Gå til innhold

Kjæresten sier jeg må kastrere hunden min om vi skal bo sammen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke bare kastrere den, da?
 

Anonymkode: 4512a...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fare for å virke veldig fordomsfull

Har denne av-og-på kjæresten din digre tattoer langt oppover halsen, tett av dem utover fingrene, kraftige sølvringer og et litt vilt blikk i øya der han lufter bikkjene sine i bomberjakke og slitte jeans? Får litt issues og misbrukervibber av ham du forteller om.

Men, er det datteren , eller hunnbikkja hans som eventuelt har uønsket kopulrering ifølge ham.......? 

Er dette her noe egentlig å samle på?

Anonymkode: 74930...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

I fare for å virke veldig fordomsfull

Har denne av-og-på kjæresten din digre tattoer langt oppover halsen, tett av dem utover fingrene, kraftige sølvringer og et litt vilt blikk i øya der han lufter bikkjene sine i bomberjakke og slitte jeans? Får litt issues og misbrukervibber av ham du forteller om.

Men, er det datteren , eller hunnbikkja hans som eventuelt har uønsket kopulrering ifølge ham.......? 

Er dette her noe egentlig å samle på?

Anonymkode: 74930...a36

Og hvit singlet sånn at tatoveringene vises ekstra godt! 

Anonymkode: 29b60...a95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Overdriver dere ikke veldig nå? Jeg måtte lese innlegget flere ganger for å forstå det faktisk var kastrering, ikke drap eller mishandling, det var snakk om. Ærlig tenker jeg det er mer mishandling å få valper dere ikke kan ta hånd om eller klarer å finne eiere til, og at den hunden som ikke er kastrert ikke klarer å spise eller slappe av når tispene har løpetid er vel ikke så behagelig for hunden heller.

Men, det hørtes veldig ut som en overreaksjon at kjæresten ikke ville overlevd hvis hunden hans fikk valper.

Anonymkode: b4fef...522

Les tråden igjen. Han har truet med å ta livet av hennes hund. Han bruker vold mot egne dyr, uten anger. Han prater jevnlig stygt til ts, inkluderer stygt om hennes framtid uten ham. 

Anonymkode: f0c61...294

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk her som ber ts skjerpe seg, bør ta et steg tilbake. Det handler ikke om å skjerpe seg, han har fortalt henne at han kan få hvem han vil og hun er heldig fordi han holder ut med henne. Samtidig truer han med brudd når det passer seg, ingenting låser en person mer enn dette når det har skjedd over tid. Tipper ts mange ganger tenker å gå, og at «neste gang» osv. men man kommer seg ikke ut. Nettopp fordi han snur alt over på henne å plutselig truer henne med å gå, da kommer frykten hun har kjent på tidligere om at han kommer til å gå, denne gangen. Det er fryktelig skadelig, det ts trenger er å avvente flyttingen, komme seg til psykolog å få hjelp der til å bryte ut. Slutt å kritisere noen når dere ikke aner hva ts står i. 

Anonymkode: 0888e...6c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Overdriver dere ikke veldig nå? Jeg måtte lese innlegget flere ganger for å forstå det faktisk var kastrering, ikke drap eller mishandling, det var snakk om. Ærlig tenker jeg det er mer mishandling å få valper dere ikke kan ta hånd om eller klarer å finne eiere til, og at den hunden som ikke er kastrert ikke klarer å spise eller slappe av når tispene har løpetid er vel ikke så behagelig for hunden heller.

Men, det hørtes veldig ut som en overreaksjon at kjæresten ikke ville overlevd hvis hunden hans fikk valper.

Anonymkode: b4fef...522

Anbefaler deg å lese enda engang… da du misforstår noe vesentlig i det hun skriver. Hun forteller om en psykisk kontrollerende «kjæreste», som truer med å banke hannhunden hennes til den i verste fall dør, om den prøver seg på tispen hans. Og han mener løsningen på denne konsekvensen er å kastrere hannhunden hennes. Mener du det fortsatt det er en overdrivelse slik majoriteten svarer henne? Og nei, «kjæresten» frykter ikke sitt eget liv om tispen hans får valper… 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 13.54):

Vi har vært sammen noen år og har vært litt av og på, men han vil vi skal flytte sammen ellers er det ikke vits å forsette sier han.  Han har to tisper , de får jo løpetid 2 ganger i året hver ,til forskjellige tider.   Jeg har to hannhunder , ene er kastrert( han hadde testikler i buken og vetrenær anbefalte kastrering)  Han andre blir veldig stresset når vi er sammen og tispene hans har løpe tid,  Vi ikke spise, klarer ikke slappe av. Han har veldig respekt for kjæresten min og vet han ikke får lov å prøve seg .  Men det som jeg ble svært skuffet av at han sa i helgen var at hvis han parrer på hans tispe kommer han å ta han så hardt at ikke sikkert han overlever.  Og at han hater hannhunder osv    .  Burde jeg gå gjennom med å kastere han.  ? 

Anonymkode: 96102...637

For din egen fremtid, og dine dyrs ve og vel, kom deg vekk fra dette forholdet. 
 

Gjør som mange anbefaler deg, kontakt krisesenteret for råd. Snakk med fastlegen din. Hun eller han kan være viktig for å finne en vei ut av dette. 

De som har sett hvordan han oppfører seg og uttaler seg, kan du alliere deg med dem? Slik at du har støtte i det nødvendige, men selvfølgelig, for deg vanskelige valget du opplever det er å kutte denne farlige relasjonen. 
 

Han vil skade deg eller hundene dine på et eller annet tidspunkt, så her må du agere, og om du leser det du selv skriver, så viser du helt klar forståelse av at situasjonen og forholdet er skadelig for deg. Du viser gjennom det du skriver at du forstår at du må legge følelsene dine til side, og la den fornuften som kommer frem i den oppdagelsen du allerede selv har gjort, gjøre at du reagerer og handler på en måte som er bra for deg og hundene. Du viser at du skjønner at dette forholdet må ta slutt. Du spør egentlig ikke om kastrering av hund, sånn jeg leser deg. Du er ute etter bekreftelse fra oss som leser, på at det som skjer mellom dere som par er sykt. Og det håper jeg du nå er trygget på. For her har kvinneforumpanelet virkelig vært ganske så enstemmig! 
 Kvitt deg med denne mannen! Ingen skal leve i slike forhold. Han er ikke ditt ansvar. Du er ditt ansvar. Du og hundene dine❤️ 

 

Håper vi kan lese et innlegg fra deg, hvor du forteller oss at dette har gått bra for deg. Og at du har fått verdigheten din tilbake med å kvitte deg med han. Du er bra nok, som den du er. La aldri noen få deg til å tro noe annet. Og den omsorgen du opplever for han skal ikke du gi, men en profesjonell terapeut bør yte han den. For han bør søke hjelp. Men igjen ikke ditt ansvar!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ts her:    Ja , jeg forstår ikke selv hva det er som gjør at jeg ikke klARER å gå fra han.  Det er sååå mange ting i løpet av årene som alle rundt meg rister på hodet av ,og  de sier jeg burde gått for lengst.  Han truer med at han lett kan bytte meg ut, at han fortjener bedre enn meg, at alle damer vil ha han , at alle menn jeg kommer å møte i min fremtid kommer å gå lei meg osv  Han har vist flere ganger at han kan bytte meg ut og jeg ser at damer er gal etter han.  Men noe i meg får meg til å føle en slags omsorg for han, som at jeg  vil han skal bedre seg og så tror jeg innerst inne han er glad i meg , selv om han gang på gang har vist at han ikke bryr seg.  Men så har vi gode perioder innmellom . Når jeg ikke sier noe imot, når jeg er enig med alt og viser at jeg forguder han.    Og da sier han fine ting til meg og..  Men jeg vet at hvis jeg sier noe som ikke faller i god jord hos han kan han kaste meg og jeg er alltid redd han gjør  det slutt. Jeg vet forholdet henger i en tynn tråd , spesielt om han ikke får viljen sin. Jeg har fått frist ut dette året å flytte til han.    

Anonymkode: 96102...637

Ja, fortsatt beskrivelse av samme dritten søstera mi har. De mennene er ikke spesielle - de er bare narsisister og sosiopater. Hva så om han dumper deg? Dump han først da. Hva så om han finner seg en annen? Ingen dame med selvrespekt og selvtillit vil ha sånt søppel! Den han eventuelt får kommer enten til å være som deg og bli behandla som deg (og han kommer sikkert til å prøve å overbevise folk rundt at de har et bra forhold, men du vet jo hvordan det er), eller hun kommer til å være som han - toksisk. 

Endret av katties
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ts her:  Ja jeg føler det kunne vært en hjelp   .    Føler meg fastlåst   Er emosjonelt knyttet til han . Han  var helt fantastisk de to første mnd. Etter det ble det  løgner, utro , silent treatment , han i offer rolle og legge all skyld på meg. Jeg lærte meg og ble vandt med måten han behandlet meg på  . Men jeg har aldri vært så forelsket før og trodde han var rett for meg. Men til tross mye skuffelser og bevis at han ikke bryr seg blir jeg værende og tror jeg aldri kommer å føle noe for en mann igjen .  

Anonymkode: 96102...637

Høres ut som du er hekta på han, du har laget deg en fantasi om hordan han kan være. Han kommer ikke til å bli den fantasien din desverre, kan garantere at live ditt og hundene dine blir et helvete om du flytter inn til han. 

vær så snill.. gå fra han.. konsentrer deg om deg selv, skaff deg et godt og selvstendig liv uten han. du kommer til å få det mye bedre da❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekta..på et håp om kjærlighet.

Han fine, flotte fyren du tenker at kommer frem bare du gjør sånn, tilpasser deg slik - HAN FINNES IKKE . Han er kun et produkt av tankene dine. 

Kom deg vekk.

Anonymkode: 74930...a36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ts her:    Ja , jeg forstår ikke selv hva det er som gjør at jeg ikke klARER å gå fra han.  Det er sååå mange ting i løpet av årene som alle rundt meg rister på hodet av ,og  de sier jeg burde gått for lengst.  Han truer med at han lett kan bytte meg ut, at han fortjener bedre enn meg, at alle damer vil ha han , at alle menn jeg kommer å møte i min fremtid kommer å gå lei meg osv  Han har vist flere ganger at han kan bytte meg ut og jeg ser at damer er gal etter han.  Men noe i meg får meg til å føle en slags omsorg for han, som at jeg  vil han skal bedre seg og så tror jeg innerst inne han er glad i meg , selv om han gang på gang har vist at han ikke bryr seg.  Men så har vi gode perioder innmellom . Når jeg ikke sier noe imot, når jeg er enig med alt og viser at jeg forguder han.    Og da sier han fine ting til meg og..  Men jeg vet at hvis jeg sier noe som ikke faller i god jord hos han kan han kaste meg og jeg er alltid redd han gjør  det slutt. Jeg vet forholdet henger i en tynn tråd , spesielt om han ikke får viljen sin. Jeg har fått frist ut dette året å flytte til han.    

Anonymkode: 96102...637

Kjære vakre vene. Du er sammen med en narcisisst.

Anonymkode: 5463d...c43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjære vakre vene. Du er sammen med en narcisisst.

Anonymkode: 5463d...c43

En annen ting ts. Du er klar over at du er medskyldig i dyreplageri og kan bli anmeldt? Jeg håper noen melder fra til Mattilsynet og dere begge to blir tatt hvis ikke du selv melder han.

Anonymkode: 5463d...c43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 16.25):

Ts her:  Ja , det stemmer at han tror på fysisk straff av hunder og bruker det.  Noe jeg er imot   

Anonymkode: 96102...637

Der mistet jeg all respekt og empati for deg. Hvis du frivillig velger å flytte inn med en mann som mishandler dyrene sine, så får du ta karmaen som kommer. Greit å sette seg selv i en sånn situasjon, men adopter bort hundene dine så de ikke blir ofre for idiotien din og volden hans.

Anonymkode: 4ffb8...2cd

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Overdriver dere ikke veldig nå? Jeg måtte lese innlegget flere ganger for å forstå det faktisk var kastrering, ikke drap eller mishandling, det var snakk om. Ærlig tenker jeg det er mer mishandling å få valper dere ikke kan ta hånd om eller klarer å finne eiere til, og at den hunden som ikke er kastrert ikke klarer å spise eller slappe av når tispene har løpetid er vel ikke så behagelig for hunden heller.

Men, det hørtes veldig ut som en overreaksjon at kjæresten ikke ville overlevd hvis hunden hans fikk valper.

Anonymkode: b4fef...522

Å "ta en hund såpass hardt at det ikke er sikkert at den overlever" ... Hvordan kan du forsvare en slik uttalelse?

Og ettersom det kommer frem i tråden at vraket hun har valgt som "kjæreste" er voldelig mot sine egne hunder også, så er det veldig lett for at volden eskalerer og går mot mennesker også. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Synes folk her som ber ts skjerpe seg, bør ta et steg tilbake. Det handler ikke om å skjerpe seg, han har fortalt henne at han kan få hvem han vil og hun er heldig fordi han holder ut med henne. Samtidig truer han med brudd når det passer seg, ingenting låser en person mer enn dette når det har skjedd over tid. Tipper ts mange ganger tenker å gå, og at «neste gang» osv. men man kommer seg ikke ut. Nettopp fordi han snur alt over på henne å plutselig truer henne med å gå, da kommer frykten hun har kjent på tidligere om at han kommer til å gå, denne gangen. Det er fryktelig skadelig, det ts trenger er å avvente flyttingen, komme seg til psykolog å få hjelp der til å bryte ut. Slutt å kritisere noen når dere ikke aner hva ts står i. 

Anonymkode: 0888e...6c5

Aner godt hva Ts står i, da jeg har vært der selv. Var et barn som måtte hoppe ut soveromsvinduet i en tid krisesentre knapt var oppfunnet. I voksen alder har jeg truffet på diverse idioter, vrak som jeg har kvittet meg med fortløpende. Siste karen jeg dumpet var han som truet med å banke vett i mitt autistiske barn. Selvom vraket så dødskjekk ut, og "alle" damene ville ha ham. Det får være grenser for hvor desperat man faktisk velger å være.

Anonymkode: 826e2...ade

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Synes folk her som ber ts skjerpe seg, bør ta et steg tilbake. Det handler ikke om å skjerpe seg, han har fortalt henne at han kan få hvem han vil og hun er heldig fordi han holder ut med henne. Samtidig truer han med brudd når det passer seg, ingenting låser en person mer enn dette når det har skjedd over tid. Tipper ts mange ganger tenker å gå, og at «neste gang» osv. men man kommer seg ikke ut. Nettopp fordi han snur alt over på henne å plutselig truer henne med å gå, da kommer frykten hun har kjent på tidligere om at han kommer til å gå, denne gangen. Det er fryktelig skadelig, det ts trenger er å avvente flyttingen, komme seg til psykolog å få hjelp der til å bryte ut. Slutt å kritisere noen når dere ikke aner hva ts står i. 

Anonymkode: 0888e...6c5

TS HER: Ja , akkuart sånn er det , og føles  

Anonymkode: 96102...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ikke at det er trukket fram tidligere i tråden her, men i følge norsk lov om dyrevelferd  så; "Det skal ikke gjøres operative inngrep eller fjernes kroppsdeler på dyr uten at det foreligger forsvarlig grunn ut fra hensynet til dyrets helse."

Det er dermed ikke en god nok grunn for kastrasjon at hunden skal bo sammen med tisper. Det skal i det minste vært prøvd andre tiltak først, og hannhunden skal ha store plager i forhold til samboende tispers løpetid. De fleste veterinærer er svært strenge på det der.

Utenom det så ville jeg IKKE ha blitt samboer med noen som har en slik holdning til dyr. Masse røde flagg!

Anonymkode: 372d9...00d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS HER: Ja , akkuart sånn er det , og føles  

Anonymkode: 96102...637

Vi er mange som forstår, ts - men det hjelper deg ikke å bli forstått ihjel nå.

Spørsmålet er om du har kontaktet krisesenteret nå? Har du dumpet ham og blokkert ham i alle kanaler?

Har du snakket med fastlegen din eller i det minste bestilt time der? Har du snakket med noen av de alle som har tatt avstand fra denne mannen som ikke bare behandler deg og hunder stygt, men også andre mennesker? Har du spurt om hjelp?

Hva, helt konkret tenker du gjøre nå? Og når skal du gjøre det? Venter du så blir det bare vanskeligere og vanskeligere.

Ring Krisesenteret NÅ!

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Anonymkode: df7e1...f56

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...