AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #1 Skrevet 11. april 2024 Jeg har lenge mistenkt at mannen min gjør ting feil/ikke godt nok med vilje slik at jeg skal gjøre det, men i dag har jeg fått det bekreftet. Etter middag ba jeg ham om å ta restene i en tupperware mens jeg vasket kjelen. Han sukket da jeg sa det, for øvrig på tross av at jeg hadde planlagt maten, handlet inn, laget maten og satt i oppvaskmaskinen, dekket bordet og ryddet på kjøkkenet før maten ble ferdig mens han satt på mobilen. Mens jeg står ved vasken ser jeg så at han, en voksen mann med jobb og utdanning, begynner å ta maten i en altfor liten boks. Altså, et lite barn ville sett at maten absolutt ikke fikk plass i den. Jeg: "den boksen er for liten, det ser du vel?" Han: "jeg er jo ikke noe god til sånn her vet du, det er nok bedre at du gjør det". Så gikk han, så jeg måtte fikse restene og sette boksen som nå må vaskes helt uten grunn i maskinen. Jeg blir så frustrert! HVORFOR tenker han at dette er greit? Jeg lurer på hvor mange skilsmisser verden over som kan skyldes på weaponized incompetence og lignende tull. Anonymkode: 7b031...b4a 10 31 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 11. april 2024 Bare ikke kommentere på det? La han gjøre det dårlig også si at det var leit han ikke fikk det til denne gangen men han får prøve igjen da. Gir seg sikkert kjapt da. Anonymkode: 427ca...c66 44 12
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #4 Skrevet 11. april 2024 Weaponized incompetence.... Wtf? Hva er galt med å bruke norsk? Anonymkode: 6c642...b5d 6 1 12
Rainstorm2.0 Skrevet 11. april 2024 #5 Skrevet 11. april 2024 Hvorfor kommenterte du da? Han ville jo funnet ut at boksen var for liten av seg selv. Hvis jeg hadde fått pirke-kritikk av en voksen, når jeg selv er godt voksen, mens jeg holder på med noe på kjøkkenet, så hadde jeg også forlatt rommet. Du kan jo egentlig spørre deg selv hvorfor du synes det er greit å styre familien som om du er overhodet, og å kritisere en voksen mann som om han er et teit lite barn som ikke greier noe som helst. Hvis dette er et problem i det daglige så tar dere en seriøs prat om det, og kanskje før den praten at du kan innse at du også faktisk har en del i det med å være kontrollerende. 23 1 15
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #6 Skrevet 11. april 2024 Du må jo slutte å hjelpe han. Eller kommentere. Mannen min gjør seg ikke dummere, men barna kan noen ganger prøve å komme unna ved å gjøre en dårlig jobb. Jeg kan se det vil gå dårlig, men de må få oppdage feilen selv. Og vil de ha hjelp så venter jeg til de spør. Ikke vær hjelpsom på ting enhver idiot klarer, og ikke gi feedback eller ros for fullført oppgave. Menn gjør seg udugelige ja. Men kvinner gjør seg også til mammaer til sine menn Anonymkode: fcfb7...5fa 28 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #7 Skrevet 11. april 2024 Just now, AnonymBruker said: Weaponized incompetence.... Wtf? Hva er galt med å bruke norsk? Anonymkode: 6c642...b5d Fordi for livets harde skole folka føler seg litt mer utdannet når de bruker kompliserte fremmedspråk. Og føler de får den valideringen de trenger når de spør om idiotiske ting her på kg. Anonymkode: 01026...132 12
Mezzosoprena Skrevet 11. april 2024 #8 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Weaponized incompetence.... Wtf? Hva er galt med å bruke norsk? Anonymkode: 6c642...b5d AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi for livets harde skole folka føler seg litt mer utdannet når de bruker kompliserte fremmedspråk. Og føler de får den valideringen de trenger når de spør om idiotiske ting her på kg. Anonymkode: 01026...132 Dessuten ser det også litt ut som en diagnose, og diagnoser må jo alle ha 🙂 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #9 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi for livets harde skole folka føler seg litt mer utdannet når de bruker kompliserte fremmedspråk. Og føler de får den valideringen de trenger når de spør om idiotiske ting her på kg. Anonymkode: 01026...132 Støttes! Anonymkode: 96a74...66c
Trolltunge Skrevet 11. april 2024 #10 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må jo slutte å hjelpe han. Eller kommentere. Mannen min gjør seg ikke dummere, men barna kan noen ganger prøve å komme unna ved å gjøre en dårlig jobb. Jeg kan se det vil gå dårlig, men de må få oppdage feilen selv. Og vil de ha hjelp så venter jeg til de spør. Ikke vær hjelpsom på ting enhver idiot klarer, og ikke gi feedback eller ros for fullført oppgave. Menn gjør seg udugelige ja. Men kvinner gjør seg også til mammaer til sine menn Anonymkode: fcfb7...5fa Dette. Jeg har gjort mye feil angående slikt tidligere, men nå blander jeg meg aldri opp i de oppgavene min mann skal utføre. Da blir det heller ingen mulighet til å late som ting er for vanskelig og at jeg bør overta. Hans oppgaver, og han løser. Jeg verken kikker eller kommenterer. Han klarer det alltid nå. 15 14
Trolltunge Skrevet 11. april 2024 #11 Skrevet 11. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dobbelpost Endret 11. april 2024 av Trolltunge
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #12 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Weaponized incompetence.... Wtf? Hva er galt med å bruke norsk? Anonymkode: 6c642...b5d Finnes det et norsk uttrykk som er godt nok etablert? Anonymkode: e4ecf...06e 35 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #13 Skrevet 11. april 2024 Skjønner at du kanskje har en litt ubrukelig mann (på akkurat dette område i alle fall), men du må slutte å oppføre deg som lærerinna hans. Bare si at nå gidder ikke jeg rydde fordi jeg lagde maten, sett deg ned og la ham fikse biffen. Men la ham gjøre det på sin måte uten å kommentere at noe er feil. Han må tydeligvis bygge opp sin kompetanse på dette område, men la ham heller gjøre det på egen hånd. Ut i fra dette eksempelet virker han å respondere dårlig på opplæring... Anonymkode: 23eb4...276 14 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #14 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fordi for livets harde skole folka føler seg litt mer utdannet når de bruker kompliserte fremmedspråk. Og føler de får den valideringen de trenger når de spør om idiotiske ting her på kg. Anonymkode: 01026...132 Mezzosoprena skrev (6 minutter siden): Dessuten ser det også litt ut som en diagnose, og diagnoser må jo alle ha 🙂 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Støttes! Anonymkode: 96a74...66c Er det en gjeng med menn som følte seg truffet av hi eller? Anonymkode: e4ecf...06e 13 7
Ulf-Bjarne Skrevet 11. april 2024 #15 Skrevet 11. april 2024 Jeg tror ikke dette er så uvanlig blant menn siden det fungerer så bra. Samboeren min er gravid og moren hennes mener jeg ikke hjelper til nok. Hun er ofte på besøk for å lage middag siden samboer er gravid og sliten etter jobb. Ved å spille velvillig, men gjøre alt feil slipper man unna. Vi menn blir sett på som litt små håpløse unger og slipper unna husarbeid. 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #16 Skrevet 11. april 2024 Weaponized incompence er et reelt fenomen altså. Ser det mye på jobb. Kjedelige (men enkle) oppgaver er det noen som aaaaldri får til, så noen andre må gjøre det. Både menn og kvinner. Tilgjort inkompetanse er kanskje en god oversettelse. Anonymkode: fcfb7...5fa 25 11
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #17 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Finnes det et norsk uttrykk som er godt nok etablert? Anonymkode: e4ecf...06e Strategisk inkompetanse. Men det er ikke like godt etablert, så jeg finner ingenting i veien med å bruke det engelske uttrykket. Tenker det ligger mye validering i at det er et anerkjent begrep for denne manipulerende oppførselen man blir utsatt for. Hvem gjør sånn mot en man liksom skal elske? Nivået av respektløshet og egoisme er helt hinsides! Anonymkode: 47f0c...5d2 18 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #18 Skrevet 11. april 2024 Eksmannen min var også sånn. Jeg pirket ikke på han eller klaget på hvordan han gjorde ting. Han bare tok ikke tak i ting og når jeg spurte om han kunne så var det alltid… men du gjør det såååå mye bedre, er jo mye bedre om du bare gjør det.. går jo mye fortere det.. du er jo så flink.. inkonpitente latsabb.. alle kan føkkings rengjøre filteret i varmepumpen.. Anonymkode: 1623b...d23 10 1
Violetta Skrevet 11. april 2024 #19 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Finnes det et norsk uttrykk som er godt nok etablert? Anonymkode: e4ecf...06e Et uttrykk blir ikke etablert uten å bli brukt. Men det er gjerne ikke så lett å forklare, så jeg gjorde det for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #20 Skrevet 11. april 2024 Er drt noe mer alvorlig han gjør, noe som får alvorligere konsekvenser enn å velge feil tupperwareboks? Anonymkode: c7689...de1 3 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå