Gå til innhold

Gravid og har det ikke bra i det hele tatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble satt i gang 16 dager før termin på grunn av invalidiserende bekkenløsning (og noen andre plager). Jeg synes det er altfor lite hjelp å få, og altfor mange som snakker hverandre ned! Bekkenløsning er jævlig vondt, jeg klarte ikke engang å gå på toalettet selv. Jeg håper du snakker med lege og jordmor og at du får hjelp, når man har det så vondt er hver eneste dag en pine. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for innspillet! ❤️ Vil selvsagt at baby skal få være i magen lenger, og hadde ikke sett for meg et eventuelt keisersnitt før om noen uker uansett, men alt som kan korte ned tiden før fødsel hjelper, og det hjelper også at det er litt forutsigbart. Skal absolutt prate med helsepersonell. Epiduralen fungerte ikke sist, så det føles så håpløst å tenke på å måtte gå gjennom det igjen, og det er jo en vanskelig innstilling å gå inn med. Epidural er eneste tilbudet sykehuset har til smertelindring.

Anonymkode: ac725...57d

Vet om flere der epidural ikke har fungert under ene fødselen, men har fungert bra under andre 😊 så ville gitt det en sjans! 

Jeg fikk også morfin under riene jeg hadde tidlig i forløpet (men fra igangsettelse til baby var ute tok det 50 timer så jeg tror jeg fikk det pga det var kritisk at jeg måtte slappe av litt mellom slagene for å klare å takle riene senere i forløpet). Hadde alt i alt en fin opplevelse, selv med perioder der riene kom oppå hverandre og jeg ikke fikk noe pusterom mellom.

Tenker det er veldig viktig at du får snakket med sykehuset hvor du skal føde for å legge en plan for fødselen sånn du er litt tryggere. Du bør nok også skrive fødebrev. 

Anonymkode: 81c66...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...