Far til 2 Skrevet 9. februar 2006 #181 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Det er muslimene som står for volden ikke Selbekk. ← Men det er Sebekk som står bak provokasjonene og blasfemien og det er det han er anmeldt for. Det er han som skyver Stoltenberg og Gahr Støre foran seg når det er snakk om å be om unskyldning og det er han som nekter å forklare hvorfor han valgte et så provoserende iniativ ovenfor andre religioner enn den ha selv står for. Det er han som var medansvarlig for at ikke jesusbilder ble trykket i samme Magazinet for en tid tilbake. Selbekk blir nå latterliggjort av det norske folk, og kristendommen er på vei til å lide samme skjebne så lenge slike overtramp blir akseptert. Nå er det på tide at han slutter å gjemme seg bak Stolteberg og Gahr Støre og tar det ansvaret en har som redaktør. Endret 9. februar 2006 av Far til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #182 Del Skrevet 9. februar 2006 Muslimene i norge skjønner at de blir hørt i dette landet, man kan snakke åpent og ordne opp på en sivilisert måte. de respekterer jeg,hadde disse igjen reist til sitt hjemland og preika om forsoning,respekt,likeverd osv,så hadde de igjen blitt sett på som utro tjenere og helt sikkert halshugget mm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #183 Del Skrevet 9. februar 2006 Men det er Sebekk som står bak provokasjonene og blasfemien og det er det han er anmeldt for. Det er han som skyver Stoltenberg og Gahr Støre foran seg når det er snakk om å be om unskyldning og det er han som nekter å forklare hvorfor han valgte et så provoserende iniativ ovenfor andre religioner enn den ha selv står for. Det er han som var medansvarlig for at ikke jesusbilder ble trykket i samme Magazinet for en tid tilbake. Selbekk blir nå latterliggjort av det norske folk, og kristendommen er på vei til å lide samme skjebne så lenge slike overtramp blir akseptert. Nå er det på tide at han slutter å gjemme seg bak Stolteberg og Gahr Støre og tar det ansvaret en har som redaktør. ← Det er ikke en avisredaktørs oppgave å drive utenrikspolitikk. Det er politikernes oppgave. Muslimenes reaksjoner på provokasjonene er uakseptable. Dette har ingenting med kristendom å gjøre, forøvrig så er det ikke så mange i dette landet som er så veldig religiøse lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #184 Del Skrevet 9. februar 2006 "Det er ikke for sent. Vi må arbeide hardt for å slukke denne brannen", sa Abu Laban i fredagsbønnen om brannen han selv hadde påtent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #185 Del Skrevet 9. februar 2006 De har ikke bedt om unnskyldning for at de har trykket tegningene, de har bdt om unnskyldnig for at muslimer har følt seg støtt over at de har trykket tegningene. Det er stor forskjell på det. Jeg støtter selvfølgelig ikke det som skjer rundt omkring av brenning og drapstrusler nå, men ingen kan si at Vebjørn Selbekk ikke visste inderlig godt hva han gjorde - flere uker etter at Jyllandposten gjorde det samme! Han visste meget odt hva han drev med, og jeg tror nok ikke det var ytringsfriheten som sto sentralt. Dette var demonstrativt og barnslig - og reaksjonene ditto. ← Så hvis det kan bevises at Vebjørn Selbekk gjorde dette med overlegg og viten og vilje for å skape opptøyer,så er det vel rett og rimelig og ta vekk ansvaret på muslimene som brenner og ødelegger og heller stille denne mannen m/ tilbehør til ansvar for alt som er ødelagt og brent opp. Ja skal man plassere ansvar og skyld så får vel de rett folka ta alt på sin kappe da?? For stakkars muslimene,vi må jo tenke på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kah-dorian Skrevet 9. februar 2006 #186 Del Skrevet 9. februar 2006 Så hvis det kan bevises at Vebjørn Selbekk gjorde dette med overlegg og viten og vilje for å skape opptøyer,så er det vel rett og rimelig og ta vekk ansvaret på muslimene som brenner og ødelegger og heller stille denne mannen m/ tilbehør til ansvar for alt som er ødelagt og brent opp. Ja skal man plassere ansvar og skyld så får vel de rett folka ta alt på sin kappe da?? For stakkars muslimene,vi må jo tenke på dem. ← Ja, det må vi. Og Selbekk må ta ansvar, for han kjørte denne saken ganske tøft i sin avis. Problemet her er hvordan du ser på muslimer - at alle er ansvarlige for brenning og herjing. Hvis du nå ser litt på detaljene, ser du at 'verdens muslimer' er en sammensatt og mangeartet gruppe. I enkelte miljøer foregår det nå selvjustis, akkurat slik det gjør i Norge mot Selbekk. Han kan ikke komme unna ansvaret for dette, til det gikk han for hardt ut. Vi bør se også den siden av saken som har med ytringsfrihet å gjøre, og ikke kjøre for hardt på ham eller andre. Men sterk kritikk fortjener han, og jeg mener også dette bør føre til en bedre dialog internt i Norge. Man kan ikke sette alle i en bås, enten det nå er kristne eller muslimer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 9. februar 2006 #187 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg skjønte ikke hvorfor muslimske palestinere gadd bli selvmordsbombere før jeg hørte om Shin Bet (israelsk sikkerhetspoliti). Når man heller velger døden fremfor å bli avhørt av Shin Bet så forteller det mye eller litt? ← Det virker litt underlig når du her mener at muslimske palestinere får lov av israelsk sikkerhets-politi til å velge om de vil bli avhørt av dem eller å pakke rundt seg med sprengstoff, gå inn blant israelere og sprenge seg selv og flest mulig av dem i lufta? Det er faktisk det du forteller her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #188 Del Skrevet 9. februar 2006 Ja, det må vi. Og Selbekk må ta ansvar, for han kjørte denne saken ganske tøft i sin avis. Problemet her er hvordan du ser på muslimer - at alle er ansvarlige for brenning og herjing. Hvis du nå ser litt på detaljene, ser du at 'verdens muslimer' er en sammensatt og mangeartet gruppe. I enkelte miljøer foregår det nå selvjustis, akkurat slik det gjør i Norge mot Selbekk. Han kan ikke komme unna ansvaret for dette, til det gikk han for hardt ut. Vi bør se også den siden av saken som har med ytringsfrihet å gjøre, og ikke kjøre for hardt på ham eller andre. Men sterk kritikk fortjener han, og jeg mener også dette bør føre til en bedre dialog internt i Norge. Man kan ikke sette alle i en bås, enten det nå er kristne eller muslimer. ← Jeg regner med du mener de danske imamene må ta det samme ansvaret og at du mener deler av koranen må forbys da den er krenkende mot enkelte grupper i vårt samfunn! Jeg regner med at du også mener det er helt greit å drepe eller være voldelig mot mennesker som sårer deg og at dersom de gjør det så er det de som er ansvarlig. For det er faktisk det du påstår her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #189 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Muslimene som brenner og ødelegger alt i massehysteri er kliiiin gærne, Innlegget er endret. Misty (mod) Endret 9. februar 2006 av Misty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 9. februar 2006 #190 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg er for kritikk av Islam. Men da må det komme fra den indre muslimske kjerne. Det funker ikke når vi her i vesten gjør det. Vi blir bare sett på som noen arrogante jævler uansett. derfor hjelper det ikke akkuratt at vi prøver å påtvinge dem en ytringsfrihet. Den må komme innenfra ikke utenfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #191 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg er for kritikk av Islam. Men da må det komme fra den indre muslimske kjerne. Det funker ikke når vi her i vesten gjør det. Vi blir bare sett på som noen arrogante jævler uansett. derfor hjelper det ikke akkuratt at vi prøver å påtvinge dem en ytringsfrihet. Den må komme innenfra ikke utenfra. ← Det er ingen som påtvinger dem noe som helst. De på den andre siden prøver ved hjelp av vold og drapstrusler å påtvinge oss taushet. Deres uakseptable oppførsel er ingen grunn for at vi ikke skal komme med kritikk, snarere tvert imot. Det må være mulig å kritisere Islam selv om man ikke tilhører den religionen selv ellers må vi bare si ha og ja til alt de sier noe som betyr at vi ikke lenger får lov til å ha våre verdier og vår kultur. Det er imamene selv som har laget de verste karikaturene. Dette dreier seg ikke bare om tegninger men også om politikk og forsøk på manipulasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #192 Del Skrevet 9. februar 2006 Men det er Sebekk som står bak provokasjonene og blasfemien og det er det han er anmeldt for. Det er han som skyver Stoltenberg og Gahr Støre foran seg når det er snakk om å be om unskyldning og det er han som nekter å forklare hvorfor han valgte et så provoserende iniativ ovenfor andre religioner enn den ha selv står for. Det er han som var medansvarlig for at ikke jesusbilder ble trykket i samme Magazinet for en tid tilbake. Selbekk blir nå latterliggjort av det norske folk, og kristendommen er på vei til å lide samme skjebne så lenge slike overtramp blir akseptert. Nå er det på tide at han slutter å gjemme seg bak Stolteberg og Gahr Støre og tar det ansvaret en har som redaktør. ← Selbekk står bak en liten del av provokasjonen, men man kan lure på hva det hadde blitt av galskapen dersom ikke de danske imamene hadde reagert som de skulle og hvis ikke de andre norske mediene hadde gitt Selbekk makt. Hvorfor skulle Selbekk trykket Jesusbilder? Han gir ut en liten avis for spesielt interesserte. Du er heller ikke snau når du med din arrogante holdning påstår at kristendommen aksepterer slike overgrep. I den norske kristenhet representerer Selbekk en marginal gruppe. De største kristne trossamfunnene har reagert mot publiseringen. Ser du på kirkens hjemmesider ser du at den norske kirke og en del av de andre kristne trossamfunnene sammen med noen muslimske organisasjoner sammen har utarbeidet en uttalelse i forbindelse med det som har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kah-dorian Skrevet 9. februar 2006 #193 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg regner med du mener de danske imamene må ta det samme ansvaret og at du mener deler av koranen må forbys da den er krenkende mot enkelte grupper i vårt samfunn! Jeg regner med at du også mener det er helt greit å drepe eller være voldelig mot mennesker som sårer deg og at dersom de gjør det så er det de som er ansvarlig. For det er faktisk det du påstår her. ← Jeg registrerer at ingen liv er gått tapt i Norge, som denne debatten dreier seg om. At folk videreformidler informasjon for å legge press på danskene er neppe kritikkverdig. Du hopper glatt over deltagelsen i Irak-krigen, der Fogh Rasmussen er mer keen enn Tony Blair. Vanligvis pleier jeg ikke svare de som 'regner med' hva jeg mener ettersom du da har svart for meg, men dette får være unntaket. Prøv å tenke selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #194 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg registrerer at ingen liv er gått tapt i Norge, som denne debatten dreier seg om. At folk videreformidler informasjon for å legge press på danskene er neppe kritikkverdig. Du hopper glatt over deltagelsen i Irak-krigen, der Fogh Rasmussen er mer keen enn Tony Blair. Vanligvis pleier jeg ikke svare de som 'regner med' hva jeg mener ettersom du da har svart for meg, men dette får være unntaket. Prøv å tenke selv. ← Det er ikke snakk om videreformidling, men direkte løgner om det danske samfunnet og karikaturer som han selv har laget verre enn de som ble publisert i avisen. Imamens oppførsel går langt ut over det å søke støtte. Er det greit at Imamene lager karikatuerer av Muhammed mens andre ikke skal ha anledning til å gjøre deg? Nordmenn blir utsatt for drapstrusler. Om det skjer i Norge eller andre steder er irrelevant. Det er snakk om hvilke holdninger man har til slikt. Jeg ser ikke hvorfor jeg skal blande Irak-krigen inn i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 9. februar 2006 #195 Del Skrevet 9. februar 2006 Det virker litt underlig når du her mener at muslimske palestinere får lov av israelsk sikkerhets-politi til å velge om de vil bli avhørt av dem eller å pakke rundt seg med sprengstoff, gå inn blant israelere og sprenge seg selv og flest mulig av dem i lufta? Det er faktisk det du forteller her. ← Nei det er det ikke. Hvis man bare vil være terrorist så kunne man vel lagt bomber rundt omkring uten å smelle seg selv? Hvorfor gå i døden for det man tror på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #196 Del Skrevet 9. februar 2006 Minst to aviser i den arabiske verden har publisert karikaturene. En av dem Egyptiske Al Fagr publiserte karikaturene allerede i oktober. Denne avisen har et opplagstall som er digert sammenlignet med Selbekk sin avis. Hvorfor ingen reaksjoner den gang? Bør Al Fagr si unnskyld til sine medmuslimer for å ha krenket dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #197 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) :skjeggebass: Endret 9. februar 2006 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #198 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) :skjeggebass: ← Kan du blåse opp fonten litt? Vanskelig å lese arabiske fonter når de er så små. Endret 9. februar 2006 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 9. februar 2006 Forfatter #199 Del Skrevet 9. februar 2006 Minst to aviser i den arabiske verden har publisert karikaturene. En av dem Egyptiske Al Fagr publiserte karikaturene allerede i oktober. Denne avisen har et opplagstall som er digert sammenlignet med Selbekk sin avis. Hvorfor ingen reaksjoner den gang? Bør Al Fagr si unnskyld til sine medmuslimer for å ha krenket dem? ← Ja, i prinsippet bør de vel det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #200 Del Skrevet 9. februar 2006 Minst to aviser i den arabiske verden har publisert karikaturene. En av dem Egyptiske Al Fagr publiserte karikaturene allerede i oktober. Denne avisen har et opplagstall som er digert sammenlignet med Selbekk sin avis. Hvorfor ingen reaksjoner den gang? Bør Al Fagr si unnskyld til sine medmuslimer for å ha krenket dem? ← En egyptisk avis publiserte ett av bildene allerede i oktober. Og egypterne roper boikott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå