i dette tilfellet

Anonymkode: dc649...832

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 21.35):

Ja, bedre at barnet har det dårlig, så lenge det bor med foreldrene sine...

Anonymkode: d488a...e9a

Er det alternativet her tenker du?

Anonymkode: 27146...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...