Gå til innhold

Menn håndterer ikke sterke, selvstendige kvinner

Hermann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han gjør jo allerede det og med stor suksess. 

Anonymkode: 525f5...9e4

Det vet vi fint lite om.

Anonymkode: 35666...9f3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min kjæreste er en ekte sterk kvinne, noe hun ikke har behov for å påpeke. Uansett, min erfaring med damer som sier at menn ikke håndterer sterke kvinner er veldig dårlig, det er oftest en unnskyldning for deres egen dårlige oppførsel, og når vi ikke takler det, så kommer hersketeknikken om at vi ikke liker sterke kvinner

Anonymkode: 25ae6...27e

Jeg er enig i at det kan virke som en dårlig unnskyldning og rasjonalisering av egne utfordringer der en anklager ‘alle andre’ for å være problemet. Å anta at det er ens sterke sider som gjør at en ikke lykkes med partnere tror jeg fort kan være et uheldig selvbedrag.

Så blir kanskje den andre siden av dette hva det sier om disse kvinnenes syn på andre kvinner. En kvinne som anser seg selv som særskilt ‘sterk’ sammenlignet med andre kvinner vil kanskje ikke heller være den letteste for andre kvinner å omgås. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vet vi fint lite om.

Han virker konsistent nok til at jeg finner det troverdig. Liker mye av det han sier sammenlignet med mange andre her. Utifra det kan jeg også tenke meg at for meg som tilfeldig kvinne kunne jeg teknisk sett ha blitt sjarmert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
herzeleid skrev (31 minutter siden):

Jeg er enig i at det kan virke som en dårlig unnskyldning og rasjonalisering av egne utfordringer der en anklager ‘alle andre’ for å være problemet. Å anta at det er ens sterke sider som gjør at en ikke lykkes med partnere tror jeg fort kan være et uheldig selvbedrag.

Så blir kanskje den andre siden av dette hva det sier om disse kvinnenes syn på andre kvinner. En kvinne som anser seg selv som særskilt ‘sterk’ sammenlignet med andre kvinner vil kanskje ikke heller være den letteste for andre kvinner å omgås. 

Hva om en mann er det? Vik han være like vanskelig for andre å omgås? For det er snakk om de akkurat samme personlige egenskapene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva om en mann er det? Vik han være like vanskelig for andre å omgås? For det er snakk om de akkurat samme personlige egenskapene. 

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hermann skrev (22 timer siden):

Hvorfor er det egentlig så mange menn som ikke håndterer sterke, selvstendige kvinner. Som har selvtillit og et godt økonomisk liv.

Svar på dette karer.

img-2-1712951580524.webp

Det blir ikke sånn bare fordi du skriver det i et forum. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det vet vi fint lite om.

Det vil du jo heller ikke få vite.

Men når jeg gikk ut av et langvarig forhold i fjor vår, så var jeg litt usikker på hva som møtte meg i dette tinderverset med hensyn til incels og feminister. 

Jeg merket fort at menn som meg, med god selvtillit, interessante liv og som kan kle på sin brukbart trente kropp, har det ganske lett. 

Sterke, selvstendige kvinner finnes i alle former, og felles for alle jeg har møtt, er at de har manglet oppbacking i samlivet og at de føler en konstant kamp om status med sine menn. Jeg står godt i meg selv og kunne ikke brydd meg mindre om min partner tjener mer, har bedre utdannelse eller høyere status en meg. I motsatt fall synes jeg dette er positivt faktisk.

Slik for de som tror jeg har mistet mannen i meg, så har jeg til gode å finne en sterk, selvstendig kvinne som ikke digger sterke armer og markerte magemuskler😁

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjellmannover190 skrev (4 minutter siden):

Sterke, selvstendige kvinner finnes i alle former, og felles for alle jeg har møtt, er at de har manglet oppbacking i samlivet og at de føler en konstant kamp om status med sine menn. Jeg står godt i meg selv og kunne ikke brydd meg mindre om min partner tjener mer, har bedre utdannelse eller høyere status en meg. I motsatt fall synes jeg dette er positivt faktisk.

Slik for de som tror jeg har mistet mannen i meg, så har jeg til gode å finne en sterk, selvstendig kvinne som ikke digger sterke armer og markerte magemuskler😁

Faktisk ikke helt enig med deg her. Jeg anser meg som nevnt som en sterk,  selvstendig kvinne. Men har slett ikke manglet oppbacking i samlivet eller hatt en konstant kamp om status med mannen. Tvert om, så har han backet meg veldig opp slik at jeg har fått følge mine egne ambisjoner og drømmer.

Sterke armer er fint, men sixpack er ikke så nøye, kan liksågodt ha vaskeball som vaskebrett 😅

Anonymkode: 6ef3f...70f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jada, men hovedutsagnet som startet debatten var at menn har funnet opp alt, noe som overhodet ikke er sant.

Anonymkode: c1cad...461

Vanlig etikette er at man henvender seg til den man quoter. Hvis du argumenterer for at kvinner er oppegående så kan vi vel forvente såpass av dere?

Anonymkode: b4338...6f5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Faktisk ikke helt enig med deg her. Jeg anser meg som nevnt som en sterk,  selvstendig kvinne. Men har slett ikke manglet oppbacking i samlivet eller hatt en konstant kamp om status med mannen. Tvert om, så har han backet meg veldig opp slik at jeg har fått følge mine egne ambisjoner og drømmer.

Sterke armer er fint, men sixpack er ikke så nøye, kan liksågodt ha vaskeball som vaskebrett 😅

Jeg tror nok at veldig mange parforhold er gode og balanserte og har vært i et i over 20 år selv. Jeg gikk fordi kommunikasjonen ble destruktiv.

Nå er dette kvinner jeg har møtt nå, som gjerne er rundt 40 og som har forlatt sin partner etter selvrealisasjon. 

Har ikke sixpack, men markerte magemuskler😄. Og armene teller mest, som du sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vanlig etikette er at man henvender seg til den man quoter. Hvis du argumenterer for at kvinner er oppegående så kan vi vel forvente såpass av dere?

Anonymkode: b4338...6f5

Hahaha, herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjellmannover190 skrev (7 minutter siden):

Nå er dette kvinner jeg har møtt nå, som gjerne er rundt 40 og som har forlatt sin partner etter selvrealisasjon. 

Ja det høres mer riktig ut. At de har blitt lei av en som aldri stiller opp, og nettopp funnet fram sin egen styrke 🙂

Bra de har kommet seg vekk fra dårlige forhold da 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Verden er ikke svart hvit og ingen faller perfekt i noen kategori. Alle har sine paradokser.

Eksempelvis har jeg møtt flere kvinnelige toppsjefer som er ekstremt «sterke» når det gjelder, men på en vanlig moderlig og feminin måte. Samtidig som de er ekstremt opptatt av å fremheve andre kvinnelige trekk ved seg selv. Kanskje nettopp fordi de faktisk er ordentlig sterke kvinner, så har de selvtilliten til å også være feminine. 

I motsetning møter man maskuline damer som tror menn ikke liker dem fordi de er «sterke», men egentlig er det fordi de ikke finnes feminine. 

Mao. tror jeg det må være en balanse i ethvert forhold. Hvis du er veldig fremgangsrik og selvstendig kvinne, tror jeg du lykkes bedre på sjekkemarkedet om du også er feminin eller i hvertfall får mannen din til å fremstå maskulin på andre måter. 

Anonymkode: 301c6...421

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellmannover190 skrev (22 minutter siden):

Jeg tror nok at veldig mange parforhold er gode og balanserte og har vært i et i over 20 år selv. Jeg gikk fordi kommunikasjonen ble destruktiv.

Har ikke sixpack, men markerte magemuskler😄. Og armene teller mest, som du sier!

"Selvrealiserte" damer rundt 40, ja… kos deg! 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, KallePils said:

Det er nok ikke for alle menn!

Jeg har som mann i midten av 40 årene fått tester damer i 20, 30 og 40-årene, og velger lett damer rett under min alder hver dag. Men så skal jeg ikke ha flere barn, er opptatt av mer enn bare en stram, ung kropp og jeg vil ha en partner jeg kan filosofere over resten av livet med.

Endret av Fjellmannover190
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
herzeleid skrev (3 timer siden):

Ja

Okei det er rettferdig 😊 Det er jo sant at noen trekk er lettere å omgåes enn andre, men det varierer jo hvilke for ulike folk utifra hvem vi har. Å det er jo bra det 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
KallePils skrev (1 time siden):

Hva er galt med mennesker som styrker sin egen selvfølelse og blir klarere på hvem de er?

Det kan bety at man vet hva man vil ha, hva man mener, og hva som er ens styrker, svakheter, gode og dårlige sider. Det er attraktivt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er galt med mennesker som styrker sin egen selvfølelse og blir klarere på hvem de er?

Det kan bety at man vet hva man vil ha, hva man mener, og hva som er ens styrker, svakheter, gode og dårlige sider. Det er attraktivt.

Ingen penis har noen gang blitt hard av at en kvinne "vet hva som er hennes styrker, svakheter, gode og dårlige sider".

Så er det en venninne du beskriver nå, eller en dame å være i en seksuell relasjon med…?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, KallePils said:

Ingen penis har noen gang blitt hard av at en kvinne "vet hva som er hennes styrker, svakheter, gode og dårlige sider".

Det er så fint at alt handler om å få penis hard! Om du aldri har elsket med en kvinne, så forstår jeg deg. Vi som har vært der, vil alltid tilbake dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...